pikkuplaanarin käytöstä

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
m1kkoo
Viestit: 19
Liittynyt: 19:09:27 19.07.2013

pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja m1kkoo »

Hei!
Olen suunnitellut ruveta käyttämään pikkuplaanareita. (yksi pikkuplaanari per.puoli) niin olisi muutama kysymys niistä...
1.Mitä helppokäyttöisiä pikkuplaanareita suosittelisitte? Oon lukenut että walleye board olisi aika hyvä?!=)
2. Luin jostain myös että vapa olisi järkevää asettaa ylös päin, mutta eikös silloin vaappu menetä uintisyvyyttä vavan mitan verran??
3. voiko pikkuplaanarissa käyttää syvännevaappuja tai painoja/tuplauistimia. jostain kuulin että plaanari rupee laahamaan jos käyttää suuria painoja? onkohan 70 gramman paino jo liian suuri?
4.Aijon pitää yhtä pikkuplaanaria ja yhtä suorassa vedossa olevaa vapaa per.puoli. meneeköhän nämä helposti sotkuun kun joudun tekemään aika tiukkoja käännöksiä aika paljon?? ja kuinka pikkuplaanari käyttäytyy käännöksissä?
Kiitos etukäteen jo vastauksista:)
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja pike »

1. Norppa tai norppa -kopio olisi oma valintani. Itse en noita walleytä kummoisesti arvosta, mutta nämähän on taas makuasioita.

2. Vapa tulee pitää pystyssä. Siima menee plaanarin kautta veteen, joten ei vaikuta millään tavalla vieheen uintisyvyyteen.

3. Voi käyttää. Itse olen käyttänyt kesäisin 200gr puntteja ja salsan houkutuslevyjä. Hyvin tulee kelkat sivuilla.

4. Jos se laitavapa on isoilla painoilla syvällä ja plaanari tulee pienemmillä painoilla pinnassa niin voit onnistua. Mikset laita suoraan kahta plaanaria sivulle? Pääset vähemmillä sotkuilla. Käännöksiä voi toki tehdä, mutta kelkoilla uistellessa kannattaa käännökset pitää rauhallisena.
Deep
kirjuri
Viestit: 3313
Liittynyt: 11:40:21 13.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja Deep »

Toi savagear:n on ihan ok.. 18cm karikkoa jne vetää nätisti.. kovilla painoilla ei ole kokeiltu.

http://kalastus.hongkong.fi/fi/tarvikke ... /p/248002/
m1kkoo
Viestit: 19
Liittynyt: 19:09:27 19.07.2013

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja m1kkoo »

Kiitos vastauksista!
Minkälainen tuo olisi ----> http://www.perhokolmio.com/muut-tuottee ... niste=6640
Tuosta liikkeestä haen yleensä kalastustarvikkeet kun on nii lähellä. Niin ei netistä tarvitsis tilata?
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja pike »

- Kallis
- Tuo takana oleva siiman lukitustappi ei ole pitkäikäinen, eikä toimi syksyllä pakkaskeleillä.
- Tuo laukuri on onneton käytössä.
- Ainakin vanhemmissa malleissa oli ongelmana, että täyttyvät vedellä jolloin vetokyky heikkenee. Voi olla, että tämä on jo nykyisin korjattu.
m1kkoo
Viestit: 19
Liittynyt: 19:09:27 19.07.2013

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja m1kkoo »

Ok:) Olisiko Deepin ja piken ehdottamiin plaanareihin mitään käyttöohjetta tai opetusvideota/keskustelua kyseisistä plaanareista. Kun en ole koskaan käyttänyt niin ei ole kokemusta;)
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja pike »

Kaikki toimii käytännössä samalla tapaa. Tuossa on Tupen tekemä video kelkan käytöstä. Sen verta olen kuitenkin tuon videon on kanssa eri mieltä, ettei plaanaria missään nimessä kannata lukita laukeamattomaksi. Tällöin menetetään kaikki pikkuplaanareiden edut verrattuna isoihin kelkkoihin. Lisäksi stopparina käytän itse painoja tai kohoja ja sijoitan ne 15 metriä ennen viehettä. Näin plaanari pysähtyy sopivan kauaksi saaliista ja palaanari sekä painot voidaan irroittaa ennen kuin kala käy repimään veneen vieressä.

