Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Jarkooppi
Viestit: 57
Liittynyt: 18:34:39 08.06.2008

Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja Jarkooppi »

Nykyisen 2-osaisen vavan kanssa on ongelmana pituus kokoontaitettuna. Kakspyöräsellä liikkuessa vavan pitäs olla mahdollisimman pieni mahtuakseen edes osittain reppuun.
Mitä > 2-osasia tai teleskooppivapoja markkinoilta löytyy? Vapa ei sais olla turhan kalliskaan. Useimmiten lennättelen 5 tuumasia jigejä 15 grammasella päällä.
Shakespearen Ugly Stikeistä on hyviä kokemuksia, mutta saakohan niitä enään? Edellinen jäi eläkkeelle, kärkiosan pudottua mereen, eikä maahantuojallakaan ollu kyseistä osaa.

Teleskoopeista sen verran, että onko niissä tapahtunu kehitystä viime vuosina? 2 teleskooppivapaa olen jo poikkassut. :mitaviddua: Uskaltaako niihin enään koskeakkaan... Hyvä kestävyys on must. Mikä teleskooppi sitten soveltuis parhaiten jigaukseen? Pohjatärppejä tulee usein, niin olis tietty suotavaa, että vapa kestäis sen nytkyttelyn.
Jarkooppi
Viestit: 57
Liittynyt: 18:34:39 08.06.2008

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja Jarkooppi »

No vitttt ei sit. autsz
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Itse karsastan teleskooppeja, mieluummin haen 3-osaisen vavan. 8-jalkainenkin vapa on 3-osaisena varsin hyvä kuljetuspituudeltaan.

Patriotin matkavavoissa on ainakin paperilla samoja speksejä kuin Ugly Stick-matkavavoissa. Oletko kattonut tuolta sopivaa?
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Jarkooppi
Viestit: 57
Liittynyt: 18:34:39 08.06.2008

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja Jarkooppi »

Oho heti löyty passeli! Mitenkä tuollasella 180cm Correstick Powercastilla mahtaa jigit lentää? Mites tollaset lyhyemmät vavat soveltuu edes jigailuun ylipäätäänsä? Vapa vaikuttaa hyvältä ja hintakin bueno, mut viel, kun löytäis jälleenmyyjän Turun seudulta.
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Eiköhän tota voi ihan kaikista Turun seudun erikoisliikkeistä kysellä, en usko että noita Patriootteja on mahdottoman hankala löytää. Moponetistä tai honkkaristakin voi löytyä.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Jarkooppi
Viestit: 57
Liittynyt: 18:34:39 08.06.2008

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja Jarkooppi »

Eipä ollu Motonetissa, eikä Hongkongissakaan. :emppai: Pyyntivälineet ja Katiskat vielä kahlaamatta.
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Pyyntäristä mä olen itse Ugly Stick matkavapani ostanut, oisko pari vuotta sitten. Se on spekseiltään jokseenkin sama ellei sama kuin tuo kevyempi noista kahdesta Patriotista. Hyrrävapa tosin.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Jarkooppi
Viestit: 57
Liittynyt: 18:34:39 08.06.2008

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja Jarkooppi »

catch_a_fish kirjoitti:Pyyntäristä mä olen itse Ugly Stick matkavapani ostanut, oisko pari vuotta sitten.
Näin tein mäkin, sanasta sanaan. Ugly Stik oli kieltämättä hyvä vapa.
Lähiaikoina Pyyntivälineessä piipahdin ihan vaan katselemassa. Shakespearen Ugly Stik ei näyttänyt olevan telineissä edustettuna enään. Sillon ei tullu vielä mieleen vilkuilla Patrioteja, mut det märkte jag et siel ei ollut ainakaan Patriotin 3-osasta. Vai katoinkohan kunnolla? :roll:
Andde
jenssin påmå
Viestit: 762
Liittynyt: 08:14:10 22.04.2005
Paikkakunta: Rytöuhan utra briha
Viesti:

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja Andde »

jtm:ltä 4-osainen forecasti.. hyvin ajaa asiansa..
kilo on kova
Jarkooppi
Viestit: 57
Liittynyt: 18:34:39 08.06.2008

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja Jarkooppi »

Täh? Jos Kuukle ei löydä kyseistä vapaa, nii mistäköhän mä sellasen löytäisin.
Toki mulla on enemmän aikaa ettimiseen kuin 0,23sek :mitaviddua:
Andde
jenssin påmå
Viestit: 762
Liittynyt: 08:14:10 22.04.2005
Paikkakunta: Rytöuhan utra briha
Viesti:

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja Andde »

kysäse jtm -nimimerkiltä lisää..
kilo on kova
Jarkooppi
Viestit: 57
Liittynyt: 18:34:39 08.06.2008

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja Jarkooppi »

Andde kirjoitti:kysäse jtm -nimimerkiltä lisää..
HUPS :gay:
Arvaappa mitä laitoin Googleen; Jtm Forecast. Mä ku elin siinä uskossa, että JTM on valmistaja. Syvimmät pahoitteluni kys. käyttäjälle.
:mrgreen:
Touh
:nuija:
szeko
mulko
Kyl se ihminen voi olla tyhmä. Kaikki tämä vielä selvinpäin.
käenkukku
käenkoukku
Viestit: 498
Liittynyt: 11:39:40 10.01.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja käenkukku »

Hyvä kokemus Shimanon Exage Mini Tele 6" ML(5-20g) vavasta. Vavan mukana kätevä kuljetusputki, johon mahtuu kelakin. Vapa menee niin pieneen tilaan, että mahtuu putkessa repppuun sisälle.

