hinnoista

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Avatar
Dahlberg
"OTAN vaappuja testiin"
Viestit: 153
Liittynyt: 17:11:16 14.06.2005

hinnoista

Viesti Kirjoittaja Dahlberg »

jos totta puhutaan mielestäni vaappujen hinnat huimasti nousseet eurron siirtymisen myötä vertaa mitä vaaput makso markka aikaan omasta mielestäni
Avatar
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viestit: 8114
Liittynyt: 19:53:03 21.04.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Pitänee paikkaansa, mutta vaapujen hintojen nousu
ei ole mielestäni tekijöiden syy.
Heillä on ja kuuluukin olla oikeus seurata hintojen
nousuja ja laskuja (mitä v¤tun laskuja?).
Kaikki kallistui euron myötä, mutta nousihan meillä palkatkin ( :?: :!: )...

Ainahan voit yrittää saada niitä ilmaiseksi?
Itse kuitenkin ostan tai teen pulikkani.
Luonne, kun ei oikein anna periksi ryhtyä pummaamaan.
Sup78
Vorsan vitjamuna
Viestit: 2742
Liittynyt: 17:17:31 22.04.2005
Paikkakunta: Tammela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sup78 »

Hinnoista en tiiä, mutta itellä ainakin on menny suhteellisuuden taju hetkittäin rahan käytössä. Jos siima rullan saa alle 20 ee niin sehän on melkee ilmainen.
Ei riemulla rajaa kun Veradolla ajaa.
Avatar
Lohi
Tatin hakkaaja
Viestit: 1303
Liittynyt: 10:25:58 26.04.2005
Paikkakunta: 97
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lohi »

Stickan kirjoitti:Pitänee paikkaansa, mutta vaapujen hintojen nousu
ei ole mielestäni tekijöiden syy.
Heillä on ja kuuluukin olla oikeus seurata hintojen
nousuja ja laskuja (mitä v¤tun laskuja?).
Kaikki kallistui euron myötä, mutta nousihan meillä palkatkin ( :?: :!: )...

Ainahan voit yrittää saada niitä ilmaiseksi?
Itse kuitenkin ostan tai teen pulikkani.
Luonne, kun ei oikein anna periksi ryhtyä pummaamaan.

:lol:
manki
Hengissä.... kai
Viestit: 265
Liittynyt: 22:41:33 21.04.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja manki »

Markka-ajan vaaputkin ovat jo vaihtuneet. Ei taida olla kovin montaa samaa tekijää vuolemassa vaapun kultaista puuta :? Onneksi jotkut jaksavat yrittää ja kehittää uusia luomuksia :D Toiselle kallis,toiselle sopiva, sellaista se on...
Koukussa?
Avatar
Dahlberg
"OTAN vaappuja testiin"
Viestit: 153
Liittynyt: 17:11:16 14.06.2005

Viesti Kirjoittaja Dahlberg »

sitähän se elämä on vaikkei omista dnata
Avatar
Kuusisto
Viestit: 143
Liittynyt: 15:17:28 12.08.2005
Paikkakunta: Noormarkun Söörmarkku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuusisto »

ATK-tuotteet (ja uskoakseni muukin elektroniikka) on kyllä laskenut hintojaan euromääräisen maksuvälineen aikana. Tuskin syy silti nousuissa valuutan nimessä on, markkinatalous se vaan tekee omaa raadollista duuniaan.
Kuten jo edellä mainittua, suhteellisuuden taju on kuralla (esim 85eur ostos vs. 500mk ostos harkinta-ajaltaan hieman eri luokkaa). Tekee taloudelle kuitenkin vaan eetvarttia kun porukka tomottaa rahaa menemään. Ja onhan ne palkat nousseet aivan stanasti, käsi pystyyn kenellä ei. Noh, rohkeasti vaan, muut täällä jo odotamme, osoitamme sormilla ja nauramme.
Avatar
selenius
Yliliimapää
Viestit: 1839
Liittynyt: 14:20:30 25.04.2005
Paikkakunta: Stadi / Hagis

Viesti Kirjoittaja selenius »

