Heittoverkko

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Herring
Viestit: 190
Liittynyt: 22:27:48 17.09.2011
Paikkakunta: Kehä Ykkösen sisältä
Viesti:

Heittoverkko

Viesti Kirjoittaja Herring »

Onkohan kukaan kokeillut heittoverkkoa? Aliexpressistä saa tilattua useamman kokoista, mutta Kivikankaalla näytti olevan vain 1.8m kokoa.

Lähinnä täkykalalle ajattelin tuota, mutta mitä kokemuksia muilla on? 7.2m verkko näyttäs olevan suurin, mutta tuntuu aikalailla overkilliltä harrastajalle. Mikä olisi sopiva koko?
Rocco
Viestit: 74
Liittynyt: 21:35:13 10.01.2016

Re: Heittoverkko

Viesti Kirjoittaja Rocco »

Mulla on tollanen kivikankaan heittoverkko, olis varmasti hyvä peli jos osais käyttää. Pitäis reenata joku kesä tosissaan että saisi verkon joka heitolla täysin aukeamaan. Salakkaparven päälle kun heittää epäonnistuneestikkin ni kyllä saa riittävästi, pelottava ajatus jos saisi lingottua verkon täydellisesti parven päälle.
Harppa
Viestit: 25
Liittynyt: 10:14:21 14.12.2007

Re: Heittoverkko

Viesti Kirjoittaja Harppa »

Itse olen käyttänyt jo likemmäs kymmenen vuotta heittoverkkoa täkykalojen pyyntiin. Ja suosittelen kyllä muillekin.

Kannattaa aluksi ostaa mahdollisimman pieni verkko, että oppii sen heiton. Vaikka itse olen tosiaan jo pitempään käyttänyt hv.ta, käytän edelleen eniten 1.4 m säteen verkkoa, juuri sen helpon heitettävyyden takia. Ja jos täkykalat on pyynnin kohteena, niin kannattaa hommata niin pienisilmäinen kuin löytyy, eli 8-9 mm. Ei ole hauskaa kaivaa verkosta 50 kpl silmiin jumiutunutta salakkaa...

Ja heitto-ohje
https://m.youtube.com/watch?v=XZ6lJRMXRrk
Vastaa Viestiin