Erä mylly taas käynnissä.

Alueen säännöt
Tänne kaikenlainen lehdistöä, tv:tä, radiota tai muita medioita koskeva keskustelu, sekä keskustelut niissä olleista jutuista, testeistä ym. Huom ei mainoksia tänne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
JaLi
Viestit: 301
Liittynyt: 10:57:36 06.06.2005
Paikkakunta: Haukipudas

Erä mylly taas käynnissä.

Viesti Kirjoittaja JaLi »

Vasen on oikea.. sanoi joku minua viisaampi.
Avatar
Hyttinen_T
Viestit: 103
Liittynyt: 17:30:26 16.12.2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Hyttinen_T »

joko nämä alkais riittämään, menee loppukin usko ihmisyyteen.............
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Minusta on ihan oikein antaa palautetta puutteista sekä muista lehteen liittyvistä asioista. Ehkäpä se suuri maailma, joskus vielä avautuu ummikoillekkin?
Avatar
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viestit: 8114
Liittynyt: 19:53:03 21.04.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Mulle muuten tupsahti tänään luukusta eVÄ-läpyskän tilaustarjous!
Tarviikin oikein tutkia, mitä herkkua mulle tarjotaan...
Avatar
Säynävä
Lahna mikä Lahna
Viestit: 735
Liittynyt: 05:33:30 04.05.2005

Viesti Kirjoittaja Säynävä »

Palautetta saa ja pitääkin antaa, mutta vain positiivista. muutoin SS mies on hyvin hyvin vihainen.
Avatar
aitohoppis
Veekoon vihreä kakkonen
Viestit: 1939
Liittynyt: 20:55:21 21.04.2005
Paikkakunta: Helsingfors
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aitohoppis »

Stickan kirjoitti:Mulle muuten tupsahti tänään luukusta eVÄ-läpyskän tilaustarjous!
Tarviikin oikein tutkia, mitä herkkua mulle tarjotaan...
Meillekin tuli, meidän osoitteella, henkilölle nimeltä Sigvard Ekholm :shock:
~sing if you are happy that way~
Avatar
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viestit: 8114
Liittynyt: 19:53:03 21.04.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Kai sä tilaat sen?
Itse olen kahden vaiheilla...
Näytti meinaan itse päätoimittajalla olevan kalamies.comin
pipo päässä toisella foorumilla esiintyneessä fotossa.
Lämmitti mieltäni huomata, että seistään Sepon kanssa samassa veneessä.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Stickan kirjoitti:Kai sä tilaat sen?
Itse olen kahden vaiheilla...
Näytti meinaan itse päätoimittajalla olevan kalamies.comin
pipo päässä toisella foorumilla esiintyneessä fotossa.
Lämmitti mieltäni huomata, että seistään Sepon kanssa samassa veneessä.
Jep!

Mitenkäs sen Enon kanssa kävi!?
Avatar
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viestit: 8114
Liittynyt: 19:53:03 21.04.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Minkä vitun enon?
Enoni soitti muutama vuosi sitten ja urputti jotain sille kuulumatonta skeidaa. Kehoitin keskittymään omiin asioihinsa, ettei tulisi nenä kipeäksi.
Ei ole sen jälkeen kuulunut, saati näkynyt...
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

OT!

:mitaviddua:
Avatar
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viestit: 8114
Liittynyt: 19:53:03 21.04.2005
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Ai joo, sä meinaat "enon venettä"... :hmmm...ahaa!:
tiddi
Viestit: 81
Liittynyt: 11:57:02 01.10.2006
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja tiddi »

