Mihin katosi "buster jerkin värit"-keskustelu?

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
jrc
Viestit: 498
Liittynyt: 14:32:00 22.12.2005
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja jrc »

Mä en ole ostanut yhtään busaa muuten kalamies.comin kautta,enkä ton poistetun topikin vihjeiden perusteella,kyllä mun busat on muuta kautta hankittu.Toi aihe vaan aiheutti "pientä" vääristymää kaupankäynnissä mm kromi tuli sweduihin pari kuukautta ennen suomea,kuva tuli palstalle ja kohta joku nokkela hommas niitä sweduista ja myi palstalla parhaimmillaan 29e/kpl tää keskustelu pahimmillaan ruokki tota käytöstä.Mutta pankaa pystyyn uus keskustelu,jos ette osaa spessuja ilman muiden apuja hankkia,mulla erivärejä on 150kpl ja nekin hankittu ilman kyseistä topikkia.
"Karppimafia"/Isä Carillo
www.karppimafia.fi
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

jrc kirjoitti:Mä en ole ostanut yhtään busaa muuten kalamies.comin kautta,enkä ton poistetun topikin vihjeiden perusteella,kyllä mun busat on muuta kautta hankittu.Toi aihe vaan aiheutti "pientä" vääristymää kaupankäynnissä mm kromi tuli sweduihin pari kuukautta ennen suomea,kuva tuli palstalle ja kohta joku nokkela hommas niitä sweduista ja myi palstalla parhaimmillaan 29e/kpl tää keskustelu pahimmillaan ruokki tota käytöstä.Mutta pankaa pystyyn uus keskustelu,jos ette osaa spessuja ilman muiden apuja hankkia,mulla erivärejä on 150kpl ja nekin hankittu ilman kyseistä topikkia.
No mitäpä jos vaikka itse ottaisit yhteyttä ylläpitoon ja pyytäisit ko. topikin palauttamista. Tuon jos teet niin nostan sinulle kunniottavasti hattuani ja laitan sinut suoraselkäisten ja kunnioitettavien miesten listalleni. Siis ihan oikeasti, tää ei ole vittuilua.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
spande
Valtakunnansovittelija
Viestit: 1221
Liittynyt: 21:16:39 19.11.2005

Viesti Kirjoittaja spande »

On ne matkassa jos kerran satsi tulee.


:ot: Lopettakaa itkeminen ja laittakaa uusi topikki pystyyn jos kerran poistettiin tai soittakaa ja vittuilkaa jrc:lle suoraan jos epäilette motiiveja. lynkkausmeiningit on perseestä. Kritiikki asiallisena mielestäni silti ok jos se sellaisena pysyy.
spande
Valtakunnansovittelija
Viestit: 1221
Liittynyt: 21:16:39 19.11.2005

Viesti Kirjoittaja spande »

olin myöhässä :lol: :lol: näköjään taas kun luin kiihkeää keskustelua... :oops: :oops:
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

spande kirjoitti:On ne matkassa jos kerran satsi tulee.


:ot: Lopettakaa itkeminen ja laittakaa uusi topikki pystyyn jos kerran poistettiin tai soittakaa ja vittuilkaa jrc:lle suoraan jos epäilette motiiveja. lynkkausmeiningit on perseestä. Kritiikki asiallisena mielestäni silti ok jos se sellaisena pysyy.
Olen tuohtunut tapahtuneesta ja siksi tuuletan tuntojani aika kipakastikin. Tarkoitus ei kuitenkaan ole vittuilla, vaan saada tapahtunut virhe korjatuksi. Miksi aloittaa uusi topikki, kun voi jatkaa vanhaa, kunhan se ensin palautetaan.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Ja poistettu on poistettu. Vaikka poisto olisi limbo ja kämmi, niin ei ruveta soutaan ja huopaan.

Minä en kyseistä thriidiä poistanut, mutta jos plumpsahtaa takaisin niin ihan periaatteen vuoksi voin poistaa sen sit uudelleen. Uudelleen poisto olisi jopa helppo perustelle, poistettu mikä poistettu, pysyköön poissa. Sinällään ko thriidi ei muo muutoin kiinnosta ja en olisi julkaistua materiaalia poistanut, mut nyt se on poissa.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Deep
kirjuri
Viestit: 3313
Liittynyt: 11:40:21 13.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Deep »

"Halusit topikin pois koska lisääntynyt väritietous kalastajien keskuudessa aiheutti sen, että et päässyt enää halvalla kartuttamaan spessukokoelmaasi? Kun tieto ei enää ollut pienen piirin monopoli, niin menetit sisäpiiriedun ja päätit turvautua jälkisensuuriin omien etujesi suojelemiseksi?"

