Vuosia talvehtineen Yamahan -86 20hp 2t henkiinherättäminen

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
WestTeisko
Viestit: 4
Liittynyt: 16:19:47 28.06.2017

Vuosia talvehtineen Yamahan -86 20hp 2t henkiinherättäminen

Viesti Kirjoittaja WestTeisko »

Moro!

Tarkoitukseni olisi siis herättää henkiin n.10-15 vuotta sitten käyttämättä jäänyt, ja siitä asti ulkona talvehtinut -86 Yamaha 20hv 2t perämoottori.

Vaihdoin siihen tulpat, ja uusin bensaletkun (vanhasta pumppu kovettunut). Käynnistyminen tuntuu kuitenkin aika toivottomalta vielä, käynnistysnarusta vetäminen tuntuu hieman raskaalta.

Mitä suosittelisitte katsomaan/korjaamaan? Ts. mistä lähtisitte itse liikkeelle? Haluaisin uskoa, että sen saisi vielä käymään. Olen itse kohtalaisen tietämätön moottorien kanssa, mutta perushommat pitäisi onnistua.

EDIT: lisätään vielä, että moottori on käynyt ja toiminut ihan hyvin silloin kun sitä on viimeksi ajettu.. ainakin niin olen kuullut :D
Rocco
Viestit: 74
Liittynyt: 21:35:13 10.01.2016

Re: Vuosia talvehtineen Yamahan -86 20hp 2t henkiinherättämi

Viesti Kirjoittaja Rocco »

Suihkuta ens alkuun tulpanreiästä crctä tms. mömmöä ja pyöritä vauhtipyörää (ilman tulppia) että öljy leviää männissä. Anna hautua yön yli ja päräytä tulille. Jos ei vieläkään käynnisty niin kaasarit auki ja ultraääni pesuriin.
Avatar
jänis
P.J. Ristiturpa
Viestit: 2692
Liittynyt: 19:03:03 27.10.2006
Paikkakunta: Hullu Kankaanpää...

Re: Vuosia talvehtineen Yamahan -86 20hp 2t henkiinherättämi

Viesti Kirjoittaja jänis »

Katto onko tapponaru paikoillaan, ettei käy niinku meille ku herätettiin samaa ikää olevaa 5-6 vuotta seissyttä konetta.

(eka nypittiin muutaman kerran ilman tulppaa, sitten ku kynttilä oli paikoillaan eikä luvannutkaan, niin hokastiin että tappokatkasimesta puuttuu välistä se klipu. No sitten ku oli tulppa ja klipu niin toisella lähti käymään. Ihme vehkeitä nuo vanhat 2t koneet)
WestTeisko
Viestit: 4
Liittynyt: 16:19:47 28.06.2017

Re: Vuosia talvehtineen Yamahan -86 20hp 2t henkiinherättämi

Viesti Kirjoittaja WestTeisko »

Rocco kirjoitti:Suihkuta ens alkuun tulpanreiästä crctä tms. mömmöä ja pyöritä vauhtipyörää (ilman tulppia) että öljy leviää männissä. Anna hautua yön yli ja päräytä tulille. Jos ei vieläkään käynnisty niin kaasarit auki ja ultraääni pesuriin.
Jees, kiitos! Lähden näillä kokeilemaan.

jänis kirjoitti:Katto onko tapponaru paikoillaan, ettei käy niinku meille ku herätettiin samaa ikää olevaa 5-6 vuotta seissyttä konetta.

(eka nypittiin muutaman kerran ilman tulppaa, sitten ku kynttilä oli paikoillaan eikä luvannutkaan, niin hokastiin että tappokatkasimesta puuttuu välistä se klipu. No sitten ku oli tulppa ja klipu niin toisella lähti käymään. Ihme vehkeitä nuo vanhat 2t koneet)
Se on paikallaan kyllä, mutta kiitos kuitenkin!
Vastaa Viestiin