Mikä läpyskä paras?

Alueen säännöt
Tänne kaikenlainen lehdistöä, tv:tä, radiota tai muita medioita koskeva keskustelu, sekä keskustelut niissä olleista jutuista, testeistä ym. Huom ei mainoksia tänne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Eilen tipahti FiskeJournalenin 50 euron vuotuinen lasku postiluukkuun. Ennen laskun maksua mietiskelin kuitenkin, josko vaihtelu virkistäisi.
Joku ulkomaan julkaisu kuitenkin kiinnostaisi, eli unohdetaan kotimaan julkaisut hetkeksi. Tunnen ne jo aika hyvin.

Täälläkin varmaan on Fiske För Allahin ja FiskeFeberin lukijoita - minkälainen on lehtien nykytaso? Ja kuinka suolaisia ovat ko. lehtien tilaushinnat Suomeen? Muitakin kuin ruotsinkielisiä pääasiassa heittokalastukseen suunnattuja julkaisuja saa toki ehdotella. Ei kuitenkaan kieleltään mitään kovin eksoottisia, olisihan ihan kivaa että sisällöstä ymmärtäisi jotain.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
Varaani
Viestit: 1885
Liittynyt: 07:24:34 11.05.2005
Paikkakunta: Saari

Viesti Kirjoittaja Varaani »

Jos vertaillaan Fiskefeberiä ja Fiske för Allahia, niin tuo Feber vie voiton, mielestäni.
Jotenkin on ollut "parempia" artikkeleja. Enemmän asiaa, vähemmän runkkausta. Olen siis molempien irtonumero-ostaja.

Tuota Fiskejournalenia voisi tilailla, en ole irtonumeroita ainakaan Turuust löytänyt.
I am the lizard king, I can do anything!
Avatar
Hannesk
Kala-Hanski
Viestit: 189
Liittynyt: 15:43:41 12.11.2005

Viesti Kirjoittaja Hannesk »

Mulle tulee tällä hetkellä pelkästään Kalastus-lehti.
Viimeksi muokannut Hannesk, 21:02:05 18.12.2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viestit: 5701
Liittynyt: 18:52:54 21.04.2005
Paikkakunta: Nousiainen 854 Vuotta.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Renfors »

Varaani kirjoitti:Jos vertaillaan Fiskefeberiä ja Fiske för Allahia, niin tuo Feber vie voiton, mielestäni.
Jotenkin on ollut "parempia" artikkeleja. Enemmän asiaa, vähemmän runkkausta. Olen siis molempien irtonumero-ostaja.

Tuota Fiskejournalenia voisi tilailla, en ole irtonumeroita ainakaan Turuust löytänyt.
Eikös KOP-kolmion lehtipisteestä löytynyt?
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
Avatar
jka
Viestit: 510
Liittynyt: 20:50:12 21.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jka »

Jos puhutaan vain suomalaisista lehdistä rankkaisin ykköseksi PPK:n. Lukenut ajoittain julkaisua kirjastossa. Nyt ostin viimeisimmän numeron kun oli asiaa joka kiinnosti. Vaikka en itse juurikaan tuheroa heitä oli lehti lukukokemuksena verraton. Mulle tuli siitä käsittämättömän hyvä mieli.

- Juttu väkäsettömistä koukuista monipuolinen ja pohdiskeleva.

- K.Piispan haukijuttu 10+. Asiaa jota ei missään ole käsitelty ja täysin uusi suhtautuminen kalalajiin. Yhtä kuvaa lukuunottamatta mahtavat kuvat.

- Ankeriaan perhokalastus. Lähinnä nauratti koko idea: tuherolla pitkää kalaa, mutta kai se toimii.

Juuri tällaista pitäisi kalastuslehden tarjota. Esteettisesti kauniita kuvia, hyvä taitto ja uutta valtavirrasta poikkeavaa sisältöä.

Toivottavasti avustajat ja toimitus jaksavat pitää korkeaa tasoa yllä.
-jka-

"The chase is better, than a catch"
Avatar
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viestit: 8114
Liittynyt: 19:53:03 21.04.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Olen tainnut tilata Fiske-feberin, kun lasku kilahti luukusta? :mitaviddua:
No, tarvii maksaa pois ja naatiskella naapurin meiningistä.

Kotimainen Kalastuslehti sai multa äskettäin myös irtopisteet, kun päätoimittaja kieltäytyi ottamasta juttua +18kg verkolla pyydetystä karpista. :juu:
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4438
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Stickan kirjoitti:Olen tainnut tilata Fiske-feberin, kun lasku kilahti luukusta? :mitaviddua:
No, tarvii maksaa pois ja naatiskella naapurin meiningistä.

