Mihin katosi "buster jerkin värit"-keskustelu?

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
heksa
Viestit: 439
Liittynyt: 16:26:10 14.01.2006
Paikkakunta: Helsinki

Mihin katosi "buster jerkin värit"-keskustelu?

Viesti Kirjoittaja heksa »

Ei löydy, tai sit mä en vaan osaa?
Avatar
jones
Abebe Bikila
Viestit: 4574
Liittynyt: 20:22:55 05.05.2005
Paikkakunta: Epsåå

Viesti Kirjoittaja jones »

Google sen löytää, mutta aihe on kadonnut bittien romukoppaan. Trude ei vaan halua tunnustaa.

Aloita uusi.
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Avatar
Jarski
Caesar
Viestit: 666
Liittynyt: 09:44:51 16.05.2005
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Jatketaan tähän viestiketjuun. Otsikonhan voisi vaihtaa paremmin kuvaavaksi. :D
citius altius fortius
Avatar
Säynävä
Lahna mikä Lahna
Viestit: 735
Liittynyt: 05:33:30 04.05.2005

Viesti Kirjoittaja Säynävä »

poistettu. kyselin samaa alkuviikosta ja toivomus oli ettei uutta keskustelua avata aiheesta.
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Kuka sellasta on toivonut ja miksi?
Avatar
jrc
Viestit: 498
Liittynyt: 14:32:00 22.12.2005
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja jrc »

Minä aloitin keskustelun joskus muinoin,ja pyysin sen myös poistamaan.Syynä tähän oli mm:lisääntynyt busien trokailu,ja hintojen räjähtäminen pilviin,etenkin spessujen osalta,johon tämä keskustelu osaltaan myötävaikutti .Tämä ei ollut aiheen alkuperäinen tarkoitus.Toivomuksena oli modelle ettei ko: keskustelua avata enää.
"Karppimafia"/Isä Carillo
www.karppimafia.fi
heksa
Viestit: 439
Liittynyt: 16:26:10 14.01.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja heksa »

Harmi että tulee näitä lieveilmiöitä, oli muuten erittäin mielenkiintoinen keskustelu. Mun puolesta tän saa lukita.

Ps. tollasta pukkaa...
http://www.heittokalastus.info/forum/he ... /#msg71204
JaRu
Joka alan wannabe-besserwisser
Viestit: 1545
Liittynyt: 09:50:15 22.12.2005
Paikkakunta: t.Urku

Viesti Kirjoittaja JaRu »

jrc kirjoitti:Minä aloitin keskustelun joskus muinoin,ja pyysin sen myös poistamaan.Syynä tähän oli mm:lisääntynyt busien trokailu,ja hintojen räjähtäminen pilviin,etenkin spessujen osalta,johon tämä keskustelu osaltaan myötävaikutti .Tämä ei ollut aiheen alkuperäinen tarkoitus.Toivomuksena oli modelle ettei ko: keskustelua avata enää.
Busien trokailu??
Eihän trokausta olisi jos kaverit käyttäisivät yläpäätään: Miksi maksaa "spessusta" 25€ jos kaupasta saa 16,90€?? Ma tahtoo on erittäin huono vastaus. Pakko saada myöskin.
Ja noita "spessuja" on arviolta n.30kpl. Lisää tulee kunhan kerkeevät maalaamaan.
Mitä v*tun spessuja??? Kromi? Takin kääntäjät??
Eri asia on seuravärit, kilpailuista saadut "palkintovärit" ym.
Mutta kysymys kuuluukin että pitääkö joka jampan saada kaikki mahdolliset "spessut" kerättyä. Jos näin on, on mielestäni oikein että joutuvat siitä myös maksamaan. Vai pitäisikö kaikille "keräilijöille" varata normihintaan erikoiset ja vähän tilatut hopeatarjottimelle???
Miten keskustelu uusista väreistä vaikuttaa hintaan???
Ei mitenkään. Jos tulee havainto uudesta väristä niin 90% väri löytyy kaupan hyllyltä pl. seuravärit, ym pientilaus värit.
Mihin ovat hinnat karanneet??
Ei mihinkään. 16,90€ näytti olevan paikallisen kalastusvälineliikkeen hinta väristä riippumatta.

Ihme uikutusta isoilta miehiltä.