tyrälle tiedoksi, että suomessa (vähän aikaa sitten) spessuvärin leimaa kantavan sai edukkaasti ruottista, ilman väritietouden tuomia tuskin. Visa käskee.. keräilijoillä lienee omat ruottikytkökset, joilla noita (oikeasti) spessuja hankkivat.
spande
Valtakunnansovittelija
Viestit: 1221
Liittynyt: 21:16:39 19.11.2005

Viesti Kirjoittaja spande »

Toi mun lause on tasapuolisesti kaikille Tyrä.

Pitänee käydä hamekaupassa jos ei ala sopua syntymään tavalla tai toisella :twisted: :twisted:

Ja maahantuojaa ei koske tuon koko värikartan värit muuten paskan vertaa kun siellä on paljon muidenkin maiden värejä ja lopetettujakin jo aika liuta. :twisted: :twisted:

Taitaa ittelläkin aika mennä viileeseen suihkuun...
spande
Valtakunnansovittelija
Viestit: 1221
Liittynyt: 21:16:39 19.11.2005

Viesti Kirjoittaja spande »

Ja taas myöhässä prkl ( tyrälle vastaus ) 8)
Avatar
Padre
D.I.Y. Lobotomia
Viestit: 420
Liittynyt: 07:31:29 11.04.2006
Paikkakunta: tRauma

Viesti Kirjoittaja Padre »

Kukaan ei niitä spessujaan saa mukaansa sinne tyynemmille vesille. Ja trokareita on ja tulee olemaan siitä riippumatta mitä täällä spekuloidaan. Kauppatapahtumat joissa joistakin artikkeleista maksetaan ylihintoja johtuvat joko tyhmyydestä ja/tai ma_tahtoo -tilan ylivoimaisesta paineesta.

Mikäli tehtaat ja sen jälkeen maahantuoja puskisivat kaikkia värejä kaupan hyllyyn niin että niitä heti kaikille halukkaille riittäisi, ei kai olisi tarvetta enää puhua spessuväreistä. Silloin nämä massatuotannossa olevat härpäkkeet olisivat kaikki yhtälailla massatavaraa. Eli olisiko aika vedota järkevällä tavalla maahantuojan suuntaan? Tosin sen jälkeen ei kellään olisi tarvetta elvistellä erikoisbusillaan, koska ne olisivat kenen tahansa hankittavissa.
Terve mies ei tanssi.
JaRu
Joka alan wannabe-besserwisser
Viestit: 1545
Liittynyt: 09:50:15 22.12.2005
Paikkakunta: t.Urku

Viesti Kirjoittaja JaRu »

jrc kirjoitti:Mä en ole ostanut yhtään busaa muuten kalamies.comin kautta,enkä ton poistetun topikin vihjeiden perusteella,kyllä mun busat on muuta kautta hankittu.Toi aihe vaan aiheutti "pientä" vääristymää kaupankäynnissä mm kromi tuli sweduihin pari kuukautta ennen suomea,kuva tuli palstalle ja kohta joku nokkela hommas niitä sweduista ja myi palstalla parhaimmillaan 29e/kpl tää keskustelu pahimmillaan ruokki tota käytöstä.Mutta pankaa pystyyn uus keskustelu,jos ette osaa spessuja ilman muiden apuja hankkia,mulla erivärejä on 150kpl ja nekin hankittu ilman kyseistä topikkia.
Sama ruikutus jatkuu..


Ostitko trokarilta??? Tältä palstalta???
Kalastus.comista???
Tilasitko Sweduista???
Trokasitko?? Trokasit ainakin kalastus.comissa.
Tämä keskusteluko aiheutti hintojen nousun???
Muuttuiko hinnat Sweduissa korkeammiksi???

V*tu mullakin on 150 erinäköistä pullonkorkkii. Otetaaks skaba.
Hamekangasta kehiin. Minä tarjoon

Nuija


Terv. Spessuväri
Avatar
Jarski
Caesar
Viestit: 666
Liittynyt: 09:44:51 16.05.2005
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarski »

abo kirjoitti:Ja poistettu on poistettu. Vaikka poisto olisi limbo ja kämmi, niin ei ruveta soutaan ja huopaan.

