Kajakkikärryt
Re: Kajakkikärryt
B&W:n peruskärrystä katkesi remmi, kun yritin vetää sitä tarpeeksi kireälle. Onneksi oli yksi kattotelineen remmeistä mukana, muuten olisi mennyt kantohommiksi. Yleensäkin tuo kärryttäminen on ollut aika tuhraamista, ja ajattelin käydä vilkaisemassa noita tyhjennysreikiin tulevia tappikärryjä.
Feelfree Moken 10 Lite, ex. Wilderness Tarpon 160. Tiderace Xplore M retkille, Jackson Super Hero allasharkkoihin
Re: Kajakkikärryt
Hieman korjausta aikasempaan kestävyyden kehumiseen.
Eli toi 80kg on sittenkin liikaa Bilteman kärryille
Eli toi 80kg on sittenkin liikaa Bilteman kärryille
Viimeksi muokannut psy1, 15:42:34 26.05.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Re: Kajakkikärryt
Lastasitko kalakaverin kyytiin jo autolla?
Mutta hei, nythän kärry pysyy vain paremmin pystyssä.
Mutta hei, nythän kärry pysyy vain paremmin pystyssä.
Make my day- Teemun päivä.
Re: Kajakkikärryt
Vain liikaa kalavehkeitä on tarpeeksi
Kärryt on kyllä todella vakaat muutenkin. Ei o ollu pelkoo kaatumisesta, vaikka on menty todella pahoissakin paikoissa.
Ajattelin tehdä putkeen jostain kovettuvasta mömmöstä valun, ja kattoo jos sit pysyis muodossaan.
Kärryt on kyllä todella vakaat muutenkin. Ei o ollu pelkoo kaatumisesta, vaikka on menty todella pahoissakin paikoissa.
Ajattelin tehdä putkeen jostain kovettuvasta mömmöstä valun, ja kattoo jos sit pysyis muodossaan.
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Re: Kajakkikärryt
minulla on commanderille ja legend kanootille eklan off-road kärryt 400 mm renkailla http://www.eckla.de/english/kanu.html. toimii hyvin kanootilla mutta commanderin pohjaan ei istu ollenkaan, kulkee hetkittäin hyvin mutta sitten tippuu sivuun. aisa liian suora commanderin pohjalle. pitää keksiä jotain? putkesta/lankusta pitkittäistuet? foami ei kestäne, tai jotain aivan muuta. en halua kääriä aisan ympäri nippusiteellä solumuovia koska silloin pakattavuus säkkiinsä kärsii. Onko kuvia tai tarinaa toteutuksista niin ei tarvi keksiä pyörää uudelleen. T: M
Re: Kajakkikärryt
Olikos näistä tappikärryistä kellään kokemuksia käytännöstä, kestääkö mitään: http://www.bearwater.fi/kauppa/varustee ... op__karry/ tai sitten tämä kilpailijan luomus: http://welhonpesa.suomalainenverkkokaup ... ntop-karry joka näyttää ainakin omaan silmään enemmän rimpulalta kuin B&W:n kauppaama.
t.Jukkis
t.Jukkis
Jerkkaus on Saatanasta...
-
- Viestit: 395
- Liittynyt: 09:48:45 13.06.2010
Re: Kajakkikärryt
Itsellä nuo bearin kärryt ja heitän niillä keväällä vesilintua ihan suosiolla.
En jaksa noiden kanssa enää tapella. Vielä en tiedä duunaanko itte jotkut vai haenko kaupasta.
En jaksa noiden kanssa enää tapella. Vielä en tiedä duunaanko itte jotkut vai haenko kaupasta.
Re: Kajakkikärryt
Kiitti Pastori tiedosta, nuo jää siis kauppaan. Jos jollakin on heittää suositusta toimivista+kestävistä kaupallisista tappi- SOT-kärryistä, niin pistäkäähän tietoa.Pastori silli kirjoitti:Itsellä nuo bearin kärryt ja heitän niillä keväällä vesilintua ihan suosiolla.
En jaksa noiden kanssa enää tapella. Vielä en tiedä duunaanko itte jotkut vai haenko kaupasta.
-Jukkis
Jerkkaus on Saatanasta...
-
- Viestit: 395
- Liittynyt: 09:48:45 13.06.2010
Re: Kajakkikärryt
Itse jätän suosiolla kaikki nuo tappikärryt kauppaan. Kyllä niillä noita keveitä retkikajakkeja vetää ja varmaan tyhjää SOTtiakin, mutta ei sillon kun siihen on kasattu kaikki kamat mukaan. Sillon ne antaa kyllä periksi jokasesta liitoksesta johonkin suuntaan ja tuo on tullut todettua useampaan otteesee.
Re: Kajakkikärryt
Ei kait se vissiin muu auta kun "lainata" työpaikalta pikkasen rosteriputkea ja pistää tiggi tulille. Noista kaupallisista kärryistä vähän apinoi mallia ja tekee semmoisen, että ei taatusti anna periksi
Jerkkaus on Saatanasta...
