omavalmisteet

Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Avatar
joppe
Uimaopettaja
Viestit: 1787
Liittynyt: 20:51:00 07.11.2005

omavalmisteet

Viesti Kirjoittaja joppe »

Moniko viehenikkari luottaa omiin tekeleisiin niin paljon ettei käytä muiden tekemiä ollenkaa. ?
kuhanuistelussa ja korkkarilla soutaessä uitan Kajanderin Markon Maka vaappua omien vieheiden seassa .
jigit on vielä tällä hetkellä kaupan tuotosta .
tasurit ei kaikki ole omia.
joella heitän täysin omia valmisteita. lusikat , lipat ja karvatupsut valmistuvat mörköpajasta.
merellä taimenvesillä ainoastaa apu reflex on ollut siiman päässä muutaman kerran. mutta noi 99.5prossaa pelkkää omaa tuotosta.
.
tuleekohan annettua liikaa tasoitusta muille.
mainosmielessä kuva vielä saatoksi. joulukuun värit pakissa :wink:
Liitteet
53cm.jpg
53cm.jpg (23.32 KiB) Katsottu 5360 kertaa
Avatar
Säärä
Viestit: 441
Liittynyt: 13:52:44 09.11.2006
Paikkakunta: Tampere

Re: omavalmisteet

Viesti Kirjoittaja Säärä »

Pilkkihommissa sekä talvella että kesällä kierrossa vain omia härpäkkeitä ollut viimeiset n. 10 vuotta. Itseasiassa olen jopa miettinyt, että omalla kohdalla hommasta saattaisi lähteä suurin hohtokin jos muihin valmisteisiin joutuisi turvautumaan. Ja onhan se omatekeleellä napattu fisu aina olen daivaassa ...

Avovesikauden muissa meiningeissä sekakäyttöä enemmän ja vähemmän.
Päivää ei voi vaihtaa. Tasuria voi.
samppa_75
Viestit: 167
Liittynyt: 13:20:19 28.11.2009

Re: omavalmisteet

Viesti Kirjoittaja samppa_75 »

Säärä kirjoitti:Pilkkihommissa sekä talvella että kesällä kierrossa vain omia härpäkkeitä ollut viimeiset n. 10 vuotta. Itseasiassa olen jopa miettinyt, että omalla kohdalla hommasta saattaisi lähteä suurin hohtokin jos muihin valmisteisiin joutuisi turvautumaan. Ja onhan se omatekeleellä napattu fisu aina olen daivaassa ...

Avovesikauden muissa meiningeissä sekakäyttöä enemmän ja vähemmän.
:juu:
Avatar
tkj
Viestit: 1262
Liittynyt: 20:48:08 29.04.2009
Paikkakunta: Varkaus

Re: omavalmisteet

Viesti Kirjoittaja tkj »

Eipä ole muutamaan vuoteen tullu vedeltyä kun noita ite rassaamia kalikoita. :roll:
Avatar
Piatu
Kevennetyn keksijä
Viestit: 1791
Liittynyt: 21:36:52 06.10.2008
Paikkakunta: Jns/Lieksa
Viesti:

Re: omavalmisteet

Viesti Kirjoittaja Piatu »

Säärä kirjoitti:Pilkkihommissa sekä talvella että kesällä kierrossa vain omia härpäkkeitä ollut viimeiset n. 10 vuotta. Itseasiassa olen jopa miettinyt, että omalla kohdalla hommasta saattaisi lähteä suurin hohtokin jos muihin valmisteisiin joutuisi turvautumaan. Ja onhan se omatekeleellä napattu fisu aina olen daivaassa ...

Avovesikauden muissa meiningeissä sekakäyttöä enemmän ja vähemmän.
x2, mutta iliman kovaa kanttakin eip oikeastaan ole käytössä muita kuin omia ja kavereitten tekosia. nokkapysty
http://www.fishskinlures.com

*Joskus on lähettävä aivan hillittömän kauas nähdäkseen lähelle*
Avatar
Meetvursti
Viestit: 345
Liittynyt: 09:58:14 19.02.2010
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: omavalmisteet

Viesti Kirjoittaja Meetvursti »

Omilla mennään, varmasti osa syy, että pystyy tekee omille kalamestoille sopivia "täsmäohjuksia" testailun lopputuotteena..
Niinku Säärä sen laitto, omatekeleellä saatu kala on kyllä aina parempi, ku millää kaupan kötöstyksellä. Varsinkin siinä vaiheessa, kun alkaa ennätykset paukkumaan..
mike.
Viestit: 476
Liittynyt: 20:19:09 31.10.2010

Re: omavalmisteet

Viesti Kirjoittaja mike. »

Omilla mennään ja kalassa pysytään. Vaapulla tiettyjä vaatimuksia poiketen massasta, sillonhan se pitää tehdä itte.
Kirjanpitokalastaja
Avatar
jänis
P.J. Ristiturpa
Viestit: 2692
Liittynyt: 19:03:03 27.10.2006
Paikkakunta: Hullu Kankaanpää...

