Syksyllä ainakin oli Wobblerissa kyseistä tuotetta...Tappi kirjoitti:Erässäkö se oli patriotin kaukohjattava 12V keulakone alle 400€, Vaan missäpä liikkeissä tuota pääsisi hämmästelemään (ja tarjouksia kyselee), en löydä OPM:n jälleenmyyjiä listattuna...
Tappi
Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
On jännittävää odottaa, kuinka isoja kaloja sitä voikaan saada...
-
- Herr Doktor
- Viestit: 7038
- Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
- Paikkakunta: Privat område. Mene pois.
Tuo on oikeasti halpa, jos siinä on langaton käsiohjattava kauko-ohjaus. Mikäli kyseessä on vaijeri- tai sähköohjattu jalkapedaali, jatkaisin etsimistä...Tappi kirjoitti:Erässäkö se oli patriotin kaukohjattava 12V keulakone alle 400€, Vaan missäpä liikkeissä tuota pääsisi hämmästelemään (ja tarjouksia kyselee), en löydä OPM:n jälleenmyyjiä listattuna...
Tappi
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Jos kaukolla ohjattavan mallin sais tohon rahaan, olis vanajan keulassa jo sellainen.Mikey kirjoitti:Tuo on oikeasti halpa, jos siinä on langaton käsiohjattava kauko-ohjaus. Mikäli kyseessä on vaijeri- tai sähköohjattu jalkapedaali, jatkaisin etsimistä...Tappi kirjoitti:Erässäkö se oli patriotin kaukohjattava 12V keulakone alle 400€, Vaan missäpä liikkeissä tuota pääsisi hämmästelemään (ja tarjouksia kyselee), en löydä OPM:n jälleenmyyjiä listattuna...
Tappi
Ei toi vaijeriohjaus suoraan saatanasta ole kuitenkaan, ihan käypä peli.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Jalkapedaalillahan tuo on mut eikös kuitenkin sähköpedaali, ei mikään vaijeri vempula? ainakin kuvan perusteella...
http://www.opm.fi/showpage.asp?id=6172
Tappi
http://www.opm.fi/showpage.asp?id=6172
Tappi
Kalakaima kirjoitti:Nyt tää himmeli olis myydä kts. Tuolla: http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 032#661032kirjoitti:
/quote]
Vaihtoehtona kavitaatiolevyyn on olemassa asennettava sähkömoottori, joka toimii niin heitto kuin vetohommissakin. Tosin on hankintahinnaltaan vielä korkea, kun siihen tarvii hommata "isot akut" Tee se itse miehille oiva projekti - ilman, että sitä asennetaan kavitaatiolevyyn.
Ko. asiasta on kokeiluja ja jatkuu edelleen - sanoisinko, että oiva vaihtoehto keulakoneelle ja tehoja riittää isommankin veneen eteenpäin menoon
- Kalakaima -
- Kalakaima -
- Liitteet
-
- DSC01880.JPG (86.05 KiB) Katsottu 12063 kertaa
Kaikki okei....
rikin pituus
Moi
Paljonko sinulla oli tuo rikipituus Fasussa 48 vai 54 ?
Paljonko sinulla oli tuo rikipituus Fasussa 48 vai 54 ?
48 tuumaa.
Eli oli kuitenkin ton 48 tuumaa eikä 54. Mutta jos suosittelisin niin ottakaa toi 54 tuumainen.
Eli oli kuitenkin ton 48 tuumaa eikä 54. Mutta jos suosittelisin niin ottakaa toi 54 tuumainen.
Viimeksi muokannut Sup78, 18:44:20 08.01.2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei riemulla rajaa kun Veradolla ajaa.
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Mites on porukoilla mennyt näiden patriottien kanssa, onko ollut murheita?
"Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä!"
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Menin minäkin sitten hankkimaan keulakoneen Buster L:ään.
Terrova 55 tuli syyskuussa, mutta osoittautui vialliseksi jo uutena.
No eipä siinä mitään, sattuuhan näitä. Suomesta hankittu, joten muutaman puhelun jälkeen kone lähti Matkahuollon välityksellä Normarkille takuuhuoltoon 24.9.
Mutta, mutta... Siellä se on vieläkin! Ja nyt on sentään jo 27.11.
