Kahluuvarustus

Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Progamer
Himopelaaja
Viestit: 827
Liittynyt: 16:13:28 25.10.2006
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Kahluuvarustus

Viesti Kirjoittaja Progamer »

http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?p ... ductid=528

Ekat kahluuhousut olis hakusessa ihan tämmöseen satunnaiseen käyttöön. Ei mihinkään perhosteluun vaan ul-kalastukseen, sais haettua pohjaan jääneet vaaput ja muutenkin vois kahlailla :lol: Tekkeekö mittään?
Viimeksi muokannut Progamer, 09:30:09 20.09.2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Tatuu
"Larvanto"
Viestit: 1413
Liittynyt: 10:37:08 14.05.2005
Paikkakunta: Espoo/Kotka

Viesti Kirjoittaja Tatuu »

Mitään tekee, muttei paljon enemmän. Kyllähän noilla kahlaa, mutta ovat todella epämukavat päällä + rumat. "Käytettynä" hyviäkin housuja + kenkiä pyörii alle 100e, joten en suosittele noita.
Team Don't Push The River Member #1

"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan.", Matti Nykänen.
Jare
Viestit: 74
Liittynyt: 12:48:02 28.10.2006
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jare »

Tatun kanssa samoilla linjoilla... Käytettynä saa hyviä ja jos nyt ei käytettyjä halua ostaa niin vielä saisi varmaankin kalastusliikkeistä talvialennuksella housuja ja kenkiä. Esim. Keeperit on suht hyvät, jos nyt ei hirvittämään rymyämistä pidä :lol: (itselläni kesti vuoden). Noh kuitenkin vähän yli satasella voi jo saada ihan uudetkin vermeet.
Avatar
Progamer
Himopelaaja
Viestit: 827
Liittynyt: 16:13:28 25.10.2006
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Progamer »

Joo, sama kait se on satsata kerralla johonki parempaan.
Avatar
Tatuu
"Larvanto"
Viestit: 1413
Liittynyt: 10:37:08 14.05.2005
Paikkakunta: Espoo/Kotka

Viesti Kirjoittaja Tatuu »

Jos haluat halvalla kohtalaiset pöksyt, niin osta jostain vanhat neparit. Kestää ja on myös suhteellisen sexyt :lol: Saakelin kuumat vain kesällä. Noita näkyy välillä ihan muutamalla kympillä olevan aina välillä myynnissä.
Team Don't Push The River Member #1

"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan.", Matti Nykänen.
Avatar
hopeatukka
Saitanivan sieni-insinööri
Viestit: 3758
Liittynyt: 06:22:11 30.03.2006
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja hopeatukka »

Jossakin oli uusia Hodgmanin neopreeneja sikahalvalla, kun vaan muistas missä. Toistakymmentä vuotta kesti mulla käytössä, alkuaikoina kovassakin. Pikkusen lämpimäthän ne kesähelteellä on, mutta harkiten kun liikkuu. :wink:
Muistaa heti käydä kahlaamassa kainalovedessä, niin viilenevät kovasti. Haihtuminen nääs.
Siitäpä tulikin mieleen, että vieläköhän ne mun kahluumonot olis kunnossa siellä näätämöjokivarressa? Unohtuivat puun oksalle vuonna -96 tai -97. 8)
Eihän näillä huohottavilla pysty kylmässä vedessä kun käväsemään, niin jo on munat ku kahlaajalla, pienet ja siniset. Vakavasti oon aatellu ostaa vielä nuo Hodgmanin neopreenit noiden läähättävien rinnalle. Hemmetin rimpulakoivet, kenkäkin tehty kai norsunjalalle kun pitää mutkissa ottaa ennakko, tai vaihtoehtosesti liimata narut nokkaan mistä ohjata jos meinaa mennä minne aikoo. Kiintokengälliset nääs.
Juokse villi lapsi!
Se Isoin Kuulapää
Viestit: 37
Liittynyt: 19:45:19 03.12.2006
Paikkakunta: Eno

Viesti Kirjoittaja Se Isoin Kuulapää »

Heh, mulla on justiisa nuo Hodgmannin ruskeat neot, ovat ne ainakin kestävät. Olen itse aikeissa hommata tänä keväänä uudet, sellaiset hinta-laatu suhteeltaan opiskelijalle sopivat. En tod. aio ostaa mitään halvimpia mitä puoti tarjoaa, koska kyllä housujen tulee olla hyvät ja kestävät, vaikkeivat koko liikkeen kalleimmat olekaan.

