Yamarin 405 + Yammu 20 kysymyksiä

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Näkyyhän se tuossa omassa kuvassasikin että ulompi on huuli ulospäin. Stefat tulee huuli kumpaankun suuntaan että öljyt pysyy perässä ja vedet ulkona. Stefahan kun on tiivis vain huulta vasten.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Tuossa ne on virheellisesti piirretty samoin päin molemmat. http://www.autocd.info/autocd/OM/A6A9200S.PDF
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Mjoop, kuvassa molemmat huuli ulospäin, ei mahdotonta jos Pirkka-inssi on ollut sitä mieltä et öljyn poistuma ei ole riski, mut veden sisääntulo on, kun on molemmat huuli ulospäin lukännyt kuvaansa. Yleensä ne on kyllä selät vastakkain.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Kyllä ne juu oli huuli ulospäin molemmat. Laitoin samalla lailla uudet. Vanhat oli kyllä melko v..mäiset ottaa pois.

Jännitteensäätimen pitäisi postista ensi viikolla pamahtaa.

Tänään sen verran konetta pyöräytin saavissa että käymään lähti. Piti testailla vähän pitempäänkin että olisi nähnyt miten käy tyhjäkäyntiä ja tuleeko sähköä koneesta ulos. Mutta alkoi vesivahinko olemaan lähellä varastossa, kun vettä lensi vähän joka reiästä.. Kai se normaalia on. koneen alta ja siitä pystyosan pikkurei'istä. Pitänee joku päivä ottaa kone pihalle niin on naapureillakin ihmettelemistä.


Eli kyllä vesi liikkuu, mutta tuli jo ostettua uusi siipipyörä jos sen varuiksi vaihtaisi. Olisi varmaan järkevää vaihtaa yläpäänkin stefat samalla jos ei paha homman ole.

Jännite vaikutti hiukan alhaiselta. 7-11v vaihtovirtana mitattuna pienillä kierroksilla ilman kuormaa. Pitäisi päästä koneen kanssa vesille niin näkisi tuleeko tuosta lataushommasta mitään. Mutta venettä ei kyllä viitsi ennen kevättä enää käännellä.

Vapatelineitäkin tuli jo tilattua 4 kpl. Nyt ne kaiteet on ainakin pakko tehdä/teettää keväällä.

Pilssipumpulle on totetus mietitty. Teen läpiviennin pohjaan letkulle josta ohjataan vesi sisätiloista välipohjan puolelle asennettuun kaukaloon. Istutan kaukalon pohjalle automaattipilssin. Silloin ei pilssi ole jaloissa potkittavana. Ja kuitenkin muu välipohja pysyisi kuivana eikä vesi olisi bensatankin alla ruostuttamassa. Pilssipumpulta varmaan poisto moottorikaivoon tai veneen kylkeen ylälaitaan. jos en muuta kaukaloa keksi niin yksi voisi olla pikku RST savustuspönttö, jonka tiivistäisi. Saa tyrmätä jos tuossa jpku mielestäsi mättää.
Avatar
Spilitus
Viestit: 718
Liittynyt: 10:47:50 13.12.2006
Paikkakunta: Ironlake

Viesti Kirjoittaja Spilitus »

moilanen1976 kirjoitti:
Jännite vaikutti hiukan alhaiselta. 7-11v vaihtovirtana mitattuna pienillä kierroksilla ilman kuormaa. Pitäisi päästä koneen kanssa vesille niin näkisi tuleeko tuosta lataushommasta mitään.
Tasasuuntauksessa jännite nousee, kerrotaan neliöjuuri 2. ~1.41. Eli siis joku 10-15.5v. Miinus tasurin kynnysjännite. Eli siis koneesi lataa normaalisti.
Those of us who let go, will be swallowed. Left here to die.
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Spilitus kirjoitti:
moilanen1976 kirjoitti:
Jännite vaikutti hiukan alhaiselta. 7-11v vaihtovirtana mitattuna pienillä kierroksilla ilman kuormaa. Pitäisi päästä koneen kanssa vesille niin näkisi tuleeko tuosta lataushommasta mitään.
Tasasuuntauksessa jännite nousee, kerrotaan neliöjuuri 2. ~1.41. Eli siis joku 10-15.5v. Miinus tasurin kynnysjännite. Eli siis koneesi lataa normaalisti.
Hieno homma. Muistelinkin että jonkun verran nostaa, mutta ei ollut tietoa paljon. Alkoi jo hirvittää koneeseen sijoitetut eurot, jos virtapuolenkin olisi joutunut laittamaan.
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Jännitesäädin/tasuri on nyt paikoillaan. Lynx:stä lainattu.
tommoinen

