KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Alueen säännöt
Täältä löydät ohjeita etusivun, foorumin ja kuvagallerian käytöstä. Kysymykset ja kehitysehdotukset ovat myös tervetulleita. Testauskin on suotavaa sekä jopa sallittua.
Sääntökeskustelu -- Ylläpidon ja moderaattoreiden tiedot -- Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Avataanpa tällainen, kun vanhat rutinaketjut on jo aikaa sitten lukotettu. Tapatalk-ketjussa nyt viimeistään kävi ilmi, että joku muukin kuin minä surfailee foorumia erinäisillä pienillä ruuduilla varustetuilla mobiililaitteilla. Foorumin käyttöliittymä nyt kuitenkin on rakennettu vähän isommalle ruudulle ja se aiheuttaa tietysti omat ongelmansa.

Käyttäessäni foorumia kosketusnäyttöisellä puhelimella tulee aina pari juttua mieleen mitä voisi hiukan muuttaa. Samaa asiaa, mutta tulee aina kahdesti vastaan.

Ensin toi etusivu, KUVA 1. Tosta bannerista voisi poistaa jotain vähemmän käytettyjä linkkejä (mä väitän että harva klikkailee siitä muuta kuin "etusivua" ja "foorumia") tai ainakin ton foorumilinkin voisi tehdä hiukan isommaksi.

Toiseksi toi foorumin etusivu, KUVA 2. Noi yläpalkin linkit on sitten vielä pienemmällä fontilla kuin etusivulla. Ärsyttävintä on kuitenkin se, että "näytä uudet viestit" ja "merkitse kaikki alueet luetuiksi" namiskat on ihan liian lähellä toisiaan.

Hiirellä tms. käytettäessä em. asiathan ei haittaa pätkän vertaa, mutta mun nakkisormella saa kyllä osoitella välillä perhanan tarkasti kun käyttää kosketusnäyttöä. Ongelma on kyllä tavallaan myös käyttäjän ja laitteen yhteensopimattomuudessa :D, mun nokialainen kun skaalaa ruudun täyskokoiseksi sitten kun sivu on ladattu. Juuri kun on painamassa "uudet viestit" linkkiä niin ruutu skaalautuu isoksi ja siihen sormen alle siirtyykin tuo "merkitse luetuksi" linkki. Ei harmita muuten yhtään. :evil:

Tulevaisuuden toivotaan toivotaan -listalle voisi tietysti lisätä etusivun uusimisen. Sen lisäksi, että se on melkoinen sekamelska riippumatta siitä millä vehkeellä sitä lueskelee, niin mobiilikäyttöä ajatellen etusivulla on karmea määrä kaikkea kuraa. Ainakin datan määrässä mitattuna. 3G -verkon ulkopuolella voi laittaa etusivun latautumaan aamulla, tulla puolilta päivin klikkaamaan itsensä foorumille ja iltapäivänkahvin aikaan voi sitten alkaa foorumin lueskelun. :D
Liitteet
KUVA 1.
KUVA 1.
banner1.jpg (24.25 KiB) Katsottu 3283 kertaa
KUVA 2.
KUVA 2.
banner2.jpg (31.99 KiB) Katsottu 3283 kertaa
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Iphonella ei ole mitään ongelmaa ton kanssa.
Puhelin on kokona mitä on mutta skaalauksen kanssa toimii mainiosti.
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Avatar
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viestit: 4968
Liittynyt: 17:10:08 26.04.2005
Paikkakunta: hellsinki
Viesti:

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Ainakaan iphonella ei pysty viestirunkoon lisäämään kuvia...
Olis nastaa jos kirjoittaa mobiilirapsaa...
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Noksulla onnistuu, mainiosti.
Kätsövisi, käytätsä nokian omaa selainta vai operaa? Opera on n. 775543 kertaa parempi, ja sen saa ovesta ilmatteeks.
Toi linkkien pomppiminen on kyllä fittimäistä, mut näköjään siihen tottuu, kun multakin jo sujuu.
Mobiilikäyttöön vois olla tekstiversio kova juttu, vinkkinä niille ketkä osaa koodata...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Samtheman kirjoitti: Kätsövisi, käytätsä nokian omaa selainta vai operaa? Opera on n. 775543 kertaa parempi, ja sen saa ovesta ilmatteeks.
Toi linkkien pomppiminen on kyllä fittimäistä, mut näköjään siihen tottuu, kun multakin jo sujuu.
Mobiilikäyttöön vois olla tekstiversio kova juttu, vinkkinä niille ketkä osaa koodata...
On mulla Operakin ladattuna, mutta en ole tosimielessä vielä käyttänyt sitä. Pitäisi ehkä. Mulla oli jo joskus ~5 vuotta sitten Opera mobiilikäytössä, ja silloin se ei ollut se kaikkein hehkein selain. Tohon noksun oman selaimen linkkien pomppimiseen mä en tunnu tottuvan lainkaan. On olevinaan aina niin kiire, ettei jaksa odotella sitä puolikasta sekuntia lisää aina joka sivulatauksen jälkeen.

