Heittokalastajan aurinkolasit

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
jagge86
Viestit: 1347
Liittynyt: 20:43:29 26.03.2008
Paikkakunta: Kangasala

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja jagge86 »

Meni ihan ohi tollanen koju tuolla messuilla...
Mitenkäs oakleyn mallistossa on läskipäille sopivia malleja? 8)
Ja onkos tampereella joku paikka missä noita pääsis sovitteleen?
Tosissaan muttei totisesti.
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Emppai »

jagge86 kirjoitti:Meni ihan ohi tollanen koju tuolla messuilla...
Mitenkäs oakleyn mallistossa on läskipäille sopivia malleja? 8)
Ja onkos tampereella joku paikka missä noita pääsis sovitteleen?
Mulla on ihan järkyttävän iso kuula. Ylioppilaslakin reunassa lukee lainapeite ja eka pyöräilykypärä tunnetaan Ruotsissa nimellä Globen. Siitä huolimatta monster dogit istuu hyvin päähän.
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Ei oo Monster Dogeja voittanutta. Kolmet on, yhdet vahvuuksilla ja kahdet ilman. Neljännet, vahvuuksilla, suunnitteilla. olen daivaassa
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
jagge86
Viestit: 1347
Liittynyt: 20:43:29 26.03.2008
Paikkakunta: Kangasala

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja jagge86 »

Monsterdogeja ei löytynyt mistään shallow blue linssillä niin pitbullit meni tilaukseen, saas nähdä millaiset on kun ens viikolla pääsee hypisteleen...
Tosissaan muttei totisesti.
Pekiii
Viestit: 50
Liittynyt: 13:55:13 06.08.2009
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Pekiii »

Moro!

Itsellä käytössä Aqua Pike -merkkiset lasit. Olen ostanut kahdet lasit eri keleille. Pilvisellä on käytössä keltaiset ja kirkkaalla kelillä on harmaat. Olen tykännyt ja voin suositella lämpimästi.
http://www.helmitarppi.com

Facebookissa: Helmi Tärppi
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja pike »

Miullakin nuo Aqua Pike -lasit käytössä. Nimimerkki velvoittaa :lol: Löytyy sekä keliin mukautuvilla linseillä sekä tummansinisillä linsseillä. Ei valittamista.
Viimeksi muokannut pike, 13:31:46 20.04.2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jagge86
Viestit: 1347
Liittynyt: 20:43:29 26.03.2008
Paikkakunta: Kangasala

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja jagge86 »

Tänää tuli pitbullit perille ja AI ETTÄ! olen daivaassa
Nyt vielä kun pääsis tositoimiin testaan.
Hyvin sopii nuoki läskipäisille kalastajille 8)
Tosissaan muttei totisesti.
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

jagge86 kirjoitti:Tänää tuli pitbullit perille ja AI ETTÄ! olen daivaassa
Nyt vielä kun pääsis tositoimiin testaan.
Hyvin sopii nuoki läskipäisille kalastajille 8)
Jep. Vaikea palata halpispaskoihin noiden jälkeen. 8)
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Samthefisherman kirjoitti:
jagge86 kirjoitti:Tänää tuli pitbullit perille ja AI ETTÄ! olen daivaassa
Nyt vielä kun pääsis tositoimiin testaan.
Hyvin sopii nuoki läskipäisille kalastajille 8)
Jep. Vaikea palata halpispaskoihin noiden jälkeen. 8)
Kyllähän se juurikin näin on. Valitettavasti.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Sohvalahna
Viestit: 287
Liittynyt: 10:01:56 16.09.2010
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Sohvalahna »

Nuo Aqua Piket kun on hintaluokka n.50€ niin onko ne sitä halpispaskaosastoa vai onko ihan hyvät lasit? Ainakin jotkut näyttää niistä tykkäävän...
Eikös ne Aquan Cat Fishit voittanut Erä-lehden testissä ainakin jonkun hinta/laatusarjan?
Onko joku päässyt testaamaan kalliimpia ja esim. näitä Aquan laseja peräkkkäin tositoimissa ( ei kaupassa) että osais sanoa onko niissä isokin ero käytön kannalta?
Aihe alkaa olla ajankohtainen kun jäät pian lähtevät ja pitäisi jotkut lasit ostaa,mietin vaan että satsaisko enemmän euroja vai säästäiskö niitä ellei erot ole merkittävät...Kiitos jos joku osaa kertoa eroista eri hintaluokkien kesken!
Kun synnyin, itkin, ja jokainen päivä opettaa minua ymmärtämään, miksi.
Emppai
Käsijuusto
Viestit: 7219
Liittynyt: 22:20:26 04.01.2006

