Kasettikeloista kokemuksia? (#7/8)

Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Kasettikeloista kokemuksia? (#7/8)

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Tarttis ostaa uuteen #7 vapaan kela. Ajatuksena tuolla vavalla on lähinnä olla streamer-keppi koskilla, mutta mahdollisesti joskus käyttää tuota hauelle ja meritaimenellekin? Merivedessä kalastus lienee kuitenkin marginaalista, joten suolankestolle en paljon painoarvoa antaisi.

Ajattelin kuitenkin, että olisi kiva päästä vaihtamaan kelluvaa ja intteri-siimaa tilanteen mukaan? Tästä syystä mielessä kasettikela. Ajatuksia tästä? Vai meenkö vain kelluvalla siimalla? Pientä ädläystä kuitenkin ilmassa, vai mitenkä sitä sanotaan :)

Kelavaihtoehtoina lähinnä edullisemmasta päästä:

Vision Koma Kasette 7/8
Vision Koma Plus varapuolalla
(Vision Deep + varapuola?)

Muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Avatar
mikkoviljami
Viestit: 84
Liittynyt: 14:24:58 07.12.2005

Re: Kasettikeloista kokemuksia? (#7/8)

Viesti Kirjoittaja mikkoviljami »

Mulla on Airflon Classic Casette #7-9 vuoden verran streamer/hauki käytössä. Ihan toimiva setti. Ei mikään super kevyt, mutta siinähän tuo on vavassa roikkunut. Ite kasetteja pidän todella käytännöllisinä. Edullisia ja näppäriä vaihtaa. Mukana tulee laukku ja neljä kasettia.
Vision 17
Hamekentän sentteri
Viestit: 3778
Liittynyt: 16:40:31 17.02.2007
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kasettikeloista kokemuksia? (#7/8)

Viesti Kirjoittaja Vision 17 »

Itellä kanssa kovassa käytössä, tuo Airflon kasetti kela ja oon kyllä ollu siihen tosi tyytyväinen.. Näppärä vaihdella siimoja tarvittaessa..
"Jo vain hauki on hyvä kala, varsinkin isompi. Tuollaisen 5-10kg hauen, kun heittää rantaviivalle poikittain, niin kyllä nousee vene liukkaasti rannalle"
Avatar
VHH
Viestit: 727
Liittynyt: 15:46:49 25.05.2010

Re: Kasettikeloista kokemuksia? (#7/8)

Viesti Kirjoittaja VHH »

http://www.sharpes.net/belmont-quad-reel-5-6-236-p.asp
Tuollainen on ollut pari kautta käytössä mutta #7-9-luokkanen.
Kasetin vaihto saisi olla näppärämpi ja siima tilavuus pitempi muuten on tultu toimeen ihan OK.
Avatar
silis
Viestit: 1905
Liittynyt: 13:30:33 07.03.2010
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kasettikeloista kokemuksia? (#7/8)

Viesti Kirjoittaja silis »

Mul on ollu haukihommissa pari deeppiä varapuolineen jo muutaman vuoden.
Hyvin toimii edelleen, vaikka ei tuu edes kovin usein makeellavedellä huuhdeltuakaan.
Ainoo miinus on kun vaihtelee puolia, niin joutuu pihdeillä avaamaan sen kiinnitys "nupin".
Tuppaa jämähtämään kiinni.
En oo kyl juurikaan edes oljyä ikinä lisäilly.
Jarru mul on aika löysällä, kun musta on ihan kiva kun isompi kala pääsee aika vapaasti viemään siimaa puolalta.

Airflon kasettikelakin oli jossain vaiheessa hetken käytössä,
mut ei ollu omaan mieleen.
mikale
Viestit: 85
Liittynyt: 11:49:53 29.11.2012

Re: Kasettikeloista kokemuksia? (#7/8)

Viesti Kirjoittaja mikale »

Mulla Greyssin GX700 ja ei kyllä mitään valittamista tähän asti.
Ei nyt mikään kaunokainen(jos sellasen haluaa niin ehkä Hardyn CLS olis se "the" kasettikela) tai kevyin mutta kasetin vaihto ja jarru toimii ainakin todella hywin.

Ja ite olen sitä mieltä että kellusiimoilla pärjää todella hywin kun mukauttaa kalastusta sen mukaan..eli lyijjyä siimaan ja/tai perhoon,ei kalasta kovimpia wirtoja tai jos kalastaakin niin kalastaa ne sitten enemmän ylävirtaan.
Mutta siis ehdottomasti olen sitä mieltä että vähintään intterisiimoja myös kelalle jos streamereitä paiskoo!

Pai te vei,onkos se Airflon kasettikela pirun muovisen oloinen?Tai siis se Classic?Eikös siitä ole myös metallisempi versio?Ei vaan taida enää olla kowin huokea?
Vastaa Viestiin