Markka-aikana mulla oli suhteellisuuden taju kalakamojen suhteen. €uron aikakaudella musta on tullut välinehullu hamsteri (Abon loistava diagnoosi itsestään). Saanko korvauksen EU:lta lahjakorttina kalastustarvikeliikkeeseen?
------------------------
http://arsyttavaa.omasivu.fi/

...by the way, kalaonnea!
Avatar
Hemu
Viestit: 91
Liittynyt: 23:50:11 16.12.2005
Paikkakunta: Kirkkonummi, Veikkola

Viesti Kirjoittaja Hemu »

Ja eikös se niin ollut, että markka aikana kahvee makso 1 tai 2 mk ja nykyään 1euron eli noin 6 mk, itse en kyllä kahvia juo! :wink:
Avatar
Dahlberg
"OTAN vaappuja testiin"
Viestit: 153
Liittynyt: 17:11:16 14.06.2005

Viesti Kirjoittaja Dahlberg »

jeps totta
Avatar
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viestit: 8114
Liittynyt: 19:53:03 21.04.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Toi mun kommentti palkkojenkin noususta oli vain huuli. :wink:
Sup78
Vorsan vitjamuna
Viestit: 2742
Liittynyt: 17:17:31 22.04.2005
Paikkakunta: Tammela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sup78 »

Katos tästä uudesta läppiksetäkin löytyy toi € merkki.
Ei riemulla rajaa kun Veradolla ajaa.
Avatar
Kuusisto
Viestit: 143
Liittynyt: 15:17:28 12.08.2005
Paikkakunta: Noormarkun Söörmarkku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuusisto »

Toi mun heitto palkkojen noususta ei ollut huuli... 8)
Avatar
karttuiivari
Viestit: 724
Liittynyt: 19:01:30 31.03.2005
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karttuiivari »

Jos nyt oikein pitkällä aikavälilla vaappujen hintoja katsotaan niin hinnat ovat laskeneet selvästi. Tällä hetkellä ns. käsin tehdyt vaaput ovat selvästi halvempia kuin -80 ja -90 luvulla. Vaappujen vähittäismyynti hinnat olivat tuolloin luokkaa 69-99 mk.
Tekijöitä oli vähän ja hinnat kohdallaan. Nykyään ei ole niin pientä kylää, etteikö siellä ole muutamaa "mailman parasta vaappua" tekevää pajaa. Tukkuhinnat eivät ole vielä tänä päivänäkään samalla tasolla kuin tuolloin. Jos vielä lasketaan mukaan rahanarvon muutos niin ero on vielä suurempi.
Lyhyellä aikavälillä euroon liittyminen saattoi nostaa suoramyyntihintoja ,esim ennen 100mk/2kpl nykyään 20€/2kpl, mutta valmistajien tukkuhintoihin eikä kaupan hinnoitteluun sillä ei ollut juuri vaikutusta.
Avatar
Teuge
Irstas baarimikko
Viestit: 1192
Liittynyt: 15:43:05 14.12.2005
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teuge »

Hemu kirjoitti:Ja eikös se niin ollut, että markka aikana kahvee makso 1 tai 2 mk ja nykyään 1euron eli noin 6 mk, itse en kyllä kahvia juo! :wink:


Joo tossa joku aika sitten mainosti joku BENSA-asema että iso kahvi vain 2 euroo. Jos joku olis markka-aikaan myyny kahvia 12 markkaa kuppi, olis se työtön kahvinmyyjä.
Joku viisas joskus sanoi et se ei oo tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Nää nk. mukavuustuotteet on nykyään(kin) aika isolla kädellä suolattuja. Käykääpä moottoripyörätarvike/varaosaliikkeessä. Koskee käsittääkseni myös kelkka- ja venerojuja. Kun teoriassa ihminen pärjää ilman näitäkin hyödykkeitä.(As if). Mielestäni kalastustarvikkeet pitäis tulla sairausvakuutuksen korvattavuuden piikkiin, siinä kuin nikotiinituotteetkin, mukaanlukien tupakka, ja viina. Ja bordelliin kelakortilla...
Aion elää kunnes kuolen.
Avatar
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh
Viestit: 3299
Liittynyt: 19:08:14 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadi

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Nauratti muutama vuosi takaperin, kun mentiin Mörrumille, niin käytiin vähän ennen Jönköpingiä kahvilla tienvarsi paikassa.
Kahvi ja pieni juustosämpylä oli 50sek. No nykyäänhän se alkaa olla sama täälläkin, ainakin Heinolan Tebarilla ja Österin Nesteellä....
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

Vuos sitten oltiin Noeweegenissä, Altan nurkilla. Käytiin huoltamokahvilassa kahvilla. 100NOK miäheen. Kaffe og bulla. En mene kyllä enää Heinolaankaan kahville.
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

No mulla tuli Norjassa itku, kun sekstetti olutta makso 150 NOK!! Ja tää oli jo vuonna -99.
nypy
Viestit: 4845
Liittynyt: 20:31:56 03.11.2005
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja nypy »

katteli norjassa konjakkipaukkua 4cl , makso yli 200ecua, oli kylläkin vähän parempaa, mutta.....
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7406
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Mitä jätkät itkette. Norjassa aina saanu rahalle vastinetta. Hyvä tavara vaan maksaa.!
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Avatar
Dahlberg
"OTAN vaappuja testiin"
Viestit: 153
Liittynyt: 17:11:16 14.06.2005

Viesti Kirjoittaja Dahlberg »

aatelkaa ne ketkä on joskus markka aikaa harrastaneet kolikon heittoa palkintona esim viinapullo niih ennen vanhaa sai 6 heittoo mitä ny yhden ekulla ja viinan hinta tuosta ajasta huikeesti laskennut :lol:
nypy
Viestit: 4845
Liittynyt: 20:31:56 03.11.2005
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja nypy »

kate kohallaan :lol:
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

jäpäkyörä kirjoitti:Mitä jätkät itkette. Norjassa aina saanu rahalle vastinetta. Hyvä tavara vaan maksaa.!
Tuskinpa nyt Norjalainen olut vastinetta rahalle antaa? :?
Avatar
JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh
Viestit: 3299
Liittynyt: 19:08:14 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadi

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Tuolla ylhhäällä Turskisten puolella on kyllä huvittavia hintalappuja. Banaanien kilohinnalla voisi tehdä parveke remontin täällä.

Kerran kaupassa edellä oleva turskis osti röökikartsan ja muutaman hiivan, 700nokkia meni että pölinä kävi. Ittee harmitta jos nortit loppuu reissulla kesken ja joutuu ostaa askin sieltä, 64Nokkii maksaa Petteröes toppa, kele.

Mut toisaalta taas siitä leppoisuudesta maksaa mielellään. Viime vuonna paikallisen coopin kassakone teki tenän. Mulla oli 400nokin ostokset tassussa ja mietin, että mitenköhän nyt käy. Noo, se kassatyttö sano, että ota tavarat mukaan ja tuu maksaa huomenna.
Tossa naapurikaupassa oon käynyt lili 30 vuotta ja jo näin kävisi, ne naurais mut pihalle, kele...

Ainiin, vinkkinä Finnmarkkiin. Ostakaa Kaffepullaksi Toscakake, lakselv bakeri. Ihan sairaan hyvää. (Nykyään niitä pitää tuoda tuliaisina tänne alas.) 34Nokkia vaan.
Viimeksi muokannut JiiHoo, 21:43:37 30.12.2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
nypy
Viestit: 4845
Liittynyt: 20:31:56 03.11.2005
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja nypy »

jäpäkyörä kirjoitti:Mitä jätkät itkette. Norjassa aina saanu rahalle vastinetta. Hyvä tavara vaan maksaa.!
ei valiteta, ei, paitsi jos jallu maksais ton , eikä muualta sais.
kun en ravaa kapakoissa siellä norjassa ja viinat vien (yritän) itse,
http://www.rpteam.net/lofootit2005_2.htm
niin en ole kokenut norjaa kalliiksi, päinvastoin, esim majoitus on jopa halpaa suomeen verrattuna erilaisissa mökeissä (poikkeuksiakin on)
Vastaa Viestiin