Yamarin 405 + Yammu 20 kysymyksiä
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tuossa ne on virheellisesti piirretty samoin päin molemmat. http://www.autocd.info/autocd/OM/A6A9200S.PDF
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viestit: 4622
- Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
- Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
- Viesti:
Mjoop, kuvassa molemmat huuli ulospäin, ei mahdotonta jos Pirkka-inssi on ollut sitä mieltä et öljyn poistuma ei ole riski, mut veden sisääntulo on, kun on molemmat huuli ulospäin lukännyt kuvaansa. Yleensä ne on kyllä selät vastakkain.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kyllä ne juu oli huuli ulospäin molemmat. Laitoin samalla lailla uudet. Vanhat oli kyllä melko v..mäiset ottaa pois.
Jännitteensäätimen pitäisi postista ensi viikolla pamahtaa.
Tänään sen verran konetta pyöräytin saavissa että käymään lähti. Piti testailla vähän pitempäänkin että olisi nähnyt miten käy tyhjäkäyntiä ja tuleeko sähköä koneesta ulos. Mutta alkoi vesivahinko olemaan lähellä varastossa, kun vettä lensi vähän joka reiästä.. Kai se normaalia on. koneen alta ja siitä pystyosan pikkurei'istä. Pitänee joku päivä ottaa kone pihalle niin on naapureillakin ihmettelemistä.
Eli kyllä vesi liikkuu, mutta tuli jo ostettua uusi siipipyörä jos sen varuiksi vaihtaisi. Olisi varmaan järkevää vaihtaa yläpäänkin stefat samalla jos ei paha homman ole.
Jännite vaikutti hiukan alhaiselta. 7-11v vaihtovirtana mitattuna pienillä kierroksilla ilman kuormaa. Pitäisi päästä koneen kanssa vesille niin näkisi tuleeko tuosta lataushommasta mitään. Mutta venettä ei kyllä viitsi ennen kevättä enää käännellä.
Vapatelineitäkin tuli jo tilattua 4 kpl. Nyt ne kaiteet on ainakin pakko tehdä/teettää keväällä.
Pilssipumpulle on totetus mietitty. Teen läpiviennin pohjaan letkulle josta ohjataan vesi sisätiloista välipohjan puolelle asennettuun kaukaloon. Istutan kaukalon pohjalle automaattipilssin. Silloin ei pilssi ole jaloissa potkittavana. Ja kuitenkin muu välipohja pysyisi kuivana eikä vesi olisi bensatankin alla ruostuttamassa. Pilssipumpulta varmaan poisto moottorikaivoon tai veneen kylkeen ylälaitaan. jos en muuta kaukaloa keksi niin yksi voisi olla pikku RST savustuspönttö, jonka tiivistäisi. Saa tyrmätä jos tuossa jpku mielestäsi mättää.
Jännitteensäätimen pitäisi postista ensi viikolla pamahtaa.
Tänään sen verran konetta pyöräytin saavissa että käymään lähti. Piti testailla vähän pitempäänkin että olisi nähnyt miten käy tyhjäkäyntiä ja tuleeko sähköä koneesta ulos. Mutta alkoi vesivahinko olemaan lähellä varastossa, kun vettä lensi vähän joka reiästä.. Kai se normaalia on. koneen alta ja siitä pystyosan pikkurei'istä. Pitänee joku päivä ottaa kone pihalle niin on naapureillakin ihmettelemistä.
Eli kyllä vesi liikkuu, mutta tuli jo ostettua uusi siipipyörä jos sen varuiksi vaihtaisi. Olisi varmaan järkevää vaihtaa yläpäänkin stefat samalla jos ei paha homman ole.
Jännite vaikutti hiukan alhaiselta. 7-11v vaihtovirtana mitattuna pienillä kierroksilla ilman kuormaa. Pitäisi päästä koneen kanssa vesille niin näkisi tuleeko tuosta lataushommasta mitään. Mutta venettä ei kyllä viitsi ennen kevättä enää käännellä.
Vapatelineitäkin tuli jo tilattua 4 kpl. Nyt ne kaiteet on ainakin pakko tehdä/teettää keväällä.
