Nukarinkoski 2008-2011

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
samu
Viestit: 742
Liittynyt: 18:20:55 15.03.2007
Paikkakunta: Etelä

Re: Nukarinkoski 2008-2009

Viesti Kirjoittaja samu »

Juu, tänään taas ilmoitus vesi uimakelvotonta Riihimäen vesilaitokselta alaspäin :evil:
Ei voi käsittää!
Avatar
mazd
Viestit: 52
Liittynyt: 15:26:23 20.06.2009
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Nukarinkoski 2008-2009

Viesti Kirjoittaja mazd »

Jaahas, tänään olis sitten tarkoitus käydä Nukari korkkaamassa tämän kauden osilta. C&R:nä mennee, jos ny jotain sattuu perhoon iskemään.
Piiz
Viestit: 5
Liittynyt: 09:28:59 24.04.2011

Re: Nukarinkoski 2008-2009

Viesti Kirjoittaja Piiz »

Juu tuli itekkin käytyä nukarilla ja super iso n. 300g koski hauki nappasi.... Saattoi kyllä olla jopa ½ kiloa ;) Hieno keli ja monta kalamiestä paikalla...
Avatar
mazd
Viestit: 52
Liittynyt: 15:26:23 20.06.2009
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Nukarinkoski 2008-2009

Viesti Kirjoittaja mazd »

Porukkaa oli ku sieniä sateella. ;D Kaloista ei kyllä havaintoja tullut. Mutta tulipa ulkoilua ja kamat testattua. Tuuli tosin paikoin ahisti pervoa. Viikolla pitäis kelien ja emännän salliessa, niin käydä myllis kokemassa.
atho
Viestit: 508
Liittynyt: 16:36:02 15.12.2006
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Nukarinkoski 2008-2009

Viesti Kirjoittaja atho »

mazd kirjoitti:Porukkaa oli ku sieniä sateella. ;D Kaloista ei kyllä havaintoja tullut. Mutta tulipa ulkoilua ja kamat testattua. Tuuli tosin paikoin ahisti pervoa. Viikolla pitäis kelien ja emännän salliessa, niin käydä myllis kokemassa.
Eli ei ilmeisesti ollut vielä tankkiautokaan käynyt?

Täytyy käydä tällä viikolla katsomassa tilannetta jos kerkeää :roll:
Saaliskuvakisa käynnissä! : http://taho-vaaput.webs.com/
Avatar
mazd
Viestit: 52
Liittynyt: 15:26:23 20.06.2009
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Nukarinkoski 2008-2009

Viesti Kirjoittaja mazd »

Eipä ollu ei. Itse meinasin viikonloppuna myllykoskella tai nukarilla. riippuu hieman keleistä.
Avatar
mazd
Viestit: 52
Liittynyt: 15:26:23 20.06.2009
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Nukarinkoski 2008-2009

Viesti Kirjoittaja mazd »

Ketään käynyt paikalla viime päivinä? Itse menossa tänään illaksi Nukarille, josko sieltä jo saisikin jotain??????? :shock:
atho
Viestit: 508
Liittynyt: 16:36:02 15.12.2006
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Nukarinkoski 2008-2011

Viesti Kirjoittaja atho »

Tuliko mitään?
En oo ite ainakaan mitään saanut... Tosin viime kerrasta tulee kohta jo viikko.
Saaliskuvakisa käynnissä! : http://taho-vaaput.webs.com/
Avatar
mazd
Viestit: 52
Liittynyt: 15:26:23 20.06.2009
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Nukarinkoski 2008-2011

Viesti Kirjoittaja mazd »

juuh, tuli käytyä paikalla. Porukkaa oli enemmän ku jakso laskea. Kalaakin tuli havaittua, perhon perässä. Yhtään ei ylös asti tullut, mutta ensimmäistä kertaa tälle kesälle voi sanoa, että tapahtumia oli. Tänään varmaankin pitäisi suunnata paikalle. Matkassa muita?
interman
Viestit: 1
Liittynyt: 20:56:09 03.09.2006

Re: Nukarinkoski 2008-2011

Viesti Kirjoittaja interman »

tiistai aamuna tuli käytyä kaverin kanssa kalassa. ilmeisesti tankkiauto oli juuri käynny koska kirre tapahtumia oli nii pirusti. otettii miehissä yht. 3 kirjoo ylös joista suurin oli n. 52 senttiä. kaikki tuli virvelillä (omilla vaapuilla) ja pari karkuutustakin siihen mahtui. kaiken puolin mukava aamu sessio.
kalakammo
Viestit: 339
Liittynyt: 11:31:38 02.12.2009

Re: Nukarinkoski 2008-2011

Viesti Kirjoittaja kalakammo »

Onko kellään tietoa veden korkeudesta eli kannattaako mennä virvelivehkeillä kokeilemaan?

Hakusessa olisi keskiviikoksi kylään tulevalle kaverille joku koskipaikka tai vastaava akselilla Nurmijärvi-Kellokoski-Vantaa, kun ne on kohtuullisen ajomatkan päässä.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Nukarinkoski 2008-2011

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Jos ei tulvi tän päivän kaatosateen jälkeen, niin mun mielestä vantskilta on aina ollu helpointa löytää kalat matalalla vedellä. Toki lämpö aiheuttaa omat juttunsa. Jos nukari mietityttää, niin vantaankoski on varmaan koko joen kalavarmin paikka. (killen suhteen)
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Jan__
Viestit: 96
Liittynyt: 17:40:25 25.09.2007
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nukarinkoski 2008-2011

Viesti Kirjoittaja Jan__ »

Eilen kävin ennen tota kaatosadetta ja oli vesi noussut huomattavasti verrattuna siihen mitä se oli perjantaina. Silloin se oli jopa kirkasta ja näkyvyys varmaan 40cm :D
Nyt varmasti taas noussut (luultavasti rankkasateet mennyt siitäkin ohi)..

