Nukarinkoski 2008-2011

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
atho
Viestit: 508
Liittynyt: 16:36:02 15.12.2006
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Nukarinkoski 2008-2011

Viesti Kirjoittaja atho »

Löytyykös täältä Nukarilla kävijöitä? Tänä vuonna tuolla tulee varmasti käytyä useastikin. Tänne vaan raporttia reissuista ja saaliista.
Saaliskuvakisa käynnissä! : http://taho-vaaput.webs.com/
Avatar
Perca
Viestit: 107
Liittynyt: 19:23:45 20.02.2008
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Perca »

Huomenna samaan aikaan tämän lupailuviestin paikalla on reissuraportti Nukarilta. Tiukkaa perhonvispaamista tapahtuu kosken rannoilla ~14:00->
On paljon parempi tietää vähän kaikesta kuin kaikki yhdestä asiasta
Affen
Percalan Fluviatilis
Viestit: 454
Liittynyt: 08:45:26 28.08.2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Affen »

Viime vuonna ei ollut lupaa, toissavuonna oli. Oikeen mitään sieltä ei kyllä noussut, mutta paljoa en ehtinyt kalastelemaankin. Täytyy kattoa jos tänä vuonna ottaisi taas luvan.
"Ne tekee,jotka osaa,jotka ei osaa,ne arvostelee"
Avatar
Perca
Viestit: 107
Liittynyt: 19:23:45 20.02.2008
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Perca »

Munat pataan. Yks muu sai pikkutaimenen, eli kokonaisuudessaan hiljaista. Koska kalamiehessä ei ole ikinä vikaa, vaan syy on on jossain muussa.. syytettäköön tällä kertaa sitä, että oli vääränlainen heittosiima mukana :lol:
On paljon parempi tietää vähän kaikesta kuin kaikki yhdestä asiasta
Fissaaja
Koiraskottarainen
Viestit: 647
Liittynyt: 08:38:41 21.12.2006
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fissaaja »

Perca kirjoitti:Munat pataan. Yks muu sai pikkutaimenen, eli kokonaisuudessaan hiljaista. Koska kalamiehessä ei ole ikinä vikaa, vaan syy on on jossain muussa.. syytettäköön tällä kertaa sitä, että oli vääränlainen heittosiima mukana :lol:
Ei oo kait sitten kalaa vielä tiputettu :idea:
Avatar
Liba
Viestit: 678
Liittynyt: 18:22:00 25.07.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Liba »

Virhon sivuilta poimittua:

Nukarin- ja Raalan osakaskunta on kieltänyt kahlaamisen Nukarinkosken koskialueilla 1.10 - 10.6 välisenä aikana. Päätöksellään osakaskunta haluaa suojella taimenien ja lohien luonnonkudusta syntyneen mädin kehittymistä poikasiksi ja näin edistää Vantaanjoen luontaisesti lisääntyvien taimen- ja lohikantojen elpymistä.

Osakaskunnan esimerkillistä päätöstä on hyvä noudattaa koko Vantaanjoen valuma-alueella, sillä viime kesän runsaan nousun jäljiltä on joessa tällä hetkellä runsaasti taimenien ja lohien luonnonkudusta peräisin olevaa mätiä.
atho
Viestit: 508
Liittynyt: 16:36:02 15.12.2006
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja atho »

Taitaa olla kalamiehessä vika kun nyt tänä vuonna olen käynyt 4-5 kertaa ja vain yksi kirjolohi ja muutamia pikku smoltteja on noussut. Noh periksi ei kuitenkaan anneta.
Saaliskuvakisa käynnissä! : http://taho-vaaput.webs.com/
Avatar
japajaba
Viestit: 270
Liittynyt: 18:11:44 22.09.2006
Paikkakunta: Kervå

Viesti Kirjoittaja japajaba »

No ei välttämättä;
Kalastuspaine mielestäni melkoinen ainakin yleensä ollut, joten jos ei oo kirreä kipattu hetkeen, niin äkkiä menee kovemmaltakin mestarilta munat pataan.
Oishan se mukava kun vois Nukarillakin luottaa siihen, että vaikkei tankki ois käyny, niin kyllä luonnonkalaa voi tulla... mutta heikolta näyttää.
Arvoisa Vedenhaltija,
Anna minulle kerrankin niin paljon ja niin suuria kaloja, ettei minun aina tarvitsisi valehdella.
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Melkein joka päivä ajelen ohi, pitäs vissiin joskus pysähtyäkkin. Mistä luvat?
atho
Viestit: 508
Liittynyt: 16:36:02 15.12.2006
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja atho »

Lupia saa Hämeentien varressa olevalta Seolta ja Jokelan Teboililta, kai?
Saaliskuvakisa käynnissä! : http://taho-vaaput.webs.com/
Theemu
The Emu
Viestit: 843
Liittynyt: 11:13:59 21.11.2006
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Theemu »

