Montako Buster jerkkiä omistat?

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt

Montako Buster jerkkiä omistat eri väreissä?

en yhtään
40
23%
1-5
35
20%
6-10
27
16%
11-20
20
12%
21-30
6
3%
31-40
16
9%
41-50
10
6%
yli 50
7
4%
yli 100
3
2%
Mikä on Buster jerk?
8
5%
 
Ääniä yhteensä: 172

Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

14 kpl näky rasiassa pötköttävän. Jokunen hommataan lisää, kunhan tästä ainaisesta likviditeettikapeikosta selviäisi...
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Avatar
anapee
Håkan eller Mats
Viestit: 542
Liittynyt: 12:02:28 14.07.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja anapee »

Bustereita löytyy yhteensä kait viisi ja värisävyjä 3 kattaen hälyn, tumman ja vielä tummemman siten, että kustakin väristä shallow ja normi (paitsi paskiksesta :evil: ). Tarkoitus olis hankkia vielä muutama tuolta välisävyistä.

Noilla mennään ja väliin täydennetään omatekeleillä ja muutamalla muulla. Olen kans alkanut uskoa mieluummin laatuun kuin määrään. Tosin laatua löytyy joskus vasta määrän kautta/jälkeen. :roll:
Kalaa tulee kalastamalla
Avatar
Jarski
Caesar
Viestit: 666
Liittynyt: 09:44:51 16.05.2005
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Pikainen laskenta osoitti buster jerksujen määräksi 51kpl, mukana on sekä shalowta että normi painoista busteria. kappale määrä tulee lisääntymään vielä hieman syystä et tykästyin käyttämään shallow versiota ja niitä joutuu hieman täydentämään värivalikoimaa. Mut sit taas muun merkkisiä jerksuja mul ei juurikaan ole, jokusia kokeilu kappaleita eri valmistajilta jotta pääsee kuvaan et miten mikäkin ui. Lisäksi jatkossa on tarkoitus saada tehtyä itse enenpi jerksuja itselle ja sitä kautta saada vielä paremmin homma rokkaamaan.

Muuten olen tmu:n kanssa samaa mieltä et tuntemalla muutaman mallin metkut sa varmasti saman määrän kalaa kuin kaveri vieressä jolla on vähän kaikkea.
Sit kun ollaan siellä kalassa niin värejä ruvetaan käymään satunnais generaattorilla läpi, ensin tietysti kaikki ne jotka samalla paikalla ovat ennenkin toimineet sit tulee vuoroon kakkos ja kolmosketjut eli ne jotka ovat yleensä toimineet, nelosketjuna on tosi ärsyt ja sen jälkeen heitellään jo kaikkea pakista eteen tulevaa, ihmetellen et mikäs nytten on. Uutus värit yleensä pääsevät ekoilla retkillä siihen kakkos-kolmos ketjun statukseen ja muutaman reissun jälkeen ne joutuu joko niihin jotka löytyvät rasioiden pohjilta tai sit joku muu väri vaipuu pikku hiljaa unholaan.

Jos yksittäisistä väreistä mainitaan niin esim c47 on mulla suht pohjasakkaa ei oikein luottoa, samaan kastiin kuului hinttipinkkikin viime kesänä kun taas edellis kesänä sillä tuli kuin suokuokalla. Viime syksyn hitti väri mulla oli tuo shallow turska. Nemo on mulla kuulunut siihen tosi ärsyjen nelosketjuun joskus pelastaa päivän antamalla muutaman kalan ja toisinaan se on ihan tehoton. Et niin ne vain vaihtelee et mikä toimii ja mikä ei.
citius altius fortius
Avatar
anapee
Håkan eller Mats
Viestit: 542
Liittynyt: 12:02:28 14.07.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja anapee »

Akon erä-lehtiartikkelin innottamana innostuin kokeilemaan viehevalinnassa sellasta strategiaa, että mukana on vaan muutama (2-4) väriä läpi vuoden, joista valitaan olosuhteiden mukaan. Ensin käytössä uppo ja jos se ei pelaa, vaihdetaan shallow-versioon. Tämän jälkeen vaihdetaan toiseen väriin jne... Yllättäen etenkin syksyllä sattui niin, ettei uppo antanut mitään kun taas samassa paikassa pinnan tuntumassa uinut vehjas kelpasi. Onhan niissä kyl hienoisesti eroava uinti tai sitten tapahtumat olivat vaan aloittelijajerkkaajaan satunnaista tuuria...
Kalaa tulee kalastamalla
Avatar
lapamato
Mr. KePu
Viestit: 1174
Liittynyt: 18:44:43 11.01.2006
Paikkakunta: Monaco

