Kuhaa Jigillä 2011

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
qwerty_88
KMC käkikello
Viestit: 1231
Liittynyt: 18:11:55 14.12.2006
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja qwerty_88 »

Jonkun tunnin kävin nakkelee tänään, neljä kuhaa joista kolme mukaanotettavaa.
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
Avatar
qwerty_88
KMC käkikello
Viestit: 1231
Liittynyt: 18:11:55 14.12.2006
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja qwerty_88 »

SLN:n kanssa jigailemassa, Mulle 8 kuhaa, isoin 1,73kg. SLN:lle reilu 3kg hauki :twisted:
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
SLN
sinttivintturi
Viestit: 1246
Liittynyt: 17:53:17 08.01.2008
Paikkakunta: Puumala
Viesti:

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja SLN »

qwerty_88 kirjoitti:SLN:n kanssa jigailemassa, Mulle 8 kuhaa, isoin 1,73kg. SLN:lle reilu 3kg hauki :twisted:
Syytän opasta, mitäs veit tuommoseen haukihelvettiin nokkapysty
Perkele, täällähän on lunta muniin asti ja välillä polviinkin.
- vitjamunaisten savolaisten sananlasku
Avatar
qwerty_88
KMC käkikello
Viestit: 1231
Liittynyt: 18:11:55 14.12.2006
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja qwerty_88 »

Sä saat varmaan hauen vaikka niitä ei olis koko vesistössä!
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
Avatar
Perde
Viestit: 6
Liittynyt: 15:12:36 05.11.2010

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja Perde »

Tänään iltapisto virtapaikalle saaliina 5 kuhaa, joista kolme lähti mukaan. Aluksi ei tärppejä, sitte löyty ottiväri, läpikuultava vihreä ja alkoi tapahtumaan, kaikki samalla värillä. Pari hauen pulikkaa myös, sekä isompi joka katkoi tietty siimat. Touh

Älypuhelimella kuvien laitto ei onnistu. Herjaa että kuva epäkelpo, ihan nätti se mun mielestä oli... :lol:
Avatar
Watso
Viestit: 297
Liittynyt: 03:04:35 27.07.2009

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja Watso »

Veljen kanssa vaihdettiin vetouistelu hetkeksi heittelyyn ja lippojen ohella tuli uitettua suspeja ja jigejä.
Ensin saaren kupeelta heinikon reunasta muutama ahven ja pari alamitta kuhaa lipoilla ja suspeilla.
Tämän jälkeen siirtymä selkämatalikon lähettyville ja jigiä kehiin. Ensimmäinen heitto jigillä ja 55cm+ kuha ylös :mrgreen: Eka jigikala ekalla reissulla.

Seuraavan tunnin aikana useita mitta kuhia, muutama alamitta ja yksi säyne veneeseen. Moottoriöljy, keltainen ja valkoinen tuntuivat toimivan väreinä.
Kalat 5-6m penkasta matalan vierestä.
Noh kissat tykkäs syödä ahventa ja säynettä olen daivaassa
Theemu
The Emu
Viestit: 843
Liittynyt: 11:13:59 21.11.2006
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja Theemu »

Huomenna se ois taas päivä vertikaalia. olen daivaassa
Avatar
qwerty_88
KMC käkikello
Viestit: 1231
Liittynyt: 18:11:55 14.12.2006
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja qwerty_88 »

Eilen käytiin taas SLN:n kanssa, paska syönti. Mulle kaks tumppia ja yks ~55cm, SLN sai kuparisen rikki yhdellä pienelläkuhalla
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
Avatar
Watso
Viestit: 297
Liittynyt: 03:04:35 27.07.2009

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja Watso »

Harvassa oli kalat taas, reilu 5h järvellä tuli oltua.
Kourallinen mitan täyttäviä, mutta nekin takaisin kasvamaan, ja toistakymmentä alamittaa. Kaikki taas 5-7m vesistä
Valkoinen toimi mato ja toukkajigeissä jälleen, pari kalaa tuli myös kalajigillä (ahven).
Avatar
qwerty_88
KMC käkikello
Viestit: 1231
Liittynyt: 18:11:55 14.12.2006
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja qwerty_88 »

