Kalamitta alias tarra

Alueen säännöt
Asiaa Kalamies.comin järjestämistä tapahtumista ja ilmoituksista
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Trolli
Leffatähti
Viestit: 778
Liittynyt: 08:19:15 12.03.2006
Paikkakunta: Larsmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trolli »

Kun tuosta alamittojen merkitsemisestä oli pientä epäselvyyttä niin tehdään näin:

KMC alamitat:
kuha 50 cm
taimen ja järvilohi 60 cm
merilohi 70cm
hauki 80 cm

ja tosimiehet lisäävät noihin alamittoihin vielä vehkeensä pituuden niin ei tule otettua turhan pieniä kaloja :lol:
JaRu
Joka alan wannabe-besserwisser
Viestit: 1545
Liittynyt: 09:50:15 22.12.2005
Paikkakunta: t.Urku

Viesti Kirjoittaja JaRu »

150x5cm
Avatar
wishky
Kaappi-Insinööri
Viestit: 3920
Liittynyt: 06:58:37 06.03.2006
Paikkakunta: koti toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja wishky »

Trolli kirjoitti:Kun tuosta alamittojen merkitsemisestä oli pientä epäselvyyttä niin tehdään näin:

KMC alamitat:
kuha 50 cm
taimen ja järvilohi 60 cm
merilohi 70cm
hauki 80 cm

ja tosimiehet lisäävät noihin alamittoihin vielä vehkeensä pituuden niin ei tule otettua turhan pieniä kaloja :lol:
Hauelle mitään alamittaa, ennemmiki ylämittä. Kyllä noita pulikoita riittää...
Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
Avatar
Dilnen
oikeesti ihan mukava norsunvittukärpänen
Viestit: 2067
Liittynyt: 02:53:27 10.04.2006
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Dilnen »

Trolli kirjoitti:ja tosimiehet lisäävät noihin alamittoihin vielä vehkeensä pituuden niin ei tule otettua turhan pieniä kaloja :lol:
Ei mitään alamittoja tarvii merkkailla niihin.

Jos mä tuun Trolli sun veneeseen heilutteleen,
niin ei tartte sunkaan yhtään kalaa papittaa. :p

PS. Maalataanko niitä Trollin Spooneja vai ei. :?
Keino ei oo konsti eikä mikään, kun sen tietää.
jokkeri90
Viestit: 339
Liittynyt: 17:25:32 05.02.2008

Viesti Kirjoittaja jokkeri90 »

ihan perus 150cm missä kalamies.com logo 0cm kohdalla ja siitä edes päin luku luvulta 150cm asti ja jokainen saa leikata haluamansa!
Avatar
Mr.Cool
My name is Istala, Päivi Istala
Viestit: 732
Liittynyt: 21:58:02 27.02.2006
Paikkakunta: Vichtis och Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mr.Cool »

täällä tuntuu olevan hain kalastajia, kun tarvii olla 15-20 senttiä korkea tuon mitan :shock:

100x5 senttiä on maksimi koko, minkä voisin vielä kelpuuttaa. mutta mulla onkin 5 metrinen soutuvene ja kalastelen järvellä :oops:
Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger, Burberry, Calvin Klein, Lacoste, Giorgio Armani, Gucci, Hugo Boss <3
I LOVE U Domenico & Stefano <3 , miksi pojat erositte nyyh http://www.terra.com/addon/img/f51636dolcep.jpg LOVE IS ALL AROUND... pusi pusi kaikille
Avatar
Trolli
Leffatähti
Viestit: 778
Liittynyt: 08:19:15 12.03.2006
Paikkakunta: Larsmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trolli »

Dilnen kirjoitti:
Trolli kirjoitti:ja tosimiehet lisäävät noihin alamittoihin vielä vehkeensä pituuden niin ei tule otettua turhan pieniä kaloja :lol:
Ei mitään alamittoja tarvii merkkailla niihin.

Jos mä tuun Trolli sun veneeseen heilutteleen,
niin ei tartte sunkaan yhtään kalaa papittaa. :p

PS. Maalataanko niitä Trollin Spooneja vai ei. :?

