Ongelmia döörin kanssa
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
-
- Viestit: 511
- Liittynyt: 15:41:54 01.12.2005
- Paikkakunta: Joensuu
Ongelmia döörin kanssa
Jeps, luulin osaavani huoltaa ihan normaalisti döörin, mutta ihminen on erehtyväinen . Kelana on Ambba 4600 C5 Mag X ja ongelmana on se, että en saa vasemmanpuoleista valkeaa ratasta (vai mikä se nyt onkaan) irti puolasta sitten millään. Tarkoitus olisi päästä ronkkimaan puolan laakereita puhdistus ja öljyämismuodossa. Perus C3:sessa tuo valkea härpäke kyllä lähti irti ilman mitään ongelmaa, mutta C5:sta ei sitten millään. Ehkä vielä pahempi ongelma on, että kela pitää pikku irroitus yritysoperaationi jäljiltä ihme rolinaa, ei mitään hajua mistä se tarkalleen tulee, mutta oletan, että puolan laakereista . Eli jos jos jollain on vinkkejä, miten saan valkoisen rattaan irti, niin neuvoja otetaan vastaan
T. Palikka
T. Palikka
"Puuttuvan taidon korvaa rautainen itseluottamus"
- Toku
- Kauneussalongin yksisilmäinen kummitus
- Viestit: 2566
- Liittynyt: 13:31:48 26.04.2005
- Paikkakunta: Riisimäki
Re: Ongelmia döörin kanssa
Kait se tuostakin mallista lähtee ihan napsauttamalla irti.Nilsuilija kirjoitti:Jeps, luulin osaavani huoltaa ihan normaalisti döörin, mutta ihminen on erehtyväinen . Kelana on Ambba 4600 C5 Mag X ja ongelmana on se, että en saa vasemmanpuoleista valkeaa ratasta (vai mikä se nyt onkaan) irti puolasta sitten millään. Tarkoitus olisi päästä ronkkimaan puolan laakereita puhdistus ja öljyämismuodossa. Perus C3:sessa tuo valkea härpäke kyllä lähti irti ilman mitään ongelmaa, mutta C5:sta ei sitten millään. Ehkä vielä pahempi ongelma on, että kela pitää pikku irroitus yritysoperaationi jäljiltä ihme rolinaa, ei mitään hajua mistä se tarkalleen tulee, mutta oletan, että puolan laakereista . Eli jos jos jollain on vinkkejä, miten saan valkoisen rattaan irti, niin neuvoja otetaan vastaan
T. Palikka
Hieman voimaa peliin vaan?
Kunnon ote sormilla rattaasta ja nytkyttelet sitä hieman sivuille.
Yksi iso pelastaa päivän!
-
- Viestit: 511
- Liittynyt: 15:41:54 01.12.2005
- Paikkakunta: Joensuu
- catch_a_fish
- Väärin kalastaja
- Viestit: 1947
- Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
- Paikkakunta: Aura
Jatkokysymys samasta aiheesta. Yritin tässä tuhota C3:a, joka vähän rääkyi Velkualla jerkkejä paiskoessa. Veikkailin syyksi keskipakoisjarrun puoleista puolan laakeria, jossa oli pinnassa kevyesti ruostetta. Irrotin laakerin edessä olevan "keskipakoisjarrutelineen", mutta laakeri ei suostu tulemaan ulos sitten millään. Miten se irroitetaan? Koneistopäästä laakeri kyllä irtoaa melkein itsestään kun vaan muovirattaan irrottaa edestä.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
- Jarzi75
- Viestit: 688
- Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
- Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...
Toisen puolen laakeri veks ja jollain sopivalla työkalulla työnnät laakerin ulos. Mikäli välissä on ruostetta tms., niin CRC:tä hiukan liukkariksi.catch_a_fish kirjoitti:Jatkokysymys samasta aiheesta. Yritin tässä tuhota C3:a, joka vähän rääkyi Velkualla jerkkejä paiskoessa. Veikkailin syyksi keskipakoisjarrun puoleista puolan laakeria, jossa oli pinnassa kevyesti ruostetta. Irrotin laakerin edessä olevan "keskipakoisjarrutelineen", mutta laakeri ei suostu tulemaan ulos sitten millään. Miten se irroitetaan? Koneistopäästä laakeri kyllä irtoaa melkein itsestään kun vaan muovirattaan irrottaa edestä.