Terv."Spessuväri"
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Viesti Kirjoittaja Emppai »

JaRu kirjoitti:
jrc kirjoitti:Minä aloitin keskustelun joskus muinoin,ja pyysin sen myös poistamaan.Syynä tähän oli mm:lisääntynyt busien trokailu,ja hintojen räjähtäminen pilviin,etenkin spessujen osalta,johon tämä keskustelu osaltaan myötävaikutti .Tämä ei ollut aiheen alkuperäinen tarkoitus.Toivomuksena oli modelle ettei ko: keskustelua avata enää.
Busien trokailu??
Eihän trokausta olisi jos kaverit käyttäisivät yläpäätään: Miksi maksaa "spessusta" 25€ jos kaupasta saa 16,90€?? Ma tahtoo on erittäin huono vastaus. Pakko saada myöskin.
Ja noita "spessuja" on arviolta n.30kpl. Lisää tulee kunhan kerkeevät maalaamaan.
Mitä v*tun spessuja??? Kromi? Takin kääntäjät??
Eri asia on seuravärit, kilpailuista saadut "palkintovärit" ym.
Mutta kysymys kuuluukin että pitääkö joka jampan saada kaikki mahdolliset "spessut" kerättyä. Jos näin on, on mielestäni oikein että joutuvat siitä myös maksamaan. Vai pitäisikö kaikille "keräilijöille" varata normihintaan erikoiset ja vähän tilatut hopeatarjottimelle???
Miten keskustelu uusista väreistä vaikuttaa hintaan???
Ei mitenkään. Jos tulee havainto uudesta väristä niin 90% väri löytyy kaupan hyllyltä pl. seuravärit, ym pientilaus värit.
Mihin ovat hinnat karanneet??
Ei mihinkään. 16,90€ näytti olevan paikallisen kalastusvälineliikkeen hinta väristä riippumatta.

Ihme uikutusta isoilta miehiltä.


Terv."Spessuväri"
Painavaa asiaa JaRu! Ihme kitinää! Ensin kerätään tietoa ja muut näkee vaivaa jrc:n eteen ja sitten vaaditaan poistoa, kun hinnat ja tietoisuus hieman kasvaa. Hame päälle! Uuden ketjun saa aloittaa kuka tahansa ja vanhoja kuvia lienee tallessa!
Avatar
Rami
Viestit: 462
Liittynyt: 09:08:09 05.07.2005
Paikkakunta: Tussula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rami »

Mä en oikein jaksa uskoa, että nimenomaan keskustelu väreistä olisi nostanut hintoja. Enemmänkin se, että joka puolella myytiin ei-oo:ta. Jopa standardiväreistä. Kun kaupoista alkoi taas saada Bustereita kunnon värivalikoimilla, niin hinnat putos saman tien ryminällä alas. Ei sen takia, että joku keskustelu on poistettu. Tieto väreistähän on kuitenkin edelleen olemassa esim. Jannen sivulla. Ja kiinnostuneet tietävät hyvin mistä noita "spessuja" voi tilailla.

Mukavahan se olisi ollut jatkossakin tietää, jos jotain värejä tulee tarjolle.

Ehkä jatkossa kannattaa miettiä kirjoittaako omista kokemuksistaan mitään kauhean pitkään harkittua, jos sensuuri voi heittää tekstit mielivaltaisesti roskiin.
Avatar
Jarski
Caesar
Viestit: 666
Liittynyt: 09:44:51 16.05.2005
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Anssi Lehtinen kirjoitti:
JaRu kirjoitti:
jrc kirjoitti:Minä aloitin keskustelun joskus muinoin,ja pyysin sen myös poistamaan.Syynä tähän oli mm:lisääntynyt busien trokailu,ja hintojen räjähtäminen pilviin,etenkin spessujen osalta,johon tämä keskustelu osaltaan myötävaikutti .Tämä ei ollut aiheen alkuperäinen tarkoitus.Toivomuksena oli modelle ettei ko: keskustelua avata enää.
Busien trokailu??
Eihän trokausta olisi jos kaverit käyttäisivät yläpäätään: Miksi maksaa "spessusta" 25€ jos kaupasta saa 16,90€?? Ma tahtoo on erittäin huono vastaus. Pakko saada myöskin.
Ja noita "spessuja" on arviolta n.30kpl. Lisää tulee kunhan kerkeevät maalaamaan.
Mitä v*tun spessuja??? Kromi? Takin kääntäjät??
Eri asia on seuravärit, kilpailuista saadut "palkintovärit" ym.
Mutta kysymys kuuluukin että pitääkö joka jampan saada kaikki mahdolliset "spessut" kerättyä. Jos näin on, on mielestäni oikein että joutuvat siitä myös maksamaan. Vai pitäisikö kaikille "keräilijöille" varata normihintaan erikoiset ja vähän tilatut hopeatarjottimelle???
Miten keskustelu uusista väreistä vaikuttaa hintaan???
Ei mitenkään. Jos tulee havainto uudesta väristä niin 90% väri löytyy kaupan hyllyltä pl. seuravärit, ym pientilaus värit.
Mihin ovat hinnat karanneet??
Ei mihinkään. 16,90€ näytti olevan paikallisen kalastusvälineliikkeen hinta väristä riippumatta.