Pilssipumpulle on totetus mietitty. Teen läpiviennin pohjaan letkulle josta ohjataan vesi sisätiloista välipohjan puolelle asennettuun kaukaloon. Istutan kaukalon pohjalle automaattipilssin. Silloin ei pilssi ole jaloissa potkittavana. Ja kuitenkin muu välipohja pysyisi kuivana eikä vesi olisi bensatankin alla ruostuttamassa. Pilssipumpulta varmaan poisto moottorikaivoon tai veneen kylkeen ylälaitaan. jos en muuta kaukaloa keksi niin yksi voisi olla pikku RST savustuspönttö, jonka tiivistäisi. Saa tyrmätä jos tuossa jpku mielestäsi mättää.
Tasasuuntauksessa jännite nousee, kerrotaan neliöjuuri 2. ~1.41. Eli siis joku 10-15.5v. Miinus tasurin kynnysjännite. Eli siis koneesi lataa normaalisti.moilanen1976 kirjoitti:
Jännite vaikutti hiukan alhaiselta. 7-11v vaihtovirtana mitattuna pienillä kierroksilla ilman kuormaa. Pitäisi päästä koneen kanssa vesille niin näkisi tuleeko tuosta lataushommasta mitään.
Those of us who let go, will be swallowed. Left here to die.
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Hieno homma. Muistelinkin että jonkun verran nostaa, mutta ei ollut tietoa paljon. Alkoi jo hirvittää koneeseen sijoitetut eurot, jos virtapuolenkin olisi joutunut laittamaan.Spilitus kirjoitti:Tasasuuntauksessa jännite nousee, kerrotaan neliöjuuri 2. ~1.41. Eli siis joku 10-15.5v. Miinus tasurin kynnysjännite. Eli siis koneesi lataa normaalisti.moilanen1976 kirjoitti:
Jännite vaikutti hiukan alhaiselta. 7-11v vaihtovirtana mitattuna pienillä kierroksilla ilman kuormaa. Pitäisi päästä koneen kanssa vesille niin näkisi tuleeko tuosta lataushommasta mitään.
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Jännitesäädin/tasuri on nyt paikoillaan. Lynx:stä lainattu.
tommoinen
Testaamatta kylläkin. Koneeseen vedin 7x1.5mm2 piuhan, joten on muutama karva tulevaisuuden varalle. Sähköryyppy vielä tekisi mieli laittaa. Pieniä solenoideja löytyisi sopivasti.
Tänään vaihtui vesipumpun siipipyörä. Oli kyllä helppo homma. Vanhakin oli vielä hyvässä iskussa. Kaasuvaijereita kanssa hiukan säätelin, mutta optimaalista säätöä ei tunnu löytyvän. Muoviset pallonivelet särkyy kun ei mene kahvastakaan stoppareille asti, vaan voima tulee suoraan nivelille. Yksi niistä onkin jo paskana, mutta ei varmaan montaa euroa maksa mokomat. Vaijereihin kun ei löysääkään tekisi mieli jättää. Kaasun hölläys menee muuten tyyliin on/off ilman välikaasuja.
Sähköjä on jo hiukan mietittynä. Päävirtakytkin ja virtalukko jo hommattuna. Vielä pitäis kytkentärasioita, sulakerasiaa ja katkaisinpaneelia hommata. Ja läpivientikumeja tietysti. Koneen sammutus vaan tuottaa lisätyötä. Ainoa keino kun on pistää yksi sytkäyksikön piuha maihin. Vaatii ylimääräisen releen, kun ei miinusohjattua viitsi tehdä. Tai pitäisi hommata uusi virtalukko, jossa olisi on/on/start asennot viidellä nastalla. Kun noissa tuppaa olemaan yhteinen napa plussaa varten.
Pitäisi vetästä kone ulos joku ilta, niin pääsisi testaamaan latauksen ja vesipumpun toiminnan.
Keskustelu jatkuu keväämmällä kun projekti jatkuu.
Silloin alkaa sähköistys, pilssin asennus ja kaiteiden teko. Ja pohjan maalaus tietenkin. jos tämä keskustelu on vielä silloin hengissä niin jatkoa tulee..
kiitokset kaikille kommenteista tähän mennessä.
tommoinen
Testaamatta kylläkin. Koneeseen vedin 7x1.5mm2 piuhan, joten on muutama karva tulevaisuuden varalle. Sähköryyppy vielä tekisi mieli laittaa. Pieniä solenoideja löytyisi sopivasti.