Re: omavalmisteet

Viesti Kirjoittaja jänis »

Koskikalassa 99% omilla lusikoilla. Pari syvälle sukeltavaa kaupan vaappua tosin on syvää koskikuoppaa varten matkassa.
Järvelä jigttelyt kaupanjigeillä, mutta tulee myös Ahventa koitettua omilla lusikoilla saarten reunoilta.
kitkaton
Viestit: 3577
Liittynyt: 18:32:39 18.12.2007
Paikkakunta: Kota-kylä

Re: omavalmisteet

Viesti Kirjoittaja kitkaton »

Perhokalastelussa olen vähintäänkin 100 % ti omavarainen perhojen suhteen , aina jokusia antanut kavereillekkin kokeiltavaksi ,samoin passiivisten pyytöjen suhteen.
60-70 ja 80 luvulla pilkin pääsääntöisesti omatekemillä härpäkkeillä.
Pyytävä kalan saapi ja nukkuva unen näkee.
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.

http://www.aneenloma.fi/
Avatar
Jio
Pro Scroll User
Viestit: 684
Liittynyt: 20:22:19 21.04.2005
Paikkakunta: Hyvin kääk
Viesti:

Re: omavalmisteet

Viesti Kirjoittaja Jio »

Jerkeissä käytännössä 100 % omatekeleitä, lusikat muitten tekeleitä samoin (suuri) osa vetovieheistä. Enempikin voisi olla, jos jaksaisi, tai ehtisi, noita vaappuja vielä valmistaa.
Avatar
silis
Viestit: 1905
Liittynyt: 13:30:33 07.03.2010
Paikkakunta: Vantaa

Re: omavalmisteet

Viesti Kirjoittaja silis »

Mä en valmista uistimia, mutta luotto pelkkiin pienvalmistajiin on kova!
Taimen hommissa ja koskella on pelkästään "teidän" tekeleitä.
Jerkatessa mennään pääasiassa Rapiksilla, jokunen kapula käy siiman päässä muiltakin palstalaisista.
Toki löytyy Hellhoundeja ja buster jerkkejä, mutta niitten käyttö on jäänyt vähälle.
Haukiperhot sidon itse ja kaikki perhohauet olen saanut niillä.
Käytännössä tuntuu mahdottomalta edes kokeilla enää toisen perhoa,
siinähän voi mennä vaikka enkat toisen nimiin. :roll:
On kiva kalastaa ihmisten tekemillä uistimilla ja onnistumisen myötä on mukava, kun voi henkilökohtaisesti ottaa yhteyttä kyseiseen henkilöön.
Jatkakaa samaan malliin, arvostan suuresti. :juu: =D> :ruusu: :hattu:
Avatar
jarno75
Great Balls Of Fire
Viestit: 873
Liittynyt: 10:19:18 05.01.2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: omavalmisteet

Viesti Kirjoittaja jarno75 »

Omiahan tuossa on tullu soudettua, Muita ei pakista löydy.
Avatar
Valastaja
Viestit: 287
Liittynyt: 22:21:15 03.09.2006
Paikkakunta: Harjunpää

Re: omavalmisteet

Viesti Kirjoittaja Valastaja »

Kaikki pyydöt mitä tulee uitettua on itsetehtyjä. Ei siinä etten luottaisi muiden tekeleisiin (kotijoella pyörii jokunen kuuluisa vieheenvalmistaja) mutta omavalmisteiden käytöstä on tullut iso osa harrastusta. Siinä on sen oma haasteensa kun kaikki on kiinni omasta toiminnasta. Ja kyllä se saalis tuntuu erilaiselta kun omavalmiste on kelvannut kalalle. olen daivaassa
Nap vaaput
Viestit: 303
Liittynyt: 19:27:48 09.11.2012

Re: omavalmisteet

Viesti Kirjoittaja Nap vaaput »

25 vuotta on tullut NaP vaappuja tehtyä. Ainakin 90% hauista on saatu niillä. Eipä viime aikoina enää oikein muita siiman päähän ole päässyt. On se vaan niiiiiiiin paljon hienompaa saada kalaa itse kehittelemillä vehkeillä. (Kyllähän sitä halvemmalla pääsisi ostovehkeillä. -Mutta eipä täällä ihan pelkästään säästämistä varten ollakaan, eihän?)
Vastaa Viestiin