Kannattaa tilata! Irtonumeroina saa halvemmalla ku kestona. Just vähän aikaa sit kesto poikki! Ai nii saahan sieltä kestotilaaja jonku romukuorman lahjaks....
Avatar
Hyttinen_T
Viestit: 103
Liittynyt: 17:30:26 16.12.2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Hyttinen_T »

sakkeus kirjoitti:Minusta on ihan oikein antaa palautetta puutteista sekä muista lehteen liittyvistä asioista. Ehkäpä se suuri maailma, joskus vielä avautuu ummikoillekkin?
Palaute on palautetta, asialliseen palautteeseen yleensä vastataan asian mukaisella palautteella eikä sorruta alatyyliseen parjaamiseen. Yleensä jos näin käy ei ihmisellä ole oikein asiat hyvin omassa elämässään saatikka päässään.
Avatar
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viestit: 5701
Liittynyt: 18:52:54 21.04.2005
Paikkakunta: Nousiainen 854 Vuotta.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Renfors »

Hyttinen_T kirjoitti:
sakkeus kirjoitti:Minusta on ihan oikein antaa palautetta puutteista sekä muista lehteen liittyvistä asioista. Ehkäpä se suuri maailma, joskus vielä avautuu ummikoillekkin?
Palaute on palautetta, asialliseen palautteeseen yleensä vastataan asian mukaisella palautteella eikä sorruta alatyyliseen parjaamiseen. Yleensä jos näin käy ei ihmisellä ole oikein asiat hyvin omassa elämässään saatikka päässään.
Turha yleistää. Asialliseenkin palautteeseen jos saa myllykirjeen kaupanpäälle, niin on maailmankirjat sekaisin.

Kannattaisi Sinunkin Timo lukea, mitä on puhuttu, eikä olettaa kirjoittajien olevan luonnevikaisia.

Jätä Jeesustelut sikseen. :wink:
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
Avatar
Hyttinen_T
Viestit: 103
Liittynyt: 17:30:26 16.12.2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Hyttinen_T »

Luettu on ja siksi kommentoin, luonnevikaiseksi tuskin ketään mainitsin. Se mikä on jeesustelua on jokaisen omassa harkinnassa
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Hyttinen_T kirjoitti:
sakkeus kirjoitti:Minusta on ihan oikein antaa palautetta puutteista sekä muista lehteen liittyvistä asioista. Ehkäpä se suuri maailma, joskus vielä avautuu ummikoillekkin?
Palaute on palautetta, asialliseen palautteeseen yleensä vastataan asian mukaisella palautteella eikä sorruta alatyyliseen parjaamiseen. Yleensä jos näin käy ei ihmisellä ole oikein asiat hyvin omassa elämässään saatikka päässään.
Niinpä! Miksiköhän tämän erään lehden asiat ovat aina ylimpänä ja pinnalla? Yleisesti tuo julkisuus ja pinnalla pysymisen pyrkimykset eivät välttämättä ole aina eduksi, kuten olemme sen tässä muutama menneenä kuukautena nähnneet?! Ilmeisesti eräs PT ei jostain syystä ole kestänyt julkaisuunsa kohdistunutta ansaittuakin kritiikkiä ja arvostelua. Näin ollen kyseiseen julkaisuun suhtaudutaan kuluttajan näkökulmasta katsoen tällähetkellä suurella varauksella.

Tämä on minun näkemykseni asiasta. Enkä edelleenkään tilaa Erästä lehteä......
Avatar
karttuiivari
Viestit: 724
Liittynyt: 19:01:30 31.03.2005
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karttuiivari »

Oli maininnu mutkin, ja ihan nimellä, niin ja kalamies.comin 8)
Avatar
munapata
Viherpillu
Viestit: 2851
Liittynyt: 14:07:37 16.12.2006
Paikkakunta: Lappenranta

Viesti Kirjoittaja munapata »

:shock: Näky tippuneen eRÄän lehden propakandajulkaisu postiluukusta. Annoin asianmukaisen käsittelyn. Kuorta avaamatta roskikseen.

-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Avatar
timkil
Viestit: 117
Liittynyt: 22:33:41 21.04.2005
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja timkil »

Voisiko joku auttaa minua, vähäjärkistä putkiaivoa?

Mistä tässä Erän ja sen toimittajien/avustajien topicista toiseen jatkuvassa mollaamisessa on oikeasti kysymys? Mihin sillä pyritään?