https://www.youtube.com/watch?v=2COBxpaBhUA
Avatar
Jou40
Hauki - Mään
Viestit: 3225
Liittynyt: 19:46:07 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

pike kirjoitti:- Kallis
- Tuo takana oleva siiman lukitustappi ei ole pitkäikäinen, eikä toimi syksyllä pakkaskeleillä.
- Tuo laukuri on onneton käytössä.
- Ainakin vanhemmissa malleissa oli ongelmana, että täyttyvät vedellä jolloin vetokyky heikkenee. Voi olla, että tämä on jo nykyisin korjattu.
Lisäksi nuo wanhemmat sukeltavat herkästi. Miulla noita Walleytä oli pari kautta, laitoin kiertoon. Tuo tappi syöp siimaa ja kuten Pike mainitsi, niin laukuri on suoraan hanurista. Nyt nuita Reelmasterin tekemiä käytössä, ja ehdottomasti laitetaan vavalla nykäisemällä laukeavaksi.

-jouni
diipa daapa
Avatar
munapata
Viherpillu
Viestit: 2851
Liittynyt: 14:07:37 16.12.2006
Paikkakunta: Lappenranta

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja munapata »

Mulla myös nuo Reelmasterin pikkuplaanarit käytössä, eikä moitteen sijaa. Walleyt ja villet jouti jakeluun tai romukoppaan.

-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Avatar
tkj
Viestit: 1262
Liittynyt: 20:48:08 29.04.2009
Paikkakunta: Varkaus

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja tkj »

Jep Reelmasterin plaanarit täälläkin käytössä ja hyvin pelaa. Walleytä ja jotain toista muoviläpyskääkin on testailtu, mutta hermot niiden kanssa meinas mennä.
SteveNobody
Viestit: 182
Liittynyt: 12:19:47 28.06.2012
Paikkakunta: Espoo/Parainen Mielummin Parainen

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja SteveNobody »

Osaako kukaan opastaa, missä mättää kun Walleye Board ui "pomppien"? Käytännössä siis haukkaa veden alle ja pomppaa takaisin pintaan. Painon säätöä kokeilin, ilman mitään muutosta. Vavat ovat pystyssä, aallokko pientä, nopeus noin 4km/h. Vedossa taisi olla ihan perus Jesset, satulalevyillä.

Ville
Avatar
munapata
Viherpillu
Viestit: 2851
Liittynyt: 14:07:37 16.12.2006
Paikkakunta: Lappenranta

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja munapata »

SteveNobody kirjoitti:Osaako kukaan opastaa, missä mättää kun Walleye Board ui "pomppien"? Käytännössä siis haukkaa veden alle ja pomppaa takaisin pintaan. Painon säätöä kokeilin, ilman mitään muutosta. Vavat ovat pystyssä, aallokko pientä, nopeus noin 4km/h. Vedossa taisi olla ihan perus Jesset, satulalevyillä.

Ville
Ainoa, joka mulla auttoi tohon walleyn vittumaiseen nyhtämiseen oli vetää sen sysipaskan kellukkeen päälle jeesusteipillä toinen samankokoinen kelluke. sillä pääsi myös toisesta pahasta ongelmasta. Nehän upposivat tiukemman kurvin sisäpuolella jo sadan gramman painotuksella ja siitä ei yleensä hyvää seurannut :shock:

-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
m1kkoo
Viestit: 19
Liittynyt: 19:09:27 19.07.2013

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja m1kkoo »

pike kirjoitti:1. Norppa tai norppa -kopio olisi oma valintani. Itse en noita walleytä kummoisesti arvosta, mutta nämähän on taas makuasioita.

2. Vapa tulee pitää pystyssä. Siima menee plaanarin kautta veteen, joten ei vaikuta millään tavalla vieheen uintisyvyyteen.