Testaamatta kylläkin. Koneeseen vedin 7x1.5mm2 piuhan, joten on muutama karva tulevaisuuden varalle. Sähköryyppy vielä tekisi mieli laittaa. Pieniä solenoideja löytyisi sopivasti.

Tänään vaihtui vesipumpun siipipyörä. Oli kyllä helppo homma. Vanhakin oli vielä hyvässä iskussa. Kaasuvaijereita kanssa hiukan säätelin, mutta optimaalista säätöä ei tunnu löytyvän. Muoviset pallonivelet särkyy kun ei mene kahvastakaan stoppareille asti, vaan voima tulee suoraan nivelille. Yksi niistä onkin jo paskana, mutta ei varmaan montaa euroa maksa mokomat. Vaijereihin kun ei löysääkään tekisi mieli jättää. Kaasun hölläys menee muuten tyyliin on/off ilman välikaasuja.

Sähköjä on jo hiukan mietittynä. Päävirtakytkin ja virtalukko jo hommattuna. Vielä pitäis kytkentärasioita, sulakerasiaa ja katkaisinpaneelia hommata. Ja läpivientikumeja tietysti. Koneen sammutus vaan tuottaa lisätyötä. Ainoa keino kun on pistää yksi sytkäyksikön piuha maihin. Vaatii ylimääräisen releen, kun ei miinusohjattua viitsi tehdä. Tai pitäisi hommata uusi virtalukko, jossa olisi on/on/start asennot viidellä nastalla. Kun noissa tuppaa olemaan yhteinen napa plussaa varten.

Pitäisi vetästä kone ulos joku ilta, niin pääsisi testaamaan latauksen ja vesipumpun toiminnan.

Keskustelu jatkuu keväämmällä kun projekti jatkuu.

Silloin alkaa sähköistys, pilssin asennus ja kaiteiden teko. Ja pohjan maalaus tietenkin. jos tämä keskustelu on vielä silloin hengissä niin jatkoa tulee..

kiitokset kaikille kommenteista tähän mennessä.
Avatar
Mokia
Operan Killisilmä
Viestit: 4320
Liittynyt: 11:01:14 22.04.2005

Viesti Kirjoittaja Mokia »

Mielenkiintoista "projektirapsaa". Kiitos siitä. Harvapa varmaan jaksaa vanhempiin pikkukoneisiin nähdä noin paljon vaivaa. Hatun nosto vielä kerran.
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Mokia kirjoitti:Mielenkiintoista "projektirapsaa". Kiitos siitä. Harvapa varmaan jaksaa vanhempiin pikkukoneisiin nähdä noin paljon vaivaa. Hatun nosto vielä kerran.
Persaukisen on pakko tuunata vanhaa. Jos ylimääräistä olisi niin nelari tuohon tulisi. Katsotaan nyt keväämmällä miten sillä uistelu taittuu.
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Tuli tähän vielä pieni päivitys tämän vuoden puolella.

Taas kerran karkasi mopo käsistä..
Päivittäinen myynti/huuto-palstojen kyttäily tuotti tulosta. No osat pilkkahinnalla verrattuna uusien hintoihin.

koneen manuaali löydetty ja jopa korjaamokäsikirja, josta löytyy kaikki tarpeellinen.

Suurin muutos kuitenkin oli että löytyi 20CE elinten luovuttajaksi. Siitä sain ostettua koneeseen sähköryypyn, vaihde vapaalle-kytkimen sekä mikä parasta alkuperäisen johtosarjan. 7-napaisella liittimella kuten tuohon aikaan on ollutkin. Siinä mukana tuli kärsinyt kytkinpaneeli ja sen johto. Startin solenoidin kiinnitysrautakin on nyt original. Eipähän tarvinut enää arpoa solenoidin paikallakaan.