Ei halvin vaihtoehto, mutta kestävä ja tunnokas. Halpa lötkö tulee kalliimmaksi, kun mieli kumminkin tekee ostaa uusi kunnon keppi.
Kun aamulla kuuntelet käenkukkua niin illalla saat rauhassa nukkua.
Nilsuilija
Viestit: 511
Liittynyt: 15:41:54 01.12.2005
Paikkakunta: Joensuu

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja Nilsuilija »

käenkukku kirjoitti:Hyvä kokemus Shimanon Exage Mini Tele 6" ML(5-20g) vavasta. Vavan mukana kätevä kuljetusputki, johon mahtuu kelakin. Vapa menee niin pieneen tilaan, että mahtuu putkessa repppuun sisälle.

Ei halvin vaihtoehto, mutta kestävä ja tunnokas. Halpa lötkö tulee kalliimmaksi, kun mieli kumminkin tekee ostaa uusi kunnon keppi.
Joo tuo Exage voi olla vähän hintava vaihtoehto, kun niitä katkeilee vähän väliä röpesin . Kokemusta on. Periaatteessa hyvä vapa mutta kestävyys ei vakuuta :? .
"Puuttuvan taidon korvaa rautainen itseluottamus"
Avatar
Dilnen
oikeesti ihan mukava norsunvittukärpänen
Viestit: 2067
Liittynyt: 02:53:27 10.04.2006
Paikkakunta: Jkl

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja Dilnen »

Itse tilasin Sakuran hyrrävavan - enemmän kuin jees.
Sakuraa löytyy myös avokelalle ja veikkaisin ihkuksi.
Klikkaa tästä, DS-624L
Keino ei oo konsti eikä mikään, kun sen tietää.
käenkukku
käenkoukku
Viestit: 498
Liittynyt: 11:39:40 10.01.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja käenkukku »

Nilsuilija kirjoitti:
käenkukku kirjoitti:Hyvä kokemus Shimanon Exage Mini Tele 6" ML(5-20g) vavasta. Vavan mukana kätevä kuljetusputki, johon mahtuu kelakin. Vapa menee niin pieneen tilaan, että mahtuu putkessa repppuun sisälle.

Ei halvin vaihtoehto, mutta kestävä ja tunnokas. Halpa lötkö tulee kalliimmaksi, kun mieli kumminkin tekee ostaa uusi kunnon keppi.
Joo tuo Exage voi olla vähän hintava vaihtoehto, kun niitä katkeilee vähän väliä röpesin . Kokemusta on. Periaatteessa hyvä vapa mutta kestävyys ei vakuuta :? .
Mulla on Exage kestänyt hyvin, mutta Nexave katkesi kolme kertaa viime kaudella. :oops:
Kun aamulla kuuntelet käenkukkua niin illalla saat rauhassa nukkua.
Jarkooppi
Viestit: 57
Liittynyt: 18:34:39 08.06.2008

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja Jarkooppi »

Kiitän neuvoista.
Totta tosiaan > 100e on liikaa teleskooppivavasta joka kuitenkin jossain vaiheessa katkeaa. :p Onko jollain tietoa tuosta Shimano Catanan hintaluokasta?
Patriot-vavat täytyy unohtaa maahantuojan esimerkillisen toiminnan vuoksi.
Yhteenkään sähkäritiedusteluun ei ole tullu vastausta.
käenkukku
käenkoukku
Viestit: 498
Liittynyt: 11:39:40 10.01.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja käenkukku »

Catanan hinta 50€:n hujakoilla. Kestävyydessä tuskin pärjää Ugly Stickeille. Iteltä löytyy kolmiosaisena 6" ruma keppi viehepainoille 5-20g. Eli käypäinen jiggailuun, eikä pelkää ronskimpiakaan otteita. Jos olet vavasta kiinnostunut, niin pistä yv. Halvalla lähtee vapaputkineen.
Kun aamulla kuuntelet käenkukkua niin illalla saat rauhassa nukkua.
Jarkooppi
Viestit: 57
Liittynyt: 18:34:39 08.06.2008

Re: Teleskooppi-/matkavapaa jigaajalle

Viesti Kirjoittaja Jarkooppi »

Patriot correstick tuli sit hankittua 3-osasena. Ei tolla nyt kauheen kauniissa kaaressa uisteet lennä ja (ex-)kärkikin vähä löysä. Kaikki hyvin kunnes kärki lens siimojen kera ja jäi pohjaan. :bigboss:
Mistä mä nyt uuden kärkiosan saan? Myykö OPM nuita osinakin? Menisköhän takuuseen? Ei taira olla ihan normaalia jos se moneen otteeseen lähti heittäessä irti.
Vastaa Viestiin