markettien valmisperhot

Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
kalamies23
Viestit: 31
Liittynyt: 20:07:21 25.02.2013

markettien valmisperhot

Viesti Kirjoittaja kalamies23 »

onko opm,än ja fladenin perhot kestäviä, luulisi olevan koska ne on koneella sidottu, koneella saa tiukat solmut. ajattelin ostaa 3 pakettia, lakata sidokset ja teroittaa koukut vielä varmuuden vuoksi.
kokemuksia??
J,S
Viestit: 18
Liittynyt: 01:01:56 10.10.2011

Re: markettien valmisperhot

Viesti Kirjoittaja J,S »

Koneella sidotut? hä??

Ei minkäänlaisia kokemuksia näistä "markettiperhoista", mutta osa varmaan kestää osa ei. Kalaa varmasti saa. En usko että koukkujen terävyydessä mitään suurempia ongelmia on. Laadussa ehkä.

Joku liitsi on aika samalainen tuhero, riippumatta siitä missä se on sidottu (noi markettiperhot on varmaan aasia/afrikka akselia). Mutta esim. pinturit mä kyllä ostaisin alan liikkeistä tai joltain palstalta.
vetorauta
Uunikauppias
Viestit: 573
Liittynyt: 22:27:07 12.08.2011

Re: markettien valmisperhot

Viesti Kirjoittaja vetorauta »

Aika karua laatua ne markettiperhot usein ovat. Kalaa varmaan saa, mutta kestävyys voi olla vähän niin ja näin, kun monessa ei ole edes päätä lakattu, jne.

Sellaista konetta ei vielä ole keksitty, millä perhoja tehtäisiin. Ellei sitten koneella tarkoiteta jotain riisillä elävää "moottoria", joka pyörittää kamat koukkuun.
Avatar
Kuulapää
Melkein sai naista...
Viestit: 1773
Liittynyt: 21:05:08 27.10.2007
Paikkakunta: Susirajan Paasikoski

Re: markettien valmisperhot

Viesti Kirjoittaja Kuulapää »

Vaikka mulla on tässä vähän oma lehmä ojassa,niiin sanonpahan silti et ite välttäsin noita markettiperhoja kuin ruttoa.Mulla oli aikanaan noita fladenin valmissettejä kalalla mukana,ja ne oli niin täyttä sutta ja sekundaa. Perhoja hajosi paljon heitosssa ja pinturit meni pohjaan kuin kuulapupat konsanaan. Useampi tilanne meni noiden takia ihan kokonaan reisille.
Viimeksi muokannut Kuulapää, 13:06:24 01.06.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ranger Smith -
kalamies23
Viestit: 31
Liittynyt: 20:07:21 25.02.2013

Re: markettien valmisperhot

Viesti Kirjoittaja kalamies23 »

noh ostan nyt yhden paketin "sutta" ja lakkaan päät uudestaan solmasterin lv1,llä. jos ne kestää ja on kalastavia niin ostan sitten lisää.
tuommoisia ajattelin hommata
http://kalastus.hongkong.fi/fi/perhokal ... /p/388501/
ja tuommosia
http://kalastus.hongkong.fi/fi/perhokal ... a/p/60003/
Avatar
Kuulapää
Melkein sai naista...
Viestit: 1773
Liittynyt: 21:05:08 27.10.2007
Paikkakunta: Susirajan Paasikoski

Re: markettien valmisperhot

Viesti Kirjoittaja Kuulapää »

Saapihan niitä vahvistaa vaikka pikaliimalla, ihan varmaan niistä saa päiden puolesta kestäviä. Kannattaa vaan kokeilla esim. pinturien osalta hyvissä ajoin ennen reissua se, et miten ne ihan oikeasti kelluu / näplää sormilla et kestääkö siivet yms. kiinni. Mun nähdäkseni noissa ei ole mitään takeita siitä, et mitä esim. pinturien rungoissa on käytetty matskuna, joten se et vettyykö ne sekunnissa vai kahdessa on ihan luojassaan. Samoin kannattaa ne uppikset tsekata, että tuntuuko niissä olevan asiat siten paikallaan et ne kestää kalastusta.
- Ranger Smith -
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: markettien valmisperhot

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Tilaa kalamies23 Kuulapäältä tarvitsemasi perhot. Ei mulla muuta.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Kuulapää
Melkein sai naista...
Viestit: 1773
Liittynyt: 21:05:08 27.10.2007
Paikkakunta: Susirajan Paasikoski

Re: markettien valmisperhot

Viesti Kirjoittaja Kuulapää »

Kuumottavaa. Nyt menet, Mikey, ja juot itsesi kerralla mukavaksi.
- Ranger Smith -
Mikey
Herr Doktor
Viestit: 7038
Liittynyt: 13:19:15 22.04.2005
Paikkakunta: Privat område. Mene pois.

