Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
River
Viestit: 536
Liittynyt: 19:25:25 13.04.2007

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja River »

Hyvä kun joku jaksaa vielä kerrata. Tuhat kertaa jo varmaan selitetty (ja kysytty) samat asiat. röpesin

Malliesimerkki tiedon fragmentoitumisesta. Saisikohan tästä joskus koostetun ohjeen jonnekkin, niin luku- ja hakutaidottomatkin voisivat saada tietoa helposti? :D
Avatar
jorkkiporkki
Viestit: 379
Liittynyt: 00:34:59 04.10.2012
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja jorkkiporkki »

River kirjoitti:Hyvä kun joku jaksaa vielä kerrata. Tuhat kertaa jo varmaan selitetty (ja kysytty) samat asiat. röpesin

Malliesimerkki tiedon fragmentoitumisesta. Saisikohan tästä joskus koostetun ohjeen jonnekkin, niin luku- ja hakutaidottomatkin voisivat saada tietoa helposti? :D
Olen tullut siihen tulokseen, ettei sekään auta. Monet eivät jaksa niitä yhteenvetojakaan lueskella. Ehkä se tulevaisuudessa ratkeaa jollain tekoälyllä, joka kaivaa vastauksen olemassa olevasta tiedosta siinä vaiheessa kun henkilö on kysymystään kirjoittamassa. Kärsivällisyyttä vaan niitä aikoja odotellessa.
Nykyiset kajakit: RTM Abaco 4.2 Hi Luxe, RTM Disco+
Avatar
Braven
Viestit: 826
Liittynyt: 06:37:28 30.03.2009
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Braven »

jorkkiporkki kirjoitti:
piimar kirjoitti:Kertoisko joku et kuinka paljon tulee lisähintaa jos tilaa esim. kela ebayn kautta Japanista? Olin ajatellut hivenen laadukkaampaa ja nehän on edullisempia muualla kuin meillä. Tullimaksu riipunee ostetun tuotteen hinnasta, mut tuleeko muita kustannuksia? Niin ja paljonko tullit on %:na hinnasta? Toki postit joissakin tapauksissa tulee...
Ohjeita tuontiin löytyy tullin nettisivuilta:
https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html
Tavaranimikkeet ja niiden tullit selviävät Taric-hakupalvelusta johon on linkki ylläolevalla sivulla.

Kelojen tavarakoodi on 9507300000 ja esimerkiksi Japanilaisille keloille tulli on 3,70%
Tullin lisäksi tulevat tietty kuljennuskustannukset ja arvonlisävero 24%, joka lasketaan kuljetuskustannusten ja tavaran arvon yhteissummasta.

Itse olen pari kelaa tilannut http://www.japantackle.com/ sivuilta ja voin vain palvelua kehua. Ebayssakin on joku Japan Tackle, mutta se on kuulemma eri yritys.
Jun ja Kayo Sonoda tuntuvat pitävän asiakkaistaan hyvää huolta. Mulla oli pieni takuujuttu toisen kelan kanssa ja se hoitui tosi mallikkaasti. Olen ihan tavallinen asiakas enkä saa sieltä mitään etuja, mutta tänä päivänä hyvä palvelu ansaitsee minusta tulla mainituksi. Postikulut vakuutettuna EMS-lähetyksenä kelalle ovat tuolta n. 25-35 USD painosta riippuen.
Menee karkeasti näin.
Kelan hinta, esim 400€, rahti esim30€ lasketaan: (400€+30€) * 1.24(alv)*1.037(tulli kalavehkeille) tekee 549,11€


Japsit tuntuvat pitävän asiakkaista hyvää huolta.
Toisen, kelojen tuunaukseen erikoistuneen liikkeen voisin mainita, Hedgehog-studio. Laakereita tilaillut. Postit n. 10€ luokkaa ja alle viikossa tulee perille seurantakoodin kanssa. Mukana tulee tarroja, joita voi liimailla töissä kypärään. =D
erkkari
Äid-inkielen-opetja
Viestit: 1901
Liittynyt: 14:32:08 01.03.2011
Paikkakunta: Kotka

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja erkkari »