Teksti- tai ainakin kevytversio olisi toki hieno juttu, ehkä sitten joskus? Jos ja kun ulkoasua taas joskus ehostetaan, niin mobiilikäytön voisi silloin paremmin ottaa huomioon.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

Toi mobiiliversio ois oikeesti "helppo" virittää, kyse on vaan siitä että tilausta ei o ollu ja tekijät on lisäks patalaiskoja. Pitäs toi voorumin softaki päivittää mutta ku toi toinen tolvana ei tee asialle mitn.... jos se tekis nimmää voisin kattoa josko mobiilversion sais päälle. Se tosin on muistaakseni vähän hankala käytettäväks koska se on käyttäjäkohtaisesti aktivoitava kännyä varten ja takasin sitten tietokonetta varten ku tarvitaan.


Haukkivesku, ne rapsat voi laittaa mobiilisti vaikka sähköpostilla :!:

jopa iphone pystyy siihen, vaikka pelkkä fancyfone onkin...
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Avatar
Bugi
Viestit: 480
Liittynyt: 04:33:51 28.12.2005
Paikkakunta: Salost

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja Bugi »

Mikäköhän o ku ei kännyllä pysty logautuu sisälle, aina herjaa väärästä käyttäjä nimestä ja salasanasta? Olis vaikka vkl:na voinu laittaa kevyttää rapsaa Houtskarin turneesta.
MelkkeSaamaMiäs
Avatar
aaAAaa
Viestit: 6205
Liittynyt: 10:42:50 17.10.2005
Paikkakunta: Weikkolan Wapaavaltio
Viesti:

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja aaAAaa »

Bugi kirjoitti:Mikäköhän o ku ei kännyllä pysty logautuu sisälle, aina herjaa väärästä käyttäjä nimestä ja salasanasta? Olis vaikka vkl:na voinu laittaa kevyttää rapsaa Houtskarin turneesta.
Käyttäjätunnistus on aina sama, riippumatta millä laitteella kirjaudut, eli ainoa mahdollisuus on väärät tunnarit. Oletko joskus tallentanut puhelimen selaimeen ne ja myöhemmin sitten muuttanut tms?
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Eilisestä lähtien on herjannut svlu.net:in vanhentuneesta varmenteesta. Sitä en kyllä ymmärrä miksi pöytäkone ei herjaa samasta, ainoastaan nokialainen?
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
aaAAaa
Viestit: 6205
Liittynyt: 10:42:50 17.10.2005
Paikkakunta: Weikkolan Wapaavaltio
Viesti:

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja aaAAaa »

a) Noksun selain on maailman huonoin lajissaan.

b) mikä v**** on svlu.net?
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

aaAAaa kirjoitti:a) Noksun selain on maailman huonoin lajissaan.

b) mikä v**** on svlu.net?
a:han sanon vaan, että Operan selaimella tekee ihan samaa. Mitä b:hen tulee, niin ei aavistustakaan. Etusivua lataillessa mulla vaan tulee ilmoitus "Palvelu svlu.net on lähettänyt vanhentuneen varmentuneen. Hyväksytäänkö silti?"
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
aaAAaa
Viestit: 6205
Liittynyt: 10:42:50 17.10.2005
Paikkakunta: Weikkolan Wapaavaltio
Viesti:

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja aaAAaa »

:D No ehkä mä vaivaudun katsomaan tota jossain vaiheessa.
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Avatar
partanaama
Viestit: 675
Liittynyt: 15:33:31 15.07.2009
Paikkakunta: Hellsinki

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja partanaama »

Mulla taas puhelin ei herjaa tosta varmenteesta. Läppäri ja duuninkone taas molemmat herjaa siitä.
Jep Jep
Avatar
aaAAaa
Viestit: 6205
Liittynyt: 10:42:50 17.10.2005
Paikkakunta: Weikkolan Wapaavaltio
Viesti:

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja aaAAaa »

No nyt pitäis helpottaa.
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

aaAAaa kirjoitti:No nyt pitäis helpottaa.
Vähänk ihq, nyt toimii. Oot mun idoli. olen daivaassa
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
Bugi
Viestit: 480
Liittynyt: 04:33:51 28.12.2005
Paikkakunta: Salost

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja Bugi »

aaAAaa kirjoitti:
Bugi kirjoitti:Mikäköhän o ku ei kännyllä pysty logautuu sisälle, aina herjaa väärästä käyttäjä nimestä ja salasanasta? Olis vaikka vkl:na voinu laittaa kevyttää rapsaa Houtskarin turneesta.
Käyttäjätunnistus on aina sama, riippumatta millä laitteella kirjaudut, eli ainoa mahdollisuus on väärät tunnarit. Oletko joskus tallentanut puhelimen selaimeen ne ja myöhemmin sitten muuttanut tms?
Kylä mää samoilla olen koittanu ku tietsikallaki. Ei vaan wörki... enkä ainakaan mielestäni oo tallennellu ja tunnarit o ollu koko KMC "uran" ajan samat.
MelkkeSaamaMiäs
Avatar
aaAAaa
Viestit: 6205
Liittynyt: 10:42:50 17.10.2005
Paikkakunta: Weikkolan Wapaavaltio
Viesti:

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja aaAAaa »

No oNpas outoa. :?

