Myyntipalstalle säännöt?

Alueen säännöt
Täältä löydät ohjeita etusivun, foorumin ja kuvagallerian käytöstä. Kysymykset ja kehitysehdotukset ovat myös tervetulleita. Testauskin on suotavaa sekä jopa sallittua.
Sääntökeskustelu -- Ylläpidon ja moderaattoreiden tiedot -- Kalamies.com foorumin yleissäännöt

Myyntipalstalle säännöt?

Myyntipalstalle selkeät säännöt!
112
76%
Antaa jokaisen myydä tyylillään!
35
24%
 
Ääniä yhteensä: 147

Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Myyntipalstalle säännöt?

Viesti Kirjoittaja pike »

Olen vakaasti sitä mieltä, jotta myyntipalstalla tulisi olla suora myyntihinta, jolla tavara vaihtaa omistajaa. Myös postikulujen suuruus sekä maksaja tulisi mainita. Pitäisikö palstalle laatia säännöt joita noudatetaan vai mennäänkä kalastus.comin tyyliin? Meillähän on jo huutokauppa puoli jossa tavaraa voi myydä mikäli ei osaa arvoa sille itse päättää.


Myyntipalsta tulisi pitää yhtä selkeänä kuin vetouistelu.comissa!
mutteri
Keskisuuri keilapallonkaatajastrumffi
Viestit: 2518
Liittynyt: 23:47:52 15.11.2005

Viesti Kirjoittaja mutteri »

Selkeitä sääntöjä kannatan. Itse mitä olen myynyt vaapukkeita sun muuta, niin olen koittanut miettiä sopuhinnan valmiiksi ja tarkistanut yleistä hintatasoa netistä.
Avatar
Dilnen
oikeesti ihan mukava norsunvittukärpänen
Viestit: 2067
Liittynyt: 02:53:27 10.04.2006
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Dilnen »

Selkeet säännöt myyntiin.
Suoraan sanottuna ketuttaa, kun porukka käy arvioiduttamassa tavaraansa palstalla.
Hinnat siis esille - tinkiminen sallittakoon. (Pike vois joskus antaa alennusta)
Keino ei oo konsti eikä mikään, kun sen tietää.
Avatar
mjl
Viestit: 654
Liittynyt: 13:18:52 15.05.2006
Paikkakunta: Jns
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mjl »

Kyllä hinta pitäisi laittaa selkeästi esille.
Vaappuja,peltejä.... myydessä vieheen pituus.
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja pike »

(Pike vois joskus antaa alennusta) eikö kuggaan osaa

Hintoihin on aina laskettu alennus valmiiksi :!:

Yleisesti ottaen toki tinkiminen sallittakoon. Sehän kuuluu pelin henkeen. Jos joku ehtii viedä potin nenän edestä tarjoamalla pyydetyn hinnan, niin mikä ettei. Elämä on.
tsoka
Viestit: 77
Liittynyt: 14:55:16 06.09.2006
Paikkakunta: masku

oops

Viesti Kirjoittaja tsoka »

"No nyt on vähän omakin lehmä ojassa mutta siitä huolimatta"
jos myyjä ei tiedä hintaa niin eikö silloin tarjousten kysyminen ole ok.
toki myynnissä oleva tavara myydään.tai ainakin minä myyn parhaan
tarjouksen tehneelle enkä siirrä sitä hinnoiteltuna johonkin muualle.
kun hinta on 50e ja siitä ostaja tarjoo 40e (eli tinkii)niin sehän on vain tuo sama asia toisin päin.ostajahan voi tarjota sen 40 euroa vaikka ei myyjä olisi hintaa ilmoittanutkaan.ja jos myyjä ei tinkaa tavaran voi taas siirtää
hinnoiteltuna johonkin muualle myyntiin.
toki voishan se ruutta pistää uuden palstan jossa myydään tarjousten perusteella ja joka ei kuitenkaan oo huutokauppa
tosin kiinteällä hinnalla ei taida myydä kuin alko muualla yleensä on tinka varaa.
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja pike »

"jos myyjä ei tiedä hintaa niin eikö silloin tarjousten kysyminen ole ok. "

