Westin Jerk

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Nilsuilija
Viestit: 511
Liittynyt: 15:41:54 01.12.2005
Paikkakunta: Joensuu

Westin Jerk

Viesti Kirjoittaja Nilsuilija »

Elikkäs minkälaisia kokemuksia porukalla on Westin Jerkistä?

Varsinkin pienempi kiinnostaa, eikä hintakaan aivan järjettömän suolainen ole, mutta halvallakaan en huonoa halua...

Jos porukalta löytyy minkäänlaisia kokemuksia tuosta palikasta niin saa avautua. Esim. uppoaako kuinka nopeasti vai hitaasti, onko helppo uittaa, millaista uinti on, kalastavuus suhteessa muihin (esim pikku-Busa, Slider 10cm)...
"Puuttuvan taidon korvaa rautainen itseluottamus"
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

12 senttinen Westin on mun luottojerkkejä. Mereltäkin olen jonkun 5+ kalan saanut, mutta erityisesti järvellä tuo kuuluu niihin jerkkeihin joita itse uitan paljon. Pitää hallussaan mun haukienkkaa. Erittäin helppo uittaa sekä kelaamalla että nykimällä - liian raju käsiala tosin saa pyöräyttämään vatsan ylöspäin, josta mun mielestä tosin ei ole suurempaa haittaa. Uinti on sellaista varsin tiheää zikzakkia, pitempiä liukuja haluava joutuu siirtymään johonkin muuhun jerkkiin.

Uppoamisnopeutta en osaa oikein arvioida. Mulla on jerkkejä varsin vähän, ja sen perusteella varovasti arvioiden sanoisin, että 12 senttinen Westin on 15 cm busaa nopeampi mutta 12 cm dartmasteria hitaampi uppoamaan. Hinta-laatu on hyvä, koukutkin kestää ainakin sisävesikäytössä ruostumatta hyvin. Tarrasilmät tykkäävät irtoilla, muuten runko kestää hauen hampaita hyvin. Yksi mun yksilö on kuoriutunut maaleistaan itsestään - sen maahantuoja korvasi uudella.

Verrokkisi pikkubusa ei ole mulla ollut kovin tehokas, joskin mulla on enää yksi kappale, jolla ei silläkään hirveästi luottoa ole. Pintoo liian herkästi, mutta ihan matalissa vesissä tuo on vaan hyvä ominaisuus. Pikkuhaukea tuolla on tullut. Mutta vaikka pikkubusa pintookin herkästi, kevyt paino on toisaalta myös etu - mahdollistaa käytön ilman varsinaisia jerkkivälineitä. Saman voi todeta 12 cm Westinin kohdalla, kohtuupainoisena (58g?) tuota voi vielä ihan rauhassa paiskoa normaalilla haukivaappusetillä.

Mun jerkkihankinnat keskittyy jatkossakin sisävesikäyttöä silmälläpitäen, ja omat kokemukset puoltavat pienempien Westinien ja Jakkien hankintaa. Mä saan ne uimaan helposti ja riittävän kalastavasti ilman sen kummempia taikatemppuja. Noiden lisäksi kun hankkii jonkun normibusan, isomman westinin tai jonkun muun vastaavan "isomman" jerkin, niin uskon että noilla (pärjään) aika pitkälle.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Kolle
karate kid
Viestit: 534
Liittynyt: 08:59:06 24.09.2006
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kolle »

Pikku Westins on ihan käypä peli. Helppo uittoinen, ja kalaakin tulee. Toimiinee parhaiten kela uitolla. Uinti just tuollaista pientä siksakkia. Kovemmin riuhtaistaessa alakoukku tartuu useasti perukkeesen jos se on löysää materiaalia. Tuosta uppoamisesta en osaa sanoa muuta kuin että ei uppoa ainakaan liian nopeasti mun käyttöön :roll:

Tällä hetkellä mulla on niitä yks omassa pakissa, ja sitten olen katsonut kaverin niitä uittelevan. Tarkoitus olis hommata vielä muutama lisää tuota pienempää mallia. Se täytyy vielä sanoa että jostain syystä se Busan C29 väriä muistuttava ei ole kaverilla toiminut vaikka itse olen samaan aikaa C29:llä kalaa saanut. Kaveri meinas että siinä on liika hilettä varmaan :D
Kusiraita väri on toiminut ainakin ihan kivasti. Isommasta mallista ei ole kokemusta.
Avatar
Jysy
String Emil
Viestit: 168
Liittynyt: 17:44:07 08.01.2006
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jysy »