Minä en kyseistä thriidiä poistanut, mutta jos plumpsahtaa takaisin niin ihan periaatteen vuoksi voin poistaa sen sit uudelleen. Uudelleen poisto olisi jopa helppo perustelle, poistettu mikä poistettu, pysyköön poissa. Sinällään ko thriidi ei muo muutoin kiinnosta ja en olisi julkaistua materiaalia poistanut, mut nyt se on poissa.
On poistettu joo mut miten mulle tuli yhdestä toisesta ketjusta mielikuva jotta se kuitenkin olisi tallessa:
Pera kirjoitti:
Samtheman kirjoitti:
Jarski kirjoitti: Kukaan ei näytä tunnustavan, Taitaa olla joku mafioso ollu asialla ku kukaan muu ei kehtaa sitä topikkia kaivata.
Kuka saatanan tunari tunnustaa? Johan on kumma, jos on hyvä syy poistaa, niin vois kertoa?
Ruutta sano tsätissä että se o kyllä tallessa, suojassa.
Ja eikai sitä nyt voi tuoda julki rahvaan luettavaksi, pysyköön vaan kmc:n eliitin, adminien, yksinoikeutena...
Lähde:
http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 021#517021

Tiedä sit onko tallessa vai ei, ruutta varmaankin tietää.
citius altius fortius
spande
Valtakunnansovittelija
Viestit: 1221
Liittynyt: 21:16:39 19.11.2005

Viesti Kirjoittaja spande »

Tuo keräily ei ole elvistelyä vaan ainoa keino pitää myös värikarttaa yllä. Haukkijalla, jrc:llä ja samk9:llä ainoat suht ajantasalla olevat kartat koko maailmassa- voisin väittää.

Taas sitten offtopikki :oops: :oops:
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Padre kirjoitti:Kukaan ei niitä spessujaan saa mukaansa sinne tyynemmille vesille.
Erittäin hyvin sanottu. :)

Menkää kalaan, se helpottaa kummasti. Vesillä liikkuu huhujen mukaan ihan kivan kokoista kutuun valmistautuvaa kalaa, kunhan käy yrittämässä. ;)
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Jarski kirjoitti: Tiedä sit onko tallessa vai ei, ruutta varmaankin tietää.
Mitään ei poisteta yleensä suoraan bittiavaruuteen kuin korkeintaan vahingossa. Mitä sil on merkitystä onko bitit olemassa vaiko eikö, poistettu mikä poistettu.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
spande
Valtakunnansovittelija
Viestit: 1221
Liittynyt: 21:16:39 19.11.2005

Viesti Kirjoittaja spande »

Just kuten mikey sano. Nyt poistun itekkin ja toivon koko helvetin topikin poistamista ( ottakaa se jannen numero kuitenkin eka ylös ) :?
Avatar
Säynävä
Lahna mikä Lahna
Viestit: 735
Liittynyt: 05:33:30 04.05.2005

Viesti Kirjoittaja Säynävä »

jrc kirjoitti:Mutta pankaa pystyyn uus keskustelu,jos ette osaa spessuja ilman muiden apuja hankkia
Minun mielestäni koko keskustelussa ei ollut kyse spessujen haalimisesta eli keräilystä, vaan uusien värien näkemisestä ja mahdollisten, omasta mielestä, kalastavien värien hankkimisesta. tuskin täällä monta miestä on jolla uuden busavärin hankinnan takana on joku muu ajatus kuin mahdollinen ottiväri eli kalastuskäyttö.

mutta ennenkaikkea tässä ei ole kyse osaamisen puutteesta ja spessuista, vaan ihan normiväreistä tiedottaminenkin on ollut valmistajan, valmistuttajan,maahantuojan, kenen vastuulla asia nyt onkaan, osalta ala-arvoista ja siinä tämä keskustelu on ollut hyvällä asialla tiedon jakamisessa.
Avatar
Walto
X - filée
Viestit: 810
Liittynyt: 14:25:47 30.12.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Walto »

Paskat mitään spessuja ole poislukien seurojen tms. kappaleet. Täällä puhutut "spessut" ovat eri maiden eri kauppojen tilaamia kauppa/maa kohtaisia värejä joista täällä on nyt väännetty tuo ihmeellinen rajoitettu spesiaalikappale käsitys!

Ideahan oli tuoda tänne värejä esille joita joku Internetin ihmeellisestä maailmasta bongasi muidenkin tietoisuuteen ja tätä kautta mahdollisuuteen tilata mitä mistäkin.