Eikös tuo ole silloin järkevin myydä huutokauppa-osiossa? Tuolla on säännöt tuohon ja voit pitää vielä hintavarauksenkin myytävällä tuotteella. Tällöin Sinun ei ole pakko luopua tuotteesta, jollei kiinnostuneita ilmaannu.
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Selkeät säännöt ja ehdoton kielto olla sotkematta kaupankäynti!
Avatar
Koivisto
Viestit: 1516
Liittynyt: 17:38:00 26.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Itse en seuraa myyntipalstaa, koska en oikeastaan osta tai myy käytettyä tavaraa. Myöskään käytetyn tavaran hinnat on täysin hakusessa. Huutokauppa on huutokauppaa, mitä ei mielestäni voi verrata tarjousten perusteella myymiseen. Huutokaupan huonopuoli on pakko rekisteröityminen, jotta korotuksen saa foorumille näkyviin. Huutokauppa vaatii myös aktiivista osallistumista ja seuraamista.

Myyn tavaran sille joka sen haluaa. Jos joku sen haluaa, niin se varmasti kertoo hinnan jonka se on valmis siitä maksamaan. Saattaa olla, että tarjousten perusteella myyminen on itselle epäedullinen vaihtoehto, mut mitä sitten? Homma toimii ja tavara vaihtaa omistajaa.

Naapurissa laitoin joskus pystyyn huutokaupan, jossa ei ollut hintavarausta ja kirjoitin selvästi myyväni tavaran heti, kun hinta tuntuu sopivalta. Yllätys, yllätys, myinkin tavarat liian nopeasti ja liian halvalla, joten taas itkettiin! "Mä olisin maksanut enemmän jne.". Voi, voi, olisit tarjonnut heti jotain järkevää, etkä hinannut jotain pennejen korotuksia. Ainakaan itsellä ei riitä motivaatio seurata sellaista.

Ei myyminen ja ostaminen voi olla noin vaikeaa.
koivistojanne.kuvat.fi
mutteri
Keskisuuri keilapallonkaatajastrumffi
Viestit: 2518
Liittynyt: 23:47:52 15.11.2005

Viesti Kirjoittaja mutteri »

Emppai kirjoitti:...ehdoton kielto olla sotkematta kaupankäynti!
Tuota minä kannatan.
Avatar
PöhkÖ
Petting- Esileikki ammattilainen
Viestit: 612
Liittynyt: 01:37:02 28.12.2005
Paikkakunta: ääp.K, satakunta.Os. Pirkammaa

Viesti Kirjoittaja PöhkÖ »

Pike on kyllä harvinaisen oikeessa, selkeät säännöt on oikea tapa toimia.
Itse ostelen jonkun verran tavaraa ja jotain olen myynytkin. Selkeet säännöt helpottaa kauppaa molempiin suuntiin.
-Lahtinen Suomesta, syö nautaa ja harrastaa pettingiä-
nypy
Viestit: 4845
Liittynyt: 20:31:56 03.11.2005
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja nypy »

mielestäni perussäännöt näkyviin , mutta ei mitään kireäpipoisuutta kuitenkaan, jos joku haluaa toimia hieman poikkeavasti
Avatar
Tatuu
"Larvanto"
Viestit: 1413
Liittynyt: 10:37:08 14.05.2005
Paikkakunta: Espoo/Kotka

Viesti Kirjoittaja Tatuu »

nypy kirjoitti:mielestäni perussäännöt näkyviin , mutta ei mitään kireäpipoisuutta kuitenkaan, jos joku haluaa toimia hieman poikkeavasti
Juuri näin.
Team Don't Push The River Member #1

"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan.", Matti Nykänen.
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja pike »

"Huutokauppa vaatii myös aktiivista osallistumista ja seuraamista."

