postiin voi luottaa.

Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Avatar
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo
Viestit: 8464
Liittynyt: 13:21:01 27.04.2005
Paikkakunta: Urpoland-Penninpyörittäjien kylä

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

Elle Marketta Lazarovilta tiukkaa tekstiä:
http://ellelazarov.puheenvuoro.uusisuom ... 933/201305

Pari vuotta sitten oli ongelmia:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 03590.html

Niinkuin myös pääsiäisen jälkeen 2014, noin 10 000 ihmisen lähetykset seikkailivat ties missä.
http://www.elisa.net/tuhansia-kotitalou ... e-paivina/

Sostakovitsin pari pakettia palautui takaisin keväällä 2014. Laitoin paketit uudelleen matkaan ja postinjakajalle pakettiin terveiset, että hankkii kompassin niin ei eksy uudella jakoreitillä. Eipä palautunut enää takaisin.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
pete11
Viestit: 275
Liittynyt: 04:26:24 05.07.2013
Paikkakunta: paimela

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja pete11 »

isot risut itellan postin kotiin tuonnille, tuossa tiistai aamuna kuorma-autolla oli posti tuomassa isoa pakettia kotia (omakotitalo) oli vissii niin laiska kuski ettei jaksanu ovelle asti kävellä kattomaan onko ketää kotona, naapuri näki kun itellan auto kävi pihassa ja kuski kävi tien vieressä olevassa piha saunassa katsomassa onko siellä ketää ja lähti menemää, itse huomasin auton vasta sitten kun oli jo ajamassa pois päin, olin kotona sisällä, vissii kuski ei jaksanut kävellä talolle noin 20 metriä mäkeä ylös katsomaa onko ketää kotona, luulis nyt pienen piha saunan ja melko ison talon erottavan toisistaa, ja eipä sitten lähtiessää jättänyt edes postilaatikkoo mitää lappua mistä paketin voisi hakea on nyt kolme päivää ollu paketti kateissa, seurannassa lukee vaan jonkuun tuntemattoman nimi kenelle on paketti luovutettu. paketin etsintä jatkuu vieläkin.
Avatar
P.J.H
Viestit: 2078
Liittynyt: 19:18:08 17.11.2005
Paikkakunta: Joroinen
Viesti:

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja P.J.H »

Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

P.J.H kirjoitti:Posti lopettaa maksikirjeet :mulko:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015011 ... 0_uu.shtml
Hinnoittelu onkin ollut jo sen suuntainen, että noista halutaan päästä eroon. En ole nähnyt mitään järkeä käyttää maksikirjettä kuin pienellä lisällä saa pakettina seurannan kera. Myyjänä paljon mukavampi kun pystyy katsomaan, että paketti menee perille. Mutta riippuu toki tarpeesta, että mitä haluaa käyttää, ja jos paljon lähettelee niin pienikin säästö kertautuu vuoden aikana.
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Avatar
DC
Vertikaali Jigaaja
Viestit: 6416
Liittynyt: 19:43:17 20.04.2005
Paikkakunta: ääpnaaknaK

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja DC »

Moni postireissu on säästynyt, kun maksikirje on kolahtanut postilootaan :-(
Motoristi
Viestit: 817
Liittynyt: 13:49:10 12.12.2005
Paikkakunta: Oulu

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Motoristi »

Maksikirjeen poistuminen tietää myös reilua hinnannousua, nimenomaan keveiden mutta tilaa vievien lähetysten kohdalla. Tällä hetkellä vielä 2-lk maksikirje alle 250 g maksaa 4,20 €. Helmikuussa halvin hinta tälle on 2 kg postipaketti: 7,90 €! (Tai itsepalveluna 6,90 €.) Mutta kotiin tätä ei joka tapauksessa tuoda.

Samalla 9.2.2015 nousevat kaikki muutkin postimaksut, eniten kirjemaksut. Kovaa on ollut tämä Postin (ent. Itella) hinnankorotusten tahti. 3.6.2013 nostettiin hintoja. Seuraavan kerran puolen vuoden päästä 1.1.2014. Silloin olikin hurjia korotuksia, noin prosenteilla mitaten. 1-lk kirjemaksut nousivat n. 17,5 %. 2-lk kirjemaksut nousivat yleisesti 20 %, enimmillään 26,3 %!