On masentavaa, että virkistävän "vaihtoehtoisena" palstana alkanut foorumi on muuttunut tämmöiseksi. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, tämä palsta perustettiin mm. niitä varten, jotka olivat kyllästyneet kalakomin omituisiin jänkkäyksiin. Tänne tuli oitis asiantuntemusta laidasta laitaan ja nyt - sama ralli vuoron perään päällä molemmilla keskustelupalstoilla!

Ymmärrän kyllä jossain määrin (en siis läheskään täysin) Karttuiivarin venemessukommentteja, mutta monen kirjoittajan kommentit tuntuvat minusta merkillisiltä peesaamisilta ilman oikeita perusteita. Ehkä se vain tuntuu hyvältä olla samaa mieltä kuin "muut pojat"? Tuntuu melkein siltä, että vasta sitten on oikea kalamies, kun on haukkunut Suurosta julkisesti.

Voisiko joku oikeasti valaista asiaa? Perusteeksi ei mielestäni riitä, että Suuronen/Matikainen/Uitti/Tuiskunen/Kojo/Manninen/Kanerva/Berg/Jussila/Rannisto/Räisänen /Rinne (voit lisätä haluamiasi nimiä tähän perään) on paska jätkä, jotakin konkreettisempaa kaipaisin, jotta ylittäisi meikäläisen käsityskyvyn.

Timo Kilpeläinen (joka on kirjoittanut Erään, mutta kymmenin kerroin enemmän muihin lehtiin).
Avatar
aaAAaa
Viestit: 6205
Liittynyt: 10:42:50 17.10.2005
Paikkakunta: Weikkolan Wapaavaltio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aaAAaa »

karttuiivari kirjoitti:Oli maininnu mutkin, ja ihan nimellä, niin ja kalamies.comin 8)
Any publicity is good publicity! Eli savox ei se mittän, kun maine kasvaa! :wink:
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

timkil kirjoitti:Voisiko joku auttaa minua, vähäjärkistä putkiaivoa?

Mistä tässä Erän ja sen toimittajien/avustajien topicista toiseen jatkuvassa mollaamisessa on oikeasti kysymys? Mihin sillä pyritään?
Tuskin siinä on tietoisesta mollaamisesta tai johonkin korkeampaan tavoitteeseen pyrkimisestä kyse. Se yleistys olisi liian helppoa. Erä on iso lehti, ja sillä on suomalaisessa kalastusgenressä iso jalansija. Mun mielestä on varsin luonnollista että se herättää lukijoissa äärimielipiteitä, niin ääripositiivisia kuin äärinegatiivisiakin. Tilanne on varmaan sama muillakin isoilla ja "monialaisilla" lehdillä, kuten vaikkapa Tekniikan Maailmalla.

Erona moniin muihin lehtiin on kai se, että Erän toimittajat, avustajat, päätoimittaja jne. ovat varsin kärkkäästi keskusteluun eri foorumeilla osallistuneet. Keskusteluun osallistumisesta plussat Erälle, mutta se tapa, millä siihen on osallistuttu, ei ole ollut paras mahdollinen. Vaikka foorumeilla Erä-lehteä kritisoivat mielipiteet eivät aina ole olleetkaan täysin perusteltuja, niistä olisi silti pitänyt ottaa onkeensa ja poimia niistä ne positiiviset puolet (ideat ja toiveet). Eikä niinkään takertua joka pilkkuun ja jokaiseen kriittiseen kommenttiin ja lähteä "myllykirje" -linjalle, sähköpostitteluihin ja soittorumbaan. Se lienee porukkaa eniten ärsyttänyt, asia on koettu siten että kaikki negatiivinen kommentointi on Erä-lehden mielestä pahasta ja ei-sallittua. Ja näin tilanne on kai ruokkinut itse itseään.

Tämä siis vain omana mutuna ja täysin riippumattomana mielipiteenä.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

catch-a-fish kirjoitti:
timkil kirjoitti:Voisiko joku auttaa minua, vähäjärkistä putkiaivoa?