Viesti Kirjoittaja lapamato »

31 kpl
-Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla-

Matti Nykäsen sanoin: "Jos mies on lomalla, naiset pitää turpansa kiinni"
Avatar
Myyrä
Apu Nahasapeemapetilon
Viestit: 1015
Liittynyt: 21:02:03 05.03.2006
Paikkakunta: Canada

Viesti Kirjoittaja Myyrä »

Kokonaista kaksi kappaletta. Ei ne niin hyviä oo, mielummin omilla ja muiden pienvalmistajien kapuloilla kalastellaan...
I feel a bit lightheaded, maybe you should drive
Avatar
Pera
Viestit: 643
Liittynyt: 18:50:28 22.08.2006

Viesti Kirjoittaja Pera »

8 eri väristä löytyy. En usko että joitain spesiaaleja lukuunottamatta tulee enempää hankittuakaan.
OhHoh
Avatar
aaAAaa
Viestit: 6205
Liittynyt: 10:42:50 17.10.2005
Paikkakunta: Weikkolan Wapaavaltio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aaAAaa »

Kai niitä parisenkymmentä on. En oo keräilijä, joten käyttökappaleet vain.
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Hande
Viestit: 15
Liittynyt: 17:59:44 15.12.2006
Paikkakunta: Åbo

Viesti Kirjoittaja Hande »

12kpl pakissa ja niistäkin puolia ei tule uitettua juurikaan. Näistä kolmella vuodesta 2003 pakissa ja hampaissa kuluneella olis pärjänny aika pitkälle, niillä tilillään pirusti kaikenkokoista kalaa. Keväällä pärjäisi tasan kahdella värillä, syksyllä joutuu enempi hakemaan. Viime pääsiäisenä 99% lukemattomista osumista tuli toiseen näistä ja toiseen osui viimeisenä kalana reissun suurin.

Hyvin brändätty, hypetetty ja kyllä toimivakin uistin, mutta ite en näe mtn tarvetta kattavampaan värivalikoimaan...
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Tjaah, pitäis tehdä inventaario. 33 tutun näköistä löysin haukkiklubin kuvasta+ muutama jonkun omavärjäämä päälle. 35-40, siis.
Pitäis tässä talven aikana vielä muutama uutuusherkku hankkia, mutta ajatus on ollut pitää valikoima sellaisena että kaikki miellyttää omaa silmää... Kesällä tulee jerkkiuran eka vuosi täyteen, eli alussahan tämä vielä on...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
Welling
Viestit: 408
Liittynyt: 16:17:33 23.09.2007

Viesti Kirjoittaja Welling »

38 kpl, joista suurin osa ei ole edes käynyt vedessä viimeisen vuoden aikana. Silti niitä ja varakappaleita tulee rahdattua aina mukana...

CA06E, C99 oranssivatsainen versio ja C76 uivat lähes joka reissulla. Avautuvalla kaudella pitää antaa peliaikaa myös Wobblerin uutuuksille sekä C114o:lle.

Perinteistä ambulanssia olen kaivannut valikoimiin. Pitänee maalata sellainen itse C46:sta.
Avatar
Pete1977
Suurin Pudottaja
Viestit: 347
Liittynyt: 18:37:49 25.11.2007
Paikkakunta: Hååkkanila

Viesti Kirjoittaja Pete1977 »

Oisko kutakuinkin 30 eri väriä, mitä pakissa kulkee. Kaikki on kalastuskäytössä, ei koristeina...
...Raimo hauesta hanurin laittoi, minä vehkeen lampaille vein.

-Onni Varis
öräwä
Silliä Kullekkin
Viestit: 538
Liittynyt: 12:55:06 02.07.2007
Paikkakunta: Joutsa

Viesti Kirjoittaja öräwä »

6-10.
4 shallowia loput normi 15centtisiä.
Vision 17
Hamekentän sentteri
Viestit: 3778
Liittynyt: 16:40:31 17.02.2007
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Vision 17 »

En yhtään.. 8) Ja yhtäkään en osta.. :)
tube
Viestit: 415
Liittynyt: 15:23:02 14.04.2006
Paikkakunta: Tapiola Garden City

Viesti Kirjoittaja tube »

<20. Vain KMCstä on varakappaleet. Muutama lisää on listalla, mutta usko enempien vieheiden tarpeeseen on veneessä koetuksella kun kaveri saa parilla, kolmella uisteella kalansa ja oleellisesti saman määrän kuin mä.