Tulevan helmikuun korotukset ovat n. 11 % luokkaa, enimmillään 16,6 %. Joten hurjaa ja härskiä on tämä Postin hinnankorotusten tahti ja määrä, varsinkin näinä aikoina. Ei tällaisia korotuksia ole varmaan missään eikä millään muulla alalla viime aikoina nähty! Posti sahaa tällä meiningillä vain omaa oksaansa!
River
Viestit: 536
Liittynyt: 19:25:25 13.04.2007

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja River »

=D>
Kuva
Coregonus
Viestit: 358
Liittynyt: 15:39:09 19.08.2010
Paikkakunta: Kaarina

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Coregonus »

Motoristi kirjoitti: Posti sahaa tällä meiningillä vain omaa oksaansa!

No, tuon firman toimintaa läheltä seuranneena huomannut ettei siellä juuri muuta tehdäkkään. Sen verran surkuhupaisaa toiminta tuppaa olemaan.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Kuten joskus täälläkin postia kritisoidessani ei itse posti ole kyllä koskaan kirjeitä eikä paketteja minun kaupoissani hukannut. Mutta tuo palvelu ei pelaa ollenkaan esim. jos tilaat ulkomailta tavaraa esim. DHL: n kautta niin seuranta toimii ja näkyy ympäri eurooppaa suht reaaliaikaisesti, mutta kun se tulee suomeen ei se toimi enään ollenkaan. Esim. Turussa DHL:n jakelun hoitaa posti ja yleisesti olen joutunut kotitoimituksen hakemaan konttorista, kun ennen kun DHL toimitti itse sain paketin kotiovelleni aina! Ilmeisesti nää Itelan/Postin Ninijat on taas ollu liikkeellä? Kaiken huipuksi, kun haet paketin konttorista kysyy henkilökunta millainen tilaamasi pakettisi on? Mistäs vitusta minä sen tiedän, kun en ole sitä lähettänyt vaan olen sitä vastaanottamassa!
Avatar
Temppu
Viestit: 829
Liittynyt: 22:41:19 23.10.2006
Paikkakunta: Rusko

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Temppu »

sakkeus kirjoitti:Kuten joskus täälläkin postia kritisoidessani ei itse posti ole kyllä koskaan kirjeitä eikä paketteja minun kaupoissani hukannut. Mutta tuo palvelu ei pelaa ollenkaan esim. jos tilaat ulkomailta tavaraa esim. DHL: n kautta niin seuranta toimii ja näkyy ympäri eurooppaa suht reaaliaikaisesti, mutta kun se tulee suomeen ei se toimi enään ollenkaan. Esim. Turussa DHL:n jakelun hoitaa posti ja yleisesti olen joutunut kotitoimituksen hakemaan konttorista, kun ennen kun DHL toimitti itse sain paketin kotiovelleni aina! Ilmeisesti nää Itelan/Postin Ninijat on taas ollu liikkeellä? Kaiken huipuksi, kun haet paketin konttorista kysyy henkilökunta millainen tilaamasi pakettisi on? Mistäs vitusta minä sen tiedän, kun en ole sitä lähettänyt vaan olen sitä vastaanottamassa!
Pieni oikaisu Posti ei toimita kaikkia DHL:n lähetyksiä turussa. Riippuu ihan tuotteesta, esim. DHL:n lentopikarahdit ei ole Postin toimittamia. Muutenkin noita DHL:n toimintayksiköitä on neljä ja kaikilla ei ole yhteistyötä Postin kanssa.
Jos tekee aina samaa, saa aina samoja tuloksia.
Avatar
Samtheman
Pippelsman
Viestit: 7989
Liittynyt: 19:28:05 21.04.2005
Paikkakunta: Korso

