Epoksi larvat

Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
villes
Vikki - Tirehtööri
Viestit: 1643
Liittynyt: 13:29:01 22.04.2005
Paikkakunta: Seinäjoki

Epoksi larvat

Viesti Kirjoittaja villes »

Oletteko koskaan yrittäneet tehdä larvoja epoxista? Tuli mieleen että onnistuisiko ko. homma helposti vai meneekö pelkäksi räpeltämiseksi ja sotkemiseksi?

Sellaisesta Pattexin kaksi-komponentti (oliskohan jotain kiinnitys muovailuvahaa tai jotain) oon tehnyt onnistuneesti aika näyttäviäkin larvoja. On niin helppo muotoilla koukun ympärille rungoksi ja sitaista yläruumis jatkoksi. Tuolloin ei tarvitse larvaa juuri painotella!
Asunmaa
Panda, suutarin lapsi
Viestit: 1049
Liittynyt: 08:16:36 24.04.2005
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Asunmaa »

Epoksi kokeilut on jäänyt sottaamisen takia, eikä lopputuloskaan ollut loistava. Ei sopinu oikein mun räpylöihin tuo materiaali, joten se siitä.

Alla olevassa linkissä on komia epoksi runkoinen pupa, joten eiköhän näppärissä sormissa tuo epoksi käy larvoihinkin.

http://perhorasia.fi/Fly/Fly.thtml?flyID=4671

Olisko sulla kuvaa noista Pattexin materiaaleista tehdyistä larvoista..
Avatar
villes
Vikki - Tirehtööri
Viestit: 1643
Liittynyt: 13:29:01 22.04.2005
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja villes »

Niinpä näkyi olevan hieno! Tuo mua justihin häirittee että sitä pitää jaksaa pyöritellä koko ajan. No onhan noita helpompiakin tapoja tehdä kaunista jälkeä, mutta aina pitäis kokeilla jotain uutta.
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7406
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Minä olen tehnyt vastaavia saniteettisilikonista. Epoksi muuttuu kovaksi, mutta silikoni jää elastisemmaksi. ja toimii, nimenomaan alkukesästä.
Olen saanut samalla perholla Taimenta, Kirjolohta, Siikaa ja Harjuksia.
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7406
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

On kyselty, mitä on saniteettisilikoni. En tiedä kannattaako ostaa, jos ei tiedä mitä se on, ja miten sitä käytetään. Itse olen vedellyt ohkaisia siivuja muovin päälle, antanut kuivua pari viikkoa. Ja sitonut sen jälkeen perhon. Eli perhoon kiinnitetään kierre( ohut fluorivihreä nailonsiima) ja sidotaan takarunko. ( fluorivihreä silkki) Sen päälle pujotetaan tämä silikonipötky. Kierretään kierre päälle. Jos runko ei sopusuhtainen, niin saksilla voi korjata. Eturuumis sidotaan sen jälkeen normaalisti. Voin laittaa kuvaa, sitten kun se onnistuu tänne helposti. Mutta nyt en kerkiä. Olen kalalla loppuviikon.
Vastaa Viestiin