Jokelan tepikalta ainakin saa.
Avatar
japajaba
Viestit: 270
Liittynyt: 18:11:44 22.09.2006
Paikkakunta: Kervå

Viesti Kirjoittaja japajaba »

Ja seolta.
Arvoisa Vedenhaltija,
Anna minulle kerrankin niin paljon ja niin suuria kaloja, ettei minun aina tarvitsisi valehdella.
samze
Viestit: 48
Liittynyt: 13:46:38 25.08.2007

Viesti Kirjoittaja samze »

atho kirjoitti:Lupia saa Hämeentien varressa olevalta Seolta ja Jokelan Teboililta, kai?
OT:Voisit lukee jabajaba viestit läpi ennen kuin vastaat :p
Ite kävin nukarilla joku 10 kertaa kesällä eikä oikein mitään tullu :shock: No tänä kesänä sitten tulee viime kesänkin edestä kalaa.... toivottavasti :wink:
Avatar
kokkikettunen
Viestit: 15
Liittynyt: 22:46:01 18.01.2008
Paikkakunta: "Liki"Stadia

Viesti Kirjoittaja kokkikettunen »

Tänään koskella pauttia rallaa ylhäältä alas. Yksi karkuutus(pieni kirre?) ja muillakin tuntui olevan hiljaista. Vesi virtasi kohtuu vuolaasti ja taitaapi olla kohtuu normiväristä->kävijät tietää. Mutta...myös ilonaihe löytyi.
Alkupääntuotantoa oleva Mynttisen pojan tekele jäi pohjaan yhdessä koskipaikassa :( Kyllä harmitti, kun ajattelin sen vaaputtimen arvoa 100 vuoden päästä €€€€€. No siirryin alaspäin ja pysähdyin suvantokohtaan. Sitä kuuluisaa viimeistä heittoa heittäessä huomasin, että jokin kellertävä kelluu jalkojen juuressa(seisoin kyllä rannalla senkin näsäviisaat :twisted: ). No mutta, siellähän se Mynttisvaaputin köllötteli. Eikun rasiaan takaisin. Ehkä se oli sitten minun saalis tälle päivälle.
Moreungen
Viestit: 48
Liittynyt: 20:41:18 21.04.2008

Viesti Kirjoittaja Moreungen »

Mites usein tohon nukariin sinttejä pistetää? Onko vähään aikaan laitettu mitään?
samu
Viestit: 742
Liittynyt: 18:20:55 15.03.2007
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja samu »

Puskaradio kerto,et kaloja "kirbeleitä" on tullu hyvin.
Eiköhän tän kuun alkupuolella ole viimeisin istutus tapahtunu.
Moreungen
Viestit: 48
Liittynyt: 20:41:18 21.04.2008

Viesti Kirjoittaja Moreungen »

Mikä on hyvin? 10 kalaa/kerta?
Avatar
japajaba
Viestit: 270
Liittynyt: 18:11:44 22.09.2006
Paikkakunta: Kervå

Viesti Kirjoittaja japajaba »

Huomenna tai siis tänään, eli lauantaina, hyvingin varmasti samzen kans nukarille...
Mahd. rapsaa sit reisun jälkee. :?
Arvoisa Vedenhaltija,
Anna minulle kerrankin niin paljon ja niin suuria kaloja, ettei minun aina tarvitsisi valehdella.
Avatar
japajaba
Viestit: 270
Liittynyt: 18:11:44 22.09.2006
Paikkakunta: Kervå

Viesti Kirjoittaja japajaba »

