Tai ei kumpikaan.drwho kirjoitti:Tai olisiko ohjelmistopäivitys tai valinnainen ominaisuusJami- kirjoitti:iPilotissa näin ei tapahdu. Multa on kaukaista loppunu patterit ja saanut joskus aika rivakasti kaivaa uutta lituskaa esille ettei käy hassusti.
Vähän veikkaan että Normarkin kaveri ei nyt oo koskaan tota käyttänyt oikeasti.
Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Tuli hommattua vene jossa on keuliksena Minnkota Terrova. Minkälainen homma tuohon on lisätä iPilot?
Mistä noita kannattaa kysellä?
Mistä noita kannattaa kysellä?
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Normark on maahantuoja, mutta Helsinkiläisenä varmaan parhaan palvelun saat Aditasta.liuska kirjoitti:Tuli hommattua vene jossa on keuliksena Minnkota Terrova. Minkälainen homma tuohon on lisätä iPilot?
Mistä noita kannattaa kysellä?
Asennus ei ole paha homma: https://youtu.be/Lb2Mn7-S6Rk
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Joo, näyttäisi valmistajan ilmoitta safe distance, mutta netistä löytyy kokemuksia, joissa on käskytetty Minn Kotaa 100 yardin, eli 91 metrin päästäkin. Eihän valmistaja lupaa noin pitkää kantamaa, mutta ei kait se sitten ihan 9 metriin lopu. Ja riippuuhan se kaukosäätimen pattereiden tasostakin.Rocco kirjoitti:Säätimen maksimi toimintaetäisyys näyttää olevan reilu 9 metriä.
http://www.minnkotamotors.com/Support/F ... te-range-/
Eihän sitä automatiikkaa saa tyhmäksi jättää. Esim. se signaalin haku voi olla ihan metrin puolen siirtyminen tms. ja jos ei löydä niin sitten jää haistelemaan paikoilleen. tai jos signaali loppuu, niin jäisi taivasankkuroimaan. Eikä se itsekseen pyöri, toki muistissa pitäisi olla reitti jota pitkin tultu tms. Tietenkin siinä pitää olla aikarajotteita tms. muista suojajuttuja. Niinhän sitä automaailmassakin on automaattisia hätäjarrutuksia rekoillakin, Ne vaan on tehty niin tarkoiksi ettei siitä ole vaaraa oikeassa tilanteessa.oykka kirjoitti:Periaatteissa hyvä idea tuo paluu, mutta toisaalta moottori joka pyörii itsekseen ilman signaalia/hallintaa on jokseenkin vaarallinen, kun sitä ei voi mitenkään sammuttaa. Tai vaikkei muille vaarallinen niin ainakin itselleen jos se rymistelee johonkin kiveen. Aika lyhyeksi ovat kyllä tuon kantaman jättäneet, ajatellen tuota veneen laskua/rantautumista.
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
No joo, enpä hoksannut hakea juutuubista. Terrovassa iPilotin asennus on kyllä tosi simppeli juttu! ja muutenkin jäin suotta jumiin suomalaisiin sivuihin, olihan nuo tosi selkeästi sanottu Minn Kotan sivuilla muutenkinmawred kirjoitti:Normark on maahantuoja, mutta Helsinkiläisenä varmaan parhaan palvelun saat Aditasta.liuska kirjoitti:Tuli hommattua vene jossa on keuliksena Minnkota Terrova. Minkälainen homma tuohon on lisätä iPilot?
Mistä noita kannattaa kysellä?
Asennus ei ole paha homma: https://youtu.be/Lb2Mn7-S6Rk
https://www.youtube.com/watch?v=As1Z93queyE
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Mikä ero on uudella Terrovalla ja Riptidellä? Muuta, kuin että toinen on suolamalli. Jos jälkiasentaa jompaan kumpaan linkki-yksikön, saako sillä muuta, kuin keulakoneen keskustelemaan mahdollisen Humminbirdin kanssa? MG:lla tämä päätelaitteen kanssa pariutus on ilmeiseti edullisemmin toteutettavissa?
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
MG:hän ei vissiin keskustelu Humminbirdin kanssa ollenkaan?Römer kirjoitti:Mikä ero on uudella Terrovalla ja Riptidellä? Muuta, kuin että toinen on suolamalli. Jos jälkiasentaa jompaan kumpaan linkki-yksikön, saako sillä muuta, kuin keulakoneen keskustelemaan mahdollisen Humminbirdin kanssa? MG:lla tämä päätelaitteen kanssa pariutus on ilmeiseti edullisemmin toteutettavissa?
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Tuli keulasurra hommattua ja sille pitäisi varmaan jonkinlainen automaattisulake laittaa kaveriksi? Mitäköhän noissa sulakkeissa on eroa, kun esim. MG:n oma sulake maksaa parikymppiä ja Blue Sean vastaava huitelee satasen nurkilla? Passaa myös ehdottaa suoraan 55lbsille suralle sopivaa sulaketta.
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Merkki ja laatu. Molemmat varmasti on toimivia sulakkeita.Dunnock kirjoitti:Tuli keulasurra hommattua ja sille pitäisi varmaan jonkinlainen automaattisulake laittaa kaveriksi? Mitäköhän noissa sulakkeissa on eroa, kun esim. MG:n oma sulake maksaa parikymppiä ja Blue Sean vastaava huitelee satasen nurkilla? Passaa myös ehdottaa suoraan 55lbsille suralle sopivaa sulaketta.
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Onko kenelläkään antaa vinkkiä mistä saisi hommattua 5...6mm rosterilevyä noin A4 kokoisen palasen keulakoneen pikakiinnikkeen alle. Plussaa tietysti jos sen saa laserleikattua tms muotoonsa.
