Hyvä kaira

Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
KMan
Viestit: 491
Liittynyt: 14:53:50 06.09.2007
Paikkakunta: Karjaa

Re:

Viesti Kirjoittaja KMan »

mutteri kirjoitti:Mites, onko porukalla tietoo taikka kokemusta Moran Nova System kairoista? Mitä olen tietoa löytänyt, niin siinä ois se terärunko jotain komposittia ja että ois 10% edeltäjäänsä kevyempi. Tuo komposiittiterärunko kuulemma halpottaisi kairaamista, ei sillä että papua uupuisi kairata normikairallakin. Missään kaupoissa en vielä ole noihin kairoihin törmännyt, ainoastaan niihen vanhoihin malleihin. Mora of Sweden
Nyt sitä jo myytäneen vilkkaasti. Kuitenkin hinta panee ostajan miettimään, kun se on kahden Expertin verran. Kahden kalastavan kauppiaan mielipiteet olivat hyviä. Erityisesti poraaminen olisi parempaa kuin vanhemmassa mallistossa. Teräosa on ilmeisen hyvin onnistunut, ja kuituosassa on sellainen uloke joka estänee liiallisen haukkaamisen.

Mutta en minä vielä tiedä, mutta pian. Tuli hankittua 160mm versio lyhyellä kierteellä. Tuolla kierteellä en ehkä saa tänä vuonna oikeaa kuvaa kairasta, kun merellä on kuulemma lähes varren pituuden verran erilaista kerrosta jäässä, sohjoo ja kohvaa.

Valmiina (tuonhan voi myös koota erilaisista osista kuinka haluaa) sitä myydään pikalukolla taittuvalla kahvalla (on olemassa myös kiinteä kahva) ja muutamina kokoina ja parina kierteen pituutena. Varren pituus on kierteellisellä tapilla (=ruuvi :übergeek: ) säädettävissä ja pisimmillään se lienee pisin kaikista jo ihan vakiona.

Ei tietenkään yllätys, että kauppias kehuu sitä, mistä saa parhaan katteen. Ja kun Novan terää katsoo, uskoa minulla ainakin löytyy, että tuotekehittelyä olisi tapahtunut ja terä parempi kuin koskaan missään. Tai ainakin terän kulma on hyvin vakio ilman UR:lle tyypillistä vaihtelua terien välillä, eikä tuo kuituohjuri liene pöllömpi.

Jos haluaa pitää varaterää mukana, on se myös helppoa kun ei paina eikä vie tilaa paljoa. Teräpaketissa on kuusiokoloavain mukana.

Mutta mutta, en vielä tiedä, mutta monet varmaan tietävät jo enemmän. Eikö tämä ole jo toista kautta myynnissä?
KMan
Viestit: 491
Liittynyt: 14:53:50 06.09.2007
Paikkakunta: Karjaa

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja KMan »

KMan kirjoitti:
mutteri kirjoitti:Mites, onko porukalla tietoo taikka kokemusta Moran Nova System kairoista? Mora of Sweden
Tuli hankittua 160mm versio lyhyellä kierteellä.Tuolla kierteellä en ehkä saa tänä vuonna oikeaa kuvaa kairasta, kun merellä on kuulemma lähes varren pituuden verran erilaista kerrosta jäässä, sohjoo ja kohvaa.
Hyvin toimi jäätilanteesta huolimatta! Ei tällaisella arviolla ole toki mitään arvoa vertailumielessä, koska aiempaa kokemusta minulla ei ole lyhytkierteisestä eikä neljää tuumaa isommasta eikä myöskään juuri kevätjäistä. Raskaaksi kävi vain muutamin paksummin kohdin tuntien ja kymmenien reikien jälkeen, kun lopussa jatkon keltainen osa oli jo reilusti sisällä reiässä. Mutta eihän tuokaan mitään kerro, kun voimia meillä on eri lailla! Mutta en ole voimamiestyyppiä, vaan sitkeys ja kestävyys on enemmän hallussa. Isommatkin lumityöt teen aina lapiolla enkä kolista pidä.