Onko teillä antaa mitään vinkkiä, et mitkä housut kannattas napata kyytiin, tai sanotaan näin et mitä housuja kannattas katsoa tarkemminkin?
Itellä ei noista kahluukamoista ole oikein mitään tietoa sen tarkemmin, niin mietin et kysyn teiltä jo ennakkoon. Meillä täällä Joensuussa on Tyrskytaimen, tai no oli aiemmin, nykyisin se sama puoti on Joensuun Kalastustaito, niin sieltä aion kysellä, tuttuja kun sen myyjän kanssa olen.
Mut joo, merkkejä / malleja, plussia ja miinuksia kaivataan. Niin tuttu kun se myyjä onkin niin kumminkin oman lompakkonsa nimissä se sitä tavaraa myy, ois aina mukava kun ois useammankin ihmisen mielipiteitä asiasta.

Kireitä.
Avatar
Tatuu
"Larvanto"
Viestit: 1413
Liittynyt: 10:37:08 14.05.2005
Paikkakunta: Espoo/Kotka

Viesti Kirjoittaja Tatuu »

Vissun Extremet on varma valinta. Täyttä hintaa niistä ei kannata maksaa. Usein löytää hyvistä alennuksista. Kaverilla oli jotkut Vangenin pöksyt. Maksoi reilun huntin ja vuoden se römys niillä ilman ongelmia. Sen jälkeen jäi kalastus vähän vähemmälle...mutta asiallisilta housuilta vaikutti. Oliskohan ollut Vangen Air -mallinimi.
Team Don't Push The River Member #1

"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan.", Matti Nykänen.
Avatar
Lohi_Ari
Viestit: 1139
Liittynyt: 09:30:00 28.12.2006
Paikkakunta: Lapveden ranta (Highland)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lohi_Ari »

Nuo Ron Thompsonit on muuten hyvät, mutta viileällä ilmalla kylmät ja helteellä kuumat. Kaapissa olis yhdet , muistaakseni kiinalaiset(Sherwood tai jotakin) olleet kolmesti käytössä: ensimmäisen, viimeisen ja ainoan kerran.
Green Highlander.

><(((((°> "My wife told me that if I go fishing again she'll leave me.
God, I'm going to miss her!" <°)))))><
Avatar
Progamer
Himopelaaja
Viestit: 827
Liittynyt: 16:13:28 25.10.2006
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Progamer »

Tuunasin otsikkoa. Alle satasella pitäs saada ja mielellään vielä irtomonot pitäs olla. Nuo Hodgmannit alko kiinnostamaan mut ei löytyny mistään.
Avatar
Progamer
Himopelaaja
Viestit: 827
Liittynyt: 16:13:28 25.10.2006
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Progamer »

Ostettiin kaverin kanssa sitten tuommoset Ron Thompsonit, onhan ne vähän muhkeen oloset mutta ajaavat asiansa.
Avatar
Kesis
Guy Fawkes, sokea kerjäläinen
Viestit: 1791
Liittynyt: 19:49:34 26.06.2006
Paikkakunta: trUku

Viesti Kirjoittaja Kesis »

Scierran MBQ -housut tuli ostettua mutta en ole vielä niitä ehtinyt käyttää. Luulen tehneeni melko hyvät kaupat mutta varmuudella en tiedä.

Onko kellään kokemuksia kyseisistä pöksyistä?
I wish I had ghosts...
uistelia
Viestit: 1
Liittynyt: 13:42:54 14.04.2007

kahluuhousut

Viesti Kirjoittaja uistelia »

mulla myynnissä huutonetin puolella loop merkkiset
kahluu housut ja kengät. onko kellään kokemuksia
kyseisistä välineistä.
Avatar
mjl
Viestit: 654
Liittynyt: 13:18:52 15.05.2006
Paikkakunta: Jns
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mjl »

http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?p ... ductid=528
Mitään tekemisestä en tiedä.
Mutta mitä väliä sillä on jos ovat rumat?
Harva kuitenkaan naisen iskuun kahluuhousut jalassa menee...
Avatar
J.a.M
Viestit: 1734
Liittynyt: 13:09:11 11.07.2005
Paikkakunta: Kempton
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J.a.M »