Juuri tämän vuoksi en itse jaksa noita myydään tarjousten perusteella ketjuja seurata. En lähde yleistämään, mutta osalla on käytetyn tavaran myyntihinnasta suuria luuloja. Kun toivottua hintaa ei saavuteta, ei enää viitsitä seurata ketjua ja vastata asiallisiin kysymyksiin.
Osa myös selvästi hakee hintaa tuotteelle eikä edes ole siitä luopumassa.
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja kapakala »

huutokauppahan on juuri tätä myydään tarjousten perusteellä käytävää kauppa, koska korkein tarjous voittaa eli huutokauppa puolelle vaa.
Avatar
Koivisto
Viestit: 1516
Liittynyt: 17:38:00 26.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Mulla saattaa olla vääristynyt (kokematon) käsite tarjousten perusteella myymisestä, koska ainakaan itse en silloin hae hinnalle kattoa, siis suurinta hintaa, vaan järkevää tarjousta, jolla tuote vaihtaa HETI omistajaa.
koivistojanne.kuvat.fi
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja pike »

"ainakaan itse en silloin hae hinnalle kattoa, siis suurinta hintaa, vaan järkevää tarjousta, jolla tuote vaihtaa HETI omistajaa."

Jos haet tarjousta, jolla tuote vaihtaa omistajaa heti, niin miksi tuota summaa ei voi laittaa samaa tietä näkyviin? Jos et tiedä käytettyjen tavaroiden hinnoista mitään, niin millä perusteella hyväksyt/hylkäät tulleet tarjoukset?
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

itsellä on tyyli, että laitan pakettihinnan tai sitten yksittäisille hinnan millä lähtee ja maksan yleensä itse postit. Päivitän sitä mukaa, minkä hinnan parhaaksi näen.
Jos ei mene kaupaksi, niin se voi voi.

tosin välillä myös myynti-ilmoihin, että vaihto käy myös tasapainoihin.
niinkuin vielä avoinna olevassa pilkkisälää ilmossa.
Avatar
Koivisto
Viestit: 1516
Liittynyt: 17:38:00 26.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Ihan kuin toistaisin itseäni...

Tarjouksesta saa yleensä jonkun käsityksen hinnasta. Siitä voi päätellä jo tunnetasolla jotain.

Hinnan ilmoittaminen, ilman tietoa hintatasosta saattaa aiheuttaa yli tai alilyöntejä.



Anyway, tuotteiden myyminen on näköjään aivan liian vaikeaa, joten en jaksa nähdä vaivaa.
koivistojanne.kuvat.fi
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

kapakala kirjoitti:huutokauppahan on juuri tätä myydään tarjousten perusteellä käytävää kauppa, koska korkein tarjous voittaa eli huutokauppa puolelle vaa.
Muuten hyvä, mutta niin kauan kun myyjä itse kontrolloi hintaa ja päättää myyntihetkestä noita epämääräsiä myynti-ilmoja ei tuoda huuto-osioon.

Huuto-osiolla on jo omat sääntönsä ja tuontyyppiset tarjouskilvat eivät sovi niiden piiriin. Yksinkertaisesti siitä syystä, että (netti)huutokaupassa kello päättää myyntihetken.
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Tuo onko myyntihinta näkyvissä, on hieman kaksijakoista. Jos tuote on lajiketta jonka voi ostaa netissä eli "paa postiin, maksan tilille", niin hinnan näkyminen on perusteltavaa. Sensijaan jos myy esinettä, josta kauppa kuitenkin tehdään vasta paikanpäällä, eli vene/auto/mökki/prätkä etc, niin toisaalta ihan sama onko hinta ilmoituksessa, koska myyjään pitää kuitenkin ottaa kontaktia jos mokoma tuote kiinnostaa. Toinen juttu on, jos on jotain ylijäämätavaraa jolle ei tiedä hintaa ja arvelee sen kiinnostavan jotakuta ja myy "tarjousten perusteella" eli katsoo tarjoaako siitä joku jotakin, vai pannaanko roskiin...
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viestit: 5701
Liittynyt: 18:52:54 21.04.2005
Paikkakunta: Nousiainen 854 Vuotta.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Renfors »

Koivisto kirjoitti:Ihan kuin toistaisin itseäni...

Tarjouksesta saa yleensä jonkun käsityksen hinnasta. Siitä voi päätellä jo tunnetasolla jotain.