Viisi senttiä lisää noihin alamittoihin ei paljon vaikuta :lol:

Maalataan (tarvittavat kuvat on otettu ja lähetetty), pistä osoite YV:nä tulemaan niin kiikutan pellit alkuviikosta postiin.
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Mr.Cool kirjoitti:täällä tuntuu olevan hain kalastajia, kun tarvii olla 15-20 senttiä korkea tuon mitan :shock:

100x5 senttiä on maksimi koko, minkä voisin vielä kelpuuttaa. mutta mulla onkin 5 metrinen soutuvene ja kalastelen järvellä :oops:
Sullahan on pitkä vene, mun paatti on vain 490cm pituinen. :) viis senttiä on hyvä korkeus mitalle mutta minkä takia vain metrin pituinen, kun on mahdollista tosiaan tehdä se 150cm pituinen jonka saksii sopivan pituiseksi itse?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Ilari
Viestit: 130
Liittynyt: 10:21:00 04.05.2007
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ilari »

120 cm olis hjuva, sen isompia luupäitä ei ees oo.. :oops: Mukana.
Paskaks vaan..
Avatar
Mr.Cool
My name is Istala, Päivi Istala
Viestit: 732
Liittynyt: 21:58:02 27.02.2006
Paikkakunta: Vichtis och Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mr.Cool »

Mikey kirjoitti:
Sullahan on pitkä vene, mun paatti on vain 490cm pituinen. :) viis senttiä on hyvä korkeus mitalle mutta minkä takia vain metrin pituinen, kun on mahdollista tosiaan tehdä se 150cm pituinen jonka saksii sopivan pituiseksi itse?
taitaa todellisuudessa olla 480 cm. tottunut jostain kumman syystä lisäämään muutaman sentin todellisuudesta, niin nyt veneen pituuskin kasvoi 20 senttiä, ihan huomaamatta :lol: :oops: :lol:


mutta mitä tuohon mitan pituuteen tulee, niin aloin kelaa sitä, että pystyykö mun veneeseen laittaa 150 cm tarraa... pitäis mitata joku hyvä kohta veneestä, ja varmistaa, vai miten tuo ois järkevintä liimata :roll: mutta jos ei mahdu, niin en mä viittis roskiin heittää 33% tarran hinnasta :?
Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger, Burberry, Calvin Klein, Lacoste, Giorgio Armani, Gucci, Hugo Boss <3
I LOVE U Domenico & Stefano <3 , miksi pojat erositte nyyh http://www.terra.com/addon/img/f51636dolcep.jpg LOVE IS ALL AROUND... pusi pusi kaikille
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Mr.Cool kirjoitti:
Mikey kirjoitti:
Sullahan on pitkä vene, mun paatti on vain 490cm pituinen. :) viis senttiä on hyvä korkeus mitalle mutta minkä takia vain metrin pituinen, kun on mahdollista tosiaan tehdä se 150cm pituinen jonka saksii sopivan pituiseksi itse?
taitaa todellisuudessa olla 480 cm. tottunut jostain kumman syystä lisäämään muutaman sentin todellisuudesta, niin nyt veneen pituuskin kasvoi 20 senttiä, ihan huomaamatta :lol: :oops: :lol:


mutta mitä tuohon mitan pituuteen tulee, niin aloin kelaa sitä, että pystyykö mun veneeseen laittaa 150 cm tarraa... pitäis mitata joku hyvä kohta veneestä, ja varmistaa, vai miten tuo ois järkevintä liimata :roll: mutta jos ei mahdu, niin en mä viittis roskiin heittää 33% tarran hinnasta :?
Jos se siitä on kiinni niin voin vaikka maksaa sulle sen 33% jotta tarrasta saadaan tarpeeksi pitkä. Tuo tarrahan tulee luultavasti maksamaan huimat 5-10 euroa tai jotain sinnepäin. Itse en alle 150cm tarraa nimittäin tilaa.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Mokia
Operan Killisilmä
Viestit: 4320
Liittynyt: 11:01:14 22.04.2005