Taas käytiin eilen nakkelemassa, 16 kalaa kävi veneessä. Aika tasasta 42 senttistä tuntuu kuha olevan, suurin osa ihan ku samasta muotista :D
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
Theemu
The Emu
Viestit: 843
Liittynyt: 11:13:59 21.11.2006
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja Theemu »

Lauantaina löyty 4 göössiä joista 2 oli mitan täyttäviä.
Avatar
Juso95
Viestit: 365
Liittynyt: 15:55:33 17.06.2007
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja Juso95 »

Kilometri kotiovesta on ihan ok mestat, eilen siellä reipas tunti. Kymmeniä, kymmeniä ja taas kymmeniä tärppejä, kymmenisen pikkusta ylös kun karkeemmat irtos välivedessä.

Parikymmentä minuuttia väsyttelin sitä kerran elämässä- kalaa, kevyt vapa taipu kahvaa myöten, mutta silti puhti loppu. Mää en tiiä mikä se oli, jotain ihan törkeetä se oli. Lopulta kun yritin väkisin vääntää kalan pintaan niin jigikoukku oikes herää pahvi

Oon mä nähny kun 13kg hauki väännetään ylös, toi oli jotain ihan muuta. :mulko:

No nyt meni jigipäät vaihtoon, tilalle tulee laatukoukut...
Kalavili
Viestit: 13
Liittynyt: 09:06:44 26.03.2011
Paikkakunta: Salo

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja Kalavili »

Alkukesä meni hienoissa merkeissä jigikuhien suhteen. Kalassa kerkesi käymään noin kerran viikossa ja saaliit vaihteli 5-20 kuhaa/ilta. Reissujen pituudet yleensä 5-6 h.
Kaks viikkoa sitten tuli vihdoin laitettua jigikuhaenkka uusiksi, kun 5" toukkaan 14g Stormin päällä varustettuna tälläsi 89 cm/6,65 kiloinen pirteä kesäkuha. Hirveetä kampeamista vartin verran, ennenkuin kala suostui rantautumaan. Sitten kuvaus, punnitus ja upea epeli takaisin uimaan ja pikkukaloja harventamaan:)
Avatar
Jarzi75
Viestit: 688
Liittynyt: 12:38:46 27.04.2005
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

Vilillä ollu upea jigikuha.

Tänään päiväkeikalla oli melko rauhallista. Ylös vaan 8 kuhaa sekä pari affenta ja pari haukea... Ei oikeen meinannu sävel löytyä. Kaloja tuli oikeastaan kaikilla muilla väreillä, paitsi punaisella ja ruskealla. Valkoisella kuitenki useampi. No, pääsee taas huomenna silti savustamaan...
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Kalavili kirjoitti:Alkukesä meni hienoissa merkeissä jigikuhien suhteen. Kalassa kerkesi käymään noin kerran viikossa ja saaliit vaihteli 5-20 kuhaa/ilta. Reissujen pituudet yleensä 5-6 h.
Kaks viikkoa sitten tuli vihdoin laitettua jigikuhaenkka uusiksi, kun 5" toukkaan 14g Stormin päällä varustettuna tälläsi 89 cm/6,65 kiloinen pirteä kesäkuha. Hirveetä kampeamista vartin verran, ennenkuin kala suostui rantautumaan. Sitten kuvaus, punnitus ja upea epeli takaisin uimaan ja pikkukaloja harventamaan:)
Onnittelut jättikuhasta, ja iso hatunnosto vapautuksesta!!! :juu: =D>
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
qwerty_88
KMC käkikello
Viestit: 1231
Liittynyt: 18:11:55 14.12.2006
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja qwerty_88 »

Kyllä nuo kaikki yli kolomen kilon kuhat alkaa jigillä olla jo aika komeita saavutuksia!


Tänään käytiin taas nakkelemassa SLN:n kanssa jigiä, vittuiluja ootellessa prkl :evil:
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
SLN
sinttivintturi
Viestit: 1246
Liittynyt: 17:53:17 08.01.2008
Paikkakunta: Puumala
Viesti:

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja SLN »

Tänään murskavoitto meikäläiselle 8-7 8)
Ei mitään isomuksia sattunu itelle, mut 6kpl 42-49cm.