onko nyt juuri halvempia neopreenejä ku vissun subzerot alle 90€ jos satsais alkukauteen ja ei kehtaa muniaan palelluttaa
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa
Avatar
Progamer
Himopelaaja
Viestit: 827
Liittynyt: 16:13:28 25.10.2006
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Progamer »

mjl kirjoitti:http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?p ... ductid=528
Mitään tekemisestä en tiedä.
Mutta mitä väliä sillä on jos ovat rumat?
Harva kuitenkaan naisen iskuun kahluuhousut jalassa menee...
Niimpä, hyvin nuo on pelittäneet :D
roimari
Viestit: 102
Liittynyt: 11:20:25 13.10.2005
Paikkakunta: Jokivarsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja roimari »

Peuharti paitsioon. Ei sinne munaveteen tarvi aina porkata kuin kiimassa oleva uros hirvi sen nartun perässä.. :?
Mun valinta on tyylikkäästi roimarit, niillä pärjää useimmissa tilanteissa. Viimeiseen 6 vuoteen en ole edes toimivia peuhareita omistanut. Luuempa että useimmat kalat olen tavoittanut kuin menettänyt kahlaamattomuudella.. :lol:
Hopeatukallakin on helpompi pukea näppärästi saappaat jalkaan ja ennen kaikkea ei ole munat vaahdossa.. Vaimokin tykkää, kun on värkit edes suht ok hajuiset.. :D
Ei elämästä selviä hangessa
Avatar
hopeatukka
Saitanivan sieni-insinööri
Viestit: 3758
Liittynyt: 06:22:11 30.03.2006
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja hopeatukka »

No höpöhöpö. Nää puhut vaan suus lämpimiksi roimari, onhan se .ittumainen istua jätkien kans tulilla kun perse on märkänä ja nokka vuotaa ku suluhaspojan mulkukka. :wink:
Tosipuheessa moni potkuhousuissa kalastava porkkaa siellä missä sen kalan paikka olis. Nämä meijänperän joet on kuitenkin sen verran nafteja, että jos siellä äijä kikottaa kainaloita myöden koskessa, niin eihän siinoo mitään järkeä. Näätämölläkin oon monesti kironnu noiden kanssa, siellä kun rannat pakkaa olemaan jo lähöstä ihan uimakeleposet.
Että totta törisee poika oulangan. 8)
Edit: Tässä juolahtikin ainakin yks hemmetin hyvä puoli mieleen noista kahluupöksyistä. Niillä pystyy nimittäin istumaan Iijoen hepokönkäässä, niin ettei perse kastu. Nimimerkillä kokemusta on. röpesin
Juokse villi lapsi!
__Jani__
Viestit: 215
Liittynyt: 17:54:09 26.04.2005
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja __Jani__ »

Vähäisellä ja kostealla kokemuksellani kahluuhousuista sanon, että seuraavissa housuissa hinta ei ole valintaperuste. Jos parillla lisäsatasella saa huolettomuutta ja pidempää käyttöikää, niin silloin olen valmis satsaamaan erään jenkkivalmistajan tuotteisiin. Mikään ei ole turhauttavampaa, kuin vuotavat kahluuhousut.
Olen seuraavien housujeni merkin valinnut. 8)
Avatar
poka
oli hyvä. Nyt satiaisia.
Viestit: 795
Liittynyt: 09:43:02 13.05.2005
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja poka »

Viisi vuotta menin itse vissun extremeillä, viiime kesänä alko sukat vuotamaan sen verta pahasti, ja muuallakin pikku reikiä siellä täällä, että syksyllä päätin uusien housujen oston..

Sattui tuossa syksyllä sitten SpeyClavessa olemaan tarjouksessa Simmsin classicguidet ja ostin ne.. Viime viikolla kävin eka kertaa pöksyillä porskuttaan ja vaikutti todella hyvältä.. Ainut miinus tulee kiinteiden sorasuojien puuttumisesta, kun niihin vissuissa tottui.. Saapa nähdä, miten lie kestävät käyttöä..

