Väylä 2016

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Lohtaja
Viestit: 179
Liittynyt: 18:41:41 02.06.2005
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja Lohtaja »

Vesi on sitten joella aivan hurjassa nousussa. Ajelehtivia ja uponneita veneitä on porukat joella pelastelleet tänään. Jos joku kaipaa Muonion suunnalta hävinnyttä venettä, jossa jammu perässä, niin Pyssykorvan alta löytyy kuiville vedettynä.

Itse en joelle päässyt kuluneena viikonloppuna töitten takia, mutta kalaa on kuulemma tullut hyvin ennen veden nousua ja roskan kulkua. Onneksi tämä kausi on korkattu jo kalalla toissa viikonloppuna, niin ei ole suoriuspaineita enään.
Kalastettaan välillä...
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

TJ 0! Lähtöön... Huomenna jo kalaan!
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
PeNa
Viestit: 726
Liittynyt: 10:52:13 30.12.2005
Paikkakunta: Halikko

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja PeNa »

Samtheman kirjoitti:TJ 0! Lähtöön... Huomenna jo kalaan!
Tere tulemast. Eilen oli kalaa Honkasuvannossa ihan ...tusti. Saiko kukaan, niin en tiedä?
Mä lähdin ylemmäs ja kävin yhden laskun vetämäs Kolarissa.
Roskaa riittävästi, vesi noussu metrin ja vettä sataa vähän väliä.
Ei viitti tänään edes vesille vaivautua. Taidan riipasta kännit...
Kireitä kuitenniin itse kullekkin!
Kyllä se kala sitten syö, kun vedet jäähtyy...
juhamj
Viestit: 1497
Liittynyt: 21:34:08 25.06.2008
Paikkakunta: Koikkari

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja juhamj »

Samtheman kirjoitti:TJ 0! Lähtöön... Huomenna jo kalaan!
Viälä viikko, tarvi keulia! Ei, vaan kireitä.
Arvaa vittu mitä? PATASYDÄN!
veekoo
Hoppiksen herra numero 49
Viestit: 1624
Liittynyt: 21:26:12 21.04.2005
Paikkakunta: Ylläs
Viesti:

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Vesi on noussut yli kaksi metriä kahdessa päivässä ja nousee yhä. Risua, keppiä roskaa ja heinää joki ja siimat täynnä. Silti Äkäsjokisuun yläpuolella viidestä veneestä kolme sai kalan, joten täytyy sitä olla paljon!
Rantautumiseen tarvitsee melkein vesurin, kun joutuu puskemaan puitten ja pajukoitten sekaan.
Ei se niin mene ettei se jotenki mene. Paitti hoppiksen kansa.
Avatar
PeNa
Viestit: 726
Liittynyt: 10:52:13 30.12.2005
Paikkakunta: Halikko

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja PeNa »

Kalataitaja kirjoitti:No hyvä!

Aina joku oikeesti epäilee laskentatuloksia, sillä piti varmistaa. Toisten mielestä lisätään sinne olemattomia ja vastapuolen mielestä jätetään sieltä olevia pois...
En epäile tuloksia, mutta miksi kestää monta päivää saada tilastot päivitettyä?
Hyvä "palvelu", mutta mitä iloa soutajille, jos menee monta päivää että tilastot päivittyy?
Ei sillä, että tärkeintä olisi saada max määrä veneitä joelle, mutta sadepäivinä ja muuten vain olisi reissun päällä olisi mukava tilastoja seurailla.
Töissä voi vaikka kateellisina muiden saaliita seurata, mutta mestoilla tilastot kiinnsotaisi.
Kyllä se kala sitten syö, kun vedet jäähtyy...
Avatar
PeNa
Viestit: 726
Liittynyt: 10:52:13 30.12.2005
Paikkakunta: Halikko