Ulommaisena on ohjuri tasaamassa purevuutta, mikä näkyy viimeisessä kuvassa oikealla parhaiten.

Yleisesti ottaen terän viritys on aina kompromissi ja erilaiset teräkulmat tai ohjurit tarvittaisiin aina erilaisille jäille. Eikö kevätjäälle pitäisi olla vähemmän haukkaava säätö, ettei käy raskaaksi?

Piti suihkuttaa kotelosuojaa sisään, mutten sitten löytänyt ainetta vaikka sellainen spraypullo minulla jossain on hankittuna. Laitan sitten kesällä.
Liitteet
ahkio.jpg
Mora-Nova-160mm.jpg
Mora-Nova-160mm.jpg (82.59 KiB) Katsottu 10280 kertaa
Mora-Nova-2.jpg
Mora-Nova-2.jpg (72.21 KiB) Katsottu 10203 kertaa
Avatar
silli
Multimediatäkyonkija
Viestit: 2711
Liittynyt: 21:17:10 21.04.2005
Paikkakunta: Tikkala, Jyväskylä
Viesti:

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja silli »

160 Nova piti nyt sitten itsellekin ostaa kun ensin talven ajan niitä asiakkaille kovasti yritin kehua. Huomenna alkaa raju testi joka varmasti selvittää minkälainen ostos tuli tehtyä.
Ne on ilosia ne alle kiloset.
Avatar
tkb76
Viestit: 858
Liittynyt: 20:47:32 30.10.2006
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja tkb76 »

Kausi vedetty novalla ja itsellä ainakin positiiviset ajatukset kapistusta kohtaan. Yhtä lupausta se ei täytä. Meinaan se, että on kepee kairata jäähän kuin jäähän. Ehkä vähän helpommin se etenee soseessa kuin vanha UR 6", mutta raskas se on siltikin. Hyvään jäähän uppoo kyllä tosi nätisti ja ei paljoa rasita kairaajaa.
Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku.
Avatar
Holkkipolvi
On nähnyt Tuksun aromipesän
Viestit: 7637
Liittynyt: 12:15:01 20.03.2006

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja Holkkipolvi »

Vaihdoin Moraan just uudet palat.Noi vanhatkin söi vielä mut kannattaako vanhoja säilytää vai nakata samantien mäkee.Ainoastaa ekana jäähän osuvassa kulmassa on pientä sanomista.Jos noita pystyy käsi pelin hiomaa niin tosta sais viel soivan pelin?

Tiedä sit onko miten kovaa kamaa tosiaan hioa käsin :roll:
Janottaa nii että suu pölisöö...
MrPonu
Viestit: 86
Liittynyt: 20:07:42 08.09.2009

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja MrPonu »

Kannattaahan ne ilman muuta säilyttää varapaloina mukana pilkkirepussa. Avain+ palat vievät minimaalisen tilan ja on varmuus että reissu ei keskeydy pohjaankairaukseen. Voihan niitä paloja kevyesti hivellä yläpuolelta hiontavälineillä, hiomavälineet kyllä pystyy paloihin. Raskaampien hiomisten jälkeen tylsähkötkin palat menevät yleensä huonompaan suuntaan, paitsi jos sattuu olemaan taito hyppysissä.
Avatar
Holkkipolvi
On nähnyt Tuksun aromipesän
Viestit: 7637
Liittynyt: 12:15:01 20.03.2006

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja Holkkipolvi »

Kyl musta tuntuu et tarvis ala puolelta hioa jonnin verrankin ,jos meinaa saada kulmat teräviks.Tiedä sit millä pelillä tuota hiois.Taitaa joutua ottaa tavaraa aika paljonki...
Janottaa nii että suu pölisöö...
Avatar
Apena
Viestit: 47
Liittynyt: 17:35:55 05.12.2011
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja Apena »

Jääkaira Nordland 5” halkaisijalla tuli hankittua, halvemmasta päästä mutta tuntuu purevan kuitenkin jäähän hyvin.
Vaihdettavat teräpalat on mielestäni nykyajan tekniikkaa, joten se vaikutti ostopäätökseen ja hintakin oli Erkin hallissa vaan noin 40€