Ihme uikutusta isoilta miehiltä.


Terv."Spessuväri"
Painavaa asiaa JaRu! Ihme kitinää! Ensin kerätään tietoa ja muut näkee vaivaa jrc:n eteen ja sitten vaaditaan poistoa, kun hinnat ja tietoisuus hieman kasvaa. Hame päälle! Uuden ketjun saa aloittaa kuka tahansa ja vanhoja kuvia lienee tallessa!
Ja ei se trokaaminen vähene siitä et uusia värejä ei ole yleisesti näkyvillä, kuitenkin joku ostaa niitä "spessuja" (esim c41) yli oman tarpeensa ja sitten niiden loppuessa kaupasta niitä trokataan ja ilmi ne värit tulee siinä kaupanteko vaiheessa kuitenkin. Pikemminkin jos ei tietoa ole että mistä minkäkin "spessun" löytää se jos mikä lisää intoa ostaa trokarilta.
Jos trokaamista haluaa hillitä niin ennenminkin pitäisi laittaa uutuudet esille ja lisäksi liike josta niitä voi ostaa "normihintaan".

Lisäksi mua ihmetyttää se et noi busterit on aina joka liikkeestä loppu ei ihme että trokaaminen on toisille niin helppoa. On ihme ettei sitä paskasärkeäkään voi kerralla valmistajalta ottaa niin paljoa ettei ne heti ole jo elokuussa loppu ja seuraavat tulee vasta kevääksi. Niin kauan kuin tilanne on se että jonkun on helppo ostaa kauppiaiden ja maahantuojan varastot tyhjäksi, niin kauan myös trokaamista esiintyy. Valitettavaa mutta totta.

Ja sitten vielä kyssäri moderaattoreille jotta onko todellakin uutuusväreistä keskusteleminen kiellettyä tällä saitilla jos näin on, niin siitä kenties tarvii vetää omat johtopäätökset???? Ja vastauksen sitten haluan näkyville palstalle enkä yksityisviestinä. Ja tästä ei pidä vetää johtopäätöksiä jotta olisin trokaamisen kannattaja päin vastoin. Mutta siinäkin hommassa pätee sanonta että se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Jokaisen pitäisi tajuta että tehdas ei tee mitään kymmenen jerkin eriä vaan sieltä tulee tuutista aina vähintään satoja busia, joten kyllä niitä aina on jostain saatavilla "normi hintaan" jos vain viitsii nähdä vaivaa. Mut harmittaahan se tietysti jos menee venemessuille ostamaan uusia värejä ja sitten paikanpäällä kuulee jotta siellä on heti aamusta ollut suurostajat liikkeellä jotka ovat ostaneet tyyliin 5-10kpl/väri (trokareita varmaankin), sen päätin jotta en niitä värejä kyllä netistäkään osta vartoon vaikka tappiin saakka jotta nään niitä kaupassa.
citius altius fortius
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja psy1 »

Haluaisin kyseisen topikin takaisin koska valmistaja ei itse viitsi vaivaitua informoimaan kuluttajia tehtaalta ulos tulevista väreistä. Edes normaalit värit ei päivity kunnolla. Topikki oli mielestäni erittäin hyvä homma ja se että täällä keskustellaan busien väreistä tuskin vaikuttaa hintoihin netissä? Kukin saa myydä ja ostaa miten huvittaa. Muutenkin väreistä oli mukava keskustella!!!