Mistä tässä Erän ja sen toimittajien/avustajien topicista toiseen jatkuvassa mollaamisessa on oikeasti kysymys? Mihin sillä pyritään?
Tuskin siinä on tietoisesta mollaamisesta tai johonkin korkeampaan tavoitteeseen pyrkimisestä kyse. Se yleistys olisi liian helppoa. Erä on iso lehti, ja sillä on suomalaisessa kalastusgenressä iso jalansija. Mun mielestä on varsin luonnollista että se herättää lukijoissa äärimielipiteitä, niin ääripositiivisia kuin äärinegatiivisiakin. Tilanne on varmaan sama muillakin isoilla ja "monialaisilla" lehdillä, kuten vaikkapa Tekniikan Maailmalla.

Erona moniin muihin lehtiin on kai se, että Erän toimittajat, avustajat, päätoimittaja jne. ovat varsin kärkkäästi keskusteluun eri foorumeilla osallistuneet. Keskusteluun osallistumisesta plussat Erälle, mutta se tapa, millä siihen on osallistuttu, ei ole ollut paras mahdollinen. Vaikka foorumeilla Erä-lehteä kritisoivat mielipiteet eivät aina ole olleetkaan täysin perusteltuja, niistä olisi silti pitänyt ottaa onkeensa ja poimia niistä ne positiiviset puolet (ideat ja toiveet). Eikä niinkään takertua joka pilkkuun ja jokaiseen kriittiseen kommenttiin ja lähteä "myllykirje" -linjalle, sähköpostitteluihin ja soittorumbaan. Se lienee porukkaa eniten ärsyttänyt, asia on koettu siten että kaikki negatiivinen kommentointi on Erä-lehden mielestä pahasta ja ei-sallittua. Ja näin tilanne on kai ruokkinut itse itseään.

Tämä siis vain omana mutuna ja täysin riippumattomana mielipiteenä.
Tuohon ei ole juuri lisäämistä. Tässähän nämä päällimmäiset......
Avatar
Toku
Kauneussalongin yksisilmäinen kummitus
Viestit: 2566
Liittynyt: 13:31:48 26.04.2005
Paikkakunta: Riisimäki

Viesti Kirjoittaja Toku »

Stickan kirjoitti:Mulle muuten tupsahti tänään luukusta eVÄ-läpyskän tilaustarjous!
Tarviikin oikein tutkia, mitä herkkua mulle tarjotaan...
Prkl :shock: hyvä kun muistutit!
Mulla on edelleen avaamatta tuo tarjousläpyskä...
Yksi iso pelastaa päivän!
Mikko_-Procyon-
Ich Liebe HH
Viestit: 467
Liittynyt: 21:28:20 01.05.2005
Paikkakunta: Oikeasta reunasta vähän vasempaan

Viesti Kirjoittaja Mikko_-Procyon- »

Toku kirjoitti: Prkl :shock: hyvä kun muistutit!
Mulla on edelleen avaamatta tuo tarjousläpyskä...
Shhhh... se on mainostoimiston suunnittelema monivärinen informaatiolehtinen, joka sisältää edullista hintatietoutta ja tiiviin tietopaketin kestotilaajan eduista. Älä käytä siitä niin halveeraavaa nimitystä :lol: :bigboss:
Propilkki 2 - jo 10 vuotta virtuaalipilkintää. www.kalassa.net/propilkki2
Avatar
taemen
rekeeneekeri
Viestit: 1961
Liittynyt: 17:27:24 20.03.2006
Paikkakunta: Kuopio/Stadi

Viesti Kirjoittaja taemen »

Tarjousläpyskät menee meillä suoraan kaiken muun paskan kanssa roskiin.
En boikotoi mitään lehteä suoranaisesti, mutta tarjoukset harvemmin kiinnostaa. Eli sama homma vaikka olisi jonku lööppilehden tai eVän, roskiin ne menee.
Niinkö?
Vastaa Viestiin