Missä kalastat seuraavaksi?

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Srock
Viestit: 201
Liittynyt: 10:45:08 26.04.2012
Paikkakunta: Turku

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja Srock »

Kuun viiminen päivä viikoksi Gotlantiin olen daivaassa
Ei kautta ilman kalaa
Vision 17
Hamekentän sentteri
Viestit: 3778
Liittynyt: 16:40:31 17.02.2007
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja Vision 17 »

Tammerkoskelle ajattelin suunnata aikaisin aamulla tarkastamaan näkyykö salakalastajia, joita on viime aikoina ollut riesaksi asti.. Toki myös kalastaa meinaan..
"Jo vain hauki on hyvä kala, varsinkin isompi. Tuollaisen 5-10kg hauen, kun heittää rantaviivalle poikittain, niin kyllä nousee vene liukkaasti rannalle"
Avatar
Evarimies
Viestit: 40
Liittynyt: 18:00:29 31.10.2015

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja Evarimies »

:kelaa: Hiidenvedelle tasuroimaan 8-)
Ipe
Uimamaisteri
Viestit: 1244
Liittynyt: 22:42:26 11.04.2007
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja Ipe »

Varmaankin pilkkitouhuja Kemijoella.
kitkaton
Viestit: 3577
Liittynyt: 18:32:39 18.12.2007
Paikkakunta: Kota-kylä

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja kitkaton »

Aamulla tohon kotijärvelle Livolle , mitä sitä merta edemmäksi .
Pyytävä kalan saapi ja nukkuva unen näkee.
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.

http://www.aneenloma.fi/
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Kohat epätoivonen hyäkkäys Päitsin "sisäjärvelle" terveyttä uhmaten jälkilämmöillä.

Tiä vaik saa haulia persuukseen ku joutuu yksityistien pätkää käyttään.
Tiukkaa keskustelua ainaki jäällä kai luvassa merkkaamattoman yksityistien käytöstä, jälleen kerran :?

Minun vesiä minun kaloja... :evil:
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Ipe
Uimamaisteri
Viestit: 1244
Liittynyt: 22:42:26 11.04.2007
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja Ipe »

Nuo tieasiat on niin hel...tin hankalia. Varsinkin jos sattuu omistamaan vain jonkun pikkupalstan tms. Tuntuu monesti, että mitä vähempi on jollakin maata niin sitä isompi mekkala tienkäytöstä.
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Kyllä siä isäntä osu just hollille ku pihapiirissä olevan navetan taakse tähättiin sellaselle pikkuselle välitien pätkälle joka johtaa si varsinaiselle päätielle joka on puomitettu alusta ja johon vain mökkiläisillä avain.
Niit on paljon, Päizin rannalla, aina Rovanperää myöten siin tieosuudella.
Itse talolle on matkaa tost navetalta ainaki se 200m.

Akkuporakone kourassa huuteli ja viuhto sanoin: Stop stop stoppp. Stop stop stopppp

Ei muuta ku hymyä naamaan ja lapa pystyyn ol ainoo oikee tapa reagoida.
Ei tullu tällä kertaa ees perässä "tarinoimaan" :mitaviddua:

Edelleen, ajoin karttaan merkattuja teitä, joissa ei ole yksityistien merkkejä.
Itse risteyksessäkin tonne pihapiiriin on ainoostaan varoituskolmio ja tien nimi!

Tällasia nää isältä pojille kulkevat "manttelinperijät", kunnallispoliitikko- tilalliset on, jonka nimi loistaa niin tien nimessä, koko stanan maaläntissä, kalastuskunnassa, yms.
Kautta aikojen ovat "rauhoittaneet" omat kalastuskunnan alueella olevat vesistöt omaan käyttöön ja läiskineet luvattomia kalastus kielletty kylttejä joka helwatan kolkan täyteen, eivätkä taatusti ole mukana Päijänteen yhtenäislupa alueessa "omine vesineen" :lol: szeko

Viime vuonna surullisesti ilmoittikin, että ei voi enää pilkkimistä estää, mut et ois sit siä puomin takaa käveltävä usiampi kilsa kalaan kun itse lätäkkö on alle 10m päässä ohi soljuvasta tiestä jossa hyvä parkkitila.

Tällasta, jokseenkin normi meininkiä..
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4438
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Prinssi kirjoitti:Kyllä siä isäntä osu just hollille ku pihapiirissä olevan navetan taakse tähättiin sellaselle pikkuselle välitien pätkälle joka johtaa si varsinaiselle päätielle joka on puomitettu alusta ja johon vain mökkiläisillä avain.
Niit on paljon, Päizin rannalla, aina Rovanperää myöten siin tieosuudella.
Itse talolle on matkaa tost navetalta ainaki se 200m.