TOPIKKI TAKAS SE OLI TÄRKEE :(
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Avatar
wishky
Kaappi-Insinööri
Viestit: 3920
Liittynyt: 06:58:37 06.03.2006
Paikkakunta: koti toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja wishky »

rautalankaa...
Topicin aloittajan pyynnöstä modet poistivat topicin.
Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
kanuuna
Ulla Taalasmaa
Viestit: 345
Liittynyt: 15:35:26 05.02.2006
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja kanuuna »

Voidaanko topicin aloittajan pyynnöstä poistaa koko keskustelu, vaikka siihen on kirjoittanut suurimman osan viesteistä joku muu kuin aloittaja itse?
Kovasti!
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Topikin poistamisen ruinaaminen tuosta syystä on itsekästä paskaa ja halveksittavaa ininää. Toivottavasti keskustelu palaa pian "keskuuteemme". Mikään topikki ei ole avaajansa omaisuutta, varsinkin kun tässäkin tapauksessa niin moni oli nähnyt vaivaa kuvatessaan ja ainakin etsiessään/antaessaan kuvia/tietoa topikkiin kaikkien iloksi ja opiksi.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja psy1 »

wishky kirjoitti:rautalankaa...
Topicin aloittajan pyynnöstä modet poistivat topicin.
Oishan sekin kivaa jos esimerkiks nimimerkki Kalamies92 pyytäis kesken kauden poistaan topikin Haukea vieheellä 2008. Sinne sit meni paljon vaivaa ja paljon iloa. Ei se nyt näinkään voi mennä...
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Viesti Kirjoittaja Emppai »

psy1 kirjoitti:
wishky kirjoitti:rautalankaa...
Topicin aloittajan pyynnöstä modet poistivat topicin.
Oishan sekin kivaa jos esimerkiks nimimerkki Kalamies92 pyytäis kesken kauden poistaan topikin Haukea vieheellä 2008. Sinne sit meni paljon vaivaa ja paljon iloa. Ei se nyt näinkään voi mennä...
Joo, ei missään tapauksessa!! Kerätäänkö kimpassa rahat, että jrc saa uuden onkimekon kesäksi?
Avatar
Jarski
Caesar
Viestit: 666
Liittynyt: 09:44:51 16.05.2005
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarski »

psy1 kirjoitti:
wishky kirjoitti:rautalankaa...
Topicin aloittajan pyynnöstä modet poistivat topicin.
Oishan sekin kivaa jos esimerkiks nimimerkki Kalamies92 pyytäis kesken kauden poistaan topikin Haukea vieheellä 2008. Sinne sit meni paljon vaivaa ja paljon iloa. Ei se nyt näinkään voi mennä...

Saati sitten jos Sup78 vaatisi omavalmiste uistimet ketjun poistamista vedoten siihen että jengi kopioi toisten ottivärityksiä. :(

Se mikä mua asiassa eniten korpeaa on se että ketju katosi kunnon kalastus.com tyyliin ja sen jälkeen kukaan ei hetkeen tunnusta mitään tehneensä. Tilanne trokaamis rintamalla ei mun mielestäni ollut niin akuutti jotta se olisi vaatinut välittömiä toimenpiteitä ainakaan poistamista, hetkellinen lukotus olisi kenties ollut enemmänkin paikallaan jos uutuuksien esittelyitä olisi haluttu palstan toimesta hillitä. :o
citius altius fortius
Avatar
jrc
Viestit: 498
Liittynyt: 14:32:00 22.12.2005
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja jrc »

Mitähän vaivaa muut on nähnyt mun eteen että olisin saanut spessuja hankittua??Kyllä mulla on ihan muut kanavat mitä kautta nykyisin spessuni hankin.Ja uusi onkihame olisi tosiaan tervetullut lisä varusteisiini,saanko itse olla mukana suunnittelemassa väriä,koska keräilijänä haluan tietysti spessuvärin.Täytyykö hametta tilata sama määrä kun busiakin(120kpl)jos haluaa spessuvärin?
Ja jos joku haluaa vittuilla henkilökohtaisesti niin puhelinnumero on 0504323845.
"Karppimafia"/Isä Carillo
www.karppimafia.fi
Avatar
wishky
Kaappi-Insinööri
Viestit: 3920
Liittynyt: 06:58:37 06.03.2006
Paikkakunta: koti toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja wishky »

mä oon kans kirjottanu muutamaan topikkiin, mä haluun et kaikki ne topikit poistetaan... :shock:
Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
Avatar
Walto
X - filée
Viestit: 810
Liittynyt: 14:25:47 30.12.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Walto »

Prrrkle, ei kai vaan ole kyse siitä, että joku keräilijä tuntee "kateutta" siitä, että topicci loi mahdollisesti muillekkin helpommaksi hankkia spessuja ja muita värejä jotka ovat tässä perähikiä maassa jatkuvasti loppu, kiitos maahantuojan ja jälleenmyyjien jotka eivät uskalla/osaa ennustaa ja tai ottaa etunojaa kun tekevät ennakkonsa maahantuojalle!
Täytyy kyllä huvittuneena todeta maahantuojastakin sen verran, että kyllä on ammataitoista porukkaa kun kauppa kävisi ja heidän tilauksensa taas tehtaalle ilm. täysin alimitoitettu!...ja turha tulla toteamaan ettei tehdas pysty toimittamaan, kyllä siellä valmistusmaassa tekijää riittää kunhan maahantuojat kommunikoivat tehtaalle kysynnästä/tarjonnasta!