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Itse teetin Weldmecillä 5mm alumiinistä levyn. Aditalla on ollut myynnissä 5mm rosteripaloja, ovat teettäneet Laserlellä.TeroM kirjoitti:Onko kenelläkään antaa vinkkiä mistä saisi hommattua 5...6mm rosterilevyä noin A4 kokoisen palasen keulakoneen pikakiinnikkeen alle. Plussaa tietysti jos sen saa laserleikattua tms muotoonsa.
Päädyin alumiiniin, koska se on paljon kevyempää ja lopullisen sovituksen viilaukset sai hoidettua omilla työkaluilla paikan päällä.
https://instagram.com/p/BHfYLstBs884zu1 ... KjMl8DQQ0/
Edit: Linkin kanssa ongelmia, toimisko tää:
https://drive.google.com/open?id=0B2z4w ... WZuUlVpdUk
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Tänään viimein valmistui MG xi5:n asennus Terhi 445c:n nokalle. Sähköpiuhat, kytkimet ja sulakkeet, sekä akku upottivat samalla 2000e budjettini, mutta tulipahan valmiiksi ja istuu nokalla melko nätisti.
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Yamarin 435 olisi tarkoitus laittaa keulasähkis. Alkuperäinen suunnitelma oli tehdä etupenkin alle tila akulle. No porasin etupenkkiin reiän reikäterällä ja totesin sen ollevan täynnä uretaania tai vastaava Sikaa reikään ja "kiekko" takasin paikalleen. Taas on oppirahat maksettu
Uusi paikka akulle olisi pulpetin alla. Kuinkas tuonne saisi johdot vedettyä rungon sisäkautta pitkin?
Mahtaako keulakin olla vaahtoa täynnä? Tarvisi tehdä luukku keulaan mistä saisi laitettua koriprikat ja mutterit läpipulttia varten.
Uusi paikka akulle olisi pulpetin alla. Kuinkas tuonne saisi johdot vedettyä rungon sisäkautta pitkin?
Mahtaako keulakin olla vaahtoa täynnä? Tarvisi tehdä luukku keulaan mistä saisi laitettua koriprikat ja mutterit läpipulttia varten.
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
470 yamarinissa oli penkissä ja nokassa urtsua, mutta ei ihan koko tila, veitsellä jyystin ylimääräset pois ja paksu vaneri vahvikkeeksi sisäpuolelle, ei notku. Piuhat vedin perään laidan sisällä vaijeria apuna käyttäen, lattiassa menee vahvikkeita ettei suoraa linjaa saanut keulasta keskipulpetille.
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Onko sulla ep siitä asennuksesta juttua tällä keskustelu alueella jos selaa läpi?
Kiinnostaisi teitkö keulaan jonkinlaisen luukun mitä kautta sait vahvike vaneerin toiselle puolelle?
Kiinnostaisi teitkö keulaan jonkinlaisen luukun mitä kautta sait vahvike vaneerin toiselle puolelle?
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Kai se on pakko laittaa ilmanen mainos veneestä http://www.nettivene.com/moottorivene/yamarin/661635
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Ps. Se on vaan sunnuntaihin asti myynnissä pitää kattoo löytyykö asennuksesta kuvia..
E: Ei löytynyt kotelon sisältä kuvaa.
E: Ei löytynyt kotelon sisältä kuvaa.
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Mahtaskohan onnistua jos etupenkkiin tekisi akkutilan? Kaapis uretaanit pois akkulaatikon tieltä ja kuiduttaisi uretaanin päälle niin että tulisi veden pitävä kotelo? Lisäksi tekisi pienen ilmavaihto/veden poisto reiän koteloon.
Editttt.
Jaahas Hilarius tehnyt saman
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... telu-42974
Editttt.
Jaahas Hilarius tehnyt saman
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... telu-42974
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 12:38:47 09.03.2011
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Hei, onko kellään kokemuksia tai vinkkejä miten olisi järkevin asentaa keulakone Vator 15r:n keulaan? Keulan rakenne on umpinainen ja läpipulttien saaminen alustaan on aika hankalaa iman että rikkoo rakennetta. Itsellä oli ajatus että alumiiniturkista muotoilisi keulaan vähän pitemmältä matkalta levyn jonka kiinnittäisi ruuveilla kiinni useasta kohtaa laajalta alueelta. Turkkiin voisi hitsaamalla tehdä korokkeen, johon ruuvaisi pikajalustan kiinni. Kuulostaako suunnitelmalta vai olisiko jollain parempia ideoita?
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17:35:37 19.01.2011
- Paikkakunta: valkeakoski
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Tervehdys. Kuinkahan riittäis Buster RS:n(50 nelari evikka perässä) nokkaan Motorguige Xi5 55lbs, lähinnä hyvillä keleillä tulis uisteltua ja jos vaikka innostuisi tohon vertikaalihommaan. Kellään tämmöisestä kokemusta?
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Riittää kirkkaasti mihin käyttöön vain tuon kokoiseen veneeseen. Itsekin olen uistellut muutaman kerran kuhaa 80 lbs koneella. Veneeni on tosin yli 3x painavampi.
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Busteri on paska! Se vuotaa.
vituiks män!
http://kajostus.blogspot.com/
http://kajostus.blogspot.com/
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 17:35:37 19.01.2011
- Paikkakunta: valkeakoski
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Kiitos arousi, nyt voi alkaa suunniteleen ostoa tosissaan.
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Onko jollain kokemusta haswing caymanista? Olisiko jossain alle tonnilla semmosta missä on taivas-ankkuri? Voii ehdotella kaikenlaisia.
Ei mitään kiinan romuja vaan Ruotsalaisia Abun döörejä