Akkuporakone kourassa huuteli ja viuhto sanoin: Stop stop stoppp. Stop stop stopppp

Ei muuta ku hymyä naamaan ja lapa pystyyn ol ainoo oikee tapa reagoida.
Ei tullu tällä kertaa ees perässä "tarinoimaan" :mitaviddua:

Edelleen, ajoin karttaan merkattuja teitä, joissa ei ole yksityistien merkkejä.
Itse risteyksessäkin tonne pihapiiriin on ainoostaan varoituskolmio ja tien nimi!

Tällasia nää isältä pojille kulkevat "manttelinperijät", kunnallispoliitikko- tilalliset on, jonka nimi loistaa niin tien nimessä, koko stanan maaläntissä, kalastuskunnassa, yms.
Kautta aikojen ovat "rauhoittaneet" omat kalastuskunnan alueella olevat vesistöt omaan käyttöön ja läiskineet luvattomia kalastus kielletty kylttejä joka helwatan kolkan täyteen, eivätkä taatusti ole mukana Päijänteen yhtenäislupa alueessa "omine vesineen" :lol: szeko

Viime vuonna surullisesti ilmoittikin, että ei voi enää pilkkimistä estää, mut et ois sit siä puomin takaa käveltävä usiampi kilsa kalaan kun itse lätäkkö on alle 10m päässä ohi soljuvasta tiestä jossa hyvä parkkitila.

Tällasta, jokseenkin normi meininkiä..


Kirjoitan jossain vaiheessa tämän Prinssin jutun jatkoksi omia vastaavia kokemuksia samoilta korkeuksilta, Päijänteen itäpuolelta.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
kitkaton
Viestit: 3577
Liittynyt: 18:32:39 18.12.2007
Paikkakunta: Kota-kylä

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja kitkaton »

Aamusella tohon Livojärvelle , onneksi pääsee omaa maata ja tietä järvelle asti , kelkalla hurautan , ei jaksa tuonne 4 km ,n päähän selälle kävellä. :twisted:
Pyytävä kalan saapi ja nukkuva unen näkee.
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.

http://www.aneenloma.fi/
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4438
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Fuso kirjoitti:
Prinssi kirjoitti:Kyllä siä isäntä osu just hollille ku pihapiirissä olevan navetan taakse tähättiin sellaselle pikkuselle välitien pätkälle joka johtaa si varsinaiselle päätielle joka on puomitettu alusta ja johon vain mökkiläisillä avain.
Niit on paljon, Päizin rannalla, aina Rovanperää myöten siin tieosuudella.
Itse talolle on matkaa tost navetalta ainaki se 200m.

Akkuporakone kourassa huuteli ja viuhto sanoin: Stop stop stoppp. Stop stop stopppp

Ei muuta ku hymyä naamaan ja lapa pystyyn ol ainoo oikee tapa reagoida.
Ei tullu tällä kertaa ees perässä "tarinoimaan" :mitaviddua:

Edelleen, ajoin karttaan merkattuja teitä, joissa ei ole yksityistien merkkejä.
Itse risteyksessäkin tonne pihapiiriin on ainoostaan varoituskolmio ja tien nimi!






Tällasia nää isältä pojille kulkevat "manttelinperijät", kunnallispoliitikko- tilalliset on, jonka nimi loistaa niin tien nimessä, koko stanan maaläntissä, kalastuskunnassa, yms.
Kautta aikojen ovat "rauhoittaneet" omat kalastuskunnan alueella olevat vesistöt omaan käyttöön ja läiskineet luvattomia kalastus kielletty kylttejä joka helwatan kolkan täyteen, eivätkä taatusti ole mukana Päijänteen yhtenäislupa alueessa "omine vesineen" :lol: szeko

Viime vuonna surullisesti ilmoittikin, että ei voi enää pilkkimistä estää, mut et ois sit siä puomin takaa käveltävä usiampi kilsa kalaan kun itse lätäkkö on alle 10m päässä ohi soljuvasta tiestä jossa hyvä parkkitila.

Tällasta, jokseenkin normi meininkiä..


Kirjoitan jossain vaiheessa tämän Prinssin jutun jatkoksi omia vastaavia kokemuksia samoilta korkeuksilta, Päijänteen itäpuolelta.
Viimeksi muokannut Fuso, 16:38:52 31.01.2016. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4438
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Tässä juttua Päijänteen itäpuolelta Prinssin tarinan jatkoksi.


