Kynäruisku

Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Avatar
Santos
Viestit: 209
Liittynyt: 18:31:01 07.06.2007
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Santos »

Mulle tuli joulu. Samfisun starttipaketti tuli tänään ja suureksi yllätyksekseni postilaatikossa oli myös tullista tullut lappu, eli kynäruiskukin oli tullut. olen daivaassa

Ruiskulle sekä tusinalle Badgerin omia 22ml lasipulloja tuli hintaa kaikkineen n. 142 euroa. Ja noilla pulloillahan on Suomessa arvoa 20 euroa, vaikka laskisi noilla motonetin hinnoilla, joten ei tullut katumista. Tulliahan tuosta ei loppujen lopuksi mennyt ollenkaan, koska pienin perittävä maksu on 10 euroa, eikä tuosta tullut kuin vähän yli 2 euroa 1,7 %:n tullilla. 22 % ALV tietysti meni. Toimitusajassakaan ei ole paljon noitumista, kun vasta viime viikolla tilasin ja nyt jo perillä. :D
ZiMMU
Viestit: 50
Liittynyt: 10:24:43 12.09.2007
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ZiMMU »

Kuinkas pitkä toimitusaika keskimäärin on tuolla coastairbrush.comissa?
Avatar
jones
Abebe Bikila
Viestit: 4574
Liittynyt: 20:22:55 05.05.2005
Paikkakunta: Epsåå

Viesti Kirjoittaja jones »

Arvioisin, että 1,5-2 viikkoa menee, mutta taitaa vaihdella myös nopeampaan suuntaan.
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
sepaonu
Viestit: 14
Liittynyt: 07:22:56 05.01.2006
Paikkakunta: Eesti. Rapla.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sepaonu »

Olen hankimssa ensimäista kynaruiskuja. En ole ikina maalanut sen kannsa. Ei aavistusta, millaisia värityypeja (vesipohjaiset tai liotin tai joku muut maalit) haluan käytta sen ruiskun sisälla loppujen lopuksi. Pidäs kokeilla, että millaisesta ma tykkan ja millaisten kannsa pärjan hyvin. Olen lukenut, että vesioheinteiset on jämähtanut ruiskun. Pidäsko se olla aluksi päätetu, millainen ruisku on parempi erilaisille värityypeille?
Suuri osa experteista suositele yläkupillista ja monet on suositellut HP-C iwatan. Katsoin, että niita HP-C malleja on monta. En oikeastan ymmära, mita niissa on tärkea ero. Esimerkiksi se
Micro Air Control, onko se tärkea maalamisessa, jos ymmarän oikein, nii kaikki kuka ei omista sita MAC, pärjavat?
Suututin ja neula, tarviko niita monta yhden ruiskun kanssa?
Olisko järkeva tilata ruisku+letku+ tarvitsenko jotain viella? Kompura on minulla.
Tarkoitus on osta helpokäytoinen, helposti säädetava, helposti putsatava ongelmavapa ruisku.Selva, että jos olen aloitaja, niin määrat on pienet minulla. Mutta meilla tämmoinen sanonta, että jos syöt, niin ruokahalu nouse.Ruiskun hinta viiva 130 + kulut on ok minulle.
Tässa pari viiteta, mita olen katsonut erilaisista keskusteluista, mutta saa ehdota ja neovoa mita vaan iwatan ylakupiliseista.

Product ID: H4100
Hi-Line HP-CH
127.63 EUR
http://www.coastairbrush.com/proddetail.asp?prod=H4100


Product ID: H4001
High Performance HP-C Plus
107.37 EUR
http://www.coastairbrush.com/proddetail.asp?prod=H4001


Product ID: ECL4500
Eclipse HP-CS
74.26 EUR
http://www.coastairbrush.com/proddetail ... od=ECL4500

Product ID: R4500
Revolution HP-CR
43.87 EUR
http://www.coastairbrush.com/proddetail.asp?prod=R4500

letku
Product ID: CTI-10
Iwata / Tamiya 10' Coiled Airbrush Hose
12.80 EUR
http://www.coastairbrush.com/proddetail ... d=CTI%2D10
Avatar
Jiibee
Viestit: 676
Liittynyt: 09:54:29 14.08.2007
Paikkakunta: Päijänteen ja Keurusselän välissä.

Viesti Kirjoittaja Jiibee »

Morjens, arvoisa raati.

Kaukaa haettu juttu, mutta osaisko joku sanoa minkälainen ruutta kannattaisi tuottaa kaverilta joka lähti käytmään Seattlessa ?

Ideioita missä siellä on liikkeitä joissa noita myydään?
Niilo92
Kumisaapasnössö
Viestit: 891
Liittynyt: 10:35:50 08.12.2006
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Niilo92 »

Toi hp-c plus on aika halpa tuolla.Kuinkas paljon se tulee maksamaa kulujen kanssa?
Avatar
juhta
Viestit: 103
Liittynyt: 20:40:50 24.05.2007
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja juhta »

ZiMMU kirjoitti:Kuinkas pitkä toimitusaika keskimäärin on tuolla coastairbrush.comissa?
Ja jos olette tuolta tilanneet, niin kannattaa kyllä parin viikon jälkeen alkaa postilta kyselemään niitä paketteja.

Itselle kävi nimittäin näin, että odottelin kaikessa rauhassa, ja vasta 4 viikon jälkeen ryhdyin postista kyselemään pakettia. No, vastauksena oli, että paketti on juuri lähetetty takaisin jenkkilään kun vastaanottajaa ei tavoitettu!! (mitään ilmoitusta paketista ei minulle asti tullut)

No, paketin matka usaan kesti noin 3 viikkoa, ja coastairbrush sitten taas lähetteli paketin uudestaan minulle. Viikko meni, ja paketti oli kotona. (ei pysty ymmärtämään miten sieltä tänneppäin tavara liikkuu aina 3 kertaa nopeammin kuin toiseen suuntaan)

Eli koko rumbaan meni noin 2 kuukautta + hermot moneen kertaan. Tuo coastairbrushin toiminta oli kyllä koko shown ajan loistavaa (mm. Lähettivät paketin toisella kertaa ilman postikuluja). Suomen postin toimintaa kuvaavaa kirosanaa taas ei ihan helpolla keksi.
ZiMMU
Viestit: 50
Liittynyt: 10:24:43 12.09.2007
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ZiMMU »

juhta kirjoitti:
ZiMMU kirjoitti:Kuinkas pitkä toimitusaika keskimäärin on tuolla coastairbrush.comissa?
Ja jos olette tuolta tilanneet, niin kannattaa kyllä parin viikon jälkeen alkaa postilta kyselemään niitä paketteja.

Itselle kävi nimittäin näin, että odottelin kaikessa rauhassa, ja vasta 4 viikon jälkeen ryhdyin postista kyselemään pakettia. No, vastauksena oli, että paketti on juuri lähetetty takaisin jenkkilään kun vastaanottajaa ei tavoitettu!! (mitään ilmoitusta paketista ei minulle asti tullut)

No, paketin matka usaan kesti noin 3 viikkoa, ja coastairbrush sitten taas lähetteli paketin uudestaan minulle. Viikko meni, ja paketti oli kotona. (ei pysty ymmärtämään miten sieltä tänneppäin tavara liikkuu aina 3 kertaa nopeammin kuin toiseen suuntaan)

Eli koko rumbaan meni noin 2 kuukautta + hermot moneen kertaan. Tuo coastairbrushin toiminta oli kyllä koko shown ajan loistavaa (mm. Lähettivät paketin toisella kertaa ilman postikuluja). Suomen postin toimintaa kuvaavaa kirosanaa taas ei ihan helpolla keksi.
Joo no tarvii sit varmaan alkaa kyselee perään jos ei ala kuulumaan tos viikon päästä...
Minneppä sitten kannattaa soitella,että osaavat kertoa missä paketti liikkuu?
Avatar
juhta
Viestit: 103
Liittynyt: 20:40:50 24.05.2007
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja juhta »

No tuolta coastairbrushilta saa kysymällä sen paketin lähetyskoodin (tai miksi sitä nyt sitten sanotaankaan). Sillä koodilla postin pitäisi paketti löytää, jos se vaan suomeen on jo saapunut
Avatar
Santos
Viestit: 209
Liittynyt: 18:31:01 07.06.2007
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Santos »

Minun tapauksessa Tulli poimi paketin haltuunsa, ja sain paikallisen postin sijaan ajaa 20 km/sivu heidän konttoriinsa. Siellä täti sitten ystävällisesti räknäsi ALVit päälle ja maksua vastaan sai paketin kouraan.
Avatar
Thalme
Autokoulun opettaja, Heinola
Viestit: 1046
Liittynyt: 22:02:05 21.04.2005
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thalme »

Santos kirjoitti:Minun tapauksessa Tulli poimi paketin haltuunsa, ja sain paikallisen postin sijaan ajaa 20 km/sivu heidän konttoriinsa. Siellä täti sitten ystävällisesti räknäsi ALVit päälle ja maksua vastaan sai paketin kouraan.
Itse toissa viikolla ajoin yhteensä 75 kilometriä, koska tullin mielestä läheiseen tullikaupunkiin oli lyhyt matka.


Jos olisin tullin halunnut tuon selvittävän valmiiksi, sen olisi pitänyt matkustaa takaisin Helsinkiin, jossa selvitys olisi tehty(ja täältä olisi ensin tullut allekirjoitettava lappu postissa) ja sitten se olisi lähetetty Heinolaan ja olisin maksanut tullipostinmaksut ja selvityksestä n.20 €.
Vaikka mukavahan se on katsella kun tulliakka plärää liki tunnin kirjojaan, ja miettii mihin mikäkin tuote menee.
Ettei anna liian timantti vaikutelmaa mantereen toiselta puolelta tilaamisesta... Postikulut on 30 dollariaja risat+ alv 22%
Kalliimpiin tuotteisiin voi lisätä tuon alv 22% +tullimaksun ja vaivan.
Muutamia kymppejä voi säästää, mutta itse suosin tuontia vastedes vain tavaralle, jota suomesta ei löydy.
--------------------------------------------------------
Menestykseen on kaksi sääntöä.
1) Älä koskaan paljasta kaikkia
Avatar
silli
Multimediatäkyonkija
Viestit: 2711
Liittynyt: 21:17:10 21.04.2005
Paikkakunta: Tikkala, Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja silli »

Eikä kamat muutenkaan tuolta ison veden toiselta puolen aina tule ongelmitta. :roll: Viimeksi mun paketti oli Curryn peitossa, niin just sen mausteen. :lol: Jonkun paketti oli kuljetuksessa hajonnut mun paketin päälle ja koko laatikko oli täynnä Currymössöä. Eivät edes tullissa halunneet avata sitä kun se oli jossakin välissä laitettu muovikalvon sisään mausteineen päivineen ja teipattu niin tiiviisti.

Saldona myös yksi vieläkin käytössä oleva Iwata joka oli irronnut kuljetuksessa omassa kotelossa sille kuuluvasta kolostaan ja helissyt ympäsi laatikkoa sillä seurauksella että suutimen etummainen oli tärinässä irronnut. Seurauksena tästä neula paskana ja suutin paskana kun mitään ei ollut enää edessä neulaa suojaamassa. Ja nuo osathan on juuri halpoja.. :roll: Eli tässä tapauksessa ruisku tuli aika kalliiksi.

Iwata on ihan ihan hyvä ruisku, mutta joidenkin mallien laatikko on niin iso että se mahtuu hyvin helpostikin irtoamaan siellä kolostaan, joten tuollaista haaveilevat tietää nyt ainakin riskin olevan olemassa. Tuo minun laatikossa lennellyt ruutta oli Iwata HP-BC1.
Avatar
anapee
Håkan eller Mats
Viestit: 542
Liittynyt: 12:02:28 14.07.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja anapee »

tänään lähti tilaus vetämään. saas nähdä kuinka nopiasti ja kalliilla tulee itelle joululahja :D
Kalaa tulee kalastamalla
ZiMMU
Viestit: 50
Liittynyt: 10:24:43 12.09.2007
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ZiMMU »

Laitoin tilauksen lauantaina ja maksoin mutta, eilen tuli mailia,että täytyy maksaa viel n.50$ postimaksuja :(
Avatar
Hero
Kotkan kopiosorvi
Viestit: 335
Liittynyt: 18:47:55 06.11.2007
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hero »

Purkasin kynäruiskun puhdistamista varten ja kasasin sen sitten taas kasaan, ja mielestäni ihan oikein...mutta, kun ruisku oli kasassa niin tuo liipaisin alkoi jotenkin "lenksua" ei ole enää niin pehmeä käytellä kuin ennen purkamista, missäköhän vika?? :shock: ruiskulla kylläkin vielä pystyy maalaamaan, mutta häirittee toi aika pahasti, kun se vielä tuppaa "lopettamaan" ton ilman suihkeen siinä ja juuri samassa kohtaa liipaisin "muljahtaa" jotenkin oudosti... :?: :!:
Avatar
Jiibee
Viestit: 676
Liittynyt: 09:54:29 14.08.2007
Paikkakunta: Päijänteen ja Keurusselän välissä.

Viesti Kirjoittaja Jiibee »

Nyt löysin yhen liikkeen sieltä ison veden takaa. Onko 123 euroa paha hinta Iwata HP-C plussasta?
Kaveri vois tuoda jenkeistä tullessaan, eli ilman kuluja tulis.
Maaleja jne. ei varmaan kannata lentokoneeseen roudata?
Kompressoriks ajattelin jotain isommalla säiliöllä olevaa autotallin puolelle. Sais sitten pikku naulaimia ja isompia ruiskuja käytellä myös.
Juutalainen
Viestit: 1677
Liittynyt: 19:09:16 24.10.2005
Paikkakunta: Tampesteri

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

Täällähän nuo maksaa pitkälti kolmatta sataa joten eiköhän tuo kauppa kannata.
Mynttinen
Georgen kaksoisveli
Viestit: 3027
Liittynyt: 12:10:09 21.12.2005

Viesti Kirjoittaja Mynttinen »

Itsellä ei tarvii niin kamalan ohutta tehdä,niin maalaan tuoll

crescendolla.
http://www.tempera.fi/shop/contents/fi/p99.html

saa vaihettua suuttimet ilman työkaluja ja vastaa tarkuudeltaan badgerin 150 mallia.

Maalasin viime vuoden tamit sillä ja maalaan seuraavankin vuoden. Itselle sopii hyvin,kun on paljon paksumpi kuin nuo muut,joten kädessä pysyy hyvin.
Vuosivaappuja vielä muutama jäljellä http://www.tami-vaappu.com
Avatar
Turdus
Viestit: 723
Liittynyt: 03:56:04 07.04.2006

Viesti Kirjoittaja Turdus »

Itse ostin vasta pari ruiskua, halvempi 16,90 ja toinen 24,90. Iwatan täysiä kopioita ja hinta vain murto-osa. Omaan käteen istuvat mukavasti ja aivan yhtä laadukkaita kuin merkkiruiskutkin. Hyvä puhdistus kaiken a ja o.
Avatar
Thalme
Autokoulun opettaja, Heinola
Viestit: 1046
Liittynyt: 22:02:05 21.04.2005
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thalme »

Hero kirjoitti:Purkasin kynäruiskun puhdistamista varten ja kasasin sen sitten taas kasaan, ja mielestäni ihan oikein...mutta, kun ruisku oli kasassa niin tuo liipaisin alkoi jotenkin "lenksua" ei ole enää niin pehmeä käytellä kuin ennen purkamista, missäköhän vika?? :shock: ruiskulla kylläkin vielä pystyy maalaamaan, mutta häirittee toi aika pahasti, kun se vielä tuppaa "lopettamaan" ton ilman suihkeen siinä ja juuri samassa kohtaa liipaisin "muljahtaa" jotenkin oudosti... :?: :!:
Et kertonut mikä ruisku sulla on.
Badgerissa vois olla tuo ongelma.
Punainen nuoli, osa on eri päin kuin pitäisi?
Sininen nuoli.Tuota pyörittämällä tuo punaisen nuolen kohde kiristetään painamaan liipaisinta. Muista vetää neulaa ulospäin, saat muutoin suuttimen repeämään..
Liitteet
Ba100LG.jpg
Ba100LG.jpg (32.28 KiB) Katsottu 8036 kertaa
--------------------------------------------------------
Menestykseen on kaksi sääntöä.
1) Älä koskaan paljasta kaikkia
Avatar
anapee
Håkan eller Mats
Viestit: 542
Liittynyt: 12:02:28 14.07.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja anapee »

anapee kirjoitti:tänään lähti tilaus vetämään. saas nähdä kuinka nopiasti ja kalliilla tulee itelle joululahja :D
muutama päivä meni ja ilmoittivat sähköpostitse, että varastovajauksen takia viivästyy badgerin lähetys 2-4vkoa ja ulkomaille lähetyksestä haluavat 20$ lisää. toistaiseksi ei siis mitään odottamatonta ja olen vielä tyytyväinen. saapa nähdä ehtiikö ensi vuoden alkuun (tai ehkäpä jo jouluksi) mulle. toistaiseksi toiminta sujuvaa verrattuna aiempiin kokemuksiin rapakon takaa...knock knock puuta
Kalaa tulee kalastamalla
ZiMMU
Viestit: 50
Liittynyt: 10:24:43 12.09.2007
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ZiMMU »