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Ja lisätarkennus:
Dhl ostaa postilta jakopalvelun osalle tuotteistaan, mutta "business day"-pakettina. Tämä siis jaetaan 8-14 välisenä aikana, siksi työssäkäyvä joutuu sen käytännössä hakemaan postista. Dhl express ja posti flex on illalla jaettavia, ja siten ne osuu useammin kohdalleen. Itsekin olen harmitellut tuota, mutta se on vain tuotteesta (postin tuotteesta) kiinni.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
paskatapa
Viestit: 675
Liittynyt: 22:07:59 03.10.2008

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja paskatapa »

Motoristi kirjoitti:Maksikirjeen poistuminen tietää myös reilua hinnannousua, nimenomaan keveiden mutta tilaa vievien lähetysten kohdalla. Tällä hetkellä vielä 2-lk maksikirje alle 250 g maksaa 4,20 €. Helmikuussa halvin hinta tälle on 2 kg postipaketti: 7,90 €! (Tai itsepalveluna 6,90 €.) Mutta kotiin tätä ei joka tapauksessa tuoda.

Samalla 9.2.2015 nousevat kaikki muutkin postimaksut, eniten kirjemaksut. Kovaa on ollut tämä Postin (ent. Itella) hinnankorotusten tahti. 3.6.2013 nostettiin hintoja. Seuraavan kerran puolen vuoden päästä 1.1.2014. Silloin olikin hurjia korotuksia, noin prosenteilla mitaten. 1-lk kirjemaksut nousivat n. 17,5 %. 2-lk kirjemaksut nousivat yleisesti 20 %, enimmillään 26,3 %!

Tulevan helmikuun korotukset ovat n. 11 % luokkaa, enimmillään 16,6 %. Joten hurjaa ja härskiä on tämä Postin hinnankorotusten tahti ja määrä, varsinkin näinä aikoina. Ei tällaisia korotuksia ole varmaan missään eikä millään muulla alalla viime aikoina nähty! Posti sahaa tällä meiningillä vain omaa oksaansa!
Hinnat taas nousi, seuraavaksi varmaanki yt:t päälle. Suurin syy hintojen nousuun taitaa olla tuo nimenmuutos, maksaa varmaan muutaman miljoonan euroa hommata uudet Posti nimellä olevat lomakkeet,paketit,valomainokset,autojen teippaukset,työvaatteet,nettisivut ja mitä lie muuta siihen päälle. Hieno liikelaitos kun on niin maksattaa omat nimi pelleilynsä asiakkailla. :moon:
River
Viestit: 536
Liittynyt: 19:25:25 13.04.2007

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja River »

Kiitti hei!

Kuva
Kuva
River
Viestit: 536
Liittynyt: 19:25:25 13.04.2007

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja River »

River kirjoitti:Kiitti hei!
Tänään sitten sain pakettikortin, ja hain kirjatun kirjeen postista. Lähetys oli vahingoittumaton. Epäselväksi jäi kahdeksan vrk. viive Helsingissä.
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Kuten jo edellä olen kertonut ei postin systeemit toimi ulkomaan lähetysten kanssa siten kuin sen pitäisi. Edelleenkään tuo DHL toimitustus postilla ei toimi. Kuten edellä joku kirjoittikin ei kuskit edes vaivaudu tulemaan autosta ulos kuin sen verta, että pudottavat lapun postilaatikkoon. Postin Ninjat? Näissäkin "ei kukaan kotona" tapauksissa meillä on ollut joku kotona yhdeksässä tapauksessa kymmenestä. Joko minä itse, vaimo tai sitten joku meidän kakaroista. Näissä kotiin tuotavista paketeista ajankohta on aina sama eli n. klo 9 aamulla jolloin helppoa arvioida paikalla olo jos vain postin suranta suomen päässä toimisi reaaliajassa. Itse antaisin kenkää saatana kaikille postin paketteja jakaville mulkuille joka ei vittu jaksa edes autosta nousta.
Viimeksi muokannut sakkeus, 20:33:53 23.01.2015. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuomotapani
Viestit: 86
Liittynyt: 00:00:12 02.03.2010

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja tuomotapani »