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja PeNa »

veekoo kirjoitti:Vesi on noussut yli kaksi metriä kahdessa päivässä ja nousee yhä. Risua, keppiä roskaa ja heinää joki ja siimat täynnä. Silti Äkäsjokisuun yläpuolella viidestä veneestä kolme sai kalan, joten täytyy sitä olla paljon!
Rantautumiseen tarvitsee melkein vesurin, kun joutuu puskemaan puitten ja pajukoitten sekaan.
Kyllä Kolarinsaaren seudulla veden nousu pysähtyi tänään ja roskan määrä väheni. Eilen kun meni oranssi äyskäri vedessä veneen ohi, niin piti vilkuilla selän taakse, että tuleeko sieltä kohta vene... Kaveri väsytti kolme metrisen lepän ja lähti saunoon.Tänäänkin yhden seipäällisen ois heinää saanut, mutta viidellä jo yksinään joten kuten kykeni soutamaan. Jospa sitä kohta voisi kalastuksenkin keskittyä...
Kyllä se kala sitten syö, kun vedet jäähtyy...
veekoo
Hoppiksen herra numero 49
Viestit: 1624
Liittynyt: 21:26:12 21.04.2005
Paikkakunta: Ylläs
Viesti:

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Pellit perhään jos meinaa roskat vaivata.
Ei se niin mene ettei se jotenki mene. Paitti hoppiksen kansa.
Avatar
PeNa
Viestit: 726
Liittynyt: 10:52:13 30.12.2005
Paikkakunta: Halikko

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja PeNa »

veekoo kirjoitti:Pellit perhään jos meinaa roskat vaivata.
Vaivaa vaivaa, mutta ei amatöörit peltejä käytä.
Vartti piti tänään vapuua uittaa, kun taas mentiin.
Pikku kala, mutta antoi kunnon kyydit.
Kyllä se kala sitten syö, kun vedet jäähtyy...
soutaja
Viestit: 12
Liittynyt: 16:51:43 06.01.2015

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja soutaja »

joko vesi on lähtenyt laskuun ja puhdistunut?
Avatar
PeNa
Viestit: 726
Liittynyt: 10:52:13 30.12.2005
Paikkakunta: Halikko

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja PeNa »

soutaja kirjoitti:joko vesi on lähtenyt laskuun ja puhdistunut?
On se laskuun kääntynyt, mutta roskia varmasti on. Tuskin enään riesaksi asti, mutta kuitenkin. Kohta vesille tarkistamaan tilanne.
Kyllä se kala sitten syö, kun vedet jäähtyy...
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Oli vikat päivät jo ihan roskatonta, vesi laski n.30cm. Tämä siis Ruotsin puolelta.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
sampukka
Mr. Valkosipulipuristin
Viestit: 3521
Liittynyt: 21:54:25 13.11.2005

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja sampukka »

Samtheman kirjoitti:Oli vikat päivät jo ihan roskatonta, vesi laski n.30cm. Tämä siis Ruotsin puolelta.

Eikö siis Suomen puolella vesi laskenutkaan. :mitaviddua: :D

T: Sami
Devonit ja niihin liittyvä kirjallisuus kiinnostaa.

Tuolta löytyy tekeleitäni.
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 17&t=53652
Jusander83
Viestit: 6
Liittynyt: 19:18:16 21.11.2014

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja Jusander83 »

Onko honkasuvannolla ollut kukaan kalalla? sinne lähdössä huomenna ja sunnuntai iltaan asti siellä tarkotus kalastella. oisko ensikertalaisella heittää jotain vinkkejä paikoista ja otti väreistä ym.
veekoo
Hoppiksen herra numero 49
Viestit: 1624
Liittynyt: 21:26:12 21.04.2005
Paikkakunta: Ylläs
Viesti:

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Yllätys yllätys, vesi taas nousussa, 2 cm tunnissa nousee ja loppua ei näy... Hyvän matkaa toistametriä on jo tultu....
Ei se niin mene ettei se jotenki mene. Paitti hoppiksen kansa.
mutka
Viestit: 32
Liittynyt: 19:33:41 26.12.2015

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja mutka »

No tuo ruotsin "ilmatieteenlaitos" SMHI anto jo toissa päivänä 1 luokan tulvahälyytyksen tornion-ja tärendönjokeen,joten ei ihme jos nousee. Kaliksillakin alkoi vesi hätyyttelemään viime kesän tulvaennätystä, joten jotka sinne ovat lähipäivinä menossa ei muuta ku:lyycka tiiill,-)
soutaja
Viestit: 12
Liittynyt: 16:51:43 06.01.2015

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja soutaja »

miten porukka on puntin narut laittanut veneen laitaan? minkälaisia painoja porukka käyttää/miten paljon?
Spike Lee
Viestit: 80
Liittynyt: 15:12:01 03.03.2010

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja Spike Lee »

Tunnistaako kukaan tätä putkaria omakseen? Voi laittaa vaikka YV:n.