Tänään vaihtui vesipumpun siipipyörä. Oli kyllä helppo homma. Vanhakin oli vielä hyvässä iskussa. Kaasuvaijereita kanssa hiukan säätelin, mutta optimaalista säätöä ei tunnu löytyvän. Muoviset pallonivelet särkyy kun ei mene kahvastakaan stoppareille asti, vaan voima tulee suoraan nivelille. Yksi niistä onkin jo paskana, mutta ei varmaan montaa euroa maksa mokomat. Vaijereihin kun ei löysääkään tekisi mieli jättää. Kaasun hölläys menee muuten tyyliin on/off ilman välikaasuja.
Sähköjä on jo hiukan mietittynä. Päävirtakytkin ja virtalukko jo hommattuna. Vielä pitäis kytkentärasioita, sulakerasiaa ja katkaisinpaneelia hommata. Ja läpivientikumeja tietysti. Koneen sammutus vaan tuottaa lisätyötä. Ainoa keino kun on pistää yksi sytkäyksikön piuha maihin. Vaatii ylimääräisen releen, kun ei miinusohjattua viitsi tehdä. Tai pitäisi hommata uusi virtalukko, jossa olisi on/on/start asennot viidellä nastalla. Kun noissa tuppaa olemaan yhteinen napa plussaa varten.
Pitäisi vetästä kone ulos joku ilta, niin pääsisi testaamaan latauksen ja vesipumpun toiminnan.
Keskustelu jatkuu keväämmällä kun projekti jatkuu.
Silloin alkaa sähköistys, pilssin asennus ja kaiteiden teko. Ja pohjan maalaus tietenkin. jos tämä keskustelu on vielä silloin hengissä niin jatkoa tulee..
kiitokset kaikille kommenteista tähän mennessä.
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Persaukisen on pakko tuunata vanhaa. Jos ylimääräistä olisi niin nelari tuohon tulisi. Katsotaan nyt keväämmällä miten sillä uistelu taittuu.Mokia kirjoitti:Mielenkiintoista "projektirapsaa". Kiitos siitä. Harvapa varmaan jaksaa vanhempiin pikkukoneisiin nähdä noin paljon vaivaa. Hatun nosto vielä kerran.
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tuli tähän vielä pieni päivitys tämän vuoden puolella.
Taas kerran karkasi mopo käsistä..
Päivittäinen myynti/huuto-palstojen kyttäily tuotti tulosta. No osat pilkkahinnalla verrattuna uusien hintoihin.
koneen manuaali löydetty ja jopa korjaamokäsikirja, josta löytyy kaikki tarpeellinen.
Suurin muutos kuitenkin oli että löytyi 20CE elinten luovuttajaksi. Siitä sain ostettua koneeseen sähköryypyn, vaihde vapaalle-kytkimen sekä mikä parasta alkuperäisen johtosarjan. 7-napaisella liittimella kuten tuohon aikaan on ollutkin. Siinä mukana tuli kärsinyt kytkinpaneeli ja sen johto. Startin solenoidin kiinnitysrautakin on nyt original. Eipähän tarvinut enää arpoa solenoidin paikallakaan.
Toisesta kaupasta jäi käteen 703 ilman johtoa ja avaimia. No palikathan oli kasassa joten parin illan sähkötöillä kone on nyt täysverinen 20CE. Johdotus ei ollut ihan helppo nakki kun molemmissa manuaaleissa oli virheitä. mutta kyllä siitä sitten arvailemalla loput selvisi.
Avaimia löytyi 8€ kpl joita odotellaan lähipäivinä. Kytkentöjen toimivuutta ei vielä täysin päässyt testaamaan. Vaijerit kävi vanhasta teleflex:stä uuteen ohjaimeen. jopa trimmin säätönamikat löytyy...paitsi koneesta. No tuolle voi kuitenkin olla käyttöä tulevaisuudessa.
Nyt on monta huolta vähemmän sähköjen kanssa. Kauko-ohjaimestahan saa 12v ulos avaimella, joten sille taidan laittaa releen vielä niin saa lisälaitteet kaikki sammumaan avaimesta. Pitää vielä sanoa että kyllä on ahdasta 703:n sisällä tuommoisen johtoviidakon kanssa.
Toimiva teleflex joutilaana jos jollakin tarvetta. EDIT: Myyty
Taas kerran karkasi mopo käsistä..
Päivittäinen myynti/huuto-palstojen kyttäily tuotti tulosta. No osat pilkkahinnalla verrattuna uusien hintoihin.
koneen manuaali löydetty ja jopa korjaamokäsikirja, josta löytyy kaikki tarpeellinen.