3. Voi käyttää. Itse olen käyttänyt kesäisin 200gr puntteja ja salsan houkutuslevyjä. Hyvin tulee kelkat sivuilla.

4. Jos se laitavapa on isoilla painoilla syvällä ja plaanari tulee pienemmillä painoilla pinnassa niin voit onnistua. Mikset laita suoraan kahta plaanaria sivulle? Pääset vähemmillä sotkuilla. Käännöksiä voi toki tehdä, mutta kelkoilla uistellessa kannattaa käännökset pitää rauhallisena.
Tarkoitatko tuota ---> http://www.perhokolmio.com/muut-tuottee ... niste=6576
tuosta liikkeestä aijon varmaankin hankkia tavarat kun sijaitsee aika lähellä:)
Viimeksi muokannut m1kkoo, 22:10:27 05.08.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
arousi
Viestit: 410
Liittynyt: 21:00:19 06.06.2012

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja arousi »

Erikoista.

Puhutteko te kaikki varmasti Walleye Boardin TX44 Super Planer Board -mallista?

Minä voin nimittäin hyvin suositella noita TX44 -plaanareita. Olen käyttänyt niitä 2 vuotta täysin ongelmitta 0-180 g painoilla, vaapuilla, pelleillä, peilityynissä sekä keskellä Suomenlahtea melkoisissa keleissä; jäiden lähdöstä joulukuuhun. Ei todellakaan mitään ongelmia. Plaanarit tulevat painotuksesta riippumatta nätissä linjassa eivätkä nyi, sukeltele, hajoa tai tee mitään muutakaan outoa.

Pikku-Walleyet ovat aivan erilaisia käytökseltään, eikä niitä tule sekoittaa TX44 -malliin.
m1kkoo
Viestit: 19
Liittynyt: 19:09:27 19.07.2013

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja m1kkoo »

arousi kirjoitti:Erikoista.

Puhutteko te kaikki varmasti Walleye Boardin TX44 Super Planer Board -mallista?

Minä voin nimittäin hyvin suositella noita TX44 -plaanareita. Olen käyttänyt niitä 2 vuotta täysin ongelmitta 0-180 g painoilla, vaapuilla, pelleillä, peilityynissä sekä keskellä Suomenlahtea melkoisissa keleissä; jäiden lähdöstä joulukuuhun. Ei todellakaan mitään ongelmia. Plaanarit tulevat painotuksesta riippumatta nätissä linjassa eivätkä nyi, sukeltele, hajoa tai tee mitään muutakaan outoa.

Pikku-Walleyet ovat aivan erilaisia käytökseltään, eikä niitä tule sekoittaa TX44 -malliin.
Onko tuo sama mistä puhuit viestissäsi? -->http://www.perhokolmio.com/muut-tuottee ... niste=6640
SteveNobody
Viestit: 182
Liittynyt: 12:19:47 28.06.2012
Paikkakunta: Espoo/Parainen Mielummin Parainen

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja SteveNobody »

[quote="arousi"]Erikoista.

Puhutteko te kaikki varmasti Walleye Boardin TX44 Super Planer Board -mallista?

Puhun tästä pikkuplaanarista, kuten varmaan useat muutkin Walleye Boardista puhuvat. http://kalastus.hongkong.fi/fi/tarvikke ... i/p/16945/

Sitä nyt on kehuttu joka nurkassa, niin paljon että ostin parin. Susipaska laite, jos ei vavan toisessa päässä nyt satu olemaan jotain vialla.

