Tammerkoski

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
pahakuikka
Viestit: 426
Liittynyt: 14:13:35 01.07.2009
Paikkakunta: Tampere

Re: Tammerkoski

Viesti Kirjoittaja pahakuikka »

Onpas tämä aihe painunut unholaan. Ei ole itse tullut vuosiin käytyä ja nyt on taas alkanut poltteleen. Sen verran kävin muistoja marraskuun pakkasilla palauttelemassa, että keskikoskelta sain puntilla kirren puijattua. Jokos perhoalueella käy porukkaa kalassa? Eilen ei ainakaan ketään näkynyt kun kävin katsomassa. Vision17 ja muut?

Täytyykin alkaa rakenteleen ampparia. Sit sidotaan parit tinselit, streamerit ja putket, joten eiköhän se taas siitä.
Okkimo
Viestit: 10
Liittynyt: 20:52:25 01.12.2011

Re: Tammerkoski

Viesti Kirjoittaja Okkimo »

Millaisilla perhoilla kalastatte koskessa ? Ootteko käyttäny uppoavia perukeita ja painotettuja perhoja ? Vai millä ootte kalaa saanu ?

Edit: Nii ja perhovavalla heiteltäviä perhoja, haspelilla oon putkiperhopuntteja heitelly, mutta ois kiva perhovavallaki kokeilla.
Avatar
mutku
Viestit: 766
Liittynyt: 19:22:38 15.04.2008
Paikkakunta: Nokia

Re: Tammerkoski

Viesti Kirjoittaja mutku »

Okkimo kirjoitti:Millaisilla perhoilla kalastatte koskessa ? Ootteko käyttäny uppoavia perukeita ja painotettuja perhoja ? Vai millä ootte kalaa saanu ?

Edit: Nii ja perhovavalla heiteltäviä perhoja, haspelilla oon putkiperhopuntteja heitelly, mutta ois kiva perhovavallaki kokeilla.
omaa kokemusta
-Pintaperhot ja tinselit toimii kesällä kun kalaa pinnassa
-Liitsit ja streamerit toimii ympärivuoden
pinkkiä,oranssia,mustaa ja valkosta kehiin niin toimii..

kannattaa varmaan alottaa kellusiimoilla ja tarvittaessa painottaa hiukan peruketta

jos ei heittotaito ole kunnossa niin perhoalueen "montulla" voi lyijypääliitsiä pomputella muiden "pilkkijöiden" mukana...

mee Vision17 takapiruks jokukerta niin opit ettei ne pitkät heitotkaan aina kalaa anna :lol:
Vision 17
Hamekentän sentteri
Viestit: 3778
Liittynyt: 16:40:31 17.02.2007
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tammerkoski

Viesti Kirjoittaja Vision 17 »

Okkimo kirjoitti:Millaisilla perhoilla kalastatte koskessa ? Ootteko käyttäny uppoavia perukeita ja painotettuja perhoja ? Vai millä ootte kalaa saanu ?

Edit: Nii ja perhovavalla heiteltäviä perhoja, haspelilla oon putkiperhopuntteja heitelly, mutta ois kiva perhovavallaki kokeilla.

Itse tulee nykyään käytettyä lähes poikkeuksetta putkiperhoja, väri skaala on ihan laidasta laitaan.. En näin äkkiä muista sellaista väriä, millä en ois saanu tammerkoskesta kalaa, ei sellasta taida edes olla, joten kaikki värit pelaa..

Tällä hetkellä toimii uppoavat siimat, lämpösemällä vedellä tulee käyttyä myös inttereitä ja pintasiimoja..


Sinne vain koittamaan, kalaa on aina...
"Jo vain hauki on hyvä kala, varsinkin isompi. Tuollaisen 5-10kg hauen, kun heittää rantaviivalle poikittain, niin kyllä nousee vene liukkaasti rannalle"
Kuhan kalastaja
Viestit: 20
Liittynyt: 11:21:07 19.11.2016

Re: Tammerkoski

Viesti Kirjoittaja Kuhan kalastaja »

Onko porukka käynyt Tammerkoskella lähiaikoina kalastamassa? Onko noussut kalaa, jos on niin minkä kokoista(pituus, paino) ja minkä lajista?
Vision 17
Hamekentän sentteri
Viestit: 3778
Liittynyt: 16:40:31 17.02.2007
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tammerkoski

Viesti Kirjoittaja Vision 17 »

Tänään viimeksi kävin ja saalina kaksi karvan yli kilon kirreä.. Tällä hetkellä kalaa tulee tasasesti välikoskelta ja perhokalastusalueelta..
"Jo vain hauki on hyvä kala, varsinkin isompi. Tuollaisen 5-10kg hauen, kun heittää rantaviivalle poikittain, niin kyllä nousee vene liukkaasti rannalle"
Vastaa Viestiin