Tiedusteluihin tulee vain vakiovastaus: "odottaa osia, ei arviota saapumisesta"
Melko kohtuuttomalta ajalta tuntuu yli 2 kuukautta takuuhuoltoon.
Olen suosinut Suomesta hankkimista ulkomaisten nettikauppojen sijaan mm. juuri uskomuksella takuuasioiden paremmasta hoitumisesta. Mutta enpä taida enää.
ps. Kiitos muuten Tapsal:lle havainnollisista kuvista ja ohjeista sähköasennuksista.
Terrova 55 tuli syyskuussa, mutta osoittautui vialliseksi jo uutena.
No eipä siinä mitään, sattuuhan näitä. Suomesta hankittu, joten muutaman puhelun jälkeen kone lähti Matkahuollon välityksellä Normarkille takuuhuoltoon 24.9.
Mutta, mutta... Siellä se on vieläkin! Ja nyt on sentään jo 27.11.
Tiedusteluihin tulee vain vakiovastaus: "odottaa osia, ei arviota saapumisesta"
Melko kohtuuttomalta ajalta tuntuu yli 2 kuukautta takuuhuoltoon.
Olen suosinut Suomesta hankkimista ulkomaisten nettikauppojen sijaan mm. juuri uskomuksella takuuasioiden paremmasta hoitumisesta. Mutta enpä taida enää.
ps. Kiitos muuten Tapsal:lle havainnollisista kuvista ja ohjeista sähköasennuksista.
- jx3himberg
- Viestit: 312
- Liittynyt: 11:55:29 14.11.2006
- Paikkakunta: Turku
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Matkakulut on korvattava tavaran palauttajalle
Jos asiakas joutuu palauttamaan risan tavaran kauppaan tai korjaukseen, myyjän on maksettava kohtuulliset matkakulut. Paikallisliikenteen kertaliput pitäisi korvata, mutta kuukausilipullisen matkoja myyjän ei tarvitse maksaa. Myös viallisen tuotteen aiheuttamat posti- ja puhelinkulut kuuluvat kaupan kontolle. Näistä kuluista olisi hyvä kysyä myyjältä, ennen kuin lähtee rämää laitetta kauppaan rahtaamaan - voihan olla, että myyjä mieluummin hakee tuotteen asiakkaan kotoa.
7. Soittelu maahantuojalle kuuluu myyjän tehtäviin
Usein myyjä kehottaa kääntymään tuotteen vian vuoksi valmistajan, maahantuojan tai aliurakoitsijan puoleen, mutta asiakkaan ei tarvitse siihen suostua. Kauppa on viime kädessä vastuussa myymästään tuotteesta, ja sen pitää itse selvittää ja korvata ongelmat, vaikka ne johtuisivat tehtaasta tai aiemmista myyntiportaista. Asiakas saa halutessaan vaatia hyvityksiä myös valmistajalta tai maahantuojalta, mutta jos hän tahtoo kaupan purkamista, yleensä vain myyjä voi palauttaa koko kauppasumman.
8. Hinta-arvio saa ylittyä korkeintaan 15 prosenttia
Yrityksen antama hinta-arvio palvelusta, kuten auton korjauksesta tai muutosta, saa perustelluista syistä ylittyä korkeintaan 15 prosenttia. Toki yritys ja asiakas voivat sopia ennalta, että arvio voi heittää vaikkapa vain 5 prosenttia. Mikäli sovitaan hinnasta - eikä hinta-arviosta - sovittu summa pitää.
9. Viivästyksen raja on noin kaksi viikkoa
Kun tilaa tai ostaa myöhemmin kotiin toimitettavia tavaroita, kuten huonekaluja, kannattaa pyytää myyjältä kirjallisesti toimituspäivä ja kellonaika. Sama sääntö pätee, jos teettää töitä, kuten remontteja tai korjauksia. Jos tavara ei saavukaan ajoissa, myyjälle pitäisi antaa hieman lisäaikaa, mikäli myyjällä on esittää ymmärrettävä syy viivästykselle. On tapauskohtaista, mikä on hyväksyttävä viivästysaika, mutta usein raja kulkee korkeintaan parissa viikossa.