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...
Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Miten on, ku osti dööri 5600 d5 ja kampi tuntuu et lonksuu hieman akselinkanssa, ja jarru ei tunnu menevän kovi tiukalle,. ja se kammen alla oleva muovi irvistää aina kelatessa hieman sen takia kun se kampi "lonksaa"
mistä voisi lonksunta johtua onko joku vääntynyt,? tai ehkä löysällä?
Voiko laittaa takuuseen menemään,.
(ostettu halvalla oli viimenen)
ja kyllä ottaa pattii
mistä voisi lonksunta johtua onko joku vääntynyt,? tai ehkä löysällä?
Voiko laittaa takuuseen menemään,.
(ostettu halvalla oli viimenen)
ja kyllä ottaa pattii
- Dilnen
- oikeesti ihan mukava norsunvittukärpänen
- Viestit: 2067
- Liittynyt: 02:53:27 10.04.2006
- Paikkakunta: Jkl
Yhtään kyseistä kelaa en omista...
Jos ois vanha rööri, niin puuttuis heppakenkä,
mutta tuollasessa "hifi-laitteessa" kattosin ensimmäisenä IAR-holkin päälle tulevat rikat.
Pura kasaa toimii aina.
Joskus nää "viimeset" on purettu ja kasattu "ammattiliikkeessä" ja osia puuttuu.
Päärattaan akselille voi yleensä lisätä rikkoja.
Jos ois vanha rööri, niin puuttuis heppakenkä,
mutta tuollasessa "hifi-laitteessa" kattosin ensimmäisenä IAR-holkin päälle tulevat rikat.
Pura kasaa toimii aina.
Joskus nää "viimeset" on purettu ja kasattu "ammattiliikkeessä" ja osia puuttuu.
Päärattaan akselille voi yleensä lisätä rikkoja.
Keino ei oo konsti eikä mikään, kun sen tietää.
Onko kellään vastaavaa kelaa ja onko siinä yhtää välystä tos kammen muovi osan alla,.?
Perkele ku ei aika nyt viikolla riitä et kerkeisin sen jonnekki liikkeeseen viedä ja vertailla toiseen.
Miten se toi böörien takuu homma voiko sen lähettää mistä vaan liikkeestä amban takuuseen missä vaan niitä myyvät.
Perkele ku ei aika nyt viikolla riitä et kerkeisin sen jonnekki liikkeeseen viedä ja vertailla toiseen.
Miten se toi böörien takuu homma voiko sen lähettää mistä vaan liikkeestä amban takuuseen missä vaan niitä myyvät.
Noi Abun r-kuvat on kyllä ihan berberistä. Shimanolla todella laadukkaat, joita voi vielä oikein suurentaa.
Tosin nyt ei oikein auta nekään.
Kaivoin kaapista wanhan Cardiff 100A:n ja testasin sen toimivuutta kun on hiukan vähäisellä käytöllä ollut. Peukalosalpa ei palaudu kunnolla, joten pitihän sinne kurkata. Kelan saa kyllä heleposti kasaan, mutta peukkusalpa jää puolitiehen...
Ideoita kellään..
Tosin nyt ei oikein auta nekään.
Kaivoin kaapista wanhan Cardiff 100A:n ja testasin sen toimivuutta kun on hiukan vähäisellä käytöllä ollut. Peukalosalpa ei palaudu kunnolla, joten pitihän sinne kurkata. Kelan saa kyllä heleposti kasaan, mutta peukkusalpa jää puolitiehen...
Ideoita kellään..
