Kuolimo, Savitaipale

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Krepo
Viestit: 44
Liittynyt: 17:39:42 17.01.2012
Paikkakunta: Lappeenranta

Kuolimo, Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Krepo »

Moip!

Löytyisikö keneltäkään tietoa Kuolimon tämän hetkisestä tilanteesta, noin pilkkimisen kannalta?
Itse olen yrittänyt tietoa netistä kaivaa, mutta kovin ovat tiedot ristiriitaisia.
Lähinnä kiinnostaisi tietää minne osin järveä saa mennä pilkille, kun ilmeisesti jotkut osat ovat totaalikiellon alaisia?
Avatar
Jawa
Viestit: 869
Liittynyt: 14:33:42 05.05.2008
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kuolimo, Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jawa »

Krepo kirjoitti:Moip!

Löytyisikö keneltäkään tietoa Kuolimon tämän hetkisestä tilanteesta, noin pilkkimisen kannalta?
Itse olen yrittänyt tietoa netistä kaivaa, mutta kovin ovat tiedot ristiriitaisia.
Lähinnä kiinnostaisi tietää minne osin järveä saa mennä pilkille, kun ilmeisesti jotkut osat ovat totaalikiellon alaisia?
Tuosta ketjusta kun katselet nimim. Jou40 rapsoja mökkilutakolta niin saat vähän käryä pilkkimisestä Kuolimolla http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 11&t=49011

Rauhoitukset oli purettu talven 2010-11 aikana paikallisen ammattikalastajan valituksen johdosta mutta en tiedä mikä on tämän hetken tilanne. Tosi huonosti tiedottavat asioista, joskus takavuosina yritin etsiä rauhoitusalueen rajoja niin kartan merkinnät olivat täysin eri paikoissa mitä maastoon merkityt rajat.

Kyseinen järvi on kesäaikaankin vähintäänkin haastava. Noin 25v tuolla on tullut pyörittyä ja ainakin oman mökin lähialueelta 2-3km säteellä tekee välillä tiukkaa saada edes yksittäisiä ahvenia Touh Isoselän rauhoitus on tosin estänyt monien potentiaalisten paikkojen kalastamisen mutta kuitenkin. Olenkin tullut siihen tulokseen että vakavasti otettavat kalareissut tehdään muualla ja Kuolimon mökillä keskitytään ihan muihin asioihin :lipilipi:
Hyvän väittelyn tunnistaa humanistin itkusta.
Avatar
Jawa
Viestit: 869
Liittynyt: 14:33:42 05.05.2008
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kuolimo, Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jawa »

Nyt löytyi tällainen tieto:

http://www.ekkalatalouskeskus.fi/index.php?p=4&yl=5

Kuolimolla on rauhoituspiirit Isoselällä ja Morruuvuorenselällä. Rauhoituspiiri on voimassa entisin rajoin vuoden 2015 loppuun. Rauhoituspiirillä on kaikki kalastuskielletty, paitsi muikuntalvinuottaus ja pyynti sellaisella muikkuloukulla, joka ei ole miltään osin silmälläpyytävä. Kuolimolla on nieriän alamitta nostettu 70 cm, järvilohen 60 cm ja järvitaimenen 50 cm kalastusalueen päätöksellä. Vesistöalueella ei ole muita kalastuslaista – tai asetuksesta poikkeavia kalastusrajoituksia.
Hyvän väittelyn tunnistaa humanistin itkusta.
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kuolimo, Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

Katoppa, onhan viimeinkin nuokin sivut saatu päivitettyä ajantasalle.

-jouni
diipa daapa
Vastaa Viestiin