Joskus myöhästymistä ei tarvitse sietää päivääkään, jos esimerkiksi huonekalujen piti ehtiä ennen hääjuhlaa ja kauppias tiesi tämän. Myyjältä voi toki yrittää tingata viivästyksen vuoksi hyvitystä, mutta lain mukaan toimituksen venyminen ei velvoita hinnanalennukseen. Sen sijaan viivästyminen voi oikeuttaa siitä johtuvien kulujen korvaamiseen ja kaupan purkamiseen
Jos asiakas joutuu palauttamaan risan tavaran kauppaan tai korjaukseen, myyjän on maksettava kohtuulliset matkakulut. Paikallisliikenteen kertaliput pitäisi korvata, mutta kuukausilipullisen matkoja myyjän ei tarvitse maksaa. Myös viallisen tuotteen aiheuttamat posti- ja puhelinkulut kuuluvat kaupan kontolle. Näistä kuluista olisi hyvä kysyä myyjältä, ennen kuin lähtee rämää laitetta kauppaan rahtaamaan - voihan olla, että myyjä mieluummin hakee tuotteen asiakkaan kotoa.
7. Soittelu maahantuojalle kuuluu myyjän tehtäviin
Usein myyjä kehottaa kääntymään tuotteen vian vuoksi valmistajan, maahantuojan tai aliurakoitsijan puoleen, mutta asiakkaan ei tarvitse siihen suostua. Kauppa on viime kädessä vastuussa myymästään tuotteesta, ja sen pitää itse selvittää ja korvata ongelmat, vaikka ne johtuisivat tehtaasta tai aiemmista myyntiportaista. Asiakas saa halutessaan vaatia hyvityksiä myös valmistajalta tai maahantuojalta, mutta jos hän tahtoo kaupan purkamista, yleensä vain myyjä voi palauttaa koko kauppasumman.
8. Hinta-arvio saa ylittyä korkeintaan 15 prosenttia
Yrityksen antama hinta-arvio palvelusta, kuten auton korjauksesta tai muutosta, saa perustelluista syistä ylittyä korkeintaan 15 prosenttia. Toki yritys ja asiakas voivat sopia ennalta, että arvio voi heittää vaikkapa vain 5 prosenttia. Mikäli sovitaan hinnasta - eikä hinta-arviosta - sovittu summa pitää.
9. Viivästyksen raja on noin kaksi viikkoa
Kun tilaa tai ostaa myöhemmin kotiin toimitettavia tavaroita, kuten huonekaluja, kannattaa pyytää myyjältä kirjallisesti toimituspäivä ja kellonaika. Sama sääntö pätee, jos teettää töitä, kuten remontteja tai korjauksia. Jos tavara ei saavukaan ajoissa, myyjälle pitäisi antaa hieman lisäaikaa, mikäli myyjällä on esittää ymmärrettävä syy viivästykselle. On tapauskohtaista, mikä on hyväksyttävä viivästysaika, mutta usein raja kulkee korkeintaan parissa viikossa.
Joskus myöhästymistä ei tarvitse sietää päivääkään, jos esimerkiksi huonekalujen piti ehtiä ennen hääjuhlaa ja kauppias tiesi tämän. Myyjältä voi toki yrittää tingata viivästyksen vuoksi hyvitystä, mutta lain mukaan toimituksen venyminen ei velvoita hinnanalennukseen. Sen sijaan viivästyminen voi oikeuttaa siitä johtuvien kulujen korvaamiseen ja kaupan purkamiseen
- jx3himberg
- Viestit: 312
- Liittynyt: 11:55:29 14.11.2006
- Paikkakunta: Turku
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Jeps, noinhan se menee.
Soitin kyllä ensin myyjälle, joka sanoi suunnilleen että "voit kyllä lähettää sen meille, mutta nopeammin hoituu jos sovit suoraan maahantuojan kanssa"
Tuntui ihan loogiselta, joten soitin Normarkille.
Sieltä kehotettiin lähettämään kone Matkahuollon välityksellä heidän kustannuksellaan, eli kaikki edelleen ok.
Mutta sinne se kone sitten jäi...
Eipä tässä kai enää muu auta kuin alkaa puuhaamaan kaupan purkamista myyjän kanssa.
Harmittaa kyllä moinen.
Soitin kyllä ensin myyjälle, joka sanoi suunnilleen että "voit kyllä lähettää sen meille, mutta nopeammin hoituu jos sovit suoraan maahantuojan kanssa"
Tuntui ihan loogiselta, joten soitin Normarkille.