Suurin muutos kuitenkin oli että löytyi 20CE elinten luovuttajaksi. Siitä sain ostettua koneeseen sähköryypyn, vaihde vapaalle-kytkimen sekä mikä parasta alkuperäisen johtosarjan. 7-napaisella liittimella kuten tuohon aikaan on ollutkin. Siinä mukana tuli kärsinyt kytkinpaneeli ja sen johto. Startin solenoidin kiinnitysrautakin on nyt original. Eipähän tarvinut enää arpoa solenoidin paikallakaan.
Toisesta kaupasta jäi käteen 703 ilman johtoa ja avaimia. No palikathan oli kasassa joten parin illan sähkötöillä kone on nyt täysverinen 20CE. Johdotus ei ollut ihan helppo nakki kun molemmissa manuaaleissa oli virheitä. mutta kyllä siitä sitten arvailemalla loput selvisi.
Avaimia löytyi 8€ kpl joita odotellaan lähipäivinä. Kytkentöjen toimivuutta ei vielä täysin päässyt testaamaan. Vaijerit kävi vanhasta teleflex:stä uuteen ohjaimeen. jopa trimmin säätönamikat löytyy...paitsi koneesta. No tuolle voi kuitenkin olla käyttöä tulevaisuudessa.
Nyt on monta huolta vähemmän sähköjen kanssa. Kauko-ohjaimestahan saa 12v ulos avaimella, joten sille taidan laittaa releen vielä niin saa lisälaitteet kaikki sammumaan avaimesta. Pitää vielä sanoa että kyllä on ahdasta 703:n sisällä tuommoisen johtoviidakon kanssa.
Toimiva teleflex joutilaana jos jollakin tarvetta. EDIT: Myyty
- Liitteet
-
- image003.jpg (50.35 KiB) Katsottu 10464 kertaa
-
- image004.jpg (49.21 KiB) Katsottu 10462 kertaa
Viimeksi muokannut moilanen1976, 18:05:36 10.05.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tarroja saa edullisesti haluaman kokoisena paikasta http://www.tarratehdas.fi
En ole itse vielä tilannut, mutta tarkoitus olisi tuolta tilata.
Oikeasta RAL-sävystä ei ole tietoa. Paitsi että tilaamani oli liian valkoista. Pitäisi olla enemmän maalarinvalkoinen harmaaseen taittava.
Voisi nuo sävyt saada valmistajalta selville.
En ole itse vielä tilannut, mutta tarkoitus olisi tuolta tilata.
Oikeasta RAL-sävystä ei ole tietoa. Paitsi että tilaamani oli liian valkoista. Pitäisi olla enemmän maalarinvalkoinen harmaaseen taittava.
Voisi nuo sävyt saada valmistajalta selville.
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Projekti heräsi henkiin kun kelit alkoi lämmetä. Viimeiset sotkuiset tasotukset+hiomiset halusin tehdä ulkona.
Eilen sitten arkunkanto-tyylillä vene autotalliin. Oli neljä meistä paikallaan.
Tänään menikin päivä epoksihöyryissä. 3L Inertaa meni pohjaan. Kerroksia tuli nyt vain 3, kun siihen loppui maali. Neljä oli tarkoitus vetää, mutta nyt mennään kolmella.
Mohairilla ei esittelypintaa tullut. Vähän pinta parani kun ohensin viimeisiin kerroksiin.
Huomenna lähtee ensimmäinen kerros pintamaalia. Tulee nyt ehkä pienellä riskillä 2 kerrosta Teknodur 190 koko pohjaan. Sävyksi aika lähelle alkuperäistä Teknoksen NCS S 1005-R70B. Sävyhän on enemmän harmaa kuin valkoinen. Toki vene on väriä vaihtanut auringossa ollessaan, mutta tuo sävy täsmäsi tarrojen alta paljastuneeseen sävyyn.
Viikonloppuun varmaan annan maalin kuivua/kovettua.
Sitten alkaa vähän mielekkäämmät hommat.
Kaidejalat odottelemassa kunhan putket vielä jostain löytyis. EDIT: Putket myös ostettu.
Eilen sitten arkunkanto-tyylillä vene autotalliin. Oli neljä meistä paikallaan.