Toisesta kaupasta jäi käteen 703 ilman johtoa ja avaimia. No palikathan oli kasassa joten parin illan sähkötöillä kone on nyt täysverinen 20CE. Johdotus ei ollut ihan helppo nakki kun molemmissa manuaaleissa oli virheitä. mutta kyllä siitä sitten arvailemalla loput selvisi.

Avaimia löytyi 8€ kpl joita odotellaan lähipäivinä. Kytkentöjen toimivuutta ei vielä täysin päässyt testaamaan. Vaijerit kävi vanhasta teleflex:stä uuteen ohjaimeen. jopa trimmin säätönamikat löytyy...paitsi koneesta. No tuolle voi kuitenkin olla käyttöä tulevaisuudessa.

Nyt on monta huolta vähemmän sähköjen kanssa. Kauko-ohjaimestahan saa 12v ulos avaimella, joten sille taidan laittaa releen vielä niin saa lisälaitteet kaikki sammumaan avaimesta. Pitää vielä sanoa että kyllä on ahdasta 703:n sisällä tuommoisen johtoviidakon kanssa.

Toimiva teleflex joutilaana jos jollakin tarvetta. EDIT: Myyty
Liitteet
image003.jpg
image003.jpg (50.35 KiB) Katsottu 10464 kertaa
image004.jpg
image004.jpg (49.21 KiB) Katsottu 10462 kertaa
Viimeksi muokannut moilanen1976, 18:05:36 10.05.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bansu
Viestit: 18
Liittynyt: 09:55:05 14.09.2008

Viesti Kirjoittaja Bansu »

Tiedätkö moilanen veneen alkuperäiset tai uudet värikoodit kun itselläni sama paketti (vene 91) ja inertalla meinasin ruiskuttaa koko kiulun ja mistä noita yamarin tarroja saisi googlesta ei ainakaan. :?:
Bansu
Viestit: 18
Liittynyt: 09:55:05 14.09.2008

Viesti Kirjoittaja Bansu »

Sorry ..
kuvat ei näkyny jostain syystä ennen kuin kirjoitin. Kiulusi on näköjään koko valkoinen mulla vaalean vihreä / valkoinen. :oops:
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Tarroja saa edullisesti haluaman kokoisena paikasta http://www.tarratehdas.fi
En ole itse vielä tilannut, mutta tarkoitus olisi tuolta tilata.

Oikeasta RAL-sävystä ei ole tietoa. Paitsi että tilaamani oli liian valkoista. Pitäisi olla enemmän maalarinvalkoinen harmaaseen taittava.
Voisi nuo sävyt saada valmistajalta selville.
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Projekti heräsi henkiin kun kelit alkoi lämmetä. Viimeiset sotkuiset tasotukset+hiomiset halusin tehdä ulkona.

Eilen sitten arkunkanto-tyylillä vene autotalliin. Oli neljä meistä paikallaan.

Tänään menikin päivä epoksihöyryissä. 3L Inertaa meni pohjaan. Kerroksia tuli nyt vain 3, kun siihen loppui maali. Neljä oli tarkoitus vetää, mutta nyt mennään kolmella.
Mohairilla ei esittelypintaa tullut. Vähän pinta parani kun ohensin viimeisiin kerroksiin.

Huomenna lähtee ensimmäinen kerros pintamaalia. Tulee nyt ehkä pienellä riskillä 2 kerrosta Teknodur 190 koko pohjaan. Sävyksi aika lähelle alkuperäistä Teknoksen NCS S 1005-R70B. Sävyhän on enemmän harmaa kuin valkoinen. Toki vene on väriä vaihtanut auringossa ollessaan, mutta tuo sävy täsmäsi tarrojen alta paljastuneeseen sävyyn.

Viikonloppuun varmaan annan maalin kuivua/kovettua.
Sitten alkaa vähän mielekkäämmät hommat.

