Spiderwire

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
keko
Viestit: 8
Liittynyt: 18:15:26 25.04.2005
Paikkakunta: Kirkkonummi

Spiderwire

Viesti Kirjoittaja keko »

Näppeihini eksyi rulla 0,17 mm Spiderwireä.
Minulla ei ole kokemusta mokomasta siimasta, mutta todennäköisesti täältä saan vinkkejä, kannattaako sitä laittaa hyrräkelaan vai pysynkö edelleen hyväksi koetussa monossa?
Mites em. siiman kestävyys käytössä??
Avatar
jygge
Viestit: 23
Liittynyt: 21:48:24 22.04.2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja jygge »

Mulla on juuri tuota spiderwireä hyrrässä vaikkakin hieman paksumpaa, mutta hyvä siima mielestäni heittoon. Ollut kelalla pari kautta ja hyvässä vedossa edelleen. Suosittelen!
Jos joskus ison sais
keko
Viestit: 8
Liittynyt: 18:15:26 25.04.2005
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja keko »

Kiitos tiedosta.
Minua kiinnostaa nuo ohuemmat siimat koska heittopituudet ovat omaa luokkaansa ja uistimen liike ei ainakaan mene huonompaan suuntaan.
Avatar
ma^ko
Überbesserwisser
Viestit: 4622
Liittynyt: 19:25:25 21.04.2005
Paikkakunta: Tsadin Maalaiskunta, Härmäland.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Pelkkä "Spiderwire" ei viel kerro juuri mitään. Kyseisellä tuotemerkillä kun on useita siimoja, mm: Fusion, Stealth, Braided, Super Braided jnejne... keskimäärin ihan ok siimaa, heitossa aina homoviiliä parempaa ainakin tuntumaltaan.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
keko
Viestit: 8
Liittynyt: 18:15:26 25.04.2005
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja keko »

Kyseinen siima näyttäisi olevan stealth:ia.
Avatar
pjh
Viestit: 18
Liittynyt: 07:44:29 25.04.2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja pjh »

Mulla oli viime kesänä 0.30mm stealth:ia jerkki kelassa. Mun mielestä hyvä ja kestävä siima, joskin aika paljon paksumpi kuin kilpailijat. Jotkut sanoivat karheammaksi kuin esim. PP ja kyllä se on kun nyt sitä vertasin 0.32mm PP:hen. Jerkki hommissa karheus ei haitannut, lentivät sen mitä tarvitsi, mutta jos ohuemmissa on sama ero, niin kevyemmillä vieheillä heittopituuksissa häviää varmasti esim. PP:lle.

--> Pekka
- Ei aina voi saada -
Avatar
atn
Viestit: 120
Liittynyt: 19:54:04 29.04.2005
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja atn »

Stealth ihan jees, mulla on 0.25 piuhaa zalttikelassa ja on toiminut ihan ok. Vahvinta kokeilin korkkarikelaan, totesin sen huonoksi vaihtoehdoksi kontra 80lbs T.U.F.F. Fusion on ehkä pa**inta siimaa, josta mulla on kokemuksia - pinnoite lähtee sukkana pois ja jäljelle ei paljoa jää. Lisäksi napsuu poikki ihan naurettavan helposti.

Mutta siis stealth ainakin 0.25 paksuudessa käyttökelpoista.
Vastaa Viestiin