Tänään menikin päivä epoksihöyryissä. 3L Inertaa meni pohjaan. Kerroksia tuli nyt vain 3, kun siihen loppui maali. Neljä oli tarkoitus vetää, mutta nyt mennään kolmella.
Mohairilla ei esittelypintaa tullut. Vähän pinta parani kun ohensin viimeisiin kerroksiin.
Huomenna lähtee ensimmäinen kerros pintamaalia. Tulee nyt ehkä pienellä riskillä 2 kerrosta Teknodur 190 koko pohjaan. Sävyksi aika lähelle alkuperäistä Teknoksen NCS S 1005-R70B. Sävyhän on enemmän harmaa kuin valkoinen. Toki vene on väriä vaihtanut auringossa ollessaan, mutta tuo sävy täsmäsi tarrojen alta paljastuneeseen sävyyn.
Viikonloppuun varmaan annan maalin kuivua/kovettua.
Sitten alkaa vähän mielekkäämmät hommat.
Kaidejalat odottelemassa kunhan putket vielä jostain löytyis. EDIT: Putket myös ostettu.
- Liitteet
-
- 27042009.jpg (17.61 KiB) Katsottu 10167 kertaa
-
- näyttää paremmalta kuvissa kuin livenä.
- 27042009(003).jpg (69.06 KiB) Katsottu 10181 kertaa
Viimeksi muokannut moilanen1976, 12:23:14 30.04.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Jos vaan tilat olisi sallinut niin ruisku olisi ollut kova sana. Mutta tuolla nyt mennään. Toinen kerros pensselila varmaan vielä tasoittaa telan aiheuttamaa röpelöä.
Ja luulisi tuon liukkaammin menevän kun on sutimisraidat kulkusuunnassa.
EDIT: Vapun tohinassa venekin vähän edistynyt.
Törmäyslista paikoilleen, uusi perävaneri ja tuommoisen Alumiinisen L-raudan vetäsin tuohon perälautaan. Tarrat tuli liimailtua myös. Tarrat muuten vaikutti ihan laadukkailta. Moottorikaivon läpivienti oli saanut yliannostuksen UV:ta. Uusi tuli alumiiniputken pätkästä (melassa sattui olemaan sopivaa halkaisijaa. Oli vaan tullut vahingossa mustaa sikaa kaupasta otettua.
Kummasti optiikka vääntää noita mun raitoja...
Ja luulisi tuon liukkaammin menevän kun on sutimisraidat kulkusuunnassa.
EDIT: Vapun tohinassa venekin vähän edistynyt.
Törmäyslista paikoilleen, uusi perävaneri ja tuommoisen Alumiinisen L-raudan vetäsin tuohon perälautaan. Tarrat tuli liimailtua myös. Tarrat muuten vaikutti ihan laadukkailta. Moottorikaivon läpivienti oli saanut yliannostuksen UV:ta. Uusi tuli alumiiniputken pätkästä (melassa sattui olemaan sopivaa halkaisijaa. Oli vaan tullut vahingossa mustaa sikaa kaupasta otettua.
Kummasti optiikka vääntää noita mun raitoja...
- Liitteet
-
- 20090501_033 (Small).JPG (37.69 KiB) Katsottu 9965 kertaa
-
- 20090501_032 (Small).JPG (32.64 KiB) Katsottu 9974 kertaa
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tänään se sitten saatiin oikein päin. Oikein enää edes muistanut, missä kunnossa sisäpuoli oli. no nyt se kyllä on se heikompi puoli.
koneen+hallintalaitteen pamautin paikoilleen. Vaijerit tuntuu niin jäykiltä että saa nähdä joudunko jättämään ne tollain ilmaan. Mieli tekisi jotenkin siistimmin ne saada. Niin ja Ratti vaihtui kanssa.
Hiukan harmia aiheutti Stazon lukko. Ei saanut konetta kipattua kun lukko oli paikoillaan. Ohjausvaijeri tuli just väärältä puolelta lukon tielle. No piti hiukan muotoilla toista kiristysruuvia koneesta, että sai lukon toiselle puolelle. nyt onnistuu kippaus kone hiukan linkussa.
Sähköjä pitäisi aloitella lähipäivinä jos vaan kelit sallii. jotain säilytystilaa tuonne keskipenkin alle koitan rakennella jos aikataulu sallii.