12 senttinen silakkaväri Westins oli munkin luottojerkki, kunnes menetin sen. Välillä täysin pitelemätön, sillä oli helppo tarkistaa oliko paikalla kalaa.
Samaa väriä ei ole tullut vastaan, en tosin ole tosissaan vielä etsinytkään. Ens kaudeksi tosin pakko hankinta. Ainut miinuspuoli jerkissä on koukkujen herkkä tarttuminen perukkeeseen.
Avatar
chiko
Viestit: 93
Liittynyt: 22:23:59 14.11.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja chiko »

ainakin http://www.isokala.comist saa noita westinsei, myös silakkavärissä :)
Avatar
Jysy
String Emil
Viestit: 168
Liittynyt: 17:44:07 08.01.2006
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jysy »

chiko kirjoitti:ainakin http://www.isokala.comist saa noita westinsei, myös silakkavärissä :)
Ei ole Black/silver/orangea 12 senttisenä, 15 senttistä en huoli.
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Jysy kirjoitti:
chiko kirjoitti:ainakin http://www.isokala.comist saa noita westinsei, myös silakkavärissä :)
Ei ole Black/silver/orangea 12 senttisenä, 15 senttistä en huoli.
Nåh nåh, mä oon saanut painavimman haukeni 15 senttisellä. :lol:
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Jysy
String Emil
Viestit: 168
Liittynyt: 17:44:07 08.01.2006
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jysy »

Mikey kirjoitti:
Jysy kirjoitti:
chiko kirjoitti:ainakin http://www.isokala.comist saa noita westinsei, myös silakkavärissä :)
Ei ole Black/silver/orangea 12 senttisenä, 15 senttistä en huoli.
Nåh nåh, mä oon saanut painavimman haukeni 15 senttisellä. :lol:
Sä ootkin pelimies! :P
Avatar
Don Padre
Viestit: 286
Liittynyt: 23:14:16 02.02.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Don Padre »

Iso versio istuu omaan käteen. Omassa pakissa pitää syvän veden jerkkien paikkaa. Helppo uittaa kolmellakin eri tyylillä kalojen mieltymyksen mukaan ja pitää hyvin syvyytensä. Alkuperäinen värivalikoima runsas ja saatavuus sekä hintakin kohillaan.
Antaa mielestäni keskivertoa vauraampaa kalaa vuodenajasta riippumatta.
Oma Westins-enkka 9,1kg
Negatiivista:
-raskas heittää
-vaatii lakkauksen värien pysymiseksi
- ei kestä kallio-osumaa :oops:
- huonot/pienet orggis-koukut
If people concentrated on the really important things in life, there`d be a shortage of fishingpoles!
Nilsuilija
Viestit: 511
Liittynyt: 15:41:54 01.12.2005
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Nilsuilija »

Tännehän on tullut oikein asiallista palautetta, kiitos siitä :juu: . Itsekkin kävin tänään hieman kokeilemassa hankkimiani Westinssejä ja muutamaa muuta jerkkiä ja kyllä ihan lupaavalta kapulalta tuntui, eli varmaan jokusen värin joutuu vielä piiitkän talven aikana hamstraamaan... :wink:

Tietty lisääkin saa avautua aiheesta jos joku vielä panttaa tietojaan autsz !
"Puuttuvan taidon korvaa rautainen itseluottamus"
Avatar
priapisti
Viestit: 229
Liittynyt: 21:19:36 08.12.2007

Re: Westin Jerk

Viesti Kirjoittaja priapisti »

Kyllä sillä 12cm westinillä kaloja saa. Motonetin antoi jukkar jerkille kalatakuun, joka pitänyt aika hyvin.
Kasikiloinen ja isompi kuopion erämaalammesta:

http://www.youtube.com/watch?v=QjGAic5X ... annel_page
http://www.youtube.com/watch?v=UbZjq-m1 ... annel_page
Avatar
pikeye
DR. Philli
Viestit: 1372
Liittynyt: 22:55:26 21.08.2006
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Westin Jerk

Viesti Kirjoittaja pikeye »

Huuto.netissä nimimerkki Cholo on myynyt uusia 12 cm Westineitä jo pidemmän aikaa, "osta heti" -hinta 8,90 € / kpl. Tälläkin hetkellä niitä näyttäisi löytyvän... http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?s ... rk&x=0&y=0

*Asiallinen kauppias kyseessä, tilasin häneltä muutaman Westinin tuossa keväämmällä.

-- pikeye
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: Westin Jerk

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Myyntimainokset tonne. :tähän joku irviö:

Ei mutta, hauska lukea tuo oma puolitoista vuotta vanha kommentointini tuolta ylhäältä ja sitten miettiä mitä siellä omissa rasioissa nykyään onkaan: lähinnä 15cm Busaa ja 16cm Jakkia. Mutta pienemmistä jäljellä on oikeastaan vaan toi 12cm Westin, ja ihan käypä jerkki se on edelleen. Ja varmaan tässä kesän koittaessa ja pienemmillä vesillä haukea kiusatessa tulee kyllä saamaan oman peliaikansa.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Vastaa Viestiin