Ruotsin ja suomen uistelu järvet!

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Surnu-Pekka
Viestit: 82
Liittynyt: 22:01:39 31.10.2011

Ruotsin ja suomen uistelu järvet!

Viesti Kirjoittaja Surnu-Pekka »

Mitä järviä suosittelisitte ruotsissa uistelua varten tai suomikin käy mutta olen ymmärtänyt että suomen uistelu järvet taimenen,radun, lohen suhteen ovat todella huonossa kunnossa? Mielummin jotain hieman pienempiä järviä joista silti mahdollisuus isompiin vonkaleisiin kuin vättern,Vänern!! Inarista olen ymmärtänyt että kalakanta romahtanut! Tarviiko heinäkuussa saada vieheitä kuinka syvälle vai tulee pinnastakin kalaa 2-6m? Jos rautua ja lohta haluaa heinäkuussa, niin eikös silloin jouduta pakostakin käyttämään syvääjiä! Kuinkas heinäkuussa tuo taimenen kalastus löytyykö kuinka pinnasta?

Ainostaan suomessa pohjoisen järvistä kaipaillaan tietoa! Taitaa vaan olla aika vähissä suomessa! Ei sevettiä,kilpisjärveä tai iijärveä ym muita! Järvien ei tarvitse olla ihan tien vieressä max 1km voimme kantaa veneen ja varusteet jos jollain ehdotuksia hyvistä paikoista!


Moni on peltejen puolesta puhuja! Mitä olette itse huomanneet tehokkaimiksi heinäkuussa? Täkyillä emme kalasta!!


Miten vaparajoitukset ja lupa politiikka?


Foorumeita on luettu, mutta aika huonosti löytyy tietoa suomen kielellä ruotsin puolen järvistä!!
jjs^^
Viestit: 382
Liittynyt: 22:09:43 04.12.2010

Re: Ruotsin ja suomen uistelu järvet!

Viesti Kirjoittaja jjs^^ »

Isompiin vonkaleisiin kun vänern ja vättern?


Mee hyvä mies sit merelle lohen perään
Avatar
Jani
Olut ON Kustavissa
Viestit: 1393
Liittynyt: 21:19:53 21.04.2005
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsin ja suomen uistelu järvet!

Viesti Kirjoittaja Jani »

jjs^^ kirjoitti:Mee hyvä mies sit merelle lohen perään
Ei merellä tapahtuvaan lohenuisteluun aina tarvita isoa venettä mut en mä silti lähtis sinne veneellä mitä jaksaa kantaa kilometrin hiukan huonommassakin maastossa :) .

"voimme kantaa veneen ja varusteet jos jollain ehdotuksia hyvistä paikoista!"
Avatar
drwho
Viestit: 684
Liittynyt: 15:11:48 16.12.2010
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsin ja suomen uistelu järvet!

Viesti Kirjoittaja drwho »

Mistä sitä tietää mitä karpaaseja Surnu-Pekka & Co ovat. Viikingit kuljettivat laivojaan kaikkine varusteineen pitkiäkin matkoja maanpäällä puisten telojen varassa ihan vetämällä..

Kuva
Paatus
Viestit: 10
Liittynyt: 16:10:42 24.04.2015

Re: Ruotsin ja suomen uistelu järvet!

Viesti Kirjoittaja Paatus »

Mikäli oikein ymmärsin niin pohjois Ruotsissa varsinainen vetouistelu on sallittu vain Hornavanilla ja Uddjaurella, Tjeggelvasilla ja Stora Lulevattenilla. Tjeggelvas on mahtava suurehko kuin vuono ja on suuria grödingejä eli sekarotuisia rautuja tai harmaanieriöita. Myös jättitaimenia. StoraLulevattenilla on suuria taimenia ja rautuja. Säännöstelty ja hurjat maisemat matalalla vedellä. Pienempiä yksityisvesiä on myös joihin istutetaan isoakin kalaa, esim. Sandträsk
Vastaa Viestiin