Kaidejalat oli hiukan leveät tuohon laidan korkeimpaan kohtaan. Mutta eiköhän ne siihen jollain saa istutettua. kaiteet tulee vaan hankaimille asti, mutta silti joutuu taivutushommiin. Uskaltaisko sitä hiekkatäytteisellä tuommoisen loivan mutkan koittaa?
Saas nähdä pitääkö aikataulu. Kuun puoleen väliin kaavailin vesille. Aiemmin ei millään ehdi vaikka kuume olisi päällä...
PS. Moderaattorit vihjatkaa jos kuvaa alkaa olemaan liikaa. Tästä kun nyt tämmöinen projektiräpsä tuli.
koneen+hallintalaitteen pamautin paikoilleen. Vaijerit tuntuu niin jäykiltä että saa nähdä joudunko jättämään ne tollain ilmaan. Mieli tekisi jotenkin siistimmin ne saada. Niin ja Ratti vaihtui kanssa.
Hiukan harmia aiheutti Stazon lukko. Ei saanut konetta kipattua kun lukko oli paikoillaan. Ohjausvaijeri tuli just väärältä puolelta lukon tielle. No piti hiukan muotoilla toista kiristysruuvia koneesta, että sai lukon toiselle puolelle. nyt onnistuu kippaus kone hiukan linkussa.
Sähköjä pitäisi aloitella lähipäivinä jos vaan kelit sallii. jotain säilytystilaa tuonne keskipenkin alle koitan rakennella jos aikataulu sallii.
Kaidejalat oli hiukan leveät tuohon laidan korkeimpaan kohtaan. Mutta eiköhän ne siihen jollain saa istutettua. kaiteet tulee vaan hankaimille asti, mutta silti joutuu taivutushommiin. Uskaltaisko sitä hiekkatäytteisellä tuommoisen loivan mutkan koittaa?
Saas nähdä pitääkö aikataulu. Kuun puoleen väliin kaavailin vesille. Aiemmin ei millään ehdi vaikka kuume olisi päällä...
PS. Moderaattorit vihjatkaa jos kuvaa alkaa olemaan liikaa. Tästä kun nyt tämmöinen projektiräpsä tuli.
- Liitteet
-
- Juu.... putsaan noi kädensijat kyllä.
Ja on se evä tallessa matoja kaivamassa. - 20090502_003 (Small).jpg (63.54 KiB) Katsottu 9943 kertaa
- Juu.... putsaan noi kädensijat kyllä.
Nuo kuvat ovat vain tällaisessa keskustelussa plussaa. Kertovathan ne tiettävästi enemmän, kuin tuhat sanaa. Lisäksi se että laitoit kuvat suoraan foorumille, etkä esim. photobucketiin, takaa, että ne jopa pysyvät näkyvissä.
Hyvää infoa kaiken kaikkiaan.
Hyvää infoa kaiken kaikkiaan.
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 18:06:29 03.05.2009
Tulipas siitä nätti
Vaivannäkö kannattaa, nyt on hieno ja hyväkulkuinen vene!
T: Edellinen omistaja
T: Edellinen omistaja
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tulipas siitä nätti
Piti sulle kuvia laittaakin kunhan valmistuu kaiteetkin. Vieläkö samaksi tunnistaa? Mitään suurempia yllätyksiä ei ole tullut. Tunteja toki palanut, mutta se oli tiedossakin. Piti toi pohja laitaa kun laiturisäilytykseen tulossa.tristan vox kirjoitti:Vaivannäkö kannattaa, nyt on hieno ja hyväkulkuinen vene!
T: Edellinen omistaja
Tänään piuhoja vedellyt sulaketaululle. Akku tulee laatikkoon tankin taakse. Tarkoitus tehdä keskiosaan välipohja. Sitten sinne perälle suojaisa paikka pilssipumpulle. Pistän kuvaa jossain vaiheessa. Valo tuli takanurkkaan ja kaiun anturille teline. Vaijerit runttasin läpivienneistä. Tuntuu pelaavan, vaikka tiukat mutkat tulikin.
Huomenna jatkuu sähköistys, kun viimeistä talvilomapäivää vietän. Tuli käsiin joku allerginen reaktio kun nysväsin johtoja pulpetin alle Ohjauskaapelin rei'ästä. Lasikuitu vissiin sen aiheutti. Uretaania löytyy tämänkin kyljyksistä näköjään.
EDIT: Yhtä piuhaa vaille valmiina sähköt. Juu, ajatuskatkos päävirtakytkimen kanssa...