Onko kukaa noit Kiinan siimoja jaksan testailla ja todennu jonkun jopa toimivaksi?
erkkari
Äid-inkielen-opetja
Viestit: 1901
Liittynyt: 14:32:08 01.03.2011
Paikkakunta: Kotka

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja erkkari »

Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

aliexpressistä oon ite tilannu (kiina)

Kaikki tavarat on tullu perille, eikä postimaksuja oo lainkaan :shock:

Parempaa punottua en oo tainnu käyttääkkää ku mitä oon tuolta tilannu.
Hinta apaut 15e / kilometri..
Kaikki tilaamani koukut ollu huippuluokkaa, kuten yleensä muukin tavara mitä oon tilannu.

Myös sinkkukoukut, kolmihuaraa, 1000-2000 lumen otsalamput niin itelle kuin läheisille, uistimia :oops: (on nii halpoja, haukipalloja ja laitavavan syväreitä), 2x tehokkaammat sähkötupakan akut, uistinrengasta, tarrasilmää loistavana tai ilman, yms on tarttunu sielt mukaan.

Halpuus houkuttaa
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
erkkari
Äid-inkielen-opetja
Viestit: 1901
Liittynyt: 14:32:08 01.03.2011
Paikkakunta: Kotka

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja erkkari »

Prinssi kirjoitti:aliexpressistä oon ite tilannu (kiina)

Kaikki tavarat on tullu perille, eikä postimaksuja oo lainkaan :shock:

Parempaa punottua en oo tainnu käyttääkkää ku mitä oon tuolta tilannu.
Hinta apaut 15e / kilometri..
Kaikki tilaamani koukut ollu huippuluokkaa, kuten yleensä muukin tavara mitä oon tilannu.

Myös sinkkukoukut, kolmihuaraa, 1000-2000 lumen otsalamput niin itelle kuin läheisille, uistimia :oops: (on nii halpoja, haukipalloja ja laitavavan syväreitä), 2x tehokkaammat sähkötupakan akut, uistinrengasta, tarrasilmää loistavana tai ilman, yms on tarttunu sielt mukaan.

Halpuus houkuttaa
Juu halpuus houkuttaa itteäkin :wink:
En o vaa löytän kolmihaaroja mitä lohihommiin uskaltais ottaa,hyviä koukkuja tuolt kirjolle yms löytää alle 5e 100kpl mut ei niille tarpeeksi luottoa.

Uskallatkos lohnalle noita koukkuja suositella?
Muutki linkit tervetulleita,enkä o tässä ehtin rikastumaan ni en raaski mitää huippukoukkuja tilata Touh
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Lohihommiin oon tilannu tuolta ainoostaan 1-haaraa.
Ne on ainakin sitkeitä ku tauti, jopa liian kovakskin karkastu.
Muutama on menny pohjarydöstä/kivenkolosta repiessä poikki, mut ei noit kalan suussa saa pettämään kyl millään :)
Teräviäkin ovat ku perkeleet.

Kolmihaaraa oon tilannu ainoostaan 4- koossa kuhavaapukkeisiin, mut juuri tehty tarkistus osoitti, et ne on ainaki kevyitä, kemiallisia ja kestäviä.
En saanu mokomaa käsin pöydän kulmaa vasten ees oikastua, saati sitten poikki :shock:


Muokkaan myöhemmin viestiä jos löydän tilaushistoriasta koukun mallin ja tarkemmat tiedot.
Tossa pussukassa ku niit ei oo...
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
erkkari
Äid-inkielen-opetja
Viestit: 1901
Liittynyt: 14:32:08 01.03.2011
Paikkakunta: Kotka

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja erkkari »

Kuulostaa lupaavalt :wink:

Laita ihmees tiedot jos nois freefisher koukuissakin eroja on.
resu
Viestit: 58
Liittynyt: 10:37:49 13.08.2010

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja resu »

Mä olen tilaillut joitain juttuja tuolta kiinasta tuon fiskesnack.comin kinaskit-ketjun innoittamana. Se on hyvä ketju ja minun kokemuksen perusteella asia on juuri, kuten ketjussa monet sanovat: osa tavarasta on hyvää, osa täyttä paskaa. Jos hinta on tositosi halpa, on tuote suurella todennäköisyydellä paskaa. Just siimoja on moni kehunut paljon, varsinkin sitä vähän kalliimpaa, mutta laadukasta 8-säikeistä. Jos ostatte hyviä juttuja, niin laittakaa linkki, jotta muutkin saa tietää.