Sieltä kehotettiin lähettämään kone Matkahuollon välityksellä heidän kustannuksellaan, eli kaikki edelleen ok.
Mutta sinne se kone sitten jäi...
Eipä tässä kai enää muu auta kuin alkaa puuhaamaan kaupan purkamista myyjän kanssa.
Harmittaa kyllä moinen.
- jpuustinen
- Viestit: 147
- Liittynyt: 08:25:20 25.11.2005
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re:
Supilla on siis faster 610? Miten tuo sun lopullinen keulamoottorin akkuasennus menikään? Teitkö itse keulapiikin siihen akulle?Sup78 kirjoitti:Ei ole luukkua vakiona. Mulla oli ajatus niin et sais akulle paikan tuolta keulapiikistä niin et luukku olis keulaboxin takana ja vaan liittimet laturille ja moottorille näkyvissä.
Olen ihan siinä ja siinä tilaamassa Fasterin 555 mallia ja tekisivät tehtaalla valmiiksi putkituksen ja johdotuksen liittimineen takaboxin akkukotelosta tuonne keulaan laidan sisällä, mutta jos muitakin vaihtoehtoja on niin olis kiva kuulla ja nähdä. Sinänsä tuo valmis asennus olis hyvä vaikkei heti keulakonetta hommaiskaan, olispahan kilkeet valmiina.
Voi olla että asiasta on keskusteltu, mutta onko "pakollista" olla kasoisakkusysteemi vai meniskö yhdellä akulla jota pääkoneella (koneeks tulis Etec 115 H.O) aikajoin sitten latailis. Toisaalta voisi ostaa ylimääräisen kaposen Fasterin laatikon sinne taakse ja laittais lisäakun sinne jota vois myös pääkoneella latailla vaihtokytkimen avulla, pientä johdotusta vaan vaatisi akkuboxien välillä.
Re: Re:
Kyllähän tuollainen optio kannattaa käyttää hyväksi. Katso vain, että käyttävät tarpeeksi paksua piuhaa. Mulla on sähköt tuotu takaa 16mm2 piuhalla. Se on mun mielestä ohuinta mitä kannattaa käyttää, ainakin 54lbs Minnkotaan.jpuustinen kirjoitti: Olen ihan siinä ja siinä tilaamassa Fasterin 555 mallia ja tekisivät tehtaalla valmiiksi putkituksen ja johdotuksen liittimineen takaboxin akkukotelosta tuonne keulaan laidan sisällä, mutta jos muitakin vaihtoehtoja on niin olis kiva kuulla ja nähdä. Sinänsä tuo valmis asennus olis hyvä vaikkei heti keulakonetta hommaiskaan, olispahan kilkeet valmiina.
Tuohan on matematiikkaa. Jos tiedetään mitä koneen laturi lataa ja arvioitu kulutus (A) sähkökoneella (+ajoaika pääkoneella päivän aikana) niin siitä se yhden akun kannattavuus selviää. Tuolta saatavaa tietoa voi käyttää arvioinnin apuna: http://www.adita.fi/?file=494jpuustinen kirjoitti:Voi olla että asiasta on keskusteltu, mutta onko "pakollista" olla kasoisakkusysteemi vai meniskö yhdellä akulla jota pääkoneella (koneeks tulis Etec 115 H.O) aikajoin sitten latailis. Toisaalta voisi ostaa ylimääräisen kaposen Fasterin laatikon sinne taakse ja laittais lisäakun sinne jota vois myös pääkoneella latailla vaihtokytkimen avulla, pientä johdotusta vaan vaatisi akkuboxien välillä.
Käytännössä olen huomannut, että mulla tuo yhden akun systeemi ei toimisi vaikka koneessa olisi huomattavasti isompikin laturi. Mä vain ajan normi(hauki)päivän aikana varsinaisella koneella niin vähän, että se tuskin pystyisi lataamaan keulakoneen käyttämän vajeen täyteen päivän aikana.
Tosin jos sä pääset laittamaan sen ainoan akun suht usein ja helposti laturiin niin sitten tuskin ongelmaa ilmenee tai sitten sä vaan ajat huomattavasti enemmän pääkoneella kalapäivän aikana kuin mä
I wish I had ghosts...