Edith: Kuva teränsuu
Liitteet
Jääkaira-Nordland_teränsuu.jpg
Jääkaira-Nordland_teränsuu.jpg (33.91 KiB) Katsottu 8073 kertaa
Mikä on suurempi paha, ansaitseminen vaiko menettäminen?
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4439
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Moran valkearunkoista kairaa olen usean pilkkijän kuullut ylistävän tänä talvena.
Eilen sain sitten kuulla,kun Ekenäsin Karis Sport och Fiskessä poikkesin,että Mora,ja oma kohdusta hautaan suosikkini,jo äidinmaidon mukana ainoaksi oikeaksi kairaksi käsittämäni UR kuuluvat nyt samaan Normarkin kaira-perheeseen.

Muistan senkin kuin eilisen päivän,kun Normark Uuno Rantaselta tehtaan osti,ja mielessäni kävi,tästä ei hyvää seuraa.
Ja niinhän siinä sitten kävikin.Uuno ei olisi ikinä ilennyt omalla nimellään myydä ruostuvalla,murtoveteen sopimattomalla terällä olevaa halpiskairaa "Juhlakairan" nimellä vuodesta toiseen myydä.
Toki olivat ensimmäiset Uunon kairat kiinteällä terällä varustettuja mustasta raudasta tehtyjä,mutta siitä alkoi tuotekehittely,joka sitten uuden omistajan puolelta loppuikin tuohon yrityskauppaan.Olisiko siitä jo 30 vuotta aikaa?
Ja niin hyväksi Uuno kairansa kehitti,että tähän päivään kesti,ennen kun Mora meni ohi. :oops:

Saa nähdä,mitä tämä fuusio tuo tullessaan?
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Avatar
Anza
Viestit: 298
Liittynyt: 19:24:56 13.01.2007
Paikkakunta: Espoo/Ilomantsi
Viesti:

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja Anza »

Olisi kairan osto edessä ja olen vakavasti harkinnut oranssia UR-Suomi versiota 6 tuumaisena.
Onko kellään kokemusta ks. kairasta?
Käykö tuohon punainen vaihtoterä tai jatkopala?
antinkalakuvat.kuvat.fi
Avatar
vilnu
Viestit: 97
Liittynyt: 13:20:26 07.09.2006
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja vilnu »

Anza kirjoitti:Olisi kairan osto edessä ja olen vakavasti harkinnut oranssia UR-Suomi versiota 6 tuumaisena.
Onko kellään kokemusta ks. kairasta?
Käykö tuohon punainen vaihtoterä tai jatkopala?
On kokemusta ja hyvin on pelittänyt tämän kauden, sininenterä vetää hyvin ja on pysynyt hyvin terävänä, onpa vielä kierreosuudeltaan hiukan tuota aiempaa punaista juhlakairaa lyhyempi, joten painossakin on hiukan säästöä. (mulla oli punasella terällä viritettynä tämä juhlakairain)

Ei mulla ole mitään huonoa sanottavaa ko. kairasta, joten uskallan suositella useammansadan reiän kokemuksella :pilu:

Toisaalta faija osti samoihin aikoihin vihreän "perinteisen mallin" ja yhtälailla sillä kairailee, että onko tuo Orange nyt sitten kympin arvosta parempi?? sen saa sitten jokainen itse harkita :roll:
Avatar
Anza
Viestit: 298
Liittynyt: 19:24:56 13.01.2007
Paikkakunta: Espoo/Ilomantsi
Viesti:

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja Anza »

Onkos palstalla Mora Novan käyttäjiä? Se olisi myös yksi vaihtoehto. Ilmeisesti vartta pystyy jatkamaan 140cm pituuteen asti teleskooppivarren avulla? Tosin kierteenpituushan pysyy vakiona, mikä on lyhyt jos vertaa UR+jatkopala.