Tämä ruotsissa paljon kehuttu ostos vaikuttaa hyvältä. Ostin varakelaksi vertsuun, mutta on nuo sillä heitelleetkin ja hyvin on pelannut. En ole käyttänyt, mutta laatu vaikuttaa hintaan nähden tosi hyvältä.
http://www.aliexpress.com/item/Trulinoy ... 84307.html

Kokeilin piruuttani näitä koukkuja ja päätin olla ostamatta kiinasta enään ikinä koukkuja. Jos joku tietää hyviä, niin laittakaa linkki. Tässä toteutui, tuo liian halpa ollakseen totta.

http://www.aliexpress.com/snapshot/6486 ... 2283802706
Ja elämä on helppoo, sillloin kun on vapa, mistä pitää kii...
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Sinkkuna ostin noita kerran hetken mielijohteesta ja normaalia putkikoukkua hieman pisemmällä varrella.

Paksulankainen mutta kevyt koukku
Timanttia tarvii ennen ku siiman päähän sitoo...

Sisään päin kääntyvä kita olkoon jokaisen harkinnassa ainakin kolmihaarassa :keppiä:

Näit mää tilasin :)

2014 New 4# Fishing Hook High Carbon Steel Treble Hooks Fishing Tackle Black Color Fishing Equipment 100pc/Lot Free Shipping
Properties:
(Su san)

€ 4,25

http://www.aliexpress.com/snapshot/6200 ... 9940710188
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
erkkari
Äid-inkielen-opetja
Viestit: 1901
Liittynyt: 14:32:08 01.03.2011
Paikkakunta: Kotka

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja erkkari »

6 kokoa laitoin tilaukseen :wink:
Katellaa mitä tulee :lol:
Jännä että tuol ei paypalia ollu ollenkaan :mitaviddua:
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Luojan kiitos, palliin parit kerrat hermot menettäneenä :evil:
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
piimar
Viestit: 135
Liittynyt: 13:18:23 18.01.2012
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja piimar »

Prinssi kirjoitti:aliexpressistä oon ite tilannu (kiina)

Kaikki tavarat on tullu perille, eikä postimaksuja oo lainkaan :shock:

Parempaa punottua en oo tainnu käyttääkkää ku mitä oon tuolta tilannu.
Hinta apaut 15e / kilometri..
Kaikki tilaamani koukut ollu huippuluokkaa, kuten yleensä muukin tavara mitä oon tilannu.

Myös sinkkukoukut, kolmihuaraa, 1000-2000 lumen otsalamput niin itelle kuin läheisille, uistimia :oops: (on nii halpoja, haukipalloja ja laitavavan syväreitä), 2x tehokkaammat sähkötupakan akut, uistinrengasta, tarrasilmää loistavana tai ilman, yms on tarttunu sielt mukaan.

Halpuus houkuttaa
Miten vahvaa siimaa tilasit tuolta?
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

0,28mm pitkiin heittoihin ja 0,40mm Tornarille.
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
piimar
Viestit: 135
Liittynyt: 13:18:23 18.01.2012
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja piimar »

^ Siinä siis sopivat siimat Jockfalliin ja Matkakoskelle. Kiitoksia! :hattu:
Avatar
Teme76
Viestit: 35
Liittynyt: 12:07:06 26.04.2007
Paikkakunta: Päläkäne

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Teme76 »

Tein Aliexpressiin ensimmäisen tilauksen, kun kaverilta sain vinkin tuommoisesta jerkkisetistä:

http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... 88944.html

12 värin sarja 55€ posteineen.