Ville

Ps. Myynnissä pari Walleye Boardin pikkuplaanaria! Todella vähän käytetyt! :twisted:
-haapis-
Viestit: 81
Liittynyt: 23:42:14 21.07.2012

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja -haapis- »

Muilta onkin jo tullut asiantuntevia vastauksia, mutte heitetäänpäs myös omat mielipiteet kehiin:

1. Norppia/-kopioita suosittelen minäkin. Jaksavat vetää sivulle ja kestävät hyvin keliäkin. Mielestäni Scottyn laukurilla olevat ovat parhaita (itsellä toki käyttö laukeamattomina, pitäisihän noiden laukeavinakin pelata hyvin). Itsellä on Rialinna- plaanarit käytössä, eikä ole ollut moitteen sijaa. Toki jos vedät ainoastaan yksi plaanari per sivu, ei ole sen suurempaa merkitystä, millainen plaanari on, kunhan se ei sukella tai pompi järjettömästi kelissä. Yhdellä plaanarilla/puoli ei sinänsä ole haittaa, vaikka plaanari ei täysin hyvin sivulle vetäisikään, vrt. ainakin esim. 3 plaanarilla vetäessä levittäjät on hyvä saada riviin, jolloin mielellään kovavetoiset ja samanlaiset plaanarit ovat plussaa. Eli kun tulevaisuudessa vierelle tulee useampia plaanareita, kannattaa jo valmiiksi hommata kunnolliset. (esim. itsellä pari rialinnaa ja 1 savagearin paravane/puoli, paravane menee juuri ja juuri sisimpänä plaanarina mikäli painotuksia ei ole paljon. Vetovoimaa tuossa kevyessä muovikapistuksessa saisi olla enemmän. Savageari lisäksi lähtee pomppimaan aallokossa. Varmaan joskus tulen senkin korvaamaan Norppa-kopiolla)

2. Plaanarivavat mieluiten pystyyn. Targakaari on kätevä ratkaisu silloin kun tulee enemmän vapoja käyttöön. Kuka tykkää mistäkin, jotkut taas pitävät pikkuplaanarikäytössä vapoja veneen laitojen telineissä pystyssä. Plaanarivapojen asennoillakaan ei yksillä plaanareilla vetäessä ole suurta merkitystä, vasta useammalla parilla plaanareita täytyy ottaa huomioon siimojen reitit (=ulompi plaanari "sisempään telineeseen jne)

3. Voi käyttää oikeastaan kaikkea, mitä muuallakin. Tuo jätättäminen riippuu plaanarin mallista, em. kevyille savageareille 50g paino alkaa olla jo ärsyttävän paljon vrt. norppakopioihin, jotka jaksavat kyllä vetää koviakin (lähemmäs 200g) painoja hirveämmin jätättämättä (tai siis jätättävät mutta paljon savagearia vähemmän). Tässäkään ei yksillä plaanareilla ole sinänsä merkitystä, vaikka ne hieman enemmän jätättäisivätkin.

4. Ei mene sotkuun. Toki jos plaanari on todella lähellä venettä, niin huonolla tuurilla sotkut ovat toki mahdollisia. Kalan kanssa on tietysti eri juttu, varsinkin jos tönkkövapa tulee pinnassa suhteellisen pitkällä siimalla etkä kelaa lähemmäs, plaanarista tönkön siiman yli kelattava kala voi sotkeutua siimaan. Tämän vuoksi itsellä useimmiten tönköt ovst suhteellisen lyhyillä siimoilla/painotettuja. Pikkuplaanareilla voi tehdä suhteellisen jyrkkiäkin käännöksiä sotkeutumatta, kyllä ne laanarit mukana tulee. Käytännössä sisäkurvin plaanarihan kulkee käännöksen hitaammin ja ulkokurvi kiihdyttää mutkassa, usein kalatärpitkin ajoittuvat näihin pieniin muutoksiin.

Nopeasti sillä yhdellä parilla pikkuplaanareita "oppii" uistelemaan (eipä siinä kyllä liiemmin opittavaa ole...) Kun budjetti sallii, niin toista paria kehiin.
arousi
Viestit: 410
Liittynyt: 21:00:19 06.06.2012

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja arousi »

m1kkoo kirjoitti:
arousi kirjoitti:Erikoista.

Puhutteko te kaikki varmasti Walleye Boardin TX44 Super Planer Board -mallista?