Tarkoitus olisi siis hommata kevään rautureissulle kaira, joka kävisi myös ahvenen tasuriongintaan. Eli pituutta tarvitaan ja vaihtoterä pakollinen.
Moran tapauksessa olisi tietysti mahdollista ottaa 5 tuumainen, jota eräs kokenut tasurionkija käyttää kepeän kairattavuuden takia sydön talvella. Samalla säästyisi rahaa, mutta taas 6 tuumaisen(160mm) kanssa ei tulisi ikinä tarvetta hankkia isompaa.

Miten lie Moran kestävyyden laita? UR on hyvin pidettynä ikuinen.
Hintahan näillä paketeilla on suurinpiirtein sama(n. 200e):
-Mora Nova 160mm+varaterä
-UR-Suomi 6"(100e)+jatkopala+varaterä
antinkalakuvat.kuvat.fi
Avatar
silli
Multimediatäkyonkija
Viestit: 2711
Liittynyt: 21:17:10 21.04.2005
Paikkakunta: Tikkala, Jyväskylä
Viesti:

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja silli »

Pari talvea on nyt 160mm Nova ollut mukana sillon kun ei 8" jaksa mukana kantaa. Kevyt kairattavahan tuo on ollut. Kierreosaa riittää paksummallekin jäälle. Kovilla pakkasilla en tykännyt muovisesta teräosasta, jää tarttui siihen vallan prkleesti kiinni. UR:stä jäät on helpommin hakattavissa irti. Maalit alkoi myös rapisemaan kairasta jo ekoilla reissuilla. Kierteiden ulkosyrjät on jätetty viimeistelyltään niin teräviksi ettei niissä mikään maali voi pysyä. Muuten maalit on pysyneet eikä tuo pieni visuaalinen virhe mun kairailua ole haitannut. Pitää joskus käyttää tuo varsi pulverimaalauksessa niin alkaa maalit pysymään.

Morien ehdottomasti paras puoli UR:n verrattuna on helposti mukana kulkevat varaterät, varsinkin tuonne pohjoisen retkille ei varmasti mielellään varateriä repussa kanniskele.

Novassahan tosiaan saa vartta lisää tuon teleskoopivarren ansiosta, mutta huonoa tuossa on systeemin jäätyminen. Jos kaira on vedetty pitkäksi ja dippailtu päivän ajan veteen niin mahdollisen pakkaspäivän kohdalle osuessa voi olla päivän tai reissun jälkeen huonoa saada jäätynyttä vartta lyhyempään kuljetusasentoon. Normikäytössä ongelmaa ei tuon kanssa ole koska tuota osaa ei tarvitse yleensä kastella.
Ne on ilosia ne alle kiloset.
-hape-
Viestit: 80
Liittynyt: 20:23:46 03.01.2011
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja -hape- »

vilnu kirjoitti:
Anza kirjoitti:Olisi kairan osto edessä ja olen vakavasti harkinnut oranssia UR-Suomi versiota 6 tuumaisena.
Onko kellään kokemusta ks. kairasta?
Käykö tuohon punainen vaihtoterä tai jatkopala?
On kokemusta ja hyvin on pelittänyt tämän kauden, sininenterä vetää hyvin ja on pysynyt hyvin terävänä, onpa vielä kierreosuudeltaan hiukan tuota aiempaa punaista juhlakairaa lyhyempi, joten painossakin on hiukan säästöä. (mulla oli punasella terällä viritettynä tämä juhlakairain)

Ei mulla ole mitään huonoa sanottavaa ko. kairasta, joten uskallan suositella useammansadan reiän kokemuksella :pilu:

Toisaalta faija osti samoihin aikoihin vihreän "perinteisen mallin" ja yhtälailla sillä kairailee, että onko tuo Orange nyt sitten kympin arvosta parempi?? sen saa sitten jokainen itse harkita :roll:
Samoilla linjoilla ollaan täälläkin. Et huonoa osta jos 6" ur-suomi malliin päädyt.
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Mietin tuossa juuri, että taisi oma vihreä 6" UR täyttää jo 7 vuotta. Yhden talven oli lähes käyttämättä, ja pääasiassa käytetty järvivesissä, vain muutamia merireissuja. Aikanaan heti ostettuani tuon suihkutin varren sisään jotain ruosteenestoainetta. Liekö ollut merkitystä, paha sanoa. Mutta eipä ole kulunut juuri muuta kuin se tarra :) No on vähän lähtenyt maalit kierteiden kulmista, mutta eipä kummemmin.