Harvemmin nukariltakaan saa lähteä ilman tapahtumia/kaloja..
Itse en hirveesti vantaankoskesta pidä, ei saa kovin rauhassa ainaskaan kalastaa. Sitten vielä lentokone laskeutuu/nousee minuutin välein.. Noh onhan se huvittavaa katsella kun 10 äijää pommittaa samaa monttua.

Sitten nukarista.. Istutus ollut about juhannuksen aikoihin, joten ehkäpä ne "tyhmimmät" kalat on kyllä jo kalastettu pois. Itse otin eilen yhden kirren mukaan, kyllä niitä siellä on vielä paljon ja illalla parhaimmat tapahtumat. Lemmensillan kohilla illalla melkosesti yleensä molahdellut.

Eilen vesi oli omasta mielestä hyvällä korkeudella, aikasemmin jopa liian matalalla, paljon hyviä kohtia missä ennen ollut "varma paikka" niin oli melko kuivana..

Oma lempipaikka ollut tosiaan toi Lemmensilta joka on siellä ylempänä. (näkyy kartassa kun ostaa luvan) Virvelivehkeillä toi kohta voi olla hiukka vaikeesti kalastettavissa, mutta on siinäkin kohtia missä pystyy viskoo. (nyt varsinkin ku vesikin vielä nousi)
Alapuoli onkin paljon helpommin kalastettavissa, muutama suvantokin löytyy.. Toki ne kovimmat koskikohdat(varmimmat kalapaikat :) ) voi olla vaikeasti kalastettavissa virvelillä.
Ite muutaman tunnin kävin viikko sitten tuolla alhaalla, ja saalis jäi tärppiin. Sitten kävely lemmensillalle, puolen tunnin sisään 3 kirjoa ylös ja 1 karkuutus. Näistä sitten päätyi reilun kilonen kirjo ruokakalaksi. Itse tosiaan perholla kalastan, joten kiven aluset on paljon parempi kalastaa.. Pieni liitsi eri väreissä ja musta pupa pinkillä kuulalla toiminut hyvin..

Itse noista kahdesta paikasta menisin ehdottamasti Nukarille, mutta ei se Vantaankoskikaan mikään huono paikka ole (virvelikalastajalle varmaan hiukan helpompi)
Nukarilla saa luultavasti melko rauhassa kalastella ja ei paljoo häiriköintiä ole, mutta omista kokemuksista Vantaankoskella et kovin kauaa yksin saa kohtaasi kalastella kunnes sieltä jo jonkun jigi lentelee samaa kohtaa mihin itse heittelet. Tämän lisäksi sitten vielä kaikki lapset jotka juoksevat rannalla ja heittelevät kiviä ym puupalikoita kalastamaasi kohtaan ja huutavat minkä ehtivät.. (Näinkin on käynyt..)

Vantaankoski saattaa tosiaan olla saalisvarmempi paikka jos virvelillä kalastaa, mut en ainaskaa ite tykkää yhtää kalastella siellä vilinässä.

Tulipas viestille kokoa..
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Nukarinkoski 2008-2011

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Vantaankoski pitää vaan opetella, aina löytyy spotteja mitä muut ei kalasta...
Lopetan ot:n tähän, sori häiriö.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
kalakammo
Viestit: 339
Liittynyt: 11:31:38 02.12.2009

Re: Nukarinkoski 2008-2011

Viesti Kirjoittaja kalakammo »

Kiitos vinkeistä. Näin amatööripohjalta, kerran Merikarvian koskella 4h luvalla ja 30cm alamitta taimen lippaan C&R, niin ei olla varmaan kaverin kanssa koskea tyhjäämässä kun se ei ole ollut kertaakaan koskikalassa....varokaa sitten perhomiehet niitä pohjaan jääneitä uistimia!:D

Pitää katsoa kumpaanko menee Vantaankoskelle vai Nukarille...molempiin sama matka Keravalta. Hätävaihtoehto on sitten kuhaa soutamaan Tuusulanjärvelle.
Piiz
Viestit: 5
Liittynyt: 09:28:59 24.04.2011

Re: Nukarinkoski 2008-2011

Viesti Kirjoittaja Piiz »

Kävin lauantaina kalas.... Munat pataan ei siinä mitään mutta kolmas kerta tänä kesänä kun oli eestin pojjat mato-onkien kanssa kalassa tänä kesänä mitä oon nähnyt. Ja mulla on reissuja noin 7 tai 8 sinne takana tänä kesänä. Suht aktiivista porukkaa... Sääli kun on muuten niin kaunis ja mukava mesta käydä kun tyhjennetään laittomilla keinoilla samantien.
atho
Viestit: 508
Liittynyt: 16:36:02 15.12.2006
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Nukarinkoski 2008-2011

Viesti Kirjoittaja atho »

Onko tuolla kukaan käynyt kalassa viime aikoina? Mitään tietoa noista kirjolohi-istutuksista? Itse en pariin vuoteen ole käynyt, paitti tänään hommasin vuosiluvan. Lopetin tuolla käymisen aikoinaan kun kyllästyin kalattomiin reissuihin, tai lähinnä sen luvan maksamiseen kun ei mitään tietoa mihin ne rahat upposi. Harmi jos vielä sama meininki, ainakin luvat ihan saman hintasia vieläkin.
Saaliskuvakisa käynnissä! : http://taho-vaaput.webs.com/
Vastaa Viestiin