Uudet kengät pitäis vielä investoida..
Ihmiset voidaan jakaa kahteen ryhmään, niihin jotka kuuluvat jompaan kumpaan ja niihin jotka eivät kuulu..
Avatar
Tatuu
"Larvanto"
Viestit: 1413
Liittynyt: 10:37:08 14.05.2005
Paikkakunta: Espoo/Kotka

Viesti Kirjoittaja Tatuu »

Simmsinkin halpispöksyt ovat aika heppoista tavaraa. Hinnakkaammasta päästä sitten alan parhaita.

Kiinteät vs. irtosorasuojta on vähän kinkkinen juttu. Kiinteät pitävät hiekan paremmin pihalla, mutta ovat jo yhden kauden jälkeen heikossa hapessa (ainakin Vissun). Irtosuojat taas kestää paremmin ja ovat helppo vaihtaa uusiin. Simmsin sedät kai juuri kestoa miettinyt?

Vissun pöksyillä olen itse lyhyen pk-urani kalastanut. Extremet + Endut ja molemmat toimineet hyvin. Extremeen sain yhden pienen reiän persuksiin, mutta sitten jäivät pieniksi.
Team Don't Push The River Member #1

"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan.", Matti Nykänen.
__Jani__
Viestit: 215
Liittynyt: 17:54:09 26.04.2005
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja __Jani__ »

Tatuu kirjoitti:Simmsinkin halpispöksyt ovat aika heppoista tavaraa. Hinnakkaammasta päästä sitten alan parhaita.

Kiinteät vs. irtosorasuojta on vähän kinkkinen juttu. Kiinteät pitävät hiekan paremmin pihalla, mutta ovat jo yhden kauden jälkeen heikossa hapessa (ainakin Vissun). Irtosuojat taas kestää paremmin ja ovat helppo vaihtaa uusiin. Simmsin sedät kai juuri kestoa miettinyt?

Vissun pöksyillä olen itse lyhyen pk-urani kalastanut. Extremet + Endut ja molemmat toimineet hyvin. Extremeen sain yhden pienen reiän persuksiin, mutta sitten jäivät pieniksi.
Simmsin halpikset taitaa olla aika samaa kuin muutkin ns. halpikset, osalla kestää ja osalla ei. Tässä mietiskelen, että riittääköhän Gillie-pöksyihin tuubi aquasealia, vai pitääkö hakee toinenkin :lol:
Irralliset sorasuojat on huomattavasti helpommat unohtaa matkasta. Eikös joissakin Simmseissä ole kiinteitäkin tarjolla, ainakin Rivertekeissä?
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Tatuu kirjoitti:Vissun Extremet on varma valinta. Täyttä hintaa niistä ei kannata maksaa. Usein löytää hyvistä alennuksista. Kaverilla oli jotkut Vangenin pöksyt. Maksoi reilun huntin ja vuoden se römys niillä ilman ongelmia. Sen jälkeen jäi kalastus vähän vähemmälle...mutta asiallisilta housuilta vaikutti. Oliskohan ollut Vangen Air -mallinimi.
vangen airit pari vuotta ollut käytössä(kiinteä sorasuoja)+ visionin halpiskengät+irto sorasuojat, setillä oli hintaa 145 €.
kengän saumoihin lykkäsin vuoden käytön jälkeen, tuubin aquasureral-paikkuuainetta.
Villasukat pitää olla housun neopreenosan päälle vedettynä, muuten ne ei kestä kauttakaan, kun irtosora pääsee hieroutumaan kengän sisään.
irto Sorasuojat lisää housun ikää, tukee myös hyvin säärtä.
Avatar
Progamer
Himopelaaja
Viestit: 827
Liittynyt: 16:13:28 25.10.2006
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Progamer »

Noni, kesä kahlattu noilla Ron Thompsoneilla ja vuotaavat ja ovat h*lvetin v*ttumaiset. Kunnon housut irtokengillä pitäs ens kaudelle saada, mahdollisimman halvat tietenkin. 150€ alaspäin, saako sillä minkään näkösiä vai onko ne kaikki jotaki sekundakamaa?
Nuo Vangen airit olis samfishingissä 99€ ja siihen sitte Emergerin kengät 49€.
Viimeksi muokannut Progamer, 09:06:10 19.08.2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Progamer
Himopelaaja
Viestit: 827
Liittynyt: 16:13:28 25.10.2006
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Progamer »

http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?p ... ductid=851
Nuo lähtis vähän reippaalla satkulla kun tuolla on se -30 prossaa Scierran tuotteissa.
Vastaa Viestiin