Re: Kajakkikärryt
ratkaisu ongelmaan oli lötköpötkö uimalelu keskeltä poikki ja sujautetaan kajakin ja kärryn väliin. Etummainen remmi joustamaton, takimmainen litteä kumi kulmista kiinni. lötköpotköä ei tarvi sitoa. Pysyy suorassa ja paikoillaan huonoissakin paikoissa. T:mMMan kirjoitti:minulla on commanderille ja legend kanootille eklan off-road kärryt 400 mm renkailla http://www.eckla.de/english/kanu.html. toimii hyvin kanootilla mutta commanderin pohjaan ei istu ollenkaan, kulkee hetkittäin hyvin mutta sitten tippuu sivuun. aisa liian suora commanderin pohjalle. pitää keksiä jotain? putkesta/lankusta pitkittäistuet? foami ei kestäne, tai jotain aivan muuta. en halua kääriä aisan ympäri nippusiteellä solumuovia koska silloin pakattavuus säkkiinsä kärsii. Onko kuvia tai tarinaa toteutuksista niin ei tarvi keksiä pyörää uudelleen. T: M
Re: Kajakkikärryt
Tässä 2kpl omatekoisia kärryjä Big Tunalle. PVC-putkesta tehdyt kestää kevyttä kuormaa ja uusimmat rautaiset sitten niin paljon kun habaa riittää kiskomaan. Tein järeämpiä kärryjä varten lasikuidusta pohjan myötäisen "tuen" joka istuu napakasti pohjaa ja kärryn tassuja vasten. Näihin uudempiin kärryihin oli ajatuksena että ne toimisivat myös ilman liinoilla sitomista ja ovat purettavissa osiin.
Eilen ja tänään testasin uusia kärryjä käsipelillä vetäen 2 reissua yhteensä 2kilometriä jyrkkää nousua ja laskua, puolet asfalttia ja puolet kärrypolkua. Varusteita oli kyydissä n.60 kiloa ja kärryjen paino 15kg eli yhteensä n. 105kg. Menomatka oli enemmän alamäkeä muutamine nousuineen ja pienehköä hikeä tuli pintaan. Tulomatka sitten ottikin jo paljon kovemmalle johtuen jyrkistä nousuista, taukoja oli pidettävä. Kärryt toimivat todella hyvin ilman liinoilla sitomista ja kajakki istui kärryissä napakasti vaikka paikallaan kääntelisi ylös alas ja pyöräyttäisi ympäri. Vesiltä pois lähdettäessä kärryjen asettelu paikalleen rantavedessä onnistui sekin yllättävän helposti mitä hieman epäilin alunperin. Kärryt olisi voinut tehdä hieman ohuemmasta putkesta jolloin paino olisi pienempi.
Painoa oli senkin vuoksi koska pääsin testaamaan ensimmäistä kertaa sähköperämoottoria (28 lbs minn kota classic) itse rakennelluilla jalkaohjauksilla ja kiinteällä nopeudensäädöllä. Kevyeen vastatuuleen tällä kuormalla +105kg elopainoa, sain suurimmalla vitosnopeudella keskivauhdiksi 6.2km/h joka oli mielestäni ihan hyvin tuolla moottorilla.
PVC-kärryt ovat nyt myytävänä, sopivat varmasti muillekkin kajakeille. Painoa kärryillä n.5kg
Eilen ja tänään testasin uusia kärryjä käsipelillä vetäen 2 reissua yhteensä 2kilometriä jyrkkää nousua ja laskua, puolet asfalttia ja puolet kärrypolkua. Varusteita oli kyydissä n.60 kiloa ja kärryjen paino 15kg eli yhteensä n. 105kg. Menomatka oli enemmän alamäkeä muutamine nousuineen ja pienehköä hikeä tuli pintaan. Tulomatka sitten ottikin jo paljon kovemmalle johtuen jyrkistä nousuista, taukoja oli pidettävä. Kärryt toimivat todella hyvin ilman liinoilla sitomista ja kajakki istui kärryissä napakasti vaikka paikallaan kääntelisi ylös alas ja pyöräyttäisi ympäri. Vesiltä pois lähdettäessä kärryjen asettelu paikalleen rantavedessä onnistui sekin yllättävän helposti mitä hieman epäilin alunperin. Kärryt olisi voinut tehdä hieman ohuemmasta putkesta jolloin paino olisi pienempi.
Painoa oli senkin vuoksi koska pääsin testaamaan ensimmäistä kertaa sähköperämoottoria (28 lbs minn kota classic) itse rakennelluilla jalkaohjauksilla ja kiinteällä nopeudensäädöllä. Kevyeen vastatuuleen tällä kuormalla +105kg elopainoa, sain suurimmalla vitosnopeudella keskivauhdiksi 6.2km/h joka oli mielestäni ihan hyvin tuolla moottorilla.
PVC-kärryt ovat nyt myytävänä, sopivat varmasti muillekkin kajakeille. Painoa kärryillä n.5kg