Karvionkoski

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Myyrä
Apu Nahasapeemapetilon
Viestit: 1015
Liittynyt: 21:02:03 05.03.2006
Paikkakunta: Canada

Viesti Kirjoittaja Myyrä »

joto kirjoitti:milläs myyrä menee?okun kohalta saattas joku hypätä kyytiin?
En tiedä vielä saanko edes itse kyytiä. Ilmoittelen sitten jos kyydin saan ja autoon mahtuu...
I feel a bit lightheaded, maybe you should drive
Avatar
Myyrä
Apu Nahasapeemapetilon
Viestit: 1015
Liittynyt: 21:02:03 05.03.2006
Paikkakunta: Canada

Viesti Kirjoittaja Myyrä »

Myyrä kirjoitti:
joto kirjoitti:milläs myyrä menee?okun kohalta saattas joku hypätä kyytiin?
En tiedä vielä saanko edes itse kyytiä. Ilmoittelen sitten jos kyydin saan ja autoon mahtuu...
Ei näköjään tullu käytyä...




Mutta jussina olin ja suuret oli saaliit 8) .
jkv77
Viestit: 3675
Liittynyt: 08:45:33 30.11.2006
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jkv77 »

Myyrä kirjoitti:
Myyrä kirjoitti:
joto kirjoitti:milläs myyrä menee?okun kohalta saattas joku hypätä kyytiin?
En tiedä vielä saanko edes itse kyytiä. Ilmoittelen sitten jos kyydin saan ja autoon mahtuu...
Ei näköjään tullu käytyä...




Mutta jussina olin ja suuret oli saaliit 8) .
Mitäs sait? :lol: :lol:
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
Avatar
Myyrä
Apu Nahasapeemapetilon
Viestit: 1015
Liittynyt: 21:02:03 05.03.2006
Paikkakunta: Canada

Viesti Kirjoittaja Myyrä »

jkv77 kirjoitti:
Myyrä kirjoitti:
Myyrä kirjoitti: En tiedä vielä saanko edes itse kyytiä. Ilmoittelen sitten jos kyydin saan ja autoon mahtuu...
Ei näköjään tullu käytyä...




Mutta jussina olin ja suuret oli saaliit 8) .
Mitäs sait? :lol: :lol:
Hyttysten puremien ja salakoitten lisäksi tuli ihan kiva taimen. Tuntui yöllä muutkin saavan hyvin kalaa. Porukka tuntui olevan vähän kaljoissa...

On se kohta lähettävä uudestaan, vaikka teltta mukaan ja vähän pidemmäksi aikaa.
jkv77
Viestit: 3675
Liittynyt: 08:45:33 30.11.2006
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jkv77 »

Oisko kellään tähän rapsaa??

Onko tähän aikaan kesästä kannattava paikka?
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
Avatar
meemeli
Viestit: 210
Liittynyt: 19:52:21 29.08.2006
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja meemeli »

hyvin tulut kuulemma kalaa viime viikonloppuna. kaveri sai lipalla 6 tai 7 kirjoa.
Ensikautena tulee sitten paremmin...
Avatar
Juise
Viestit: 30
Liittynyt: 19:27:30 20.03.2006
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Juise »

Joo kirjo tuntu olevan viime viikonloppuna otillaan itelle kaks kirjoo ja yks taimenpentu.
Toinen kirjoista oli S-mallinen, selkä ihan mutkilla. Mikähän silläkii?
Avatar
Myyrä
Apu Nahasapeemapetilon
Viestit: 1015
Liittynyt: 21:02:03 05.03.2006
Paikkakunta: Canada

Viesti Kirjoittaja Myyrä »

V-loppuna vois lähteä sukisukilla kohti karviota.
I feel a bit lightheaded, maybe you should drive
JarZa
Viestit: 268
Liittynyt: 23:34:23 12.10.2007
Paikkakunta: Leppävirta, P-Savo

Viesti Kirjoittaja JarZa »

Eilinen ilta/yö karviolla, ei mitään mainittavaa, paitsi jotain kalustotappioita. Kalaa koskessa kyllä on mutta ei vaan mikään kelvannut mitä tarjosi, ihan sama laittoiko vaappua, lusikkaa, lippaa... niin ei.

Mutta perhoon kyllä näytti ottavan mitä paria kaveria jututin, sanoivat että pientä taimenta on melkein riesaksi asti, mutta ainakaan siihen asti mitä itse siellä olin niin ei isompia tullut.
-Kun savolainen puhuu, on vastuu kuulijalla-
Yak
Viestit: 11
Liittynyt: 11:22:14 29.09.2008
Paikkakunta: Varkaus

Re: Karvionkoski

Viesti Kirjoittaja Yak »

Onkos Karviolla kukaan viimeaikoina käynyt ja minkälaisella tuloksella? Kolme vuotta edellisestä postauksesta...

