Mercury vai Suzuki?

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
jaytee76
Viestit: 1404
Liittynyt: 09:59:22 29.11.2005
Paikkakunta: Porvoo

Mercury vai Suzuki?

Viesti Kirjoittaja jaytee76 »

Eli lähinnä noista kokemuksia mielellään kuulisin.Mieli tekee tuohon Finnarkkiin hieman isompaa konetta joten vanha (luottopeli) Honda 45 saa väistyä...Hondan ottaisin tilalle mutta eipä meinaa löytyä käytettyä kokoluokassa 70-75hp.Tällähetkellä lähinnä kiinnostuksen kohteena hinnan puolesta Mercury 60hp ja Suzuki 70hp (4-T), vuosimallia 2004-uusi.Evinruden huolto ei kuulemma oikein pelaa Suomessa tällähetkellä joten tuo vaihtoehto tippui pois.Plussia ja miinuksia kyseisistä koneista,kiitos...
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Eikös noissa ole painoeroa n. 50 kg Suzukin tappioksi (M noin 110-115 kg, S noin 160 kg). Mites perä kantaa?
Avatar
jaytee76
Viestit: 1404
Liittynyt: 09:59:22 29.11.2005
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jaytee76 »

Jaa,eipä tullut noita kiloja mistään katseltua kun ajattelin että ovat siinä 100kg pintaan,jos tuo Suzuki tuon 160kg niin täytyy se varmaan unohtaa...
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

SUZUKI DF70TL
NELISYLINTERINEN POLTTOAINEEN SUIHKUTUKSELLA VARUSTETTU NELITAHTINEN

Suzukin DF70 tarjoaa suorituskykyä ilman turhia huolia. Useimmille meistä päivä vesillä on unohtumaton kokemus. Kun vene irtoaa laiturista, arjen huolet jäävät taakse. Voimme kalastaa, hiihtää vesisuksilla tai vain nauttia saaristoluonnosta. Emme halua, että perämoottori pilaa ilon. Suzukin suunnittelijat ottivat tämän huomioon suunnitellessaan uutta nelitahtista DF70-mallia. Siinä riittää tehoa. Jos kala ei nappaa ensimmäisessä paikassa, voit siirtyä nopeasti uuteen paikkaan. Tämä perämoottori käynnistyy aina luotettavasti. Sen käyttäminen ja huolto on edullista.

Tekniset tiedot (pidätämme oikeudet muutoksiin)
Rikin pituus (cm) L: 51 X: 63,5
Käynnistys Sähkö
Paino (kg) L:162
Moottorityyppi 4 -tahti, OHC
Polttoainejärjestelmä Elektroninen polttoaineen suihkutus
Sylinteriluku 4
Sylinteritilavuus (cm³) 1298
Sylinterin halkaisija / iskun pituus 74 x 75.5
Teho (kW) 51.5
Maksimi kierrosalue (rpm) 5200 - 5800
Ohjaus Kaukohallintalaite
Moottorin öljytilavuus (L) 4.5
Sytytysjärjestelmä Transistori
Latausteho (12 V) 300 W
Moottorin kiinnitys Kumityynyvaimennus
Moottorin trimmaus Sähköhydraulinen trimmi ja kippi (5)
Välityssuhde (11:23) 12:29 (2,42)
Vaihteisto Eteen-vapaa-taakse
Pakokaasun ohjaus Potkurin keskiön läpi
Lukkiutumisen esto Kumiliukukytkin
Potkuri (nousu) TERÄSPOTKURI* (KIILLOTETTU AINOASTAAN 6-SYLINTERISISSÄ MALLEISSA)



Mercury F 60 ELPT EFI
Mercuryn malliston F40/ 50 / 60 tarjoaa täysin uudistetun malliston suositussa 40-60 hv luokassa. Moderni ulkonäkö, luotettavuus, suorituskyky ja hiljainen käynti antaa vastinetta rahoille.

F40 / 50 / 60 OMINAISUUDET


EFI - Elektroninen polttoaineen suihkutus
EFI - Varma käynnistys, tasainen ja hiljainen käyntiääni, luotettavuutta kaikilla keleillä
Vakiona markkinoiden edistyksellinen SmartCraft kierroslukumittari diginäytöllä. (Huom! ei kaikissa venepaketeissa.)