Ja täytyy lisätä, että nyt teki mode emämokan poistamalla topicin johon moni on kantanut "kortea kekoon"!..Ja niin kuin aiemminkin joku mainitsi, mielenkiinto hiipuu skrivailla tänne jos asiallisia keskusteluja poistetaan pelkästään aloittajan pyynnöstä kyseenalaisin perusteluin, jokainenhan voi täysin vapaasti poistaa omat kirjoituksensa mistä ja koska tahansa!

Topicci takaisin ja aloittajan kirjoittelut voi poistaa!

ps. En ole ampumassa jrc:tä jos mies aidosti perusteli mutta edelleenkään en löydä perusteita miksi näin on toimittu?
Ilman lihaskramppeja en saisi yhtään liikuntaa!
Deep
kirjuri
Viestit: 3313
Liittynyt: 11:40:21 13.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Deep »

Ihan sama että meni, mutta ylläpidon osalta tämä on kyllä helmi (kupru) :)
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

jrc kirjoitti:Mitähän vaivaa muut on nähnyt mun eteen että olisin saanut spessuja hankittua??Kyllä mulla on ihan muut kanavat mitä kautta nykyisin spessuni hankin.Ja uusi onkihame olisi tosiaan tervetullut lisä varusteisiini,saanko itse olla mukana suunnittelemassa väriä,koska keräilijänä haluan tietysti spessuvärin.Täytyykö hametta tilata sama määrä kun busiakin(120kpl)jos haluaa spessuvärin?
Ja jos joku haluaa vittuilla henkilökohtaisesti niin puhelinnumero on 0504323845.
Halusit topikin pois koska lisääntynyt väritietous kalastajien keskuudessa aiheutti sen, että et päässyt enää halvalla kartuttamaan spessukokoelmaasi? Kun tieto ei enää ollut pienen piirin monopoli, niin menetit sisäpiiriedun ja päätit turvautua jälkisensuuriin omien etujesi suojelemiseksi? Sait jopa höynäytettyä ylläpidon mukaan sytyttämään tätä "kirjaroviotasi"! Sitten harmittelet "kun pojat vittuilee". Jos joku ottaa itselleen vallan päättää muiden asioista heidän puolestaan, niin kritiikkiä tulee varmasti ja se pitää silloin myös kestää.

Ymmärtäisin poistopyynnöt/poistot jos joku esim. liikuttuneessa tilassa tai muuten hetkellisessä mielenhäiriössä tulee lausuneeksi palstalla jotain, joka esim. tuottaa häpeää/karsimystä sivullisille ihmisille tai saattaa johtaa lausujan oikeuteen herjauksesta tms. syystä. Jos poistojen syynä on vain halu päästä jatkossakin uunottamaan kaupoissa tietämättömämpiä kauppakumppaneita, niin sitä en ymmärrä enkä hyväksy.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja psy1 »

Asiasta itse asiaan. Kävin tänään tampereen välineessä ja viikon piästä pamahtaa busteri satsi suomeen. Perhana kun en huomannu kysyä onko spandet matkassa :) Näytti olevan merenneito ja uus pinkki ja glow ja cromi ja sinicromi jne...
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Avatar
Säynävä
Lahna mikä Lahna
Viestit: 735
Liittynyt: 05:33:30 04.05.2005

Viesti Kirjoittaja Säynävä »

psy1 kirjoitti:Haluaisin kyseisen topikin takaisin koska valmistaja ei itse viitsi vaivaitua informoimaan kuluttajia tehtaalta ulos tulevista väreistä. Edes normaalit värit ei päivity kunnolla. Muutenkin väreistä oli mukava keskustella!!!

:(
tämä oli syy jonka takia minäkin tuota alunperin kyselin. Jannen "värikartan" lisäksi tämä keskustelu on/oli minulle ainoa kanava uusiin buster väreihin liittyen. näes meidän koukkukaupasta noita on turha hakea.
Lukittu