Minä voin nimittäin hyvin suositella noita TX44 -plaanareita. Olen käyttänyt niitä 2 vuotta täysin ongelmitta 0-180 g painoilla, vaapuilla, pelleillä, peilityynissä sekä keskellä Suomenlahtea melkoisissa keleissä; jäiden lähdöstä joulukuuhun. Ei todellakaan mitään ongelmia. Plaanarit tulevat painotuksesta riippumatta nätissä linjassa eivätkä nyi, sukeltele, hajoa tai tee mitään muutakaan outoa.

Pikku-Walleyet ovat aivan erilaisia käytökseltään, eikä niitä tule sekoittaa TX44 -malliin.
Onko tuo sama mistä puhuit viestissäsi? -->http://www.perhokolmio.com/muut-tuottee ... niste=6640
On.

Kuten SteveNoBody mainitsikin, nuo pienet Walleye Boardit ovat vetovoimaltaan heikkoja, ne pomppivat, eivätkä kestä painoja. Niistä m1kkoo ei kuitenkaan kysynyt, vaan Walleye Board -malliston suurimmasta ja kauneimmasta, voimaa uhkuvasta TX44:sta. Ne ovat täysin erilaisia käytökseltään.

Olen käyttänyt plaanareita kuhan, taimenen ja lohen uistelussa laukeamattomana. Kuhatärppien huomaaminen on ärsyttävän vaikeaa, sillä nuo vaativat aika paljon voimaa pakittaakseen tärpistä. Mittakalan rajoilla olevat kuhat huomaa oikeastaan aina vain perässä aalloilla liplattavasta kuhasta. Tämä luonnollisesti rasittaa kaloja liikaa ja onkin ainoa syy, minkä vuoksi olen joskus harkinnut plaanareiden vaihtoa. Muilla kaloilla ja reilusti mitallisilla kuhilla ei mitään ongelmia.

En epäile, etteivätkö niin monen kehumat norpat tai niiden kopiot voisi olla hinta-laatu -suhteeltaan parempia. Minun vain ei ole ikinä tarvinnut ottaa asiasta selvää.

Ainiin, näissä TX44:ssa on näppärä pikku merkkilippu, joka pystyyn nostettuna lisää plaanareiden näkyvyyttä itselle ja muille vesilläliikkujille huomattavasti. Olen nähnyt netissä jopa ohjeet, jossa laukeamattomiin plaanareihin tehdään merkkilipusta "tärppi-indikaattori". Kalan napatessa lippu napsahtaa alas, mutta plaanari ei laukea.

Nyt kun tuosta kerran kirjoitin, niin voisin sitä kokeilla itsekin.
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja pike »

Kysyttiin puhutaanko varmasti TXT44 -plaanareista ja juuri niistä puhuin. Itse en noista edellä mainituista syistä pitänyt.

Kuten alussa mainitsin on plaanarin valitseminen aina makuasia. Tiedän monta, ketkä ovat varsin tyytyväisiä walley boardiin ja toisaalta tässäkin ketjussa yksi norppaplaanarin kannattaja puheli kolmisen vuotta sitten ettei norpilla tee mitään. Mielipiteet muuttuvat kokemusten myötä.
Avatar
Jussijii
Sisävesiswedu
Viestit: 1559
Liittynyt: 12:20:17 24.07.2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja Jussijii »

pike kirjoitti:Mielipiteet muuttuvat kokemusten myötä.
Kyllä, ja kerran olen ollut veneessä jossa vedettiin näillä :down: Karikoita, laahasivat kuin perkeleet! Itse en suostuisi käyttämään mistään hinnasta!
Deep kirjoitti:Toi savagear:n on ihan ok.. 18cm karikkoa jne vetää nätisti.. kovilla painoilla ei ole kokeiltu.

http://kalastus.hongkong.fi/fi/tarvikke ... /p/248002/
...Mutta makuasioita, makuasioita. Itse kun on tottunut vetämään veneen vierelle vetävillä isoilla kelkoilla, ei mikään pikkuplaaneri toimi omaan makuun oikein.
Avatar
Jöössi
Nami nami
Viestit: 843
Liittynyt: 21:42:40 21.04.2005
Paikkakunta: Kangasala

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja Jöössi »

Ite oon jo useamman vuoden käyttänyt Riitasointu tyyppisiä pikkuplaanareita niin että niihin on liimattu alareunaan ohuesta muovilevystä sellainen lisäviiste ja toimii kyllä erittäin hyvin...

