Jouluarpajaiset

Alueen säännöt
Täältä löydät ohjeita etusivun, foorumin ja kuvagallerian käytöstä. Kysymykset ja kehitysehdotukset ovat myös tervetulleita. Testauskin on suotavaa sekä jopa sallittua.
Sääntökeskustelu -- Ylläpidon ja moderaattoreiden tiedot -- Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Liba
Viestit: 678
Liittynyt: 18:22:00 25.07.2006
Paikkakunta: Helsinki

Jouluarpajaiset

Viesti Kirjoittaja Liba »

Tuonne Sää- ja Ympäristöasiat topicciin laitoin jo linkkiä tuosta puhdas itämeri kampanjasta, mutta iltasella kun asiaa pohdin mieleeni nousi seuraavanlainen ajatus. Olisko järkeä, jos kalamies.com järjestäisi esim. jouluarpajaiset ja lahjoittaisi tuotot ko. kampanjalle? Palkinnoiksi vaikkapa palstalaisten tekeleitä tms. lahjoituksia. Eihän tuolla varmaankaan mitään valtavaa summaa saada kerättyä, mutta toisaalta oltais mukana hoitamassa yhteistä asiaa ja kaipa tuolla sais positiivista julkisuuttakin.

Kalamies.com Oy voisi ehkä toimia virallisena järjestäjänä, jolloin ei tulisi virkavallan kanssa ongelmia. Voin itse ilmoittautua vapaaehtoiseksi selvittelemään tarpeellisia lupia yms. jos sille on tarvetta.

Kommenttia! Myös siitä jos nää mun "parempi maailma" ideat on naiveja tai ärsyttää. :)
Avatar
bartender
Viestit: 346
Liittynyt: 22:29:25 09.02.2006
Paikkakunta: Coccola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bartender »

Olen mukana arvanostajan ominaisuudessa, jos joku vaan viitsii järjestää.
-kaikkien janoisten sankari-
Avatar
potsi
Luku- ja laskutaidoton naarasporo
Viestit: 898
Liittynyt: 17:59:31 14.12.2005
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja potsi »

se joulukalenteri mikä viime vuonnakin oli olis hyvä. itse kannattasin sitä.
olikohan haukkiveskun järjestämä en muista mut joku sellane vois olla hyvä.
Hyvä kun joku tekiu aloitteen tähänkin asiaan.
"yritin poliisia harhauttaa, mutta poliisilla tietenkin, poliisilla tietenkin parempi kunto oli kuitenkin..."
Avatar
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viestit: 5701
Liittynyt: 18:52:54 21.04.2005
Paikkakunta: Nousiainen 854 Vuotta.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Renfors »

potsi kirjoitti:se joulukalenteri mikä viime vuonnakin oli olis hyvä. itse kannattasin sitä.
olikohan haukkiveskun järjestämä en muista mut joku sellane vois olla hyvä.
Hyvä kun joku tekiu aloitteen tähänkin asiaan.
Totta puhut potsi kerrankin . Se Haukkiveskun järjestämä Joulukalenteri oli menestys. Ehkäpä vastaava tulee tänävuonnakin.
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
Avatar
potsi
Luku- ja laskutaidoton naarasporo
Viestit: 898
Liittynyt: 17:59:31 14.12.2005
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja potsi »

Renfors kirjoitti:
potsi kirjoitti:se joulukalenteri mikä viime vuonnakin oli olis hyvä. itse kannattasin sitä.
olikohan haukkiveskun järjestämä en muista mut joku sellane vois olla hyvä.
Hyvä kun joku tekiu aloitteen tähänkin asiaan.
Totta puhut potsi kerrankin . Se Haukkiveskun järjestämä Joulukalenteri oli menestys. Ehkäpä vastaava tulee tänävuonnakin.
Puhun aina totta. joo itsekkin voisin ehkä osallistua tuohon lahjoittamaan jotakin siihen juttuun jos sellainen tulee.
"yritin poliisia harhauttaa, mutta poliisilla tietenkin, poliisilla tietenkin parempi kunto oli kuitenkin..."
Avatar
Liba
Viestit: 678
Liittynyt: 18:22:00 25.07.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Liba »