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
- catch_a_fish
- Väärin kalastaja
- Viestit: 1947
- Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
- Paikkakunta: Aura
Jatkokysymys tähän vanhaan juttuun. Kun dööri aikansa häpesi kaapin perukoilla, niin laakeri suistui lähtemään loppujen lopuksi helposti irti. Ruosteessahan se laakeri oli, ja menee varmaan uusiksi. Pintaruoste pitäisi varmaan poistaa myös puolasta ennen uuden laakerin asentamista, mutta mitä ainetta ruosteenpoistoon kannattaa käyttää?Jarzi75 kirjoitti:Toisen puolen laakeri veks ja jollain sopivalla työkalulla työnnät laakerin ulos. Mikäli välissä on ruostetta tms., niin CRC:tä hiukan liukkariksi.catch_a_fish kirjoitti:Jatkokysymys samasta aiheesta. Yritin tässä tuhota C3:a, joka vähän rääkyi Velkualla jerkkejä paiskoessa. Veikkailin syyksi keskipakoisjarrun puoleista puolan laakeria, jossa oli pinnassa kevyesti ruostetta. Irrotin laakerin edessä olevan "keskipakoisjarrutelineen", mutta laakeri ei suostu tulemaan ulos sitten millään. Miten se irroitetaan? Koneistopäästä laakeri kyllä irtoaa melkein itsestään kun vaan muovirattaan irrottaa edestä.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
- Jarzi75
- Viestit: 688
- Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
- Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...
CRC, WD40 tms. ruostetta liuottava öljy hetkeksi muhimaan ja puhdistus vaikkapa pumpulipuikolla. Jollei kaikki lähde kerralla, niin käsittely uusiksi...catch_a_fish kirjoitti:Jatkokysymys tähän vanhaan juttuun. Kun dööri aikansa häpesi kaapin perukoilla, niin laakeri suistui lähtemään loppujen lopuksi helposti irti. Ruosteessahan se laakeri oli, ja menee varmaan uusiksi. Pintaruoste pitäisi varmaan poistaa myös puolasta ennen uuden laakerin asentamista, mutta mitä ainetta ruosteenpoistoon kannattaa käyttää?Jarzi75 kirjoitti:Toisen puolen laakeri veks ja jollain sopivalla työkalulla työnnät laakerin ulos. Mikäli välissä on ruostetta tms., niin CRC:tä hiukan liukkariksi.catch_a_fish kirjoitti:Jatkokysymys samasta aiheesta. Yritin tässä tuhota C3:a, joka vähän rääkyi Velkualla jerkkejä paiskoessa. Veikkailin syyksi keskipakoisjarrun puoleista puolan laakeria, jossa oli pinnassa kevyesti ruostetta. Irrotin laakerin edessä olevan "keskipakoisjarrutelineen", mutta laakeri ei suostu tulemaan ulos sitten millään. Miten se irroitetaan? Koneistopäästä laakeri kyllä irtoaa melkein itsestään kun vaan muovirattaan irrottaa edestä.
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...
Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Itellä yks dööri ollu ja siinä ongelmaa ongelman jälkeen. Noilta konkareilta kuullu että ennenvanhaan kun döörit valmistettiin ruottissa ni sillä pysty kalastaa joka parikyt vuotta ilman mitää ongelmaa, mutta kun siirryttiin japaniin( vai olikose kiinaan), niin döörillä pystyy hikisesti kaks vuotta kalastaa ongelmitta. Vaikka sitä huoltaa joka kalareissun jälkeen..
Nojaaaa, tuollanen syöttikalahan toi..
Ambassadeur 2500C
Mistä saisi 2500C varaosaa? Jos oikein kelaa tulkitsen, siimanjakaja on kiinni vain muoviosalla, jonka ulokkeet ovat kelassani murtuneet. Tuo muoviosa on siinä rattaan ja ikiruuvin välissä. (Rupesin ihmettelemään kun siimanjakaja kuorineen pääsee liikkumaan sivuun muutaman millin..)
Kelan jalassa on numero 761200.
http://www.mikesreelrepair.com/schemati ... p?album=27
http://www.abu-garcia.com/product_schem ... 26.228.942#
Näyttäisi että niitä on erilaisia eri ikäisissä. Päädyn muovirattaan osanumero 5152 säilyy samana, ikiruuvin rattaineen (kuvassa) vaihtuu vuosia 76 ja 78 verrattaessa.