Kaidejalat odottelemassa kunhan putket vielä jostain löytyis. EDIT: Putket myös ostettu.
Liitteet
27042009.jpg
27042009.jpg (17.61 KiB) Katsottu 10167 kertaa
näyttää paremmalta kuvissa kuin livenä.
näyttää paremmalta kuvissa kuin livenä.
27042009(003).jpg (69.06 KiB) Katsottu 10181 kertaa
Viimeksi muokannut moilanen1976, 12:23:14 30.04.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mutteri
Keskisuuri keilapallonkaatajastrumffi
Viestit: 2518
Liittynyt: 23:47:52 15.11.2005

Viesti Kirjoittaja mutteri »

Siistihän tuosta pohjasta tuli.
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Tänään eka kerros pintamaalia. Mohair lensi nurkkaan ja pensselillä vedettiin koko pohja. Tuli paljon sileämpi. Huomenna lähtee viimeinen kerros ja sitten parin päivän kuivattelu.
Liitteet
20090428_004.jpg
20090428_004.jpg (38.7 KiB) Katsottu 10072 kertaa
20090428_002.jpg
20090428_002.jpg (23.81 KiB) Katsottu 10095 kertaa
izmo
Tuttu TeeVeestä - Laitela
Viestit: 726
Liittynyt: 21:36:05 28.04.2006
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja izmo »

on tuo ainakin paljon siistimpi ku mun maalaama :wink:
``puskarunkkari´´
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Jos vaan tilat olisi sallinut niin ruisku olisi ollut kova sana. Mutta tuolla nyt mennään. Toinen kerros pensselila varmaan vielä tasoittaa telan aiheuttamaa röpelöä.

Ja luulisi tuon liukkaammin menevän kun on sutimisraidat kulkusuunnassa. :wink:

EDIT: Vapun tohinassa venekin vähän edistynyt.
Törmäyslista paikoilleen, uusi perävaneri ja tuommoisen Alumiinisen L-raudan vetäsin tuohon perälautaan. Tarrat tuli liimailtua myös. Tarrat muuten vaikutti ihan laadukkailta. Moottorikaivon läpivienti oli saanut yliannostuksen UV:ta. Uusi tuli alumiiniputken pätkästä (melassa sattui olemaan sopivaa halkaisijaa. Oli vaan tullut vahingossa mustaa sikaa kaupasta otettua.

Kummasti optiikka vääntää noita mun raitoja... :roll:
Liitteet
20090501_033 (Small).JPG
20090501_033 (Small).JPG (37.69 KiB) Katsottu 9965 kertaa
20090501_032 (Small).JPG
20090501_032 (Small).JPG (32.64 KiB) Katsottu 9974 kertaa
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Tänään se sitten saatiin oikein päin. Oikein enää edes muistanut, missä kunnossa sisäpuoli oli. no nyt se kyllä on se heikompi puoli.

koneen+hallintalaitteen pamautin paikoilleen. Vaijerit tuntuu niin jäykiltä että saa nähdä joudunko jättämään ne tollain ilmaan. Mieli tekisi jotenkin siistimmin ne saada. Niin ja Ratti vaihtui kanssa.

Hiukan harmia aiheutti Stazon lukko. Ei saanut konetta kipattua kun lukko oli paikoillaan. Ohjausvaijeri tuli just väärältä puolelta lukon tielle. No piti hiukan muotoilla toista kiristysruuvia koneesta, että sai lukon toiselle puolelle. nyt onnistuu kippaus kone hiukan linkussa.

Sähköjä pitäisi aloitella lähipäivinä jos vaan kelit sallii. jotain säilytystilaa tuonne keskipenkin alle koitan rakennella jos aikataulu sallii.

Kaidejalat oli hiukan leveät tuohon laidan korkeimpaan kohtaan. Mutta eiköhän ne siihen jollain saa istutettua. kaiteet tulee vaan hankaimille asti, mutta silti joutuu taivutushommiin. Uskaltaisko sitä hiekkatäytteisellä tuommoisen loivan mutkan koittaa?

Saas nähdä pitääkö aikataulu. Kuun puoleen väliin kaavailin vesille. Aiemmin ei millään ehdi vaikka kuume olisi päällä...