Toimisiko homma niin että arvan hinta olisi esimerkiksi 5eur ja kaikki mahdolliset lahjoitukset arvottaisiin erikseen? Eli useampi henkilö voittaisi ja sitä kautta varmaan arpojakin ostettaisiin useampia..? Tuotto voitaisiin lahjoittaa sitten esimerkiksi tuohon Itämeri kampanjaan, ellei joku keksi jotain parempaa. Luulisi siitä tulevan joulumieltä itse kullekin, kun tietää tehneensä jotain hyvää edes vähäsen.

Itse en omavalmisteita tee, mutta tilasin juuri pienen satsin LGH vaappuja ja voisin yhden niistä lahjoittaa arvottavaksi.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Liba kirjoitti:Toimisiko homma niin että arvan hinta olisi esimerkiksi 5eur ja kaikki mahdolliset lahjoitukset arvottaisiin erikseen? Eli useampi henkilö voittaisi ja sitä kautta varmaan arpojakin ostettaisiin useampia..? Tuotto voitaisiin lahjoittaa sitten esimerkiksi tuohon Itämeri kampanjaan, ellei joku keksi jotain parempaa. Luulisi siitä tulevan joulumieltä itse kullekin, kun tietää tehneensä jotain hyvää edes vähäsen.

Itse en omavalmisteita tee, mutta tilasin juuri pienen satsin LGH vaappuja ja voisin yhden niistä lahjoittaa arvottavaksi.
Eikö tuon voisi tehdä jokinmisena huutokauppana ja sitten sen tulot lahjoitettaisiin? Meinan ettei tarvitsisi hakea mitään arpajaislupaa joka ottaa oman aikansa sekin.....
Avatar
Liba
Viestit: 678
Liittynyt: 18:22:00 25.07.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Liba »

Huutokauppa kävi mielessä itsellänikin, mut pohdin että arpajaisista saisi ehkä enemmän rahaa. En kyllä laita hanttiin vaikka homma hoidettaisiin huutokauppanakin.
Avatar
Dilnen
oikeesti ihan mukava norsunvittukärpänen
Viestit: 2067
Liittynyt: 02:53:27 10.04.2006
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Dilnen »

Liba kirjoitti:Huutokauppa kävi mielessä itsellänikin, mut pohdin että arpajaisista saisi ehkä enemmän rahaa. En kyllä laita hanttiin vaikka homma hoidettaisiin huutokauppanakin.
Ei paljon kannata yhtiön nimeen järjestää arpajaisia, joihin myydään arpoja.
Keino ei oo konsti eikä mikään, kun sen tietää.
Avatar
aaAAaa
Viestit: 6205
Liittynyt: 10:42:50 17.10.2005
Paikkakunta: Weikkolan Wapaavaltio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aaAAaa »

Arpajaisten järjestäminen on huomattavasti hankalempaa, on maksettava arpajaisvero, hankittava lupa (saako yritys edes lupaa?) yms.

Huutokauppa, jossa huudettavien tuotteiden lahjoittajat lahjoittavat saadut rahat hyväntekeväisyyteen.
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

Renfors kirjoitti:
potsi kirjoitti:se joulukalenteri mikä viime vuonnakin oli olis hyvä. itse kannattasin sitä.
olikohan haukkiveskun järjestämä en muista mut joku sellane vois olla hyvä.
Hyvä kun joku tekiu aloitteen tähänkin asiaan.
Totta puhut potsi kerrankin . Se Haukkiveskun järjestämä Joulukalenteri oli menestys. Ehkäpä vastaava tulee tänävuonnakin.
Se oli hieno juttu ja hyvällä, lasten, asialla. Tollaiseen täytyy osallistua, jokainen kykyjensä mukaan...

-jouni
diipa daapa
Vastaa Viestiin