Shimano Yasei Trout

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Carpe
Viestit: 7
Liittynyt: 09:17:14 04.03.2014

Shimano Yasei Trout

Viesti Kirjoittaja Carpe »

http://www.erakontio.fi/shop/product_in ... ts_id/2615

Onko kellään kokemusta kyseisestä vavasta? Pitäis alkavalle kaudelle saada vapa joka toimii koskilla taimenen pyynnissä. Käytössä kuitusiimaa joten vavalta vaaditaan joustoa. Onko muita keppejä mitä suosittelisitte nimenomaan taimenen koskikalastukseen ja 7-jalkaisena?
Avatar
jarppandeeri
Viestit: 243
Liittynyt: 19:20:39 15.03.2012
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Shimano Yasei Trout

Viesti Kirjoittaja jarppandeeri »

Ei se ollut suuri, se oli valtava!
Jarmo H
Viestit: 336
Liittynyt: 14:26:33 10.07.2013
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Shimano Yasei Trout

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

Olen vuosikausia käyttänyt koskilla Berkley Lightning Rodia nimenomaan kuitusiimoilla ja en ole osannut parempaa kaivata. Ostin juuri uuden mallin samasta vavasta. Se on mielestäni sopivan rento mutta tarpeeksi voimakas koskipyyntiin kun kohteena on 40-50cm istarikalat tai vaikkapa harrit pohjoisessa. Jos saalis on vauraampaa saattaa tulla jämäkämpää vapaa ikävä. Kestävyys on myös kiitettävää tasoa, vapa on palvellut jo kymmenen vuoden ajan ja vaparenkaat ovat moitteettomassa kunnossa.
Olen itse tosin viime kesänä siirtynyt käyttämään koskilla pääasiassa monofiilisiimaa ja pitempää ja jäykempää vapaa. Omasta mielestäni miellyttävämpää niin, kun tulee nykyisin käytettyä lähes pelkästään vaappuja. Liitsien ja raudan kanssa kuitusiima toimii mielestäni paremmin.
Löysiä siimoja jo vuodesta 1983.
Vastaa Viestiin