Viesti Kirjoittaja Mokia »

Luultavasti nuo "muutamat" senttimetrit eivät edes hintaa kauheasti liikuta suuntaan tai toiseen, eli mahd. pitkä (150cm).
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
Avatar
Dubsound
Viestit: 169
Liittynyt: 22:11:41 05.12.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Dubsound »

Pituus 150cm. Perusteluni on seuraava. Tämä mitta kattaa lähes kaikki kalat mitä tältä lätäköltä nousee. Ja jos semmoinen kala joka merestä/järvistämme ylös nousee ja ylittää tämän 150cm rajan on jo aikamoinen. Tarjoan oluet sille henkilölle. Eräs parturi sanoi aikoinaan, että pituutta kannattaa jättää hiuksiin sillä siitä on mahdollisuus lyhentää. Mutta jos vedetään liian lyhyeksi niin pituutta en saa enää takaisin.

-jätän väitöskirjani arvosteltavaksenne-
Ei ne meitä, täällä on maanomistajia eksyneitä.
Avatar
Tyrä
Raksiteline
Viestit: 4555
Liittynyt: 07:11:01 28.05.2005
Paikkakunta: Maameri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

150cmx5cm ja loppupäähän ei mitään logoja tms. "säästettävää", jotta sintinonkijat voivat katkoa mitan mieleisekseen. Koska alamittoja on paikallisesti useita erilaisia, niin ehdotan mittaan laitettavaksi kalamies.com suositusmitat. Siis sekä alamitat, että YLÄMITAT. Noista suositusmitoista voisi vaikka äänestää palstalla. Olisihan se mukavaa jos eri kalastussaittien saalisraporteissa yleistyisi käytäntö ilmoittaa saaliin koko tyyliin "vapautettu KMC ylämitallinen hauki/taimen/lohi"

Tärkeä juttu on myös mitan säänkestävyys ja erityisesti haalistumattomuus auringonpaisteessa, kuten liiman pitävyyskin.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Avatar
E.N.Hääppönen
IVRAN Saunabad
Viestit: 5850
Liittynyt: 18:38:19 05.09.2006
Paikkakunta: Iivantiiran Ypykkä, kukkiva tölli.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.N.Hääppönen »

Voisiko se mitta olla jossakin tiedostomuodossa kaikkien saatavilla?
Silloinhan sen voisi itse kukin painattaa parhaaksi katsomassaan paikassa.

Esim. viime presidentinvaalien alla meillä oli erään kokoomuksen presidenttiehdokkaan takalasitarrojen pohjat tiedostona sähköpostissa ja painettiin niitä paikallisessa mainostoimistossa tarpeen mukaan.

Ei maksanut monta €....
Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa unohtaa.
Avatar
Mokia
Operan Killisilmä
Viestit: 4320
Liittynyt: 11:01:14 22.04.2005

Viesti Kirjoittaja Mokia »

Paitsi, että näillä leveysasteilla jo pelkkien venerekisteri numeroiden/kirjaimien teettäminen maksaa 32€... :roll:
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
Avatar
E.N.Hääppönen
IVRAN Saunabad
Viestit: 5850
Liittynyt: 18:38:19 05.09.2006
Paikkakunta: Iivantiiran Ypykkä, kukkiva tölli.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E.N.Hääppönen »

Se onkin aina oma projekti joka alkaa omista tarpeista.
Tässä tapauksessa olisi valmis sapluuna jonka saa käden käänteessä työpöydälle.
Sitäpaitsi oletteko miettineet miten tuollainen puolitoistametrinen tarra lähetetään. Jos rullalle kääritään niin postikulut ovat ihan toista kuin taittelemalla kirjeeksi.
Haluaako joku tuollaisen tarran valmiiksi taiteltuna?
Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa unohtaa.
Avatar
wishky
Kaappi-Insinööri
Viestit: 3920
Liittynyt: 06:58:37 06.03.2006
Paikkakunta: koti toistaiseksi

Viesti Kirjoittaja wishky »

Eipä noita mainostoimistoja joka kylästä löydy, yhdestä paikasta vaa kaikki tarrat.
Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
Avatar
Teme76
Viestit: 35
Liittynyt: 12:07:06 26.04.2007
Paikkakunta: Päläkäne

Viesti Kirjoittaja Teme76 »

150x5cm kuulostaa hyvältä. Logo alkuun.
Jos hinta on lähelläkään kohtuullista (about kympin) niin kiinnostusta on.