Jospa tuolla kävisi päivän vispaamassa jossain välissä.
HolyDaiwa
Viestit: 20
Liittynyt: 20:21:59 19.10.2011

Re: Karvionkoski

Viesti Kirjoittaja HolyDaiwa »

On tuolla tullut tänäkin syksynä muutaman kerran käytyä. Alamittaisia taimenia ja muutama hyvä kirjo. On siellä kylänmiehet vetäny kuulemma kovastikin kalaa.
ValdeT
Viestit: 6
Liittynyt: 20:43:27 04.07.2012

Re: Karvionkoski

Viesti Kirjoittaja ValdeT »

Tänään tuli heitettyä viiden tunnin reissu Karvionkoskelle! Olimme kerenneet vartin olla kun kaverilla iski taimen kiinni. Ylös asti tuli 1,5kg taimen. Perholla ei tänään tullut yhtään mitään, eikä näkemäni mukaan kenellä muullakaan eli siis kyseinen kala virvelillä. Reilu tunti tästä edellisestä, ja kaverilla taas kiinni. Sanoi heti että nyt on iso. Tällä kertaa isoomman kaliiberin taimen tuli, 3.7 kg. Mittanauhaa ei ollut mukana, eli mittaa en tiedä. Sitten olikin hiljaista aivan reissun loppuhetkille. Iskin Räsäsen kiinni ja ensimmäisellä heitolla taimen kiinni. Väsyttelyn ja haavituksen jälkeen punnitsimme, ja painoa 3.2 kg! Tästä sitten kahvien jälkeen kotia kohti! Uudestaan kyllä pakko päästä. Oli kyllä todella paksuja nuo kaksi isompaa taimenta.
Kuvia laitan kunhan kerkiän muokata tiedostoja pienemmäksi.
Avatar
Jokke16
Viestit: 65
Liittynyt: 09:38:08 10.05.2010

Re: Karvionkoski

Viesti Kirjoittaja Jokke16 »

ValdeT jos tuo 3.7kg taimen on sama joka sulla on facebookissa niin taitaa olla legnedaarin punnitusvirhe kyseessä eli lbs puntarilla olet punninnut kalan ? Kuva tietysti valehtelee enemmän ku tuhat sanaa MUTTA, usean vuoden kokemuksella uskallan väittää että kala painaa sen karvan alle 1,5kg mitä se painaa kiloissa jos libsejä on 3,7

3,7 kilonen on on kohtuu harvinainen kuitenkin, varsinkin jos samalle reissulle on osunut vielä 3,2 kilonen ! Mittaapa huvikseen taimen, tuon kokoisen pitäisi olla VÄHINTÄÄN 60 senttinen, normaalisti sellainen 65 -> 70 riippuen kalan ruumiinrakenteesta.
Jokke-vaappuja voit kysellä 0415509 557
Avatar
Jokke16
Viestit: 65
Liittynyt: 09:38:08 10.05.2010

Re: Karvionkoski

Viesti Kirjoittaja Jokke16 »

Lisäksi epäilen hieman että kukaan roikottaa nelikiloista etusormi/peukalo otteella käsivarsi ojennettuna eteepäin :lol:
Jokke-vaappuja voit kysellä 0415509 557
mike.
Viestit: 476
Liittynyt: 20:19:09 31.10.2010

Re: Karvionkoski

Viesti Kirjoittaja mike. »

Kyseistä kalaa en tiedä, mutta sain tänään rapiat 6kg lohen (eri joelta) ja joku immeinen halus ehdottomasti ottaa MUUTAMAN kuvan ja kyllä mää vaan roikotin kuvassa käsivarsi ojennettuna. melkein piti sanoa, että laita perkele vauhtia siihen hommaan :D
Kirjanpitokalastaja
ValdeT
Viestit: 6
Liittynyt: 20:43:27 04.07.2012

Re: Karvionkoski

Viesti Kirjoittaja ValdeT »

Joo, kala on kyllä savustettu ja syöty. Puntarista en tiedä että onkito luotettava, mutta pituutta kalalla oli pituutta 56 senttiä, että jos tuo ei yli 3kg paina niin sityenon kyllä kumna.oli nimittäin todella liihava kala. Voi olla yläkanttiin 3,7mutta 3,0 -3.5 hyujakoilla kuitenkin?!
ValdeT
Viestit: 6
Liittynyt: 20:43:27 04.07.2012

Re: Karvionkoski

Viesti Kirjoittaja ValdeT »

Ja tosiaan eo ole mnun kala se isompi, eli eri kala sirllä naamakirjassa.
ValdeT
Viestit: 6
Liittynyt: 20:43:27 04.07.2012

Re: Karvionkoski

Viesti Kirjoittaja ValdeT »

Voi tietenkin olla mahdoölista että puntari näyttää mitä sattuu, mutta lyhyen elämäni ensimmäisiä taimmenia ja pirun hieno kala! Ehkä sitten ei ole 3,7 mutta ei kyllä alle kolmea kiloa ole mun järjen mukaan. :)
Papu
Viestit: 399
Liittynyt: 19:51:50 20.04.2006

Re: Karvionkoski

Viesti Kirjoittaja Papu »

Ei kyllä 56 sentin taimen valitettavasti ole lihavanakaan kuin 2 kilon pintaan. Lbs:t ja kilot menny sekasin. Laitappa niitä kuvia tänne taimenista.
ValdeT
Viestit: 6
Liittynyt: 20:43:27 04.07.2012

Re: Karvionkoski

Viesti Kirjoittaja ValdeT »

Jooh kai siinä sitte niin on käynyt. Tosiaan iham tarkkoja mittoja ei ole.mutta laitan kuvaa tulemaan kunhan perjantaina kotiin palailen. :)
Iikle
Viestit: 135
Liittynyt: 20:25:14 15.03.2011

Re: Karvionkoski

Viesti Kirjoittaja Iikle »

3,7 kiloa vaatii about 65-67 senttisen taimenen :) Näin se vaan homma on.
Kerään Rapala Original 9cm-vaappuja. Tarjoa puuttuvia värejä.

Kokoelmani Picasassa
henkk@
Viestit: 114
Liittynyt: 16:18:24 09.01.2013
Paikkakunta: Lahti

Re: Karvionkoski

Viesti Kirjoittaja henkk@ »

Onko mitään uutta kuulunut Karvionkoskelta?

Itse ehkä lähden keväällä sinne kokeilemaan josko jotain saisi, muutakin kuin kokemusta :)
Vastaa Viestiin