Vaikuttaisi siltä kuin ratasta ei saisi irti ikiruuvista, eikä näin ollen muoviosaakaan pois välistä. Mitenhän tuo oikein on?
Nyt kuitenkin otan koko siimanjakajan pois ja menen kokeilemaan miten se vaikuttaa heittoon. 8) Jos tästä saisi 4500C:n veroisen pelin, olen tyytyväinen. Tuota pitää vain ihmetellä, mitä kelalle oikein on tehty: http://www.youtube.com/watch?v=JJvnhTET ... re=related
Kelan jalassa on numero 761200.
http://www.mikesreelrepair.com/schemati ... p?album=27
http://www.abu-garcia.com/product_schem ... 26.228.942#
Näyttäisi että niitä on erilaisia eri ikäisissä. Päädyn muovirattaan osanumero 5152 säilyy samana, ikiruuvin rattaineen (kuvassa) vaihtuu vuosia 76 ja 78 verrattaessa.
Vaikuttaisi siltä kuin ratasta ei saisi irti ikiruuvista, eikä näin ollen muoviosaakaan pois välistä. Mitenhän tuo oikein on?
Nyt kuitenkin otan koko siimanjakajan pois ja menen kokeilemaan miten se vaikuttaa heittoon. 8) Jos tästä saisi 4500C:n veroisen pelin, olen tyytyväinen. Tuota pitää vain ihmetellä, mitä kelalle oikein on tehty: http://www.youtube.com/watch?v=JJvnhTET ... re=related
-
- Herr Doktor
- Viestit: 7038
- Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
- Paikkakunta: Privat område. Mene pois.
Pakko tarttua.Läde kirjoitti:Itellä yks dööri ollu ja siinä ongelmaa ongelman jälkeen. Noilta konkareilta kuullu että ennenvanhaan kun döörit valmistettiin ruottissa ni sillä pysty kalastaa joka parikyt vuotta ilman mitää ongelmaa, mutta kun siirryttiin japaniin( vai olikose kiinaan), niin döörillä pystyy hikisesti kaks vuotta kalastaa ongelmitta. Vaikka sitä huoltaa joka kalareissun jälkeen..
Yhden döörin käyttökokemushan se kertookin totuuden kaikista dööreistä? Ettei sattuis olemaan huono yksilö?
Itselläni on/on ollut kymmenisen dööriä. Osaa on joutunut huoltamaan enempi osaa vähempi. Kaikki toimintavarmuudeltaan parempia kuin moni idän ihme mitä omistan/olen omistanut. Käyttömukavuudessa nuo Döörini eivät ole päässeet ihan Japsikelojen pehmeyteen mutta toimintavarmuus onkin niissä ollut ihan omaa luokkaansa. Osa mun Dööreistä on ollut Ruottalaisia, osa muuaalla valmistettuja.
En pidä Döörejä mitenkään ylivoimaisena, osa niistä on hyviä, osa huonompia. sama homma pätee myös muiden valmistajien kelamalleihin.
Sitä kelaa ei ole vielä vastaan tullut mikä ei jossain vaiheessa oireile. Eikä döörit ole mikään poikkeus. Mutta ei ne Shimanotkaan sen kauemmin kestä.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Joo totta on etten välttämättä yhden döörin perusteella voi tuomita sitä, mutta itseasiassa nytten keväällä Dani tilasi döörin ja ekalla reissulla tuli huomattua että siinä olikin omituinen tehdasvika. Kun uistinta esimerkiksi repi kaislikosta tjsp. niin kela tavallaan pettää ja siima tulee löysänä ulos ja veivi alkaa pyörimään taaksepäin.Mikey kirjoitti: Yhden döörin käyttökokemushan se kertookin totuuden kaikista dööreistä? Ettei sattuis olemaan huono yksilö?
Itse olen vain saanut aika huonon kuvan dööreistä
Nojaaaa, tuollanen syöttikalahan toi..