Kakarat ?
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

tuomotapani kirjoitti:Kakarat ?
Niin lapset. Toki alkaahan tuo vanhin olla jo viittä vaille täysikäinen.
tuomotapani
Viestit: 86
Liittynyt: 00:00:12 02.03.2010

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja tuomotapani »

Älä laita omia mielipiteitäsi lastesi piikkiin !
Avatar
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry
Viestit: 3524
Liittynyt: 18:10:19 13.12.2005
Paikkakunta: Mansesteri
Viesti:

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

13. päivä eli viime viikon tiistaina lähti Brittein saarilta kirje, ja tänään perjantaina 23.1 tuli Postista saapumisilmoitus. Eihän tuo mitenkään älyttömän pitkä aika ole, mutta kyllä siinä nyt silti kesti jonkin verran. Kuitenkin lähtöpäivä + 7 päivää + viikonloppu + saapumispäivä eli tänään. Eikä mun puolesta mikään hoppu ollut, mutta kyllä sitä nyt vähän jo odotteli muutama päivä aiemmin, eli tän viikon ti-ke saapuvaksi.

Ei nyt siis mikään valitus, mutta tiedoksi jos joku noita aikoja ihmettelee itse.
** Näsijärven Lohikalayhdistys **
http://www.nasijarvi.fi/
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

tuomotapani kirjoitti:Älä laita omia mielipiteitäsi lastesi piikkiin !
:mitaviddua:

Mitähän sä täriset? Nyt en kyllä ymmärrä mitä haet mutta kerro toki tarkemmin?
tuomotapani
Viestit: 86
Liittynyt: 00:00:12 02.03.2010

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja tuomotapani »

sakkeus kirjoitti:Kuten jo edellä olen kertonut ei postin systeemit toimi ulkomaan lähetysten kanssa siten kuin sen pitäisi. Edelleenkään tuo DHL toimitustus postilla ei toimi. Kuten edellä joku kirjoittikin ei kuskit edes vaivaudu tulemaan autosta ulos kuin sen verta, että pudottavat lapun postilaatikkoon. Postin Ninjat? Näissäkin "ei kukaan kotona" tapauksissa meillä on ollut joku kotona yhdeksässä tapauksessa kymmenestä. Joko minä itse, vaimo tai sitten joku meidän kakaroista. Näissä kotiin tuotavista paketeista ajankohta on aina sama eli n. klo 9 aamulla jolloin helppoa arvioida paikalla olo jos vain postin suranta suomen päässä toimisi reaaliajassa. Itse antaisin kenkää saatana kaikille postin paketteja jakaville mulkuille joka ei vittu jaksa edes autosta nousta.

En milläänlailla ole puolustelemassa Postin Sinuun kohdistuneista huonoista toimintoista vaan ala-arvoisesta kielenkäytöstäsi.
Toivottavasti kukaan tätäkin palstaa lukeva nuori kalamies ei (kakara) ota oppia viimeisen lauseesi sanavarastosta.

Toivottavasti Sinullakin menee tänään huonommin kuin eilen, mutta onneksi paremmin kuin huomenna.
Avatar
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Viestit: 7405
Liittynyt: 16:06:19 22.04.2005
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

tuomotapani kirjoitti: En milläänlailla ole puolustelemassa Postin Sinuun kohdistuneista huonoista toimintoista vaan ala-arvoisesta kielenkäytöstäsi.
Toivottavasti kukaan tätäkin palstaa lukeva nuori kalamies ei (kakara) ota oppia viimeisen lauseesi sanavarastosta.
Onkos Tuomotapani netin uusi kielipoliisi.
Ensiksi kysyisin, missä sinä olet kasvanut? Et varmaan ole kiertänyt muuta kuin tahkoa.
Rakkaalla lapsella on monta nimeä, ihan sen mukaan mistä päin suomea on saanut vaikutteita.
Kakarat on vielä miedommasta päästä. Kersat, muksut, sikiöt, ipanat, naperot. Näitähän löytyy.
samoin kun vaimo voi olla akka, eukko, muija, vellinkeittäjä jne...
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Nyt putosin lopullisesti kärryiltä? Käsