Suurin vaappu/viehe jolla olette kalastanut?

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Suurin vaappu/viehe jolla olette kalastanut?

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Laitan tämän kyselyn tänne vetoharrastepuolelle, koska ainakin teoriassa ne suurimmat vieheet taitavat olla liian kookkaita heitettäviksi. Eli kertokaa suurimmista vieheistä joilla oikeasti olette yrittäneet kalaa saada ja suurimmista vieheistä joilla olette kalaa myös saaneet ja minkä kokoista?

Itse olen vetä... siis käyttänyt joskus 30cm kuusamon maxia ja saanut sillä jonkun 2-3kg hauen.

ps. Asia kiinnostaa aidosti, joten vitsailun sijaan /lisäksi kaipaan asiallisia kommentteja :evil:
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viestit: 5701
Liittynyt: 18:52:54 21.04.2005
Paikkakunta: Nousiainen 854 Vuotta.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Renfors »

Sama täällä. Maksi ja Jätti-Nilsu isoimmat. Ei kovin miellyttäviä vetää. Tietysti vapakin vaikuttaa, löysällä hirveää touhua. .
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
mutteri
Keskisuuri keilapallonkaatajastrumffi
Viestit: 2518
Liittynyt: 23:47:52 15.11.2005

Viesti Kirjoittaja mutteri »

Tais olla vuosi -95, kun sorvissa pyöräytin teakista reilu 30cm kalikan. Sitä sitten hinasin veneen perässä ja parit hauet sain, ei ne isoja olleet, siis hauet.
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Renfors kirjoitti:Sama täällä. Maksi ja Jätti-Nilsu isoimmat. Ei kovin miellyttäviä vetää. Tietysti vapakin vaikuttaa, löysällä hirveää touhua. .
Jättinilsulla olen saanut jopa hyvin kalaa (ei yli 3kg muistaakseni yhtään), mutta Maxi ei oikein vakuuta. Niitä on vieläkin 3kpl seinällä pölyttymässä ja tuskin enää veteen pääsevät. Ihmetyttää vain tuo Nilsulla/Maxilla saamieni haukien pieni koko.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
mutteri
Keskisuuri keilapallonkaatajastrumffi
Viestit: 2518
Liittynyt: 23:47:52 15.11.2005

Viesti Kirjoittaja mutteri »

12 cm nilsu on hyvä lahnavaappu, tuli huomattua männä kesänä, sai sillä tosin haukiakin.
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

mutteri kirjoitti:12 cm nilsu on hyvä lahnavaappu, tuli huomattua männä kesänä, sai sillä tosin haukiakin.
Tässä topikissa ei ole sallittua elvistellä "Bonsaivieheillä" vaan isoa sen olla pitää :twisted:
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
Dilnen
oikeesti ihan mukava norsunvittukärpänen
Viestit: 2067
Liittynyt: 02:53:27 10.04.2006
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Dilnen »

Omatekoiset porraslevyiset joissa pituutta on 18-19cm ja säkäkorkeutta n. 6cm.

Niin on kuin pientä haukea väsyttelis kun niillä "kalastaa" :lol:
Keino ei oo konsti eikä mikään, kun sen tietää.
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja pike »

Jou40 lahjoitti aikanaan minulle 30cm kuusamon maxin. Todellisuudessa tuo kai täytyi antaa tyttöystävällä, jotta hänellä ei olisi tylsää kun olen kalassa. Tuota en kuitenkaan ole uskaltanut tehdä, sillä kohta ei itselläni ole enää käyttöä tuon jälkeen :oops:

Käytössä suurimmat vaaput ovat olleet 25cm nilsu. Tuolla olen jokusen hauen onnistunut koukaamaan. Muitakin jättivaappuja löytyy ja toisinaan niitä on tuossa kaukaan edustalla käytettykin. Noista kaloja on tullut ainakin 22cm Zamilla, 20cm Nilsulla, 22cm Jätteelle, 18cm Mirrolurella, 20cm Kisco Kidillä, 20cm Sliverillä, 19cm Zaltilla

Harvemmin noita tulee vedettyä. 18cm nisse lienee yksi isoimmista haukivaapuista, jota tulee säännöllisesti käytettyä. Eikä tuosta paljoa jää isompi fatso, joka toimii takilassa tautisen hyvin.
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Pike, onko Fatsosi uintilistallinen vai -listaton malli?
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Calcutta
Viestit: 522
Liittynyt: 16:28:18 28.01.2006

Viesti Kirjoittaja Calcutta »

mutteri kirjoitti:Tais olla vuosi -95, kun sorvissa pyöräytin teakista reilu 30cm kalikan. Sitä sitten hinasin veneen perässä ja parit hauet sain, ei ne isoja olleet, siis hauet.
Teuvalla? Jossa ei ole vettä,kuin vesijohdossa!
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja pike »

Listaton ja kelluva. Tuossa kuvissa on varakappaleet parhaiten toimivista väreistä. Maalit noihin on sutinut Juupajar. Todella hyvä uisteluvaappu. Ainut ongelma on saada tuo syvälle. Tuohon ongelmaan voisi auttaa myös painot tai syvääjä. Oma kalastus on viime aikoina keskittynyt järvärin ja taimenen perään, niin tuosta en ole enempää virityksiä ehtinyt koittaa.
Liitteet
Salmot.jpg
Salmot.jpg (27.83 KiB) Katsottu 7856 kertaa
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Upea tuo "punasuomu", eikä toinenkaan ruma ole.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
mutteri
Keskisuuri keilapallonkaatajastrumffi
Viestit: 2518
Liittynyt: 23:47:52 15.11.2005

Viesti Kirjoittaja mutteri »

Calcutta kirjoitti:
mutteri kirjoitti:Tais olla vuosi -95, kun sorvissa pyöräytin teakista reilu 30cm kalikan. Sitä sitten hinasin veneen perässä ja parit hauet sain, ei ne isoja olleet, siis hauet.
Teuvalla? Jossa ei ole vettä,kuin vesijohdossa!
No ei. Saimaalla Savon puolessa.

Edita: heräsi mielenkiinto, että mikä tuossa tekstissäni viittaa Teuvaan? :shock:
Peksim
TöPeksim
Viestit: 1130
Liittynyt: 14:21:33 07.02.2006
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peksim »

Joskus on tullut vedossa testattua faijan vuosia sitten tekemää reilusti +30cm vaappua, armoton möykky metallisella turpalevyllä. Kalaa ei kyllä tullut saatua, uinti aika metkan näköinen :D

Suurin mitä on tullut useammin ja tulee edelleen melko säännöllisesti uitettua on 22cm sliver, kelpo peli niin hauelle kuin kuhallekin :roll:
Avatar
Maknum
Viestit: 431
Liittynyt: 10:15:28 14.01.2006
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Maknum »

Taitaa olla 18-cm nilsu... Tämä siis sellainen, jolla uistelen useasti...
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Tähänastisen otoksen perusteella siis juuri kukaan ei säännöllisesti (edes harvakseltaan) käytä +25cm uistimia. Kiitos vastauksista ja lisää kaivataan.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Deep
kirjuri
Viestit: 3313
Liittynyt: 11:40:21 13.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Deep »

maksi, nisse, isoin magnum ja joku opm:n isohko vaappu.. muinoin siis nuo. Viime aikoina isoimmat on 22cm zamit heitossa.
tomtom
Viestit: 36
Liittynyt: 11:23:42 01.09.2006
Paikkakunta: OKU

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Mututuntuille:

Teuvan aikuiskoulutuskeskus TEAK OY
Avatar
Maknum
Viestit: 431
Liittynyt: 10:15:28 14.01.2006
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Maknum »

Tyrä kirjoitti:Tähänastisen otoksen perusteella siis juuri kukaan ei säännöllisesti (edes harvakseltaan) käytä +25cm uistimia. Kiitos vastauksista ja lisää kaivataan.
Ja tästä voimme päätellä, että kalamies.com on täynnä pikkusinttien kalastajia :lol:
Avatar
Loka
Viestit: 370
Liittynyt: 08:14:26 22.04.2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Loka »

Stormin Kickin' Minnow -nuljakkeita (26 cm 150g) tuli ostettua JiiHoolta pari kappaletta syksyksi. Toisesta repesi pyrstöpuoli n. 10 kg (+/- 2 kg) luupään kanssa. Sain juuri jerkattua koukut suusta pois ettei vaan tarttunut... Muita tapahtumia ei toistaiseksi, mutta keväällä pitää vielä uitella tuota ehjäksi jäänyttä.

Tuossa kuva (kuvassa tosin pienempi malli):
http://www.stormlures.com/products/lure ... soft_lures
Avatar
kari
Yrjö I Rusetti
Viestit: 897
Liittynyt: 14:56:05 14.09.2005
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja kari »

raappalan ~20 senttistä maknumia on tullut hinailtua. tuloksena kaksi kalaa: hauki (taisi olla uistimen mittainen) ja ahven oli reippaasti uistinta pidempi.

eli hyvä ahvenvaappu :?:
- kari -
sekakäyttäjä vm -73
Se kaikki alkoi ihan mato-ongesta, sitten kokeilin waariwainaan apumatikkia. Jossain vaiheessa siirryin avokelaan ja kokeilin myös vetouistelua...
mutteri
Keskisuuri keilapallonkaatajastrumffi
Viestit: 2518
Liittynyt: 23:47:52 15.11.2005

Viesti Kirjoittaja mutteri »

tomtom kirjoitti:Mututuntuille:

Teuvan aikuiskoulutuskeskus TEAK OY
Aha! Tarkoitin kylläkin sitä puulajia. :lol:
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

25,4 sentin pituinen Manta Hang taitaa olla mun isoin käytössä oleva uistin. Manta Hang painaa 170 grammaa ja on kyllä ihan heittokalastuskäytössä. Lataa GayLoomiksen juuri sopivasti. Kalaa ko. pelillä tosin ei ole tullut...

Toinen iso peli johon olen tutustunut on Salmo Skinner-vaappu (20cm, 92g). Ui laajalla, houkuttelevannäköisellä potkulla. Liian suuri kelausvastus tosin poisti tuon käyttövieheideni keskuudesta.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Möykky
SÄRKI-LOVER
Viestit: 1517
Liittynyt: 21:54:09 20.02.2006
Paikkakunta: Joen varrella

Viesti Kirjoittaja Möykky »

Itellä taitaa olla suurin, millä oon kalastellu, ni tuo Zamin 22 -senttinen. :roll: Ensimmäinen kala minkä sillä sain, ni oli mukava seiskapuokki, mut sen jälkeen ei oo sillä tullu ku kai yks parin kilon sintti... :?
Avatar
perza
da´ keittiöpönö
Viestit: 4716
Liittynyt: 10:03:55 16.05.2005
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perza »

Noita 18cm magnumeita löytyy pakista n. parikymmentä ja kyllä niillä kalaa tulee, mutta ei cielä mitään isoja kaloja ole kohdalle sattunut. Myös pari 25cm nilsua löytyy, mutta niitä käytän vain sillointällöin vedessä, eikä niillä kyllä ole koskaan mitään tullutkaan.
:)
Vuosivaappu 2015 nyt saatavilla!

Vuosivaappu 2015
Vastaa Viestiin