PS. Moderaattorit vihjatkaa jos kuvaa alkaa olemaan liikaa. Tästä kun nyt tämmöinen projektiräpsä tuli.
Liitteet
Juu.... putsaan noi kädensijat kyllä.<br />Ja on se evä tallessa matoja kaivamassa.
Juu.... putsaan noi kädensijat kyllä.
Ja on se evä tallessa matoja kaivamassa.
20090502_003 (Small).jpg (63.54 KiB) Katsottu 9943 kertaa
Avatar
Mokia
Operan Killisilmä
Viestit: 4320
Liittynyt: 11:01:14 22.04.2005

Viesti Kirjoittaja Mokia »

Nuo kuvat ovat vain tällaisessa keskustelussa plussaa. Kertovathan ne tiettävästi enemmän, kuin tuhat sanaa. Lisäksi se että laitoit kuvat suoraan foorumille, etkä esim. photobucketiin, takaa, että ne jopa pysyvät näkyvissä.
Hyvää infoa kaiken kaikkiaan. :juu:
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
tristan vox
Viestit: 1
Liittynyt: 18:06:29 03.05.2009

Tulipas siitä nätti

Viesti Kirjoittaja tristan vox »

Vaivannäkö kannattaa, nyt on hieno ja hyväkulkuinen vene!

T: Edellinen omistaja
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tulipas siitä nätti

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

tristan vox kirjoitti:Vaivannäkö kannattaa, nyt on hieno ja hyväkulkuinen vene!

T: Edellinen omistaja
Piti sulle kuvia laittaakin kunhan valmistuu kaiteetkin. Vieläkö samaksi tunnistaa? Mitään suurempia yllätyksiä ei ole tullut. Tunteja toki palanut, mutta se oli tiedossakin. Piti toi pohja laitaa kun laiturisäilytykseen tulossa.


Tänään piuhoja vedellyt sulaketaululle. Akku tulee laatikkoon tankin taakse. Tarkoitus tehdä keskiosaan välipohja. Sitten sinne perälle suojaisa paikka pilssipumpulle. Pistän kuvaa jossain vaiheessa. Valo tuli takanurkkaan ja kaiun anturille teline. Vaijerit runttasin läpivienneistä. Tuntuu pelaavan, vaikka tiukat mutkat tulikin.

Huomenna jatkuu sähköistys, kun viimeistä talvilomapäivää vietän. Tuli käsiin joku allerginen reaktio kun nysväsin johtoja pulpetin alle Ohjauskaapelin rei'ästä. Lasikuitu vissiin sen aiheutti. Uretaania löytyy tämänkin kyljyksistä näköjään.

EDIT: Yhtä piuhaa vaille valmiina sähköt. Juu, ajatuskatkos päävirtakytkimen kanssa...
Liitteet
Ylimääräiset piuhat piilossa kyljen sisällä.
Ylimääräiset piuhat piilossa kyljen sisällä.
IMG_0705 (Small).JPG (44.82 KiB) Katsottu 9773 kertaa
Akkulaatikko tankin takana. Tankin ja akun alle tulossa vesivaneri ja pilssipumppu noiden taakse perälle
Akkulaatikko tankin takana. Tankin ja akun alle tulossa vesivaneri ja pilssipumppu noiden taakse perälle
20090504_004 (Small).JPG (41.33 KiB) Katsottu 9779 kertaa
20090504_002 (Small).JPG
20090504_002 (Small).JPG (44.14 KiB) Katsottu 9793 kertaa
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Kelit ja juhlapäivät hiukan hidastaneet hommia.

Pilssipumpuksi tuli Johnson L450 automaatti ja se alkaa olemaan paikoillaan. Ahtaan paikan kammo meinasi iskeä tuolla pilssissä asentaessa. Sialla sen länttäsin pilssin perälle kiinni. Pelkkä automaatti käyttöön niin ei tule kuivana pyöritettyä.