- Liitteet
-
- Ylimääräiset piuhat piilossa kyljen sisällä.
- IMG_0705 (Small).JPG (44.82 KiB) Katsottu 9773 kertaa
-
- Akkulaatikko tankin takana. Tankin ja akun alle tulossa vesivaneri ja pilssipumppu noiden taakse perälle
- 20090504_004 (Small).JPG (41.33 KiB) Katsottu 9779 kertaa
-
- 20090504_002 (Small).JPG (44.14 KiB) Katsottu 9793 kertaa
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kelit ja juhlapäivät hiukan hidastaneet hommia.
Pilssipumpuksi tuli Johnson L450 automaatti ja se alkaa olemaan paikoillaan. Ahtaan paikan kammo meinasi iskeä tuolla pilssissä asentaessa. Sialla sen länttäsin pilssin perälle kiinni. Pelkkä automaatti käyttöön niin ei tule kuivana pyöritettyä.
Tänään ehdin tehdä hiukan säilytystilaa lisää veneeseen. Tässä kun ei oikein ollut paikkaa ankkurille ja muulle krääsälle. Toinen puoli saattaa pysyä kuivana kun väliseinän sinne tein. Ankkuriosasto (toinen puoli)saakin kastua. Oli melko kettumainen tehdä, kun ei penkin reunat olleet suorat. Ei juurikaan tullut jalkojen tielle..Itse asiassa saa hyvän tuen jaloille nyt.
Viikolla jatkuu puutyöt pilssin välipohjan osalta ja rammarikin sinne nyt sitten tulee. Stereona kuulee jos istuu poikittain keskipenkillä
Ens viikonloppuna pitäisi kaiteita alkaa tekemään jos kelit vaan sallii.
Pilssipumpuksi tuli Johnson L450 automaatti ja se alkaa olemaan paikoillaan. Ahtaan paikan kammo meinasi iskeä tuolla pilssissä asentaessa. Sialla sen länttäsin pilssin perälle kiinni. Pelkkä automaatti käyttöön niin ei tule kuivana pyöritettyä.
Tänään ehdin tehdä hiukan säilytystilaa lisää veneeseen. Tässä kun ei oikein ollut paikkaa ankkurille ja muulle krääsälle. Toinen puoli saattaa pysyä kuivana kun väliseinän sinne tein. Ankkuriosasto (toinen puoli)saakin kastua. Oli melko kettumainen tehdä, kun ei penkin reunat olleet suorat. Ei juurikaan tullut jalkojen tielle..Itse asiassa saa hyvän tuen jaloille nyt.
Viikolla jatkuu puutyöt pilssin välipohjan osalta ja rammarikin sinne nyt sitten tulee. Stereona kuulee jos istuu poikittain keskipenkillä
Ens viikonloppuna pitäisi kaiteita alkaa tekemään jos kelit vaan sallii.
- Liitteet
-
- 10052009(001) (Small).jpg (22.35 KiB) Katsottu 9694 kertaa
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Yamarin 405 + Yammu 20 kysymyksiä
Jaahas...foorumi olis pystyssä taas. Hiukan hidastelee vielä, mutta muuten hyvältä näyttää.
Nyt alkaa laitos olemaan vahausta ja nopeusanturia vaille valmis.
Kaidejalat oli tosiaan liian leveät, mutta ruuvit sentään osui tuohon laidan korkeimpaan kohtaan. Sikaa laitoin jalan alle ja ympärille niin ei niin pahasti häiritse ylileveät jalat. Tuohon alempaan kohtaan laitaa en halunnut kaiteita laittaa. Sivuputket vein hiukan yli takana jos jossain vaiheessa jotain takilavirityksiä ilmestyy takanurkkiin.
Putket täytin hiekalla, ja ruuvipenkin leukojen alle jäi sopivat pyöreät kolot joissa hiukan mutkaa tein. Pikku taivutus ja siirto jne...Tyytyväinen olen lopputulokseen. Ihan pieniä painaumia tuli kaaren sisälaitaan, mutta lyttyyn ei mennyt laisinkaan. Jouhea muoto tuli kotikonstein, tosin mutkatkin oli tosi loivat.
Huuhtelaitteen avulla konettakin tuli heräteltyä. Latauskin pelaa joten eiköhän se vesille saada ensi viikolla.
EDIT: Vaihdoin kuvat kun kamerakin oli matkassa pesureissulla.
