painouistimen paino.

Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Avatar
joppe
Uimaopettaja
Viestit: 1787
Liittynyt: 20:51:00 07.11.2005

painouistimen paino.

Viesti Kirjoittaja joppe »

eli ny olisi kokeilussa tehdä tuollainen ja painoa on sellainen 50g onko liian vähän :?: tarkoitus taaskin raksi nopeuteen..
mihin syvyyteen 50g pelkkällä painolla pääsee 1,5solmun vauhdilla jos siima on jotakin 45mm.
Avatar
Käämö
Viestit: 523
Liittynyt: 16:03:05 24.11.2008
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja Käämö »

Raksi hommista en tiiä mutta itellä käytössä 100g painot uistelussa ja noitten kanssa normi uistin sukeltaa helposti normi haukivauhdilla 6-7m.(siima 0,45)
Avatar
ArtoL
Kansikuvatyttö
Viestit: 1837
Liittynyt: 22:25:42 21.04.2005
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja ArtoL »

Jos lykkäät siihen koukut ja rupelin, niin kyllä 50g on aivan liian vähän. Tänä kesänä kuhan ja isomman tuubin uistelussa toimi tuollainen 120g painokuva parhaiten. Tietysti paino riippuu ihan sitä, millaisissa syvyyksissä täytyy uistella. Johan tuolla 50g painokuvalla, raksivauhdeilla, pääsee sinne 5 metrin tienoille...
Kun synnyit, itkit ja muut ympärilläsi hymyilivät.

Elä elämäsi niin, että kun kuolet hymyilet ja muut ympärilläsi itkevät.
Avatar
perza
da´ keittiöpönö
Viestit: 4716
Liittynyt: 10:03:55 16.05.2005
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perza »

Mä olen ajatellut aina niin että 10g/1metri/ 3,5km/h/20m siimaa.
Eli 100g painoa n. 10m ja tähän kyllä raksi vauhdilla pääsee helposti.

Itse kun/jos käytän 100g painoa niin lasken siimaa sen verran missä halauan vaappuni uivan. Eli esim. 3metriä kun laskee siimaa painon jälkeen niin aika lähellä 3 metrissä vaappu mennä vipeltää.

Nuo toki pelkillä painoilla. Painouistin onkin eri asia kun on propellit ja kaikki. Jos itse tekisin painouistimia niin 100g ois se koko mikä ois sopiva.
Vuosivaappu 2015 nyt saatavilla!

Vuosivaappu 2015
Avatar
Hilarius
Monninleipuri
Viestit: 1185
Liittynyt: 08:47:06 24.04.2005
Paikkakunta: Wellcity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hilarius »

Mä olen tykästynyt +150g paino uistimiin ja ne antoivat ihan mukavaa tulosta viimekesänä. Min. 150g mutta suosikit on 230-280g painoisia.
Mun mielestä tuolla 50g painolla ei tee mitään muuta kuin lisäksi vaapun eteen.
Tars tehrä vissiin jotain...
Jyffe
Viestit: 1082
Liittynyt: 21:56:36 30.08.2006

Viesti Kirjoittaja Jyffe »

Painokuvista on hyvä topikkikin jossain tässä osiossa.. Ilman ropellia jotkut vissiin uivatkin.

Pitäisi saada EU-direktiivi, jossa alle 100-grammaisten "painouistinten" markkinoinnissa kiellettäisiin sana "paino".
Naurettavin keksintö painouistinten saralla ovat Kuusamon Uistimen muutaman gramman kikkareet.
Kun katson vihreitä, näen punaista.
Avatar
joppe
Uimaopettaja
Viestit: 1787
Liittynyt: 20:51:00 07.11.2005

Viesti Kirjoittaja joppe »

luulen että saan siihen 50g kikkareeseen uinnin ilman ropelia ja yhdellä kolmihaara koukulla. se riittää jos 5metriin pääsee niin silloin on hyvä 10 olisi parempi mutta uintia ei siihen varmaan helpolla löydä..
Avatar
Jussijii
Sisävesiswedu
Viestit: 1559
Liittynyt: 12:20:17 24.07.2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Jussijii »

Tuskin tulee enää alta 100g painouistimia edes ostettua. 150+ grammaiset on myös käytössä.

Jos joku tulis myymään mulle 50g "painouistimia" tulee kyllä mielikuva, että joko tää jamppa ei oo itse uistellut ollenkaan, tai sitten se tietää ja osaa jotain todella hämmentävää mistä itse en tajua mitään.
Avatar
joppe
Uimaopettaja
Viestit: 1787
Liittynyt: 20:51:00 07.11.2005

Viesti Kirjoittaja joppe »

Jussijii kirjoitti:Tuskin tulee enää alta 100g painouistimia edes ostettua. 150+ grammaiset on myös käytössä.

Jos joku tulis myymään mulle 50g "painouistimia" tulee kyllä mielikuva, että joko tää jamppa ei oo itse uistellut ollenkaan, tai sitten se tietää ja osaa jotain todella hämmentävää mistä itse en tajua mitään.
:oops: mä en tiedä uistelusta yhtään mitään.. että aika osuva mielikuva :lol:
eli siis menkööt tää viritys koukullisena lisäpainona jossa on pieni uinti . oma vähäinen uistelu kokemus on alkukausi kuha. 2.5m vedestä. joten siihen olen kehittelemässä jotakin salaista asetta millä tarpeeksi pitkällä siimalla pääsee 5-10m syvyyteen. muovilusikkaa ja 10cm siroa taimentikkua pelkästään vedän..
Avatar
joppe
Uimaopettaja
Viestit: 1787
Liittynyt: 20:51:00 07.11.2005

Viesti Kirjoittaja joppe »

kylpyamme testejä. kokeilin vaan ihan toiseen päähän koukku ja toiseen sidoin siiman kiinni. siitä sitten tuli 50g painava lusikka :oops: nyt pitäisi päästä syvälle.
pakko tehdä pari lisää ja lähteä korkkarille testaamaan miten kovaa joutuu kelaamaan että uinti löytyy. ihan hiljaiseen vetoon ei saanut liikettä..
kehittely jatkukoon..
foresailear
Viestit: 4
Liittynyt: 11:50:05 24.10.2023

Re: painouistimen paino.

Viesti Kirjoittaja foresailear »

En vieläkään ihan ymmärrämoto x3m
mariahcarey
Viestit: 1
Liittynyt: 11:13:28 25.12.2023

Re: painouistimen paino.

Viesti Kirjoittaja mariahcarey »

Arvioimasi nopeus (1,5 solmua) voi myös vaikuttaa siihen, kuinka syvälle pääset, sillä nopeus voi vaikuttaa uistimen uintisyvyyteen. wordle
Wordletimes
Viestit: 1
Liittynyt: 11:56:50 01.04.2024
Viesti:

Re: painouistimen paino.

Viesti Kirjoittaja Wordletimes »

Wordle is the perfect blend of simplicity and challenge, making it accessible to players of all skill levels. Nytimes wordle
jeffreestar
Viestit: 3
Liittynyt: 05:44:45 09.03.2024

Re: painouistimen paino.

Viesti Kirjoittaja jeffreestar »

Painon määrä vaikuttaa siihen, kuinka syvälle se pääsee veden alla. 50 grammaa that's not my neighbor voi olla riittävä määrä, jos käytät sopivaa koukkua ja viehettä, mutta se riippuu myös veden virtauksesta ja siiman paksuudesta.
Vastaa Viestiin