2-tahti perämoottorin kaasarin säätöjen vaikutus kulutukseen
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
2-tahti perämoottorin kaasarin säätöjen vaikutus kulutukseen
Osaisiko joku sanoa että miten paljon 2-tahti perämoottorin kaasarin säädöt(ilmaruuvi, tyhjäkäynti) vaikuttaa kulutukseen ?
Re: 2-tahti perämoottorin kaasarin säätöjen vaikutus kulutuk
Tyhjäkäynnin kierrossäätö ei tietenkään vaikuta mitään paitsi silloin kun kaasu lepää sen varassa säädettyyn asentoon.
Voi olla myös seosruuvi, mutta sekin vaikuttaa vain alhaisilla kierroksilla, sillä yleensä se on nimenomaan ns. "tyhjäkäynnin seosruuvi".
Ilmaa seoksen on tietenkin saatava optimaalisesti jotta tehot irtoaa ja on taloudellinen. Mutta tämä suutin on yleensä kiinteä eikä säädettävissä. Sen vaikutus lähestyy nollaa kierrosten kasvaessa.
2t kulutus on 4t verraten suuri tyhjäkäynnillä ja alhaililla kierroksilla. Ei niinkään matkaa tehdessä.
Voi olla myös seosruuvi, mutta sekin vaikuttaa vain alhaisilla kierroksilla, sillä yleensä se on nimenomaan ns. "tyhjäkäynnin seosruuvi".
Ilmaa seoksen on tietenkin saatava optimaalisesti jotta tehot irtoaa ja on taloudellinen. Mutta tämä suutin on yleensä kiinteä eikä säädettävissä. Sen vaikutus lähestyy nollaa kierrosten kasvaessa.
2t kulutus on 4t verraten suuri tyhjäkäynnillä ja alhaililla kierroksilla. Ei niinkään matkaa tehdessä.