Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Ipe
Uimamaisteri
Viestit: 1244
Liittynyt: 22:42:26 11.04.2007
Paikkakunta: Tervola
Viesti:

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Ipe »

Mulla kestää Samsungin tapletissa plotteri päällä täysi akku reilut 5h.
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja kapakala »

Tuli tilattua tabletti englannista, saas nähdä meneekö pojille leikkikaluksi...http://viewitem.eim.ebay.fi/102-Tablet- ... 25384/item
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Nyt olis eka uistelupäivä takana ton tabun kanssa. Käyttö on aika mukavaa, nipistämällä zoomaa jne... Nopeus ei uistellessa näy koko ajan, mutta riittävän usein. Kartta on tarkka vasta aika kovalla zoomilla, joka ei uisteluvauhdissa haittaa, mutta ajaessa osa merkeistä ei näy. Tänään oli suora taka-aurinko hetkittäin, näytöstä sai juuri ja juuri selvää. Muuten ei ongelmia ollut. Hd-kartta olisi varmasti parempi, mutta sitä ei saa ostettua alle 8" näytölle. Pitänee kokeilla saisko näytön koon huijattua...
Kaikin puolin ajoi asiansa, vallan mainiosti!
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

kapakala kirjoitti:Tuli tilattua tabletti englannista, saas nähdä meneekö pojille leikkikaluksi...http://viewitem.eim.ebay.fi/102-Tablet- ... 25384/item
Tilasitko erikseen eurolaturin vai meinasitko uspilla ladata?
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Tossa vielä kuva virityksestä. Laitteessa on siis spotify, ja kuulokeliitännässä irtoskobet= hevi soi...
Liitteet
WP_000202.jpg
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
MiniMii
Viestit: 124
Liittynyt: 15:52:16 20.12.2011

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja MiniMii »

saako noihin tabletteihin kytkettyä jotain ulkoista gps:sää??
ei varmaan toimi cabini veneessä hirveän hyvin tolla sisäisellä antennilla??
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Ainaki suurimpaan osaan niistä, joissa ei ole sisään rakennettua... Ne on itseasiassa halvempiakin.
Kyllähän nykygepsien pitäs kuulua teräskaton läpikin, kyllä toi näyttäs löytävän täällä tiiliverhoillussa talossa sijainnin.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
tapio300
Viestit: 350
Liittynyt: 20:49:46 04.02.2011
Paikkakunta: Manses

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja tapio300 »

Se mitä edellisellä sivulla tuli puhuttua tabin Englannista tilaamisesta niin kyllä se kannattaa. Tuossa tapauksessa ottivat 8 punnan ylim. postikulumaksun jos paketti lähetetään Englannista eikä Kiinasta. Sen lisäksi, että säästää rahaa, säästää tullin kanssa veivaamisen, josta en pidä yhtään..
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Katos vaan. Hyvä niin, sit. Mä olen ihan tullipostin vieressä töissä, joten aivan sama haenko pakettini sieltä vai kotipostista. Näemmä hävisin 10€ hinnassa, joten voinen elää ton kanssa :lol:
Täytyy pitää kuitenki mielessä, kiitos vinkistä.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
tomape
Viestit: 3
Liittynyt: 14:32:40 07.05.2008

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja tomape »

Tere!

Onko kokemuksia vastaavista kiinan tableteista 10" tuumaisina eli mitkä pelaa ja mitkä ei...?

Hyttiveneeseen olen tablettia haeskellut miniläppärin+meriCD korvaajaksi/kaveriksi...Samsung ois varmaan ok mut voishan tuo kiinanlaitekin mennä...näyttö sais vaan olla sen 10 tuumaa.

Nyt on koe käytös ollut tuo Navionics Samsung Xcoverissa ja ainakin siihen olen ollut tyytyväinen....onnistuuko noihin kännyköihin liittää ns.orjanäyttöä/lisänäyttöä?

Toni
fuster
Viestit: 26
Liittynyt: 08:37:36 28.09.2012

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja fuster »

Samtheman kirjoitti:Katos vaan. Hyvä niin, sit. Mä olen ihan tullipostin vieressä töissä, joten aivan sama haenko pakettini sieltä vai kotipostista. Näemmä hävisin 10€ hinnassa, joten voinen elää ton kanssa :lol:
Täytyy pitää kuitenki mielessä, kiitos vinkistä.