Unohdit qwerty88 mainita siitä kirkaskylkisestä bonuskalasta ;)
Perkele, täällähän on lunta muniin asti ja välillä polviinkin.
- vitjamunaisten savolaisten sananlasku
Avatar
qwerty_88
KMC käkikello
Viestit: 1231
Liittynyt: 18:11:55 14.12.2006
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja qwerty_88 »

Siitä bonarista minä niitä vittuiluja jo odotinki saattana...

Katotaa jos siitä virtaavien vesien kammoittavasta pedosta jaksas huuomenna laittaa vaikka kuvaakin :twisted:
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
Avatar
Juso95
Viestit: 365
Liittynyt: 15:55:33 17.06.2007
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja Juso95 »

Taas joku kolmisen tuntia tossa väylällä jigittelyä, uusia jigejä ja uutta vapaa testasin. Heti 4x parempi tartutusprosentti kun on kunnon koukut ja jigivapa.

Todella heikko ilta kylläkin, reilu kymmenen tälliä joista muutama ylös. Pannukarkea ahven, pari kuhaa joista suurempi 40cm pintaan ja haggi. Tosin cr kaikki.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

qwerty_88 kirjoitti:Siitä bonarista minä niitä vittuiluja jo odotinki saattana...

Katotaa jos siitä virtaavien vesien kammoittavasta pedosta jaksas huuomenna laittaa vaikka kuvaakin :twisted:
No? Huamine on nyt!
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Avatar
tapio300
Viestit: 350
Liittynyt: 20:49:46 04.02.2011
Paikkakunta: Manses

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja tapio300 »

Juso95 kirjoitti: Heti 4x parempi tartutusprosentti kun on kunnon koukut ja jigivapa.
Mikäs vapa? Mitkä koukut?

Ite tuli päivitettyä 6,6' Yoshinosta yksiosaiseen Carrot Stix Medium Heavyyn 6,7' mitassa. Tuntuma aivan käsittämätön.. Välillä kun vaihtaa Yoshinoon (Carrotti ei aina mahdu autoon) tuntuu kuin katuharjanvarrella heittäisi..

Eilen piti kuhaa heittää jigillä, mutta suunnitelmat vaihtui pelipaikan nähtyäni. Aika pian kahden karkuutuksen jälkeen leechiin kova tälli ja jarru alkoi huutaa. Ajattelin, että se on siinä, ensimmäinen "siika" vuosiin, kahden kilon. Mukavasti laittoi hanttiin vaikkei enkkoja vielä hätyytetä.
Kuva
Avatar
Juso95
Viestit: 365
Liittynyt: 15:55:33 17.06.2007
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja Juso95 »

tapio300 kirjoitti:
Juso95 kirjoitti: Heti 4x parempi tartutusprosentti kun on kunnon koukut ja jigivapa.
Mikäs vapa? Mitkä koukut?
Savagearin Butch Light XLNT, 7-28g. Nämä päät.
SLN
sinttivintturi
Viestit: 1246
Liittynyt: 17:53:17 08.01.2008
Paikkakunta: Puumala
Viesti:

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja SLN »

Qwertylla tuntuu olevan jotain ongelmia kuvan uppaamisen kanssa, joten autan hieman kaveria :twisted:

Kuva
Perkele, täällähän on lunta muniin asti ja välillä polviinkin.
- vitjamunaisten savolaisten sananlasku
Laiska
Kapteeni Koukku, nuorempi yrittäjä
Viestit: 1835
Liittynyt: 20:47:15 02.06.2006
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja Laiska »

Keskiviikon iltapistolta 16 kuhaa joista yksi täytti mitan. Ei ole hääviä tuo kalankoko merellä, onneksi sentään kappaleet luo uskoa tulevaan.
"Asioilla on tapana järjestyä"
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: Kuhaa Jigillä 2011

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Laiska kirjoitti:Keskiviikon iltapistolta 16 kuhaa joista yksi täytti mitan. Ei ole hääviä tuo kalankoko merellä, onneksi sentään kappaleet luo uskoa tulevaan.
Paitsi että tilanne on ollu ainaki täällä sama jo toistakymmentä vuotta. Meidän torstaina suorittamalla kuhan vetoredulla tuli 3 yli 40cm kalaa ja toistakymmentä nappulaa. Ja metrinen hauki :shock:
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Vastaa Viestiin