Hinnan ilmoittaminen, ilman tietoa hintatasosta saattaa aiheuttaa yli tai alilyöntejä.



Anyway, tuotteiden myyminen on näköjään aivan liian vaikeaa, joten en jaksa nähdä vaivaa.
Kai jonkinnäköiset säännöt sopii? Muuten menee ihan villiksi.

Nämä korppikotkat mua henkilökohtaisesti eniten vtuttaa, jotka käy palstalla kuikuilemassa vain JA ainoastaan hakevat eteenpäinmyymistarkoituksessa mahdollisesti jatkojalostettavia. Nämä samat korppikset , jotka EIVÄT ole yhtään ainokaista viestiä laittanut esim. rakenteluosioon- vinkkejä, kokemuksia tai yleensäänkään MITÄÄN muihinkaan kalamiestä tai naista hyödyttäviin topikkeihin - Saati sitten Paskanjauhantaan, ovat juuri niitä - en sano lisää 8)
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
Avatar
Koivisto
Viestit: 1516
Liittynyt: 17:38:00 26.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Renfors kirjoitti:Kai jonkinnäköiset säännöt sopii? Muuten menee ihan villiksi.
Tottakai! Sääntöjen on kuitenkin hyvä olla enemmänkin suuntaa antavia kuin käskyjä. Liikkumavaraa täytyy löytyä, kuten missä tahansa asiassa.
Renfors kirjoitti:Nämä korppikotkat mua henkilökohtaisesti eniten vtuttaa, jotka käy palstalla kuikuilemassa vain JA ainoastaan hakevat eteenpäinmyymistarkoituksessa mahdollisesti jatkojalostettavia. Nämä samat korppikset , jotka EIVÄT ole yhtään ainokaista viestiä laittanut esim. rakenteluosioon- vinkkejä, kokemuksia tai yleensäänkään MITÄÄN muihinkaan kalamiestä tai naista hyödyttäviin topikkeihin - Saati sitten Paskanjauhantaan, ovat juuri niitä - en sano lisää 8)
Tavaran jobbaaminen on ihan perseestä. Jobbaamisesta ei ole hyötyä kenellekkään, päinvastoin, sillä vain hankaloitetaan harrastustoimintaa.

Mun on paha sanoa mitään myyntipalstan toimivuudesta, koska itse myyn tai ostan käytettyä tavaraa hyvin harvoin, joten en seuraa sitä kovin aktiivisesti. En siis voi puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä, mutta tiukkaa moderointia se voisi kuulopuheiden mukaan tarvita. Jobbareille bannia, ainakin niille, joilla ei ole muuta tarjottavaa kalastukselle.
koivistojanne.kuvat.fi
Avatar
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viestit: 5701
Liittynyt: 18:52:54 21.04.2005
Paikkakunta: Nousiainen 854 Vuotta.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Renfors »

Koivisto kirjoitti: Jobbareille bannia, ainakin niille, joilla ei ole muuta tarjottavaa kalastukselle.
Samaa mieltä. Hoitakoot "Jopparit" pisniksensä muilla saiteilla, estämättä tarpeenseensa ostavien mahdollisuuksia saada se ennätyskala harvoin myynnissä olevilla käsityö - ottivieheillä.

Toivottavasti 100% Jopparit ymmärtää vinkin.... :wink:
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4438
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Ihmettelen sitä,kenen kanssa nämä epämääräiset myyjät oikein kauppaa käyvät.Hyviä tarjoajia selkeillä hinnoilla ja kunnon tavaralla kyllä riittää.Joskus tekisi mieli ostaa tutuiksi tulleilta luottomyyjiltä,vaikka ei tavaralle varsinaisesti olisi edes tarvetta.

Myyjäpuolella olen ollut harvemmin,mutta silti parhaiten tuntuu tavara menevän kaupaksi pyöreällä hinnalla,johon kuuluvat myös postikulut.

Ymmärrän kyllä ajatuksesi Pike,toisaalta uskon että olet hyötynyt ainakin myyjänä selkeällä kaupankäynnilläsi kaikenlaisten vedättäjä/tunnustelijoiden joukossa.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Vastaa Viestiin