Aika monessa on tuo miniHDMI liitin eli lisänäytön saa kiinni (kuten tuossa ym. mallissa)
fuster
Viestit: 26
Liittynyt: 08:37:36 28.09.2012

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja fuster »

Samtheman kirjoitti:Tossa vielä kuva virityksestä. Laitteessa on siis spotify, ja kuulokeliitännässä irtoskobet= hevi soi...
Mistäs löysit tuon telineen ja kuinka toimii aallokossa?
Avatar
Eligius
Viestit: 210
Liittynyt: 14:02:34 18.09.2006
Paikkakunta: Pargassos
Viesti:

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Eligius »

fuster kirjoitti:

Aika monessa on tuo miniHDMI liitin eli lisänäytön saa kiinni (kuten tuossa ym. mallissa)
Tableteissa kyllä mutta onko kännyköissä?
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Eligius kirjoitti:
fuster kirjoitti:

Aika monessa on tuo miniHDMI liitin eli lisänäytön saa kiinni (kuten tuossa ym. mallissa)
Tableteissa kyllä mutta onko kännyköissä?
E7:ssakin on jo hdmi-liitin. Kai noissa jossain uudemmissakin (ja muunkin merkkisissä) sitten?
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
Eligius
Viestit: 210
Liittynyt: 14:02:34 18.09.2006
Paikkakunta: Pargassos
Viesti:

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Eligius »

Ok, mulla ei omassa Sampassa vielä ole enkä ole varma onko tuossa Xcoverissakaan... Jos tabletin liittää näytöksi niin ohjaus tapahtuu kännykästä?
Avatar
kapakala
Papanapa
Viestit: 2475
Liittynyt: 14:15:11 11.01.2007
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja kapakala »

Tämä homma alkaa olemaan hyvällä mallilla. Kone "kiinteästi" katossa kiinni ja navionics sisällä..
Liitteet
2012-10-21 16.29.39-1.jpg
2012-10-21 16.29.39-1.jpg (33.57 KiB) Katsottu 5141 kertaa
Jos Jumala on olemassa, minä olen kusessa.
Avatar
EP-
Viestit: 413
Liittynyt: 15:02:36 02.02.2012
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja EP- »

Mites toi kosketusnäyttö toimii android tabilla jos laitteen suojana on vesidenpitävä "pussi" vai mikä roiskesuoja nyt onkaan?
-Esko Palho
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Toimii ihan ok. Noissa on kahta erilaista näyttöä olemassa, kapasitiivinen ja resistiivinen.
Wikipedia:
Resistiivinen kosketusnäyttö
Resistiivinen kosketusnäyttö koostuu ohuista kerroksista, joista tärkeimmät ovat kaksi metallista sähköä johtavaa kapean välin erottamaa kalvoa. Kun jokin objekti (kuten sormi) koskettaa näyttöä, kalvot koskettavat toisiaan tästä kohtaa, sähkövirta pääsee kulkemaan kalvojen välillä ja laite päättelee kosketetun kohdan. Resistiivisten kosketusnäyttöjen etuna onkin se, että niitä voi käyttää millä tahansa esineellä, kuten sähköä johtamattomalla kynällä. Resistiiviset näytöt ovat myös tarkempia ja halvempia.
Kapasitiivinen kosketusnäyttö
Kapasitiivinen kosketusnäyttö koostuu sähköeristeestä, kuten lasista, joka on päällystetty sähköä johtavalla aineella. Koska ihminen johtaa sähköä, näytön koskettaminen aiheuttaa muutoksen näytön sähkökenttään, mikä voidaan mitata kapasitanssin muutoksena näytön kärjissä olevilla antureilla. Kapasitiivisten kosketusnäyttöjen etuna on nopeus, herkkyys ja usean yhtäaikaisen kosketuksen tuki, mutta niitä ei voida käyttää esimerkiksi tavallisella stylus-kynällä tai hanskat kädessä. Kehittyneimmät versiot, projisoidut kapasitiiviset näytöt, osaavat mitata kapasitanssin joka kohdasta ja tunnistaa samanaikaisia kosketuksia. Tällaista laitetta voi käyttää kahden sormen erilaisilla eleillä. Projisoitu kapasitiivinen näyttö toimii myös hansikkaan läpi.
Mulla on toi kapasitiivinen, ja olen ollut tyytyväinen.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
EP-
Viestit: 413
Liittynyt: 15:02:36 02.02.2012
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja EP- »