Synnyin Keski-Suomen eteläisimpään kuntaan 60-luvun alussa, ja ympäristön vesiä kalastelin ahkerasti aina 90-luvun loppupuolelle asti.
Pilkkihommissa en muista yhteenottoja vesialueen omistajien kanssa tulleen koskaan, harvemmin pitempien vapojenkaan kanssa. Suonteella pidin venettäkin Kotkaniemen rannassa useita vuosia ihan omalla luvalla, eikä siitä kukaan valittanut. Auto oli mökkiläisten parkkipaikalla, hyvin mahtui joukkoon.
Kalastusluvat oli toki aina hankittu.
Sitten rupesin uistelemaan lohikaloja nykyisen nelostien länsipuolen vesillä, kuitenkin Päijänteen itäpuolella.
Angesselkää, Rautavettä ja joskus Jääsjärveä kolusin vetovapoineni. Olen jotain joskus tänne kirjoittanutkin Rautaveden uistelu kokemuksistani.
Hartolan vesille myytiin ainakin silloin yhtenäislupaa. Rautaveden Rääpönsalmessa oli kuitenkin yksi kolmio, joka ei kuulunut yhtenäislupaan, ja joka katkaisi koko salmen muutaman sadan metrin matkalta niin, että kyseisenen kohdan ylittäessä olisi siimat pitänyt nostaa ylös, jotta kalastuoikeuden haltijan omistusoikeutta ei olisi loukattu.
Vesialueen omisti vanha luokkakaverini paikallisesta lukiosta, ja aseveljeni Savon Prikaatista. Olin ollut hänen isälläänkin kesätöissä salaojitushommissa, vaikka ei sillä nyt tämän jutun kannalta olekaan merkitystä.
Tunnustan nyt, että ylitin joka kerta kalastusoikeuteni kyseisen kolmion kohdalla, meni vuosia, että sainkin tehdä sen kenenkään häiritsemättä.
Sattui sitten kerran, että ylittäessäni aluetta vapoineni, minun perääni lähti rannasta soutuvene. Huomasin käsimerkeistä, että soutajalla oli kiinnostunut touhuistani. Nostin siimani ylös, ja käännyin takaisin. Soutumies oli kyseinen vesialueen omistaja. Hän sanoi, että olen luvatta kalastamassa hänen vesillään. Tunnustin syntini, ja muistutin häntä vanhoista koulu- ja asepalvelusajoistamme. Muistutin mm. kuinka yhdessä nauroimme, kun hän sai pitkäksi venehtäneestä iltalomastaan kaksi viikkoa "pekkaa", jota komppanianpäälikön piti kuitenkin vasten tahtoaan siirtää myöhemmäksi, koska kaverille oli ennen tätä sanktiota myönnetty viikon pituinen perunannostoloma. Sitten otin lakin kouraani, ja kysyin, jos hän voisi sopivaa korvausta vastaan myöntää minulle kalastusoikeuden vesialueelleen.
Siihen hän ei kuitenkaan voinut, todennäköisesti äidinmaidon mukana saamansa geenin takia myöntyä.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Ipe
Uimamaisteri
Viestit: 1244
Liittynyt: 22:42:26 11.04.2007
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja Ipe »

No jo on hel..tin hankalaa sakkia.
Avatar
VKu
Viestit: 17
Liittynyt: 19:53:14 08.04.2013
Viesti:

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja VKu »

Sumukorentoretki on buukattu huhtikuun alkuun. Sitä ennen käynen meritaimenen perässä pari kertaa. Helmikuun luultavasti pidän huoltotaukoa, mutta ei se varmaa ole.

Muuhun keskusteluun. Minulla on aina ollut hyvä tuuri. Jo pikkupoikana kävin lakki kourassa järvi-Suomen maataloissa, joilla oli vesirajassa houkuttelevaa kaislikkoa, kysymässä että saisinko käydä heidän rannoillaan heittelemässä. Aina tuli lupa. Toisaalta ei siitä montaa vuotta ole, kun olin Granön edustalla laillisesti luvat taskussa kalassa ja eräs harmaantunut alkuasukas ajoi pari kertaa täysillä aivan veneeni vierestä ilmeisesti osoittaakseen, että piruako täällä uistelet. Mutta kun asiat olivat kunnossa, mitä siitä. Siinähän kurvaili.
Avatar
Cimbe
Viestit: 431
Liittynyt: 22:56:26 21.10.2009
Paikkakunta: Wilppula

Re: Missä kalastat seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja Cimbe »

Ukonselällä.
Vastaa Viestiin