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Sohvalahna kirjoitti:Nuo Aqua Piket kun on hintaluokka n.50€ niin onko ne sitä halpispaskaosastoa vai onko ihan hyvät lasit? Ainakin jotkut näyttää niistä tykkäävän...
Eikös ne Aquan Cat Fishit voittanut Erä-lehden testissä ainakin jonkun hinta/laatusarjan?
Onko joku päässyt testaamaan kalliimpia ja esim. näitä Aquan laseja peräkkkäin tositoimissa ( ei kaupassa) että osais sanoa onko niissä isokin ero käytön kannalta?
Aihe alkaa olla ajankohtainen kun jäät pian lähtevät ja pitäisi jotkut lasit ostaa,mietin vaan että satsaisko enemmän euroja vai säästäiskö niitä ellei erot ole merkittävät...Kiitos jos joku osaa kertoa eroista eri hintaluokkien kesken!
Ero on merkittävä. On testattu monesti mikä ero on laseilla ja "laseilla". Oakleyn laseissa ei ole kalvoa joka on liimattu linssiin tai sen sisälle vaan siinä on nestemäinen heijastuksen esto sisällä ja sen eron kyllä huomaa.
Avatar
jaytee76
Viestit: 1404
Liittynyt: 09:59:22 29.11.2005
Paikkakunta: Porvoo

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja jaytee76 »

Eilen posti toi Oakleyn Monster Dogit shallow blue linsseillä... olen daivaassa
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Noi on myös hyvät isoon kaaliin.

http://www.oakstore.de/oakley-sunglasse ... mAodPXEqIg

Mulla on noi keltaisella linssillä pilviselle/hämärään.
Karppikone
Viestit: 1142
Liittynyt: 23:52:31 03.10.2009
Paikkakunta: 00840

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Karppikone »

Joo toi kalvo ainakin itellä irtos noista cateista. Aquan jupiterit kestäny. Ihan perus hyviä noi aquan lasit on, mutta tännekkin tulevalle kaudelle oakley shallow blue linssillä tulossa. Ja pieneen kupoliin sopii ten pokat.
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Karppikone kirjoitti:Joo toi kalvo ainakin itellä irtos noista cateista. Aquan jupiterit kestäny. Ihan perus hyviä noi aquan lasit on, mutta tännekkin tulevalle kaudelle oakley shallow blue linssillä tulossa. Ja pieneen kupoliin sopii ten pokat.
Mulla kanssa kolmet Catit meni pilalle. Kalvo alkoi kuplia. Ne väriä vaihtavat linssit on toimineet ihan ok...tosin väri ei enää palaudu yhtä vaaleankeltaiseksi kuin alussa. Varavaralaseina ja meidän likoilla satunnaisessa käytössä toimii edelleen.
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Sohvalahna kirjoitti: Onko joku päässyt testaamaan kalliimpia ja esim. näitä Aquan laseja peräkkkäin tositoimissa ( ei kaupassa) että osais sanoa onko niissä isokin ero käytön kannalta?
Aihe alkaa olla ajankohtainen kun jäät pian lähtevät ja pitäisi jotkut lasit ostaa,mietin vaan että satsaisko enemmän euroja vai säästäiskö niitä ellei erot ole merkittävät...Kiitos jos joku osaa kertoa eroista eri hintaluokkien kesken!
Mä olen, molemmat oli mukana kalassa ja molempia testailin. Aquan laseja oli kahdet, Cat Fishit keltaisilla ja tummilla linsseillä, ja Oakleyn laseja yhdet, Monster Dogit värissä Amber. Monster Dogien terävyys on ihan omaa luokkaansa, Dogien eduksi. Sen koommin on siis Monster Dogeja tullut kaksi paria lisää, sinisinä ja tummina, siniset vahvuuksilla. Ja nyt pitäisi hankkia noi Shallow Blue-väriset, vahvuuksilla. olen daivaassa

Sittemmin tummalinssisistä Aquan Cat Fisheista suli sangat. Eivät kestäneet hyttysnestettä vaan kirjaimellisesti valuivat poskia pitkin. :lol:
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Sohvalahna
Viestit: 287
Liittynyt: 10:01:56 16.09.2010
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Sohvalahna »

Kiitos lukuisista vastuksista!Se taitaa olla tässäkin niin ettei halvalla huippua saa! :)
Kun synnyin, itkin, ja jokainen päivä opettaa minua ymmärtämään, miksi.
jrask
Viestit: 8
Liittynyt: 17:17:07 14.10.2009

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja jrask »