Ja puolmetriä plaanarin takana ollu joku 4gr catherine paino stopparina niin plaanarille kuin roskillekin.

Toimii!!
Aina kannattaa yrittää, joskus voi saadakin!
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja pike »

Riitasointuja tai itse asiassa anchovny special plaanareillakin on tullut vedettyä. Nuo toimivat kovassa kelissä mukavasti, kun eivät hypi vaan puskevat aaltojen läpi. Noiden heikkous on taas kesäkeleillä isoilla painoilla vedettäessä. Jos siimassa painoa +200gr ja käännät jyrkemmin, että sisäkurvien plaanareille jää löysää siimaa uppoavat plaanarit ja niiden pintaan saaminen, varsinkin veneen oikealla puolella on haastavaa. Tästä päästään jos vetää pienemmillä painoilla tai pitää käännökset -erittäin- maltillisina. Tuo lisäviiste vielä parantaa plaanarin toimintaa, mutta sitä ei kannata missään nimessä ruuvata plaanariin. Tällöin vesi pääsee reijistä tuon kelkan sisälle ja niiden käyttöikä lasketaan viikoissa tuon jälkeen...

Nyt kun nostettiin nuo isot kelkat mukaan keskusteluun niin totean vain, että ovat järvilohenuistelussa täysin hyödyttömät. Toimivat lähinnä aurinkoisilla keleillä kun halutaan enemmän rojua veteen ja vedellään pitkin järvenselkiä vailla suurempia saalistavoitteita. Miulla ei sitten ole mitään hajua kuhan tai hauenuistelusta. Siihen voivat olla toimivatkin pelit.
Avatar
S.Koskinen
Viestit: 33
Liittynyt: 20:28:51 31.03.2009
Paikkakunta: Helsinki

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja S.Koskinen »

pike kirjoitti:1. Norppa tai norppa -kopio olisi oma valintani. Itse en noita walleytä kummoisesti arvosta, mutta nämähän on taas makuasioita.

2. Vapa tulee pitää pystyssä. Siima menee plaanarin kautta veteen, joten ei vaikuta millään tavalla vieheen uintisyvyyteen.

3. Voi käyttää. Itse olen käyttänyt kesäisin 200gr puntteja ja salsan houkutuslevyjä. Hyvin tulee kelkat sivuilla.

4. Jos se laitavapa on isoilla painoilla syvällä ja plaanari tulee pienemmillä painoilla pinnassa niin voit onnistua. Mikset laita suoraan kahta plaanaria sivulle? Pääset vähemmillä sotkuilla. Käännöksiä voi toki tehdä, mutta kelkoilla uistellessa kannattaa käännökset pitää rauhallisena.

Hieman aiheen vierestä...

Hetkinen Ville, ootko alkanu haukia pyytämään? ;) 3 kohta ja toinen lause. Piti oikeen muutamaan kertaan lukasta!
Avatar
pike
J. Edgar Hoover
Viestit: 5110
Liittynyt: 18:58:45 21.04.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja pike »

:ot:

S.Koskinen niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin niin olen Salsan levyillä muutaman sattuman saanut. Järvilohet odottavat vielä aikaansa.

Avataanpa tämä niille ketkä eivät vielä asiaa tiedä. Järvilohiuistelun "professori" Kokkonen on lanseeranut uisteluun normit. Järvilohesta voidaan puhua vasta kokoluokassa +5kg. Tuosta pienemmät ovat vain mukavia satumia järvilohenuistelun lomassa.
Liitteet
Haaget.jpg
Haaget.jpg (46.92 KiB) Katsottu 11816 kertaa
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: pikkuplaanarin käytöstä

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Mä alan haistamaan uutta mininickiä tässä...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Vastaa Viestiin