Terä pysyy mielestäni terävänä pitkään, ellei tietty kiveen kairaa tai "lyö" aina terää jäähän kairausta aloittaessa. Huonona puolena pitäisin Moraan verrattuna juuri tuota vaihtoteräasiaa mistä silli mainitsi. Lisäksi aika suolainen tuo vaihtoterä, 52€ Motonetissä. Mora Nova 160mm terien hinta 19.50€. Tosin suolainen on kyllä itse Novan hinta (160mm 189€).

Kevyt tuo UR on mielestäni kairata, vaikka voikin olla, etten tiedä paremmasta. Huonommasta tiedän - vanha vihreä taitto-Mora oli kyllä aivan kaamea verrattuna UR:ään. Liekö nykyiset Mora Expertit yhtä surkeita? Semmosta en ainakaan vanhojen mallien perusteella voi suositella.
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
säkki
Viestit: 72
Liittynyt: 10:46:53 29.01.2012

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja säkki »

Eikös joka paikassa missä on ur:n teriä niin ole se palvelu että vanhan terän ku tuo pois niin saa teroitetun 20 eurolla tilalle?

Tietenkin jos haluaa repussa pitää varateriä niin maksaahan se sitten ja onhan ur:n varaterä melkosen paljon isompi kuin moran, vie repussa enempi tilaa.
Avatar
silli
Multimediatäkyonkija
Viestit: 2711
Liittynyt: 21:17:10 21.04.2005
Paikkakunta: Tikkala, Jyväskylä
Viesti:

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja silli »

säkki kirjoitti:Eikös joka paikassa missä on ur:n teriä niin ole se palvelu että vanhan terän ku tuo pois niin saa teroitetun 20 eurolla.
Ei ole joka liikkeessä.

Multa löytyisi joutilaana 6" huippukevyt titaanikaira. Ur:n punaisella terällä. Kierreosa on sellainen Moramaisen lyhyt, vartta kairassa riittää ja on n.10cm pidempi kuin Ur. Malli on keskeltä taittuva. Jos joku tuon spesiaalikairan haluaa niin Yv:llä sitä voi kysellä. Voin laittaa huomenna kuvaakin tähän topicciin. Hieno ja uniikki kaira, mutta liian pieni tuo 6".. :roll: Ohuemmilla jäillä tuota olen käyttänyt.
Ne on ilosia ne alle kiloset.
Avatar
Anza
Viestit: 298
Liittynyt: 19:24:56 13.01.2007
Paikkakunta: Espoo/Ilomantsi
Viesti:

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja Anza »

Kiitos vastauksista. Kyllä tuo valinta kallistuu UR:n suuntaan, luultavasti Suomi malliin.

Voiko noita UR:n teriä vaihtaa keskenään eri kaira malleihin? Eli käykö Suomi malliin esimerkiksi punainen varaterä? Tosin eipä tuo motonetissä näkyny montaa euroa enempää maksavan tuo sininenkään terä.
Jatkopalan luulisi käyvän tuohon Suomi kairaankin?
antinkalakuvat.kuvat.fi
hakju
Viestit: 92
Liittynyt: 20:17:29 10.03.2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja hakju »

UR-punaisella terällä on varma valinta. Löytyy 4" 6" ja 8" UR:t. Tasurilla mennessä yleensä vaan 8" matkassa ja jos vikaa terässä niin 6" paikkaa 8":n puutetta. Pitää joku reissu koittaa miten toimii 8" terä 6":ssa.
Joku poraistukka / moottoroitu härpäke vois kanssa olla mukava koestaa. szeko
- hakju -
kalajorma
Viestit: 132
Liittynyt: 15:55:30 14.01.2010

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja kalajorma »

4" helvetin vanha ur punasella terällä, sillä mennään kaikki pilkkihommat.kirrepilkillä joskus ollu 5 " mukana
Avatar
jänis
P.J. Ristiturpa
Viestit: 2692
Liittynyt: 19:03:03 27.10.2006
Paikkakunta: Hullu Kankaanpää...