Jos tuo kAngasalan ingenjööri tiätäis jottain.
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Bugi kirjoitti:
aaAAaa kirjoitti:
Bugi kirjoitti:Mikäköhän o ku ei kännyllä pysty logautuu sisälle, aina herjaa väärästä käyttäjä nimestä ja salasanasta? Olis vaikka vkl:na voinu laittaa kevyttää rapsaa Houtskarin turneesta.
Käyttäjätunnistus on aina sama, riippumatta millä laitteella kirjaudut, eli ainoa mahdollisuus on väärät tunnarit. Oletko joskus tallentanut puhelimen selaimeen ne ja myöhemmin sitten muuttanut tms?
Kylä mää samoilla olen koittanu ku tietsikallaki. Ei vaan wörki... enkä ainakaan mielestäni oo tallennellu ja tunnarit o ollu koko KMC "uran" ajan samat.
Ootko koittanut tietokoneella toimivaa konstia, eli tyhjentänyt puhelimesta tallennetut salasanat, keksit ja muut vastaavat? Onhan siitä hiukan vaivaa, mutta kai sitä koittaa voi.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
savolax
Savolainen Siimaleikkuri
Viestit: 1817
Liittynyt: 01:23:26 12.01.2006
Paikkakunta: Savo

Foorumiin mobiiliversio?

Viesti Kirjoittaja savolax »

Saiskohan foorumista köykäsempää versiota näkymään mobiilipäätelaitteille? Ei aina nuo verkotkaan ole niitä maailman nopeimpia paikoissa missä mobiilisti tule joskus foorumilla käytyä.
Tieto lisää tuskaa ja kuitu paskaa
Avatar
kari
Yrjö I Rusetti
Viestit: 897
Liittynyt: 14:56:05 14.09.2005
Paikkakunta: Hki

Re: Foorumiin mobiiliversio?

Viesti Kirjoittaja kari »

:juunääs: kannatan ideaa :juu:
- kari -
sekakäyttäjä vm -73
Se kaikki alkoi ihan mato-ongesta, sitten kokeilin waariwainaan apumatikkia. Jossain vaiheessa siirryin avokelaan ja kokeilin myös vetouistelua...
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Foorumiin mobiiliversio?

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Useamman vuoden mobillikäyttäjänä en kannata kevyempää versiota, koska tälläisenäkin tää toimii hyvin. Latautuu nopeasti ja kuvat sun muut näkyvät. Miksi siis halutaa riisuttua versiota? Tällä hetkelläkin muuten käytän tätä matkapuhelinverkon kautta ja hyvin rullaa.....
Avatar
aaAAaa
Viestit: 6205
Liittynyt: 10:42:50 17.10.2005
Paikkakunta: Weikkolan Wapaavaltio
Viesti:

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja aaAAaa »

Yhristetääs vähän ja samalla vastausta tohon mobiilisaittiin: Näillä resursseilla ei erillistä mobiilisaittia ole tulossa, ellei siihen ole olemassa jotain automaattista palikkaa vrt. Tapatalk.
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Diet-version tästä saa puhelimeen, kun laittaa asetuksiin ettei kuvia ladata. Ne sit saa ladattua tarvittaessa helpostikin. Itse ainaki huomasin saitin kevenevän aika rajusti ilman kuvia...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
catch_a_fish
Väärin kalastaja
Viestit: 1947
Liittynyt: 06:55:35 22.04.2005
Paikkakunta: Aura

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Mulla ei nyt jostain syystä onnistu viestien lähetys yhdistelmällä Opera Mobile 11.10.1606 + E7 Symbian Anna. Viestin kirjoitusikkuna tyhjenee esikatselu- tai lähetä-nappeja painaessa sen sijaan että jotain asiaan kuuluvaa tapahtuisi. Tällä noksuselaimella näköjään toimii.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: KMC mobiilikäyttö - ongelmia ja parannusehdotuksia

Viesti Kirjoittaja pike »

catch_a_fish kirjoitti:Mulla ei nyt jostain syystä onnistu viestien lähetys yhdistelmällä Opera Mobile 11.10.1606 + E7 Symbian Anna. Viestin kirjoitusikkuna tyhjenee esikatselu- tai lähetä-nappeja painaessa sen sijaan että jotain asiaan kuuluvaa tapahtuisi. Tällä noksuselaimella näköjään toimii.
Täällä sama ongelma! Juurikin samalla laitteistolla. Myöskään yv:tä ei voi lähettää.
Vastaa Viestiin