Kotimainen Kalastuslehti sai multa äskettäin myös irtopisteet, kun päätoimittaja kieltäytyi ottamasta juttua +18kg verkolla pyydetystä karpista. :juu:

Kaveri tilasi Fiske-feberin,ja laittoi tilaukseen osoitteensa ruotsin kielellä.Hän sai myös Ruotsin kylkiäiset,joita ei normaalisti ulkomaille tilaaville anneta.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Stickan kirjoitti:Olen tainnut tilata Fiske-feberin, kun lasku kilahti luukusta? :mitaviddua:
No, tarvii maksaa pois ja naatiskella naapurin meiningistä.
Muistatko yhtään, mitä kautta olet lehden joskus tilannut? Jonkun kirjakaupan kautta, netistä vai jotain irtonumeron välissä olevia lappusia täyttelemällä? Ja paljonko vuosikerta kustantaa?
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
Wallu
Hymyilevä Haukiguru
Viestit: 1570
Liittynyt: 16:39:51 22.04.2005
Paikkakunta: Nordsjö

Viesti Kirjoittaja Wallu »

Kaikki nämä lehdet ovt yhtä hanurista, perhokalastajien ykköslehti on jo painettu sellaiselle materiaalille että heikonpaakin hirvittää.

Taitavat nämä pervokalastajat olla Satu Hassin kanssa samaa kastia eli itse saa tehdä mitä hyvänsä ja muilta kielletään KAIKKI.
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
Deep
kirjuri
Viestit: 3313
Liittynyt: 11:40:21 13.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Deep »

"Uudessa" (lokakuu) MK:ssa on hauenpörhö juttu + tantun heittoa merellä.. muutenkin ok juttuja viime numeroissa.. tosin välillä aika vähäisiä määriä per lehti.
Avatar
Vastarannan Kiiski
Herrojen Herkku
Viestit: 445
Liittynyt: 11:38:37 26.04.2006
Paikkakunta: Ingå/Esbå

Viesti Kirjoittaja Vastarannan Kiiski »

Deep kirjoitti:"Uudessa" (lokakuu) MK:ssa on hauenpörhö juttu + tantun heittoa merellä.. muutenkin ok juttuja viime numeroissa.. tosin välillä aika vähäisiä määriä per lehti.
Toi tanttu juttu oli ihan ok.
Mutta!!!Se pörhöjuttu alkoi jotenkin nii,että"Olen huomannut joskus 2vuotta sitten,että hauen kalastuksessa suurin muuttuja on väri :!:
Oho :shock:
Kaveri on kirjottanu 10vuotta eri aviiseihin ja nyt bongas tämän kovin suuren ja ihmeellisen asian :shock:
Ei pystynyt lukemaan enää ajatuksella loppuun asti.
Eli voimme siis odottaa kyseiseltä kirjoittajalta tästä eteenpäin täysin uudesta näkökulmasta kirjoitettuja juttuja hauen kalastusesta :D
Okkeroinen,roggen brennare......
Same
kylä lähtee...
Viestit: 67
Liittynyt: 18:25:10 15.04.2007
Paikkakunta: Jns ;p

Viesti Kirjoittaja Same »

Erä lehistä parhaat on Erälehti ja Metsästys ja Kalastus.
Avatar
penkkahenkka
sir Anarkaista
Viestit: 238
Liittynyt: 14:20:32 05.06.2006

Viesti Kirjoittaja penkkahenkka »

Angling times advanced oli aika hyvä lehti, sittemmin tuli viikottainen Angling Times sanomalehtimuotoinen opus. Mainiota sisältöä, ei tarvi maksaa turhasta. Ulkomaisilla lehdillä vain on paremmat mahdollisuudet tehdä täsmäjournalismia. Puhumattakaan nyt onginnan tarjonnasta suomalaisissa lehdissä.

Nyt meneepi tilaukseen joulun alla Total Carp. Saapi nähä mikä on sisältö (paitsi että tietysti paaaljon karppeja).
Suomalaista ongintaa englanniksi -
http://carpofthethousandlakes.blogspot.com/
Avatar
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viestit: 8114
Liittynyt: 19:53:03 21.04.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Tänään kosahti Feber kirjekuoressa himaan.
Onpa sunnuntaille laatuluettavaa, uuden vetouistelulehden kanssa.
Vastaa Viestiin