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja jänis »

Mulla on sininen keskeltätaittuva 5" Mora. Seuraavassa kairassa ei kyllä ole yhtään taittuvaa osaa! On se vaan niin perseestä kun kairan varsi ei ole aivan suorassa tuon nivelen takia!
Muutenkaan tuolla kaksikerroin taittuvalla mulla mitään virkaa ku suorana kuljetan ja säilytän sitä. Kuka nyt jaksaa väännellä aina varren suoraan ja muljata sen mutterinkanssa..
Avatar
HaukiAapo
Viestit: 110
Liittynyt: 18:11:33 14.05.2012

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja HaukiAapo »

jänis kirjoitti:Mulla on sininen keskeltätaittuva 5" Mora. Seuraavassa kairassa ei kyllä ole yhtään taittuvaa osaa! On se vaan niin perseestä kun kairan varsi ei ole aivan suorassa tuon nivelen takia!
Muutenkaan tuolla kaksikerroin taittuvalla mulla mitään virkaa ku suorana kuljetan ja säilytän sitä. Kuka nyt jaksaa väännellä aina varren suoraan ja muljata sen mutterinkanssa..
Sama vaiva. Varsinkin kun tulee säilytettyä takakopassa kairaa, eikä aina muista sulatuttaa sitä jäätä sieltä välistä pois. autsz
Kalassa siellä kalassa täällä (8)
Avatar
puuhis82
Viestit: 56
Liittynyt: 17:43:23 06.03.2012
Paikkakunta: kouvola

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja puuhis82 »

Itellä ollut reilu 15 vuotta mora expert 4" ja kertaakaa ei oo tarttenu terottaa. Perhanan hyvä kaira. Menee jäähän ku kuuma veitsi voihin. Kokeillut UR:kin, mutta ei minun makuun. Nyt rupesi kiinnostamaan viimenään nuo tasuri hommat, niin meinasin hakea toiseksi tuon expertin 6":sen
Ponsored Pai Puuhis

Jackson kayak cuda
Avatar
silli
Multimediatäkyonkija
Viestit: 2711
Liittynyt: 21:17:10 21.04.2005
Paikkakunta: Tikkala, Jyväskylä
Viesti:

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja silli »

silli kirjoitti:
Multa löytyisi joutilaana 6" huippukevyt titaanikaira. Ur:n punaisella terällä. Kierreosa on sellainen Moramaisen lyhyt, vartta kairassa riittää ja on n.10cm pidempi kuin Ur. Malli on keskeltä taittuva. Jos joku tuon spesiaalikairan haluaa niin Yv:llä sitä voi kysellä. Voin laittaa huomenna kuvaakin tähän topicciin. Hieno ja uniikki kaira, mutta liian pieni tuo 6".. :roll: Ohuemmilla jäillä tuota olen käyttänyt.
Tuo kaira lähti kohti uusia haasteita. olen daivaassa

Minnan vapa ja viehe Varkaudessa noita titaanikairoja on ainakin Venäjältä tuottanut jos jotain nuo erikoisuudet jatkossa kiinnostaa. :wink:
Ne on ilosia ne alle kiloset.
Avatar
jänis
P.J. Ristiturpa
Viestit: 2692
Liittynyt: 19:03:03 27.10.2006
Paikkakunta: Hullu Kankaanpää...

Re: Hyvä kaira

Viesti Kirjoittaja jänis »

puuhis82 kirjoitti:Itellä ollut reilu 15 vuotta mora expert 4" ja kertaakaa ei oo tarttenu terottaa. Perhanan hyvä kaira. Menee jäähän ku kuuma veitsi voihin. Kokeillut UR:kin, mutta ei minun makuun. Nyt rupesi kiinnostamaan viimenään nuo tasuri hommat, niin meinasin hakea toiseksi tuon expertin 6":sen
Ei oo vissiin kamalasti käyttöökään.. Vai?
Vastaa Viestiin