Re: markettien valmisperhot

Viesti Kirjoittaja Mikey »

En osaa juoda itseäni mukavaksi. Mitä enemmän juon sitä kovaäänisempi ja vähäpukeisempi olen kylläkin. Eli voin siis juoda itseni alastomaksi mutten mukavaksi.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Avatar
Kuulapää
Melkein sai naista...
Viestit: 1773
Liittynyt: 21:05:08 27.10.2007
Paikkakunta: Susirajan Paasikoski

Re: markettien valmisperhot

Viesti Kirjoittaja Kuulapää »

Pisteet sille siis. Naked sunday, here I come. Rupes sidontapenkki hajoomaan käsiin niin selvästi käy hitaammaks tää tekeminen. Tosin ei tämä tähän tyssää. Nuorttilla aikanaan oli sidontakamat mukana mut penkki jäi kotia. Kaivelin repusta käyräkärkiset pihdit, #16 pinturikoukku siihen kiinni ja pihdit varsistaan rinkan irtohihnalla umpeen. Hyvin siinä päikkärit valmistui, tosin sillä tahdilla ei kyllä näitä tänhetkisiä tilaussarjoja saisi ajallaan kasaan. /OT.
- Ranger Smith -
kitkaton
Viestit: 3577
Liittynyt: 18:32:39 18.12.2007
Paikkakunta: Kota-kylä

Re: markettien valmisperhot

Viesti Kirjoittaja kitkaton »

Ei tohon paljon ole lisättävää , mutta marketitkin (jotkut) myy ihan suomalaisia perhoja.
Pyytävä kalan saapi ja nukkuva unen näkee.
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.

http://www.aneenloma.fi/
jurppe
Viestit: 213
Liittynyt: 09:52:02 20.12.2009

Re: markettien valmisperhot

Viesti Kirjoittaja jurppe »

Aloittelin tänä keväänä perhokalastuksen, joten en osaa sitoa (kuten myöskään kalastaa perholla) paljoa p..kaakaan. Tilasin netistä (googlaa gillie, fredit) muutamia valmisperhoja malliksi. Pian totesin kuitenkin koukkujen laadun niin huonoksi, että sidon käytännössä jo kaikki käyttämäni nymfit, larvat jne itse. Melkein kaikille tilausperhojen koukuille joutui antamaan viilaa oikein kunnolla, koukut näyttivät muutenkin olevan niin halpaa bulkkikamaa, ettei sellaista kukaan Suomessa ostaisi irtotavarana.

Lisäbonuksena saa just sellaiset perhot kuin haluaa seuraavalle keikalle, lähtien koukkujen mallista ja koosta, kuulapään painosta ja väristä, rungon painotuksesta ym. ym. ym. Nyt kuukauden perhokalastuksen jälkeen voi todeta, että pinturit saatan vielä joutua tilaamaan joltain tekijältä (Kuulapää?) mutta nymfit tekaisen kyllä itse. Hemmetin rumakin larva näköjään kalastaa ja kestää, jos on edes vähän sinne päin. Ja yleensä larva on pohjassa tai koukku pohjakosketuksien myötä loppu muutenkin aika pian...
Avatar
Kuulapää
Melkein sai naista...
Viestit: 1773
Liittynyt: 21:05:08 27.10.2007
Paikkakunta: Susirajan Paasikoski

Re: markettien valmisperhot

Viesti Kirjoittaja Kuulapää »

Tuossapa se on yksi aika iso homma mainittu ääneen, eli koukku. Se ei mene mun jakeluun, kun saa tasaiseen tahtiin lukea näitä kyselyjä pk.netistä, että mistä saisi halvimmalla mahdollisella hinnalla halvinta mahdollista bulkkikoukkua. Porukka tilaa jostain vinkuintiasta jotain HakerSükanArmsanHatsan -merkkisiä koukkuja, sitoo reissuperhonsa niihin ja myöhemmin ihmettelee kun koukut ei kestä mitään. Ei se nyt loppusaltaan niin iso satsaus ole, että varsinkin kun itse tekee perhonsa, niin siihen ostaisi hyvät koukut joltain tunnetulta valmistajalta. Siinä on kerralla se tärkein puoli perhoa kunnossa. Ja valitettavasti, monessakaan valmissetissä ei kyllä ilmene ollenkaan, että mitä koukkuja niissä on käytetty. Ugh.
- Ranger Smith -
kalamies23
Viestit: 31
Liittynyt: 20:07:21 25.02.2013

Re: markettien valmisperhot

Viesti Kirjoittaja kalamies23 »

...
Vastaa Viestiin