Tänään ehdin tehdä hiukan säilytystilaa lisää veneeseen. Tässä kun ei oikein ollut paikkaa ankkurille ja muulle krääsälle. Toinen puoli saattaa pysyä kuivana kun väliseinän sinne tein. Ankkuriosasto (toinen puoli)saakin kastua. Oli melko kettumainen tehdä, kun ei penkin reunat olleet suorat. Ei juurikaan tullut jalkojen tielle..Itse asiassa saa hyvän tuen jaloille nyt.

Viikolla jatkuu puutyöt pilssin välipohjan osalta ja rammarikin sinne nyt sitten tulee. Stereona kuulee jos istuu poikittain keskipenkillä :roll:

Ens viikonloppuna pitäisi kaiteita alkaa tekemään jos kelit vaan sallii.
Liitteet
10052009(001) (Small).jpg
10052009(001) (Small).jpg (22.35 KiB) Katsottu 9694 kertaa
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yamarin 405 + Yammu 20 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Jaahas...foorumi olis pystyssä taas. Hiukan hidastelee vielä, mutta muuten hyvältä näyttää.

Nyt alkaa laitos olemaan vahausta ja nopeusanturia vaille valmis.
Kaidejalat oli tosiaan liian leveät, mutta ruuvit sentään osui tuohon laidan korkeimpaan kohtaan. Sikaa laitoin jalan alle ja ympärille niin ei niin pahasti häiritse ylileveät jalat. Tuohon alempaan kohtaan laitaa en halunnut kaiteita laittaa. Sivuputket vein hiukan yli takana jos jossain vaiheessa jotain takilavirityksiä ilmestyy takanurkkiin.

Putket täytin hiekalla, ja ruuvipenkin leukojen alle jäi sopivat pyöreät kolot joissa hiukan mutkaa tein. Pikku taivutus ja siirto jne...Tyytyväinen olen lopputulokseen. Ihan pieniä painaumia tuli kaaren sisälaitaan, mutta lyttyyn ei mennyt laisinkaan. Jouhea muoto tuli kotikonstein, tosin mutkatkin oli tosi loivat.

Huuhtelaitteen avulla konettakin tuli heräteltyä. Latauskin pelaa joten eiköhän se vesille saada ensi viikolla.

EDIT: Vaihdoin kuvat kun kamerakin oli matkassa pesureissulla.
Liitteet
20090517_006 (Small).JPG
20090517_006 (Small).JPG (65.65 KiB) Katsottu 9560 kertaa
kaarretta
kaarretta
20090517_009 (Small).JPG (54.65 KiB) Katsottu 9550 kertaa
Avatar
moilanen1976
Viestit: 64
Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yamarin 405 + Yammu 20 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja moilanen1976 »

Tänään se sitten saatiin vesille. Onneksi ei satanut tuon enempää.

Varovaisin mielin kävin vähän lenkkiä ajamassa että näkee pelaako kaikki kuten pitää. Ja kyllähän se tuntuisi kunnossa olevan. Nopeutta tuli kaiun mukaan parhaillaan päälle 50 km/h. Pitää nyt vielä Gepsin kanssa katsoa tarkemmin. Joka tapauksessa taisi pohjan kunnostus ja uusi potkuri tuoda puuttuvat solmut takaisin.

uistelunopeus tuntuisi löytyvät ilman jarrupusseja, jos vaan pitkällä juoksulla jaksaa käydä. Mittailin jopa alle 3 km/h nopeuksia tyhjäkäynnillä.

Pientä trimmausta taitaa kone vielä tarvita. Pientä pehmeää laukkaamista esiintyi vaikka keli oli tyyni. Ja nokka nousee pilviin yksin kiihdyttäessä/osakaasulla ennen plaaniin lähtöä. Toivottavasti trimmaus auttais edes vähäsen.

Laiturissa ei mun karbiinihaat mahtuneet lenkkeihin, joten huomenna vielä viimeiset hankinnat tekemään.

Tässä kun luvat saan maksettua niin pääsee vihdoista viimein kalastuskauden avaamaan.

Kiitokset kaikille kommenteista ja kireitä..
Liitteet
Vihdoin..
Vihdoin..
21052009(001) (Small).jpg (37.68 KiB) Katsottu 9453 kertaa
Vastaa Viestiin