Tossut, sukat kelluntaan suojaksi

Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Möykky
SÄRKI-LOVER
Viestit: 1517
Liittynyt: 21:54:09 20.02.2006
Paikkakunta: Joen varrella

Tossut, sukat kelluntaan suojaksi

Viesti Kirjoittaja Möykky »

Tippuri kirjoitti:Kertokaapas..... kahlureiden sukkien päälle suojaa niin tekeekö näillä mitään?

-http://varuste.net/Mares+Flexa+DS+5mm+Dive+Boot

Noista Mareksen kengistä ei oo itellä kokemusta, mutta luulis että ihan toimivat tohon hommaan. Ite menny ny pari kautta Ursuitin vastaavilla: http://varuste.net/Ursuit+Neopreenikenk ... toketjulla

Omasta mielestä noi kengät oli ehkäpä paras hankinta renkaan lisäks mitä oon tähän harrastukseen hankkinu. Noitten kanssa voi kävellä huoletta autolta rantaan, lämmittävät, tukevat potkiessa pikkasen nilkkaa (ei haittaa kuitenkaan nilkan liikkuvuutta mitenkään) ja räpylä pysyy hyvin jalassa. :roll: Ei enää ikinä ilman noita kenkiä.. Ja käytössä siis yhdistelmä sukkamallin peltsari, ohut nepparisukka + kenkä...

(mode-edit: jaettu, poistettu räpyläjutut, jotka ovat tuolla: http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... seen-58270 )
Tippuri
Viestit: 943
Liittynyt: 12:23:48 15.09.2008
Paikkakunta: hyvinkää
Viesti:

Re: Räpylät kellumiseen

Viesti Kirjoittaja Tippuri »

Mulla tulee olemaan joku suka ursuitin mps:sän sukka ja kahlureiden sukka ja siihen se kenkä.
walt
Viestit: 140
Liittynyt: 09:24:15 21.05.2011

Re: Räpylät kellumiseen

Viesti Kirjoittaja walt »

Paasaan tätä samaa ohjetta usein, mutta ota riittävän isot räpylät jos aiot sukelluskenkiä käyttää. Jalkapöytää alkaa helposti särkemään päivän aikana jos paketista tulee liian tiukka. Kylmäkin tulee helpommin.

Mulla oli ongelmia Ursuitin Seahorsen sukkaosan kanssa pitkään ennenkuin vaihdatin tilalle krossatut neopreenisukat. Sitä ennen sukat vuotivat vaikka kävivät huollossakin paikattavana. Nuo nepparisukkaosat ovat vaan niin paksua nepparia, ettei vanha Ursuitin kenkä enää siihen päälle mennyt, joten myin pois ja käytän tilalla Honkkarin viiden euron avantouintitossuja. Toimii.
Avatar
Möykky
SÄRKI-LOVER
Viestit: 1517
Liittynyt: 21:54:09 20.02.2006
Paikkakunta: Joen varrella

Re: Räpylät kellumiseen

Viesti Kirjoittaja Möykky »

Mulla ei oo ollu kolmeen kauteen mitään ongelmia Ursuitin sukan kanssa. Tosin oonkin koko ajan käyttäny sen päällä tota ohutta nepparisukkaa suojaamassa sukkaa. Ekan näistä kolmesta kaudesta vedin avantouintitossuilla ja kelluessa räpylä suoraan sukan päälle ja nyt kaks kautta noilla kengillä. Ikinä en enää palaa tossuihin tai pelkkään sukkaan räpylän kanssa.. :roll: Makuasioitahan nää on. Ja yksilökohtaista riippuen siitä miten herkkä on kylmälle yms...Ite tykänny tosta systeemistä..

Ja tosiaan kamat mulla on mitoitettu niin, ettei varmasti purista. Jalka on about 40-41, nepparisukat taitaa olla L tai XL, sukelluskenkä tais olla 45 ja räpylä Mareksen L-kokoa johon toi 45 kenkä menee vielä heittämällä. Ei purista eikä viluta. Joulu-tammikuussakin pysty vetään koko kalapäivän nousematta kertaakaan vedestä.. :wink:
Tippuri
Viestit: 943
Liittynyt: 12:23:48 15.09.2008
Paikkakunta: hyvinkää
Viesti:

Re: Räpylät kellumiseen

Viesti Kirjoittaja Tippuri »

Vähän soittelin ja kyselin asiasta niin itellä on 43 jalka ja siihen sukkaa ja peltsarin sukkaa ja kahlurien sukkaa ja niin mareksen kenkä mikä on linkissä olis n.44,5 ja siihen xl mareksen räpsät,oon vaan vielä kahen vaiheilla että vovlo poverit vaiko noi X streamit?Voloja on kyllä moni suositellut.
walt
Viestit: 140
Liittynyt: 09:24:15 21.05.2011

Re: Räpylät kellumiseen

Viesti Kirjoittaja walt »

Se Ursuitin sukelluskenkä oli kyllä aivan loistava, kahluuhousujen kanssa tosi miellyttävä jalassa, mutta mun räpsä oli vähän liian pieni ja puristuskipua alkoi tulla. Uusia räpylöitä en viitsinyt ruveta ostamaan. Avantotossut ovat olleet todella jees myös, mutta toki päästävät hiekkaa sisälleen enemmän kuin tuo kenkä.

Jos oma jalka on tosi iso, voi olla vaikeeta löytää riittävän isoa räpsää noille kengille kun alla on kahluuhousun nepparisukkaa ja paksut sukkakerrokset sen alla. Eli kokeilemaan vaan, ei kannata summamutikassa ostaa. Ottaa sinne räpsäkauppaan kahlurit/peltsarin ja kaikki sukat mukaan ja testailee.
Avatar
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viestit: 15175
Liittynyt: 20:17:16 06.11.2005
Paikkakunta: Espoo, Tuusula, Keminmaa
Viesti:

Re: Räpylät kellumiseen

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

topikki jaettu - räpylät tuolla: http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... seen-58270 ja sukka, tossu -jutut täällä.

Ja sitten parit kommentit: jos olet extreme-rämpijä, niin kyllähän nuo avantotossut on ihan väärät vehkeet. Meepä kaislikon sekaan ja rämmi sitä pitkin pari sataa metriä ja jos vettä on vaikka polviin niin kohta on avantotossu hukkunut, ehkä toinenkin. Vähänkin kun upottaa niin se on siinä. Asfaltilla ja leppoisalla nurmikkokävelyllä se on aiWan shama mitkä sulla on sukkaosien suojana.

Paikallisesta sukellusVENE-kaupasta löytyi paritkin mallit, toisessa oli kova pohja kuin tanssikengässä ja toisessa viirullinen valaan leukakuviointia muistuttava pehmeä kumipohja. Tuo viirullisen ja taipuisan pohjan malli on mulla ollut tundralla mukana jo pari kolme vuotta eikä ole kovin huonoja moitesanoja tähän laittaa. Vetoketjukaan ei ole hajonnut.
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
walt
Viestit: 140
Liittynyt: 09:24:15 21.05.2011

Re: Tossut, sukat kelluntaan suojaksi

Viesti Kirjoittaja walt »

Itse painan aika kovissa pöpeliköissä vyötärösyvyydellä ja metsässäkin rengas selässä tai edellä ponttoonina työntäen ihan pitkiäkin matkoja, eikä ongelmia avantotossujen kanssa ole tullut. Toki niiden pitää olla oikean kokoiset. Omissa on kiristysnauha, joilla saa tossut pysymään jalassa. Mutta irtoainesta ne kyllä kerää sisäänsä herkemmin.
Vastaa Viestiin