Mitä noista Oakleyn linsseistä suosittelette? Täytyy tietenkin käydä vertailemassa, mutta ei kaupassa oikein saa parasta käsitystä.
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Amberit on mielestäni todella kivat mutta niitä ei taida enää saada. Nykyiset sinertävät on kanssa todella hyvät. Varsin teräväpiirtoiset. Parhaimmillaan pilvisellä kelillä tai hieman vähemmässä valossa.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Samthefisherman
Viestit: 2817
Liittynyt: 21:16:30 07.10.2005
Paikkakunta: Vantaa-Savonlinna

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

jrask kirjoitti:Mitä noista Oakleyn linsseistä suosittelette? Täytyy tietenkin käydä vertailemassa, mutta ei kaupassa oikein saa parasta käsitystä.
Yleislinssiksi Shallow Blue Polarized. Hämärään mulla on joku Yellow Amber Polarized tms. (voi olla tuo jo poistunut linssi).

Tuollahan noita http://www.o-review.com/lens.asp
jane
Viestit: 58
Liittynyt: 14:35:49 17.12.2009
Paikkakunta: Eteläinen maa alue

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja jane »

Moro.Noi Monster Dogit on poistuva malli.Saman tyyppisiä kehiä on Pitbull ja Oakley Ten.Niihin saa Shallow blue ja Deep blue polarisoivalla ja likaa hylkivällä pinnalla.Nämä kaksi on vartavasten suunniteltu kalastukseen.Straight Jackettiin ei saa suomessa noita linssejä.Ja noi polarisoinnit ja heijastuksen estot on linssin sisällä olevalla kalvolla suojassa.Linsseissä on myös kovapinnoite,joten ei oo heti naarmuilla.Optisesti toi linssimateriaali on huippua,joten kun tämän verran on a-laseissa speksejä,niin ei noi hinnatkaan tunnu enää niin kovilta.Suosittelen.
Avatar
josimar69
Viestit: 6
Liittynyt: 19:50:56 23.03.2012
Paikkakunta: HKI

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja josimar69 »

Mä sain juuri tuolta Bokatin kautta Ten-mallin Shallow blue -linsseillä (pohjaväri nimestä huolimatta ruskea) ja ainakin ensikäyttämällä vaikuttaa tosi hyviltä ja linssi hyvältä yleissävyltä.

Toivottavasti pian pääsisi kokeilemaan vesillekin... 8)

Pojalle tilasin samasta paikasta Fives Squared -mallin samalla linssisävyllä ja vahvuuksin.

Mulla on ollut kaikkiaan neljät Aquan Cat Fishit (edelleen kolmet käytössä, yksistä katkesi "runko" linssin kehyksen kohdalta) eri sävyissä ja vaikka niiden hinta-laatusuhteeseen olen ihan tyytyväinen ollut, niin täytyy kompata aiempia kirjoituksia siinä, että kyllähän ns. laatulasit on eri lasit.

Monesti se menee niin, että kalliimmalla saa parempaa... :D
"Voi meitä, kun ei muita voi."
Avatar
pilkkikunkku
Viestit: 171
Liittynyt: 14:33:34 07.08.2009
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja pilkkikunkku »

Hankin Oakleylta Pitbullit polarisoiduilla kellertävillä linsseillä, joidenka tarkkaa nimeä en nyt muista. Istuvat päähän todella hyvin ja linssit peittävät silmät erittäin mallikkaasti. Inhottavia rakoja, joista valoa pääsee sisään silmän ja lasin väliin on todella vähän. Myös miellyttävän tuntuiset päässä. Polarisaatio ominaisuudet myös hyvät, tosin tuo merivesi on vielä vähän likasta, joten luulenpa kun vedet kirkastuu niin nämä näyttävät kyntensä. Tuota paljonkehuttua Monster Dogia ei tosiaan saa enään kauhean hyvin, koska taitaa olla poistuva malli.
Tunkioperho
Viestit: 421
Liittynyt: 10:19:10 25.02.2012

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja Tunkioperho »

.
Viimeksi muokannut Tunkioperho, 00:18:08 08.08.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haistakaa paska!
savolax
Savolainen Siimaleikkuri
Viestit: 1817
Liittynyt: 01:23:26 12.01.2006
Paikkakunta: Savo

Re: Heittokalastajan aurinkolasit

Viesti Kirjoittaja savolax »

Monster Dogeilla mennään.
Tuolla on aika kattava valikoima Oakleyja ja muita huippumerkkejä ihan asialliseen hintaan: http://www.sunglasses-shop.co.uk/oakley.aspx
Hyvin toimi kun viime kesänä Monster Dogit tilasin. Ekasta tilauksesta antavat 10 noppaa alennusta suorilta.
Tieto lisää tuskaa ja kuitu paskaa
Vastaa Viestiin