Kemijoen isohaara

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
GTonic
Viestit: 100
Liittynyt: 15:10:27 03.09.2010

Kemijoen isohaara

Viesti Kirjoittaja GTonic »

Onkos arvon Kalamiehillä kokemuksia Isohaaran kalastuksesta. Satunnaisesti yliajaneena tekisi mieli joskus poiketa vähän viskomaan punttia/lusikkaa... Soutajia tuolla ainakin näkyy runsaasti. Mutta miten tuo rannaltakalastus, onko toiveita saaliista? Aika vähän tuntuu olevan tietoa Isohaarasta netin syövereissä, lähinnä vastaantuli juttuja kalaportaan salakalastajista... Luvat saa ilmeisesti siinä saaressa olevasta Jokikeskuksesta tms?
mäne
Viestit: 113
Liittynyt: 19:35:27 29.06.2011
Paikkakunta: Äänekoivisto
Viesti:

Re: Kemijoen isohaara

Viesti Kirjoittaja mäne »

Kyllähän tuolla pari kertaa tullut käytyä ja rannalta heiteltyä.
Saalistakin joskus saanu,lusikkaa nuo näyttäs paikallisetkin heittävän,ja sitähän sitten itekkin tullut nakeltua.
Jokikeskukselta olen itse luvat ostanu.
Lyhyenläntä hoikkapoika hirpparilta..
mike.
Viestit: 476
Liittynyt: 20:19:09 31.10.2010

Re: Kemijoen isohaara

Viesti Kirjoittaja mike. »

Tuore nousukala on juuri tuloillaan jokeen. Saalisvarmuus tulva-aikana hyvä. Summeri on merkki äkillisestä virtauksesta/jäistä, joten varuillaan täytyy olla. Luvat saa puukerholta. Tänä vuonna kevät myöhässä,joten taimenta tulee saaliiksi kesäkuun alussaKIN, jos ihmeitä ei tapahdu.
Kirjanpitokalastaja
GTonic
Viestit: 100
Liittynyt: 15:10:27 03.09.2010

Re: Kemijoen isohaara

Viesti Kirjoittaja GTonic »

Muutaman kerran olen käynyt nyt viskomassa, aika hiljaista on ollut. Kuten kuulemma muillakin rantamiehillä, soutamalla vissiin tullut jonkun verran taimenta. Tällä hetkellä vettä menee 4000 mottia, joten taitaa seuraavan piston ajankohta hieman viivästyä...
mike.
Viestit: 476
Liittynyt: 20:19:09 31.10.2010

Re: Kemijoen isohaara

Viesti Kirjoittaja mike. »

Juu soutamalla tuli, ennen ku alko "nämä" virrat, kolme tulvaluukkua auki, ei tarvi yrittää edes kalaan.
Kirjanpitokalastaja
jabo999
Viestit: 82
Liittynyt: 14:46:47 13.10.2009

Re: Kemijoen isohaara

Viesti Kirjoittaja jabo999 »

Tuli 2v sitten käytyä isohaarassa , kyllä siellä isoa lohta kävi pintomassa , itse sain 3kg kirkaan taimenen perholla Rannalta . Soitin kaverille tänävuonna se kertos että lohta on noussut todella paljon jokeen :) eli kyllä isohaara on hyvä paikka saada iso lohi kiinni :)
mike.
Viestit: 476
Liittynyt: 20:19:09 31.10.2010

Re: Kemijoen isohaara

Viesti Kirjoittaja mike. »

Ei ole tainnut tänä kesänä tulla yhtään isoa lohta rannalle. Nyt tosin alkanu keskipaino nousemaan. Vkl sain rapeet 13kg ja 11kg kalat. Taitaa olla 16kg hujakoilla suurin aktiivivälineillä tälle kesää, joka on suomen mittakaavassa pieni :roll:
Kirjanpitokalastaja
Vastaa Viestiin