/T
Onkia - disconnecting fish
Avatar
Varaani
Viestit: 1885
Liittynyt: 07:24:34 11.05.2005
Paikkakunta: Saari

Viesti Kirjoittaja Varaani »

Jeps, Tmuhan sen tuolta ihan hyvin sanoi.
Tuskin kukaan täältä pelkillä Bustereilla kalastaa?

Jos itsellä Bustereista on mukana noin seitsemää eri väriä, löytyy muista jerkkimalleista sitten lisäsävyjä. Ja värit, eritoten sävyt, vaihtuvat vuodenaikojen mukaan.
Kuskaan mukanani normaalisti neljää eri jerkulamallia:
Bustereita, Pig Jr Suspender, 12cm Salmo Slider uppona ja omatekeleet.
Noista koostuu sitten se noin 15 värin paletti.

eri malleja siksi että saa eri uinteja kehiin jaa esimerkiksi kovassa tuulessa en itse osaa kalastaa Pigillä tehokkaasti/miellyttävästi, joka muuten on ehdoton suosikkini.
I am the lizard king, I can do anything!
Sup78
Vorsan vitjamuna
Viestit: 2742
Liittynyt: 17:17:31 22.04.2005
Paikkakunta: Tammela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sup78 »

Hieman alle 50 kpl, mulla käy normi päivänä noin 30 eri uistinta vedessä joista noin 20 on bustereita...
Ei riemulla rajaa kun Veradolla ajaa.
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4439
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Viesti Kirjoittaja Fuso »

En omista Buster Jekkejä. :oops:
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Avatar
Walto
X - filée
Viestit: 810
Liittynyt: 14:25:47 30.12.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Walto »

Liian monta, vois ruveta hävittämään...toisaalta huomenna jos kävis venemessuilla..W-kaupan osasto... :wonk:

No periaate yleensä pitää. Toiseenpäähän kun tulee, niin toisesta lähtee!
Ilman lihaskramppeja en saisi yhtään liikuntaa!
Avatar
Åbo_
Vantaan soppamies
Viestit: 2012
Liittynyt: 13:32:22 14.06.2005
Paikkakunta: Vanda

Viesti Kirjoittaja Åbo_ »

Yli 50,mutta alle 100...Waltoa lainaten,liian monta :oops: Ja lauantaina pitää messuilla w-kauppa kiertääääää kaukaa(niinhän sitä luulis) :wink:

-Åbo-
Avatar
bat
Viestit: 47
Liittynyt: 05:44:24 28.09.2006
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja bat »

tasan 1 kpl. luotan malliin virolahti.. 8)
Avatar
taemen
rekeeneekeri
Viestit: 1961
Liittynyt: 17:27:24 20.03.2006
Paikkakunta: Kuopio/Stadi

Viesti Kirjoittaja taemen »

Yhtäkään busaa en omista.
Niinkö?
Avatar
Vastarannan Kiiski
Herrojen Herkku
Viestit: 445
Liittynyt: 11:38:37 26.04.2006
Paikkakunta: Ingå/Esbå

Viesti Kirjoittaja Vastarannan Kiiski »

Kolme noita taitaa olla??
Kohta nelja kun Spanden spessu saapuu.
Ostan sitten lisää kun vaapuista on kalat loppu :twisted:
Okkeroinen,roggen brennare......
Avatar
Hilarius
Monninleipuri
Viestit: 1185
Liittynyt: 08:47:06 24.04.2005
Paikkakunta: Wellcity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hilarius »

Bustereita taitaa kulkea mukana +40 kpl sisältää aina muutamien luotto värien vara+vara+vara kappaleet.
Tars tehrä vissiin jotain...
Avatar
Ihis
Viestit: 420
Liittynyt: 23:37:12 11.12.2006
Paikkakunta: Laru

Viesti Kirjoittaja Ihis »

Mä en muuten enää mitään vara varoja kerää. Yhtään busaa en ole toistaiseksi menettänyt...parhaat kuluu loppuun ja sit uutta handelista kehiin.
3 pakillista busia saa riittää mulle, sen jälkeen kuten autsz vaatteille - vanha käyttämätön kiertoon ennenkuin uutta kaappiin Touh siis pakkiin.

Keräily on erilaji harrastakoon kuka haluaa.
Vastaa Viestiin