Samzen kans oltiin Nukarilla tänään n. klo 14-19.
Ite olin ihka ensimmäistä kertaa perhovehkeillä kalassa :D
Olosuhteet kalastukselle olivat ihanteelliset (ainakin nukarin mittapuulla), vesi hyvällä korkeudella, ei niin sameetakaan ja vieläpä mukavan viileää.
Ensimmäiset 3-4 tuntia tais mennä täysin olan yli heiton harjotteluun, eikä siitä vieläkään meinannut mitään tulla... Siististi sain lentään jo kuitenkin ehkä kymmenisen metriä :wink:
Ekat tunnit heiteltiin padon alapuolisella suvannolla, molemmat siis keskitty pääasiassa heittojen hiomiseen ja testaili samze myös uusien vaappujensa uinnit.
Kuva
Siitä sitten yllättäen :roll: ilman kummempia tapahtumia lähettiin makkaran paistoon laavulle. Onneks oli joku jättäny siihen hyvät tulet meille valmiiks niin pääsin malttamattomana nopeemmin laavu-suvantoa ronkkimaan, tietenkin uskoin jo, että nyt on heitto jo jotenki hallussa ja nyt keskityn kalastukseen.
Hyppelin sinne saarelle "pääuoman liukuja" viskelemään pinkillä liitsillä. Eikä tietenkään mitään tapahtumia, mutta kuitenki hyvää harjottelua lisää...
Sitten samzekin selvisi nuotiolta perässä ja "neuvoin" sille, että menee sinne "länsirannan liru-uomalle" uittelemaan itte (tietenki vain koska halusin itelleni kalastettavaks pääuoman :x ). Kuten arvata saattaa, oli ahneella taas kerran p'skanen loppu :oops: :lol: ... ei mennyt montaa minuuttia kun samzen vapa on kaarella ja haavissa pötköttelee kirjolohi.
Kuva
Kuva
C&K. Totuttua istari-laatua.. :roll:
Kuva
Ottipelinä toimi kuvan mukainen pupa.
Laitoin sitten itekkin lähes samanlaisen pupan siiman päähän, no enpä kauaa kerennyt sitä uittamaan, ennen kuin se päätti juntata johonkin jumiin keskelle suvantoa...
Tilalle sitten vaaleanvihreä pienempi pupa ja sitten siirryin samzen ottipaikalle lilluttelemaan. Samoilta kohdin ekat perho-kalat mulle 8) ... 2 pientä n.20cm taimenen/lohen poikasta ja yks ehkä 20-30cm harjus irti. Samaan aikaan samze kisko suvannosta 2 jotakin särkikalaa, toinen kyljestä rokastettuna, cr... :roll: Suvannossa hyppäsi muutaman kerran komeesti kirret, pintaperhoon oisivat saattenenna vahingossa ottaakin?
Mutta sitten tuliki jo kyyti pois päin.
Tästä on kuitenki hyvä jatkaa perho-uraa. Ens vkl uudelleen... :)

Loppuun vielä huono kuva taimenen/lohen tirriäisestä, joita nukarilla tuntuu aina olevan vähän liikaakin.
Kuva
Arvoisa Vedenhaltija,
Anna minulle kerrankin niin paljon ja niin suuria kaloja, ettei minun aina tarvitsisi valehdella.
samu
Viestit: 742
Liittynyt: 18:20:55 15.03.2007
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja samu »

Hyvä rapsa japajaballa :juu:
Edgari
Viestit: 4
Liittynyt: 20:26:05 17.12.2006
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Edgari »

Muistakaapa kahluukielto ensi kerralla, joka on voimassa 1.10 - 10.6 :roll:
Avatar
japajaba
Viestit: 270
Liittynyt: 18:11:44 22.09.2006
Paikkakunta: Kervå

Viesti Kirjoittaja japajaba »

Joo, kalastuskomissakin tuosta jo huomautettiin.
"Turhapuro Sunnuntaina 25. Toukokuuta, 2008 - klo 19:13
japajaba: ettekö tosiaan viitsineet kunnioittaa kahluu kieltoa?"

Me ei tosta tiedetty ennen kun sitten jo kun oltiin pois lähdössä, huomattiin laavulla lappu siitä. Ois pitäny aikasemmin jo älytä kattoa ilmotustaululta, mutta eipä niitä "kiireessä" katottu, kun yleensä niissä on ollu tyyliin 10v. vanhoja juttuja jos niitäkään...

Mutta joo, kun mentiin koskelle niin muistelin, että Vantaankoskella tais olla kahluukielto nyt ja ajattelin, että voi olla täälläkin, joten sanoin kaverille, että hypitään vaan isoimpia kiviä pitkin... että ei kai me paljoa vahinkoa keretty tekemään, toivottavasti.
Ensi kerralla kuitenkin ollaan myös hyppimättä isoimmiltakaan kiviltä toisille ja jätetään kahlurit kotia.
Arvoisa Vedenhaltija,
Anna minulle kerrankin niin paljon ja niin suuria kaloja, ettei minun aina tarvitsisi valehdella.
Avatar
kokkikettunen
Viestit: 15
Liittynyt: 22:46:01 18.01.2008
Paikkakunta: "Liki"Stadia

Viesti Kirjoittaja kokkikettunen »

Joopa joo... tulihan käytyä aamusella kopasemassa koskella. Ujoja tällejä kirreiltä. Vesi kohtuu kirkasta. Otti kyllä pattiin keräillessä ongenkohoja koskesta ja siivotessa siimasykkyröitä rannaoilta. Niin ja olihan siellä pari katkennutta onkeakin. Taitaa olla Nukari nykyisin onkilammikko :evil:
Avatar
Jipe
Viestit: 61
Liittynyt: 21:36:56 08.04.2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jipe »

Onko ollut nukarilla kävijöitä tänä keväänä täällä kalamiescomin puolella? Itse ostan vappuna vuosiluvan viime vuoden hyvien kokemusten perusteella.. :lol:
Tää on ammattikalastusta pojjaat heii!!
Avatar
Jipe
Viestit: 61
Liittynyt: 21:36:56 08.04.2007
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jipe »

Jos otsikon saisi muotoon "Nukarinkoski 2008-09" tai vastaavaa niin ei tarttisi tehä uutta keskustelua tälle vuodelle 8)
Tää on ammattikalastusta pojjaat heii!!
Vastaa Viestiin