Netistä kun selaa niin harvemmin kerrotaan kumpi näyttö on kyseessä, lukee LCD, VXVGA, VXGA tai vastaavaa. Eli se vissiin pitäis olla toi Resistiivinen että voi laittaa suojan ? hittoku ei näistä mitään tajua.
-Esko Palho
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Eiku molemmilla toimii pussin läpi, kapasitiivinen on herkempi. Jos oot noksun kännyjä käyttäny, niin vanhat kosketusnäytöt oli resistiivisiä, uudet on kapasitiivisia. Testinä toimii se, että jos voit "nipistämällä" käyttää (zoomata yms), niin näyttö on kapasitiivinen.
Jos oot tablettia hommaamassa, niin älä missään nimessä ota resisitiivistä, se on ihan kivikauden ratkaisu. Navionics tukee nipistämistä, jo sen takia.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
tapio300
Viestit: 350
Liittynyt: 20:49:46 04.02.2011
Paikkakunta: Manses

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja tapio300 »

Resistiivinen oli sitä aikaa, kun kosketusnäyttöjä käytettiin kynällä ja kosketuksia oli näyttöpinnalla 1 kerrallaan. Jos meinaat uuden "merkkilaitteen" ostaa niin melkeinpä on capasitive multi-touch screen käytössä. Kiinalaisissa voi joutua tarkistamaan.

LCD on näyttöteknologia. VGA, XGA, yms ovat näyton tarkkuuksia (ikivanhoja).

Pussin läpi toimii hyvin. Mulla on Aquapac, mutta veneessä Minigrippi ajaisi lähes saman (mun käytössä).
fuster
Viestit: 26
Liittynyt: 08:37:36 28.09.2012

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja fuster »

kapakala kirjoitti:Tuli tilattua tabletti englannista, saas nähdä meneekö pojille leikkikaluksi...http://viewitem.eim.ebay.fi/102-Tablet- ... 25384/item
Varmaan ihan ok laite.

60 € kun sijoittaa lisää niin saa Google kaupasta Navionics HD Europen koneeseen.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Toi Navionics HD ei sit asennu jokaiseen 10" laitteeseen ihan lennosta, vaan monelle tyrkyttää vain mobilea vaihtoehtona. Mut, kun selailin hetken mulla olleella 10" laitteella mobilea, niin eipä paljoa tullu kaivattua HD-versiota, niin hyväksi näyttö muuttui verrattuna seiskaan.
Nyt on uudempi 10" laite tulossa, mutta siihen otan ainakin aluksi Taskuloisto III:n. On laadukkaamman oloinen ja kotomainen... Sen lisäksi varmaan vnavionics mobilen, varmuuden vuoksi. Loistossa on nimittäin vain Suomen merikarttasarjat, ja ulkomeren tarkkuudesta ei saatu myyjän kanssa varmuutta. Loisto maksaa alle 60€, Android-versio tulee myyntiin parin viikon päästä.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
EP-
Viestit: 413
Liittynyt: 15:02:36 02.02.2012
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja EP- »

Kiinnostaa myös toi loisto3, onkohan karttapohja läheskään maanmittauslaitoksen veronen ? navionics mukavan selkee ja muuten hyvä ohjelma, mut karttapohja "vähän sinnepäin" kun vertaa vaikka karttaselaimeen joka käyttää maanmittauslaitosta.
-Esko Palho
Avatar
EP-
Viestit: 413
Liittynyt: 15:02:36 02.02.2012
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Plotteri vs. puhelimeen asennettava karttasovellus

Viesti Kirjoittaja EP- »

onko samthemanilla mitään käsitystä android-version julkaisusta? kerkeeköhän tulla ennen avovesikautta?
-Esko Palho
Vastaa Viestiin