Re: Re:
jpuustinen kirjoitti:Supilla on siis faster 610? Miten tuo sun lopullinen keulamoottorin akkuasennus menikään? Teitkö itse keulapiikin siihen akulle?Sup78 kirjoitti:Ei ole luukkua vakiona. Mulla oli ajatus niin et sais akulle paikan tuolta keulapiikistä niin et luukku olis keulaboxin takana ja vaan liittimet laturille ja moottorille näkyvissä.
Olen ihan siinä ja siinä tilaamassa Fasterin 555 mallia ja tekisivät tehtaalla valmiiksi putkituksen ja johdotuksen liittimineen takaboxin akkukotelosta tuonne keulaan laidan sisällä, mutta jos muitakin vaihtoehtoja on niin olis kiva kuulla ja nähdä. Sinänsä tuo valmis asennus olis hyvä vaikkei heti keulakonetta hommaiskaan, olispahan kilkeet valmiina.
Voi olla että asiasta on keskusteltu, mutta onko "pakollista" olla kasoisakkusysteemi vai meniskö yhdellä akulla jota pääkoneella (koneeks tulis Etec 115 H.O) aikajoin sitten latailis. Toisaalta voisi ostaa ylimääräisen kaposen Fasterin laatikon sinne taakse ja laittais lisäakun sinne jota vois myös pääkoneella latailla vaihtokytkimen avulla, pientä johdotusta vaan vaatisi akkuboxien välillä.
Eli nyt akku on vaan keulaboksissa kiinni liinalla. Piuha menee kannen raosta sisään. Eli ei ihan mitä suunittelin mutta ollut aika ok järjestely. Ja ihan hyvä etten alkanut vielä mitään kiinteitä asennuksia kulle tekemään sillä mieli tekisi ostaa isompi ja tehokkaampi kikkare mikä sitten olisi 24 v järjestelmä.
Ei riemulla rajaa kun Veradolla ajaa.
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Morjensta kaikille
Ajattelin hommata tuon Patriotin keulamoottorin. Siinä taitaa olla vaan yhtä rikipituutta saatavilla, joka on 124cm eli 48 tuumaa. Veneenä toimii Faster 515SC. Mittailin hiukan veneen keulasta metrimitalla ja tuo 48" rikinen ylettäisi juuri ja juuri.
Arvioin, että kun keulamoottori on pisimmillään, eli konetta ei voi pudottaa enää alemmas, moottorin potkuri on veden alla n. 50cm. Tällöin keulassa on yksi henkilö. Onkohan tuo riittävä? Kuinka paljon potkurin pitää olla veden alla, jotta toimii myös lievässä aallokossa?
Miten muilla?
Ajattelin hommata tuon Patriotin keulamoottorin. Siinä taitaa olla vaan yhtä rikipituutta saatavilla, joka on 124cm eli 48 tuumaa. Veneenä toimii Faster 515SC. Mittailin hiukan veneen keulasta metrimitalla ja tuo 48" rikinen ylettäisi juuri ja juuri.
Arvioin, että kun keulamoottori on pisimmillään, eli konetta ei voi pudottaa enää alemmas, moottorin potkuri on veden alla n. 50cm. Tällöin keulassa on yksi henkilö. Onkohan tuo riittävä? Kuinka paljon potkurin pitää olla veden alla, jotta toimii myös lievässä aallokossa?
Miten muilla?
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
Mulla kuuskympissä on just ja just potkurin veden alla kun yksi mies keulassa. Hyvin on kuljettanut. Vähän läiskyttää kun molemmat on perässä. Ei toki koskaan kalastus tilanteessa.mikkob kirjoitti:Morjensta kaikille
Ajattelin hommata tuon Patriotin keulamoottorin. Siinä taitaa olla vaan yhtä rikipituutta saatavilla, joka on 124cm eli 48 tuumaa. Veneenä toimii Faster 515SC. Mittailin hiukan veneen keulasta metrimitalla ja tuo 48" rikinen ylettäisi juuri ja juuri.
Arvioin, että kun keulamoottori on pisimmillään, eli konetta ei voi pudottaa enää alemmas, moottorin potkuri on veden alla n. 50cm. Tällöin keulassa on yksi henkilö. Onkohan tuo riittävä? Kuinka paljon potkurin pitää olla veden alla, jotta toimii myös lievässä aallokossa?
Miten muilla?
Ei riemulla rajaa kun Veradolla ajaa.
Re: Keulakoneen asennuksen suunnittelua
-kuolema kuittaa univelat-