Uusi moottorikopan kiinnitys
Useita potkurivaihtoehtoja
Engine Guardian - Moottorin suojelujärjestelmä
Myös BigFoot malli
Uistelutoiminto
Etsi lähin Mercury jälleenmyyjä
Tekniset tiedot
Hv: 60
Kw: 44,1
Iskutilavuus: 995
Paino: 112
Sylinteriä: 4
Lisätiedot
- ELH = sähköstartti, pitkä riki 508mm, ohjauskahva
- EL = sähköstartti, pitkä riki 508mm, kaukohallintalaite
- E = lyhyt riki 381mm, sähköstartti, kaukohallintalaite
- EH = lyhyt riki 381mm, sähköstartti, ohjauskahva
- ELPT = pitkä riki 508mm, sähköstartti, sähkötrimmi, kaukohallintalaite
Avatar
jaytee76
Viestit: 1404
Liittynyt: 09:59:22 29.11.2005
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jaytee76 »

Kiitoksia Samille...

Taitaa ostohankkeet kääntyä Mercuryn puolelle,tuon painonkin puolesta jo.
lapatch
Viestit: 73
Liittynyt: 15:47:46 24.08.2007

Viesti Kirjoittaja lapatch »

suzuki!!!!!
Avatar
Adamant
Viestit: 216
Liittynyt: 13:06:55 12.02.2006
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Adamant »

Olin Suzukin maahantuojaan yhteyksissä pari viikkoa sitten. Niille on tulossa kokonaan uudet koneet teholuokkiin: 70, 80, 90 ja 100hp.
Pitäisi olla kautta linjan kevyempiä kuin tän hetkiset mallit.
Että jos oot mahdollisesti uutta ostamassa, niin noistakin vois löytyä.

Mercury 60hp EFI on ollu käytössä viimeset kolme kautta. Ei mitään pahaa sanottavaa ole koneesta. Käy tasasesti ja aina laakista käyntiin.
Koskaan ei ole uistelukäytössä yskiny. SmartCraft on myös aika mukava lelu.
Projekti on hanke, jossa kyvyttömät yrittävät saada haluttomat tekemään mahdottomia.
---
LimaMaster 2011
Avatar
jaytee76
Viestit: 1404
Liittynyt: 09:59:22 29.11.2005
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jaytee76 »

Mites uistelu "syö" konetta.Tuossa olisi tiedossa kone,mutta tuli ilmi että ajettu n.700 tuntia ja suurin osa uistelua?
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Jos sitä vähänkään huollettu niin tuo 700tuntia on ei yhtään ajettu.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
munapata
Viherpillu
Viestit: 2851
Liittynyt: 14:07:37 16.12.2006
Paikkakunta: Lappenranta

Viesti Kirjoittaja munapata »

Mulla on käytössä Mercuryn EFI tosin 40 hp nyt toista kautta. Käyttötunteja tulee kesässä lähes 1000 tuntia ja niistä 99 prosenttia uistelua tyhjäkäynnillä n.800 kierroksella, eli toi sulle tarjottu kone ei ole eres kunnolla sisäänajettu :D Ensimmäisen huollon teetin omaani noissa tuntimäärissä, kun alkoi tyhjäkäyntiäänessä ilmetä epätasaisuutta. Liikkeen huoltomies kertoili epätasasen käynnin johtuvan kulahtaneista tulpista. Kun tulpat, oljyt ja suodattimet oli vaihdettu, kävi kone taas kun kello. Enstalvena tulee veneenperään Honda kaasarimallina. Mua vituttaa ruiskukoneen "pintakaasuisuus". Alhaisilla kierroksilla uistellessa on pienen kierrostenlisäyksen aikaansaaminen kaasukahvalla yhtä helvettiä.
Yli tuhannen kierroksen alueilla homma on helpompaa. Muutenhan toi on aivan soiva peli. Liian pieni akku poltteli alkuun sulakkeita, mutta kun hommasin 100 ah:n patterin, katosi tuo ongelma.

-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Avatar
jaytee76
Viestit: 1404
Liittynyt: 09:59:22 29.11.2005
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jaytee76 »

Kiitokset vastauksista.

Vene pajalla ja perään tulee tuo 60 efi.
Avatar
Jussijii
Sisävesiswedu
Viestit: 1559
Liittynyt: 12:20:17 24.07.2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Jussijii »

munapata kirjoitti: Mua vituttaa ruiskukoneen "pintakaasuisuus". Alhaisilla kierroksilla uistellessa on pienen kierrostenlisäyksen aikaansaaminen kaasukahvalla yhtä helvettiä.
Eikö siihen saisi sitä "näppäimistöä", millä voi naputella +-50 kierrosta aina suuntaan tai toiseen?
Vastaa Viestiin