Itse soutelin ennen juhannusta edeltävää tulvaa, sekä tulvan aikaan, ja olihan se näky, kun kellui vedessä karanneita tavaroita, tukkeja, pönttöjä, oksia ym. Sai olla varuillaan molempiin suuntiin, kun mm. vettyneitä tukkeja ajelehti jopa pystyssä, jotka kovin vaarallisia varsinkin siirtymillä.

Siitä huolimatta pahimpaan tulvaan osuttiin mukaviin nousukaloihin, joita itse pääsin väsyttämään useampaa. Suurimpana meille vajaa 12kg. Yhtään uistinta ei pystynyt soutamaan puhtaana muutamaa minuuttia pidempää, vaikka oli mitä "roskanestäjiä" uistinten edessä. Ahkerointi siis kannatti, kun teki töitä puhtauden suhteen. Moni alueeltamme jäi ilman kalaa tuolloin, myös meidän seurueesta. Kerrankin itse pääsin nousulohien kanssa tekemisiin. Yleensä kiertäneet minun pyynnöt. :voeprkl: :voeprkl:

Kireitä siimoja. Kalaahan näyttää olevan joessa hyvin, ja toivotaan ettei kelluvia kaloja tule vastaan samaan tahtiin, kuin viime kesänä, nyt kun lämpöaalto vallannee ainakin suurimman osan joesta.
Liitteet
putkiperho2.jpg
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Laitetaan tännekin...

Muisteloita kesältä :)
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Spike Lee
Viestit: 80
Liittynyt: 15:12:01 03.03.2010

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja Spike Lee »

Voihan sitä näinkin liikkua näköjään Väylällä... huhhuh

https://www.youtube.com/watch?v=q17XoPQtzYw

Hyvät joulut kaikille.
Spike Lee
Viestit: 80
Liittynyt: 15:12:01 03.03.2010

Re: Väylä 2016

Viesti Kirjoittaja Spike Lee »

Perkeles, laitetaanhan vähän tietoa, kun ei löytynyt perholle omistajaa, ja sillä "uskallan" sen tänne infota.

Perho oli kiinni rasvaevän ja pyrstön juuren välillä. Pituutta Kojamolla 126cm. Pyydystystapa nostokoukku, kun kellui virrassa Pellon yläpuolella hieman juhannuksen jälkeen :cry: . Itse en ollut kso reissulla mukana.






Spike Lee kirjoitti:Tunnistaako kukaan tätä putkaria omakseen? Voi laittaa vaikka YV:n.

Itse soutelin ennen juhannusta edeltävää tulvaa, sekä tulvan aikaan, ja olihan se näky, kun kellui vedessä karanneita tavaroita, tukkeja, pönttöjä, oksia ym. Sai olla varuillaan molempiin suuntiin, kun mm. vettyneitä tukkeja ajelehti jopa pystyssä, jotka kovin vaarallisia varsinkin siirtymillä.

Siitä huolimatta pahimpaan tulvaan osuttiin mukaviin nousukaloihin, joita itse pääsin väsyttämään useampaa. Suurimpana meille vajaa 12kg. Yhtään uistinta ei pystynyt soutamaan puhtaana muutamaa minuuttia pidempää, vaikka oli mitä "roskanestäjiä" uistinten edessä. Ahkerointi siis kannatti, kun teki töitä puhtauden suhteen. Moni alueeltamme jäi ilman kalaa tuolloin, myös meidän seurueesta. Kerrankin itse pääsin nousulohien kanssa tekemisiin. Yleensä kiertäneet minun pyynnöt. :voeprkl: :voeprkl:

Kireitä siimoja. Kalaahan näyttää olevan joessa hyvin, ja toivotaan ettei kelluvia kaloja tule vastaan samaan tahtiin, kuin viime kesänä, nyt kun lämpöaalto vallannee ainakin suurimman osan joesta.
Vastaa Viestiin