-Teme
-Parempi muna padassa, kuin kymmenen oksalla-
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Siihen kaatuu tarran hankkiminen 98% porukalta mikäli ne pitäis itse tiedostomuodossa kiikuttaa jonnekin ja tulostaa. Ihmiset on laiskoja, itseni mukaan lukien. Mä maksan mielummin enemmän kuin että rupeaisin itse viemään tiedostoja minnekään tulostettaviksi. Veikkaanpa ettei tästä tule kuitenkaan niin kallista etteikö kuukausirahat siihen riittäisi.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
rkl
Viestit: 376
Liittynyt: 10:50:35 16.05.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rkl »

150x5 kuullostaa hyvältä! Ala-ylämitat vois toteuttaa pienillä kalatarroilla 2/laji joita jokainen voi liimata mittanauhaan itselleen sopiviin kohtiin!
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Nuo rkl:än ehdottamat pienet kalatarrat olis aika hauskoja.

Mutta, eiköhän tästä huutoäänestyksestä vois pikkuhiljaa vetää jotain johtopäätöksiä ja laittaa tarrat tilaukseen? Ettei mene kaudelle 2009 ennen kuin tarrat saapuvat painosta. Vahvasti vaikuttaisi siltä että 150x5cm on se, mitä kansa haluaa?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

joo, määpäs koitan saara asian eteen jotain tehtyä. Laitetaan noita piäniä kalatarroja kanss tilaukseen, jos halavalla saaraan...

noi piänet kalatarrat me saatas varmaan tehtyä noista allaolevista kuvista (kuvat ovat "public domain" kamaa joten nou hätä), siis ilman tota isoa Kalamies.com tekstiä, noi pelkät kalakuvat on mulla tallessa (jossain).

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
Ryynänen
Viestit: 28
Liittynyt: 17:18:13 18.02.2007

Viesti Kirjoittaja Ryynänen »

E.N.Hääppönen kirjoitti:Voisiko se mitta olla jossakin tiedostomuodossa kaikkien saatavilla?
Silloinhan sen voisi itse kukin painattaa parhaaksi katsomassaan paikassa.

Esim. viime presidentinvaalien alla meillä oli erään kokoomuksen presidenttiehdokkaan takalasitarrojen pohjat tiedostona sähköpostissa ja painettiin niitä paikallisessa mainostoimistossa tarpeen mukaan.

Ei maksanut monta €....
RT.Laitappa tälle kaverille se aineisto/(kaikkien saatavilla) niin ei maksa monta euroo/ tarra saadaan halvalla tarrat.(Käden käänteessä työpöydälle)tai annetaan veloituksetta niin ei tarvii kytätä. Saumat on jo kantattu.
Viimeksi muokannut Ryynänen, 11:11:49 29.03.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pvata
Viestit: 117
Liittynyt: 05:25:15 04.08.2006
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pvata »

juu kyllä toi 150cm riittää jopa vähemmän mutta mites toi korkeus? aika monelle toi 5cm tuntus kelpaavan myös minulle. Nämä mittatarrat kyllä kiinnostaa, tällä hetkellä itsellä on lexanista taivutettu mitta johon on liimattu ompelutarvikeliikkeestä ostettu mittatarra, mutta oishan se hienompi tollainen logolla varustettu. Mitään alamittoja ei moinen kaipaa kun joka vesistössä on hiukka eri mitat ja kuka tahtoo moisia mittoja niin noi irtotarrat ihan ok idea.
Vastaa Viestiin