Vähän ihmetytti tuo Paypalin puute. Mutta hyvin sujui kaikin puolin.
Alle kolmessa viikossa paketti saapui ja sähköpostiin tipahteli aktiivisesti tietoa tilauksen etenemisestä. Paketin päällä olevassa lähetteessä oli "tulli-ystävällisesti" merkitty "Clothes, 5$".

Hyvä maku jäi ensikokemuksesta.

-Teemu
-Parempi muna padassa, kuin kymmenen oksalla-
River
Viestit: 536
Liittynyt: 19:25:25 13.04.2007

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja River »

CE-merkki = China Export :D
meanoldman
Viestit: 473
Liittynyt: 17:23:53 12.05.2011

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja meanoldman »

Eilen pistin ite ekaa kertaa Kiinasta tilaten. 40e onkivavan laitoin ostaen. Ajatuksella, että kuinka toimii kaupankäynti. Ei niin harmita, jollei tulekaan perille, kun pienellä rahalla lähdin liikkeelle :)
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Kannattaa myös muistaa nuo tulli/verovapaat rajat EU:n ulkopuolelta.
Yli 22e tilauksille saattaa tulla yllätys..
Lapsetkin haluaa paljon paketteja :roll:
Aikas monta pukettia on tullu tilailtua tuolta, eikä yksikään oo jääny tulematta :)
n. 3 vko:a on keskimäärin toimitusaika jtn ei hätähousuille, ellei toimitustavasta halua maksaa tuotteelle marketin hintaa.
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Msr
Syöpäläinen
Viestit: 636
Liittynyt: 18:29:40 19.05.2005
Paikkakunta: Kangasalalalainen

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Msr »

Prinssi kirjoitti:Sinkkuna ostin noita kerran hetken mielijohteesta ja normaalia putkikoukkua hieman pisemmällä varrella.

Paksulankainen mutta kevyt koukku
Timanttia tarvii ennen ku siiman päähän sitoo...

Sisään päin kääntyvä kita olkoon jokaisen harkinnassa ainakin kolmihaarassa :keppiä:

http://www.aliexpress.com/snapshot/6200 ... 9940710188
Sinkut oli samasta paikkaa?
Prinssi
El Reino
Viestit: 5872
Liittynyt: 08:46:49 29.05.2006
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
-Q-
Viestit: 1
Liittynyt: 17:15:53 06.04.2014

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja -Q- »

Monet tuntuvat ihmettelevän minkä takia PayPal ei käy AliExpressissä. Syy siihen on looginen, Kiinan Ebay ei halua tukea Ebayta ;).

Paljon hyvää tavaraa tuolta on löytynyt laidasta laitaan.
Avatar
Braven
Viestit: 826
Liittynyt: 06:37:28 30.03.2009
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Braven »

Kuulin uutta tietoa vapojen rahdeista USA :sta tilattaessa. UPS hoitaa homman. Rahti maksaa saman 35€, mitä perus jenkkipostimaksu on! Lähettävät samaan hintaan samassa paketissa max kolme hyrrävapaa tai kaksi haspelivapaa. Myös yksiosainen vapa tulee samaan hintaan!!
Kauppa on Tacklewarehouse. Tuolla on aika helvetisti valinnanvaraa!

Abu Garcia Veracity kiiltelee mielessäni ! =D
Peter
Viestit: 167
Liittynyt: 01:08:00 08.08.2012

Re: Ulkomaisilta mailta tilaaminen

Viesti Kirjoittaja Peter »

Braven kirjoitti:Kuulin uutta tietoa vapojen rahdeista USA :sta tilattaessa. UPS hoitaa homman. Rahti maksaa saman 35€, mitä perus jenkkipostimaksu on! Lähettävät samaan hintaan samassa paketissa max kolme hyrrävapaa tai kaksi haspelivapaa. Myös yksiosainen vapa tulee samaan hintaan!!
Kauppa on Tacklewarehouse. Tuolla on aika helvetisti valinnanvaraa!

Abu Garcia Veracity kiiltelee mielessäni ! =D
Oho. Kerrankin jotain positiivista rahtiasioissa. No se lisää kilpailua vaparintamalla sekä valikoiman tärkeyttä jotta ei kannattaisi lähteä tilailemaan.
Vastaa Viestiin