Parhaat kengät pelastuspuvun kanssa?

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Avatar
Tapsal
Viestit: 1581
Liittynyt: 10:07:46 24.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat kengät pelastuspuvun kanssa?

Viesti Kirjoittaja Tapsal »

liuska kirjoitti:Sellainen mutu-fiilis on kun kysyin samaa varuste.netistä, että paremmalla lämpösaappaalla tuo muutos kustansi luokkaa 150...200 euroa.
Ja tossa hinnassa oli varmaankin uudet buutsit mukana? Jos vie omat kengät niin luulisin duunin maksavan 50-80.- ?

Tai sitten jopen vaihtoehto.
On jännittävää odottaa, kuinka isoja kaloja sitä voikaan saada...
jep
Viestit: 40
Liittynyt: 20:49:35 17.12.2007
Paikkakunta: Turus on KP.

Re: Parhaat kengät pelastuspuvun kanssa?

Viesti Kirjoittaja jep »

Tee-se-itse pelastuspuku autsz

Jokainen selväjärkinen varmaan tajuaa että omat liimaukset ja kikkailut noihin pukuihin saattavat olla hengenvaarallisia tosi paikan tullen. Pienten pistoreikien paikkailu on ok, mutta mansettien saatika kenkien vaihto ei ole jokaisella hallussa.

Suosittelen joppea käyttämään puvun valmistajan vuositarkistuksessa.
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: Parhaat kengät pelastuspuvun kanssa?

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

jep kirjoitti:Tee-se-itse pelastuspuku autsz

Jokainen selväjärkinen varmaan tajuaa että omat liimaukset ja kikkailut noihin pukuihin saattavat olla hengenvaarallisia tosi paikan tullen. Pienten pistoreikien paikkailu on ok, mutta mansettien saatika kenkien vaihto ei ole jokaisella hallussa.

Suosittelen joppea käyttämään puvun valmistajan vuositarkistuksessa.
Samaa mieltä.
liuska
Viestit: 41
Liittynyt: 20:20:25 25.02.2007
Paikkakunta: Lahti

Re: Parhaat kengät pelastuspuvun kanssa?

Viesti Kirjoittaja liuska »

Juu, tuohon hintaan kuului tosiaan ne hieman paremmat lämpösaappaat...
tojander
Viestit: 247
Liittynyt: 14:19:16 20.10.2010

Re: Parhaat kengät pelastuspuvun kanssa?

Viesti Kirjoittaja tojander »

liuska kirjoitti:"Mitenhän toi sukkamallin muuttaminen saapasmalliksi mahtaisikaan onnistua? Siis onko kellään hajua hinnasta? Olen kyllä katunut sukkamallin hankkimista.."

Sellainen mutu-fiilis on kun kysyin samaa varuste.netistä, että paremmalla lämpösaappaalla tuo muutos kustansi luokkaa 150...200 euroa. Samalla itse tuumasin teetättää vielä sen sepalus-vetoketjun, tuo olisi kannattanut kanssa ottaa samantien... Mutta on sitten jäänyt muilta kiireiltä tekemättä. Mutta voi olla, että muisti tekee tepposet hinnan osalta.

Sitä luokkaa, otin pukuun noi muutokset kun ostin puvun Ursukilta. Lämpösaappaat(200e) ja sepalus (150e). En ole katunut, saappaat todella lämpimät tosin hieman painavat.
Avatar
JakkeL
Viestit: 99
Liittynyt: 17:34:07 19.10.2011
Paikkakunta: Lohja

Re: Parhaat kengät pelastuspuvun kanssa?

Viesti Kirjoittaja JakkeL »

Siirretäämpä kysymys, paremmin sitä koskevaan ketjuun. Eli syksyn kalareissuja varten nyt suunitteilla Ursuitin merihevon ostaminen. Eniten mietityttää, että kannattaako siihen hankkia ne termosaappaat? Eli miten lämpimät ne saappaat oikeesti ovat? Onko ne todella sellaiset, että loppusyksyn kylmillä parjää niillä ilman villasukkia tai muita paksuja lämpösukkia? Jos sinne joutuu puskee loppukaudesta paljon sukkia, alkukaudesta sitten pyörii saappaat jalassa. Silloin tuntuisi järkevämmältä hankkia sukkamalli, jolloin voisi käyttää eri kenkiä eri vaiheessa kautta.

Arvon kalamiehet ja -naiset joilla on tuo Sea horse pelastuspuku käytössä, kertokaa siis mielipiteenne ja käyttökokemuksianne noits termosaappaista.

_Jakke
Kalastus on aina mahtavaa, kalasaaliit valitettavasti eivät.
Avatar
Koivisto
Viestit: 1516
Liittynyt: 17:38:00 26.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat kengät pelastuspuvun kanssa?

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Mulla on Korkersin kahluukengät. Kengissä on vaihdettava pohja ja käytän kumipojaa, siinä ei ole nastoja. Kenkien mukana tuli myös huopapohjat, joita käytän hyvin satunnaisilla kahlaus keikoilla. Kenkä on laadukas ja erittäin hyvä jalassa. Mulla alkaa särkemään jalkoja hyvin helposti huonon kengän kanssa.
koivistojanne.kuvat.fi
Avatar
Tapsal
Viestit: 1581
Liittynyt: 10:07:46 24.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat kengät pelastuspuvun kanssa?

Viesti Kirjoittaja Tapsal »

JakkeL kirjoitti:Silloin tuntuisi järkevämmältä hankkia sukkamalli, jolloin voisi käyttää eri kenkiä eri vaiheessa kautta.
Itellä on sukkamallin Gemino Operative ollut vuodesta 2005 käytössä ja kalakavereilla nyt pari kautta. Sukkamallin etuna mun mielestä on juurikin tuo kenkien vaihtomahdollisuus. Kylmillä keleillä on käytössä Muck Boot Tay Sport ja kevyemmillä keleillä jotkut Haltin halpis lyhytvartiset "vaelluskengät". Itseasiassa taisin vetää viimekaudella joulukuussakin vielä noilla Halteilla. Sukkamallin kanssa kenkä kannattaa mitoittaa numeron tai kaksi isommaksi kuin normi kenkä, että sen sukan saa kivasti kenkään.

Kokemusta ei ole tosta Ursuitin uuden mallin termokengästä. Edeltäjä tais ainakin olla aika kauhea...
On jännittävää odottaa, kuinka isoja kaloja sitä voikaan saada...
Vastaa Viestiin