Kateusko taas nostaa päätä...säälittävää ja vielä säälittävämpiä on ne tyypit ketkä soutaa ja huopaa mielinkielin ääripäiden välimaastossa vailla mitään omia mielipiteitä!
Ilman lihaskramppeja en saisi yhtään liikuntaa!
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Padre kirjoitti:Kukaan ei niitä spessujaan saa mukaansa sinne tyynemmille vesille. Ja trokareita on ja tulee olemaan siitä riippumatta mitä täällä spekuloidaan. Kauppatapahtumat joissa joistakin artikkeleista maksetaan ylihintoja johtuvat joko tyhmyydestä ja/tai ma_tahtoo -tilan ylivoimaisesta paineesta.

Mikäli tehtaat ja sen jälkeen maahantuoja puskisivat kaikkia värejä kaupan hyllyyn niin että niitä heti kaikille halukkaille riittäisi, ei kai olisi tarvetta enää puhua spessuväreistä. Silloin nämä massatuotannossa olevat härpäkkeet olisivat kaikki yhtälailla massatavaraa. Eli olisiko aika vedota järkevällä tavalla maahantuojan suuntaan? Tosin sen jälkeen ei kellään olisi tarvetta elvistellä erikoisbusillaan, koska ne olisivat kenen tahansa hankittavissa.
Juuri näin! Tuo asiahan tahtoo sanoa sen, että maahatuoja ei ole ollut/ole ajantasalla kyseisen palikan suhteen. Tämä/nämä asia(t) ovat ajaneet kapulan markkinat ihan vinksalleen. Ei muuten, mutta joltain se on aina pois, kun joudutaan asiat hoitamaan "oman" maahantuonnin kautta.

Mistään en mitään tiedä mutta nyt olen asiani sanonut.
Avatar
Jarski
Caesar
Viestit: 666
Liittynyt: 09:44:51 16.05.2005
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarski »

abo kirjoitti:
Jarski kirjoitti: Tiedä sit onko tallessa vai ei, ruutta varmaankin tietää.
Mitään ei poisteta yleensä suoraan bittiavaruuteen kuin korkeintaan vahingossa. Mitä sil on merkitystä onko bitit olemassa vaiko eikö, poistettu mikä poistettu.
Ok. Sen poistitte minkä poistitte aloitetaan sitten uusi viesti ketju buster jerkin uutuus väreistä, perhana! Ja aloitetaan vanhassa ketjussa olleilla väreillä :(

Uusi värikeskustelu: http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=23301
Viimeksi muokannut Jarski, 22:35:15 05.03.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
citius altius fortius
Avatar
Säynävä
Lahna mikä Lahna
Viestit: 735
Liittynyt: 05:33:30 04.05.2005

Viesti Kirjoittaja Säynävä »

mutta jos tästä nyt uutta alkua ponnistetaan, niin joltakin jo löytynee ja osaa kuvat laittaa, eli minkämoiset värit on 882 lake perch ja CA07E smoked herring?
Msr
Syöpäläinen
Viestit: 636
Liittynyt: 18:29:40 19.05.2005
Paikkakunta: Kangasalalalainen

Viesti Kirjoittaja Msr »

Jankutetaan vielä tovi samasta aiheesta. kaikki erikoisemman väriset busat ei tosiaan ole mitään spessuja, mutta liikeille on tehty omia värejä. Joita ei sitten periaatteessa saa muualta kuin ko. liikkeistä. Eli ei kaikkien värien huono saatavuus johdu maahantuojasta.
Penaurse
Toveri Monofilovits
Viestit: 678
Liittynyt: 16:42:41 11.06.2007
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Penaurse »

Mutta jos joku busia trokaa, eihän niitä ole pakko ostaa, vai onko?
Se ei ole tyhmä joka pyytää jne.. sori :ot:
Nyt jo 17v Ovensuulainen!
Pyhäselkä =D
Avatar
psy1
Vähän ihastunut
Viestit: 2070
Liittynyt: 09:32:46 21.03.2006
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja psy1 »

Jos aikasempi topikki ei o kokonaan hävitetty niin trude vois poimia sieltä parhaat palat jossa puhutaan asiaa ja liittää ne uuteen?
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Avatar
.:P:.
Viestit: 692
Liittynyt: 21:11:35 03.01.2008
Paikkakunta: Korson vieressä

Viesti Kirjoittaja .:P:. »

Tuolta voi käydä katsomassa varmaan jonku aikaa niitä vanhoja keskusteluja.

http://www.google.fi/search?hl=fi&rlz=1 ... v%C3%A4rit

Ja sitten painatte nuolen osoittamasta paikasta niin sivu aukeaa.


Kuva
Lukittu