Ite tilasin badgerin 24pv ja 27pv tuli emaili,että ruiskut on loppu ja kestää n.2-4vk kunnes tulee lisää.
Noo 28pv tuli emaili,että ruisku on saapunut \o/ maksa lisää postimaksuja ja paketti on postissa...
Avatar
Hero
Kotkan kopiosorvi
Viestit: 335
Liittynyt: 18:47:55 06.11.2007
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hero »

Thalme kirjoitti:
Hero kirjoitti:Purkasin kynäruiskun puhdistamista varten ja kasasin sen sitten taas kasaan, ja mielestäni ihan oikein...mutta, kun ruisku oli kasassa niin tuo liipaisin alkoi jotenkin "lenksua" ei ole enää niin pehmeä käytellä kuin ennen purkamista, missäköhän vika?? :shock: ruiskulla kylläkin vielä pystyy maalaamaan, mutta häirittee toi aika pahasti, kun se vielä tuppaa "lopettamaan" ton ilman suihkeen siinä ja juuri samassa kohtaa liipaisin "muljahtaa" jotenkin oudosti... :?: :!:
Et kertonut mikä ruisku sulla on.
Badgerissa vois olla tuo ongelma.
Punainen nuoli, osa on eri päin kuin pitäisi?
Sininen nuoli.Tuota pyörittämällä tuo punaisen nuolen kohde kiristetään painamaan liipaisinta. Muista vetää neulaa ulospäin, saat muutoin suuttimen repeämään..
Ruiskuna on Airbrush bd 180 http://www.villenkello.fi/shop/kauppa3/ ... 5&show=all Tossa linkki, tässä vielä toi räjäytyskuva http://www.airbrushcentrum.com/shop/BD- ... t%F8el.jpg
Avatar
Kosu
Viestit: 229
Liittynyt: 06:57:11 13.05.2006
Paikkakunta: Vallat

Viesti Kirjoittaja Kosu »

Turdus kirjoitti:Itse ostin vasta pari ruiskua, halvempi 16,90 ja toinen 24,90. Iwatan täysiä kopioita ja hinta vain murto-osa. Omaan käteen istuvat mukavasti ja aivan yhtä laadukkaita kuin merkkiruiskutkin. Hyvä puhdistus kaiken a ja o.
Tuli muutama vuosi takaperin käytyä eräässä uistin puulaakissa oppia itelle imuroimassa ja valmistaja mainitsi kynäruiskuja ihastellessa niitä, kun oli kymmenkunta rivissä, ettei kannata kallista merkkiruiskua vaappuhommiin hommata tulee liian kalliiksi ennemmin ostaa vaikka joka värille oman halpis Iwata kopion ja heittää vaikka roskiin ja hakee uuden, jos jotain hajoaa. Hänellä oli kyllä muutama oikeakin Iwata, mutta ne oli muuhun maalailuun.
Petokalan kudosnäyte on yleensä haista kaavittu.
Avatar
Thalme
Autokoulun opettaja, Heinola
Viestit: 1046
Liittynyt: 22:02:05 21.04.2005
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thalme »

Herolle vastaisin...
Käytä rahasi seuravaksi vaikka merkkiruiskuun :wink:
Olen jo aiemmin katsellut noita Villen Kellon ruiskuja. Nuo ovh:t on ilmeisesti alkuperäisten ja hintaa vielä jää tuolle kiina ruiskullekin melkoisesti.

Ei alkuperäinen ole välttämättömyys näissä hommissa, mutta tuskin se ainakaan huonontaa työjälkeä. Ei ole tarvinnut vielä yhtään ruiskua roskiin heittää. :?
--------------------------------------------------------
Menestykseen on kaksi sääntöä.
1) Älä koskaan paljasta kaikkia
Vastaa Viestiin