Nyt alkaa laitos olemaan vahausta ja nopeusanturia vaille valmis.
Kaidejalat oli tosiaan liian leveät, mutta ruuvit sentään osui tuohon laidan korkeimpaan kohtaan. Sikaa laitoin jalan alle ja ympärille niin ei niin pahasti häiritse ylileveät jalat. Tuohon alempaan kohtaan laitaa en halunnut kaiteita laittaa. Sivuputket vein hiukan yli takana jos jossain vaiheessa jotain takilavirityksiä ilmestyy takanurkkiin.
Putket täytin hiekalla, ja ruuvipenkin leukojen alle jäi sopivat pyöreät kolot joissa hiukan mutkaa tein. Pikku taivutus ja siirto jne...Tyytyväinen olen lopputulokseen. Ihan pieniä painaumia tuli kaaren sisälaitaan, mutta lyttyyn ei mennyt laisinkaan. Jouhea muoto tuli kotikonstein, tosin mutkatkin oli tosi loivat.
Huuhtelaitteen avulla konettakin tuli heräteltyä. Latauskin pelaa joten eiköhän se vesille saada ensi viikolla.
EDIT: Vaihdoin kuvat kun kamerakin oli matkassa pesureissulla.
- Liitteet
-
- 20090517_006 (Small).JPG (65.65 KiB) Katsottu 9560 kertaa
-
- kaarretta
- 20090517_009 (Small).JPG (54.65 KiB) Katsottu 9550 kertaa
- moilanen1976
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17:19:31 21.05.2007
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Yamarin 405 + Yammu 20 kysymyksiä
Tänään se sitten saatiin vesille. Onneksi ei satanut tuon enempää.
Varovaisin mielin kävin vähän lenkkiä ajamassa että näkee pelaako kaikki kuten pitää. Ja kyllähän se tuntuisi kunnossa olevan. Nopeutta tuli kaiun mukaan parhaillaan päälle 50 km/h. Pitää nyt vielä Gepsin kanssa katsoa tarkemmin. Joka tapauksessa taisi pohjan kunnostus ja uusi potkuri tuoda puuttuvat solmut takaisin.
uistelunopeus tuntuisi löytyvät ilman jarrupusseja, jos vaan pitkällä juoksulla jaksaa käydä. Mittailin jopa alle 3 km/h nopeuksia tyhjäkäynnillä.
Pientä trimmausta taitaa kone vielä tarvita. Pientä pehmeää laukkaamista esiintyi vaikka keli oli tyyni. Ja nokka nousee pilviin yksin kiihdyttäessä/osakaasulla ennen plaaniin lähtöä. Toivottavasti trimmaus auttais edes vähäsen.
Laiturissa ei mun karbiinihaat mahtuneet lenkkeihin, joten huomenna vielä viimeiset hankinnat tekemään.
Tässä kun luvat saan maksettua niin pääsee vihdoista viimein kalastuskauden avaamaan.
Kiitokset kaikille kommenteista ja kireitä..
Varovaisin mielin kävin vähän lenkkiä ajamassa että näkee pelaako kaikki kuten pitää. Ja kyllähän se tuntuisi kunnossa olevan. Nopeutta tuli kaiun mukaan parhaillaan päälle 50 km/h. Pitää nyt vielä Gepsin kanssa katsoa tarkemmin. Joka tapauksessa taisi pohjan kunnostus ja uusi potkuri tuoda puuttuvat solmut takaisin.
uistelunopeus tuntuisi löytyvät ilman jarrupusseja, jos vaan pitkällä juoksulla jaksaa käydä. Mittailin jopa alle 3 km/h nopeuksia tyhjäkäynnillä.
Pientä trimmausta taitaa kone vielä tarvita. Pientä pehmeää laukkaamista esiintyi vaikka keli oli tyyni. Ja nokka nousee pilviin yksin kiihdyttäessä/osakaasulla ennen plaaniin lähtöä. Toivottavasti trimmaus auttais edes vähäsen.
Laiturissa ei mun karbiinihaat mahtuneet lenkkeihin, joten huomenna vielä viimeiset hankinnat tekemään.
Tässä kun luvat saan maksettua niin pääsee vihdoista viimein kalastuskauden avaamaan.
Kiitokset kaikille kommenteista ja kireitä..
- Liitteet
-
- Vihdoin..
- 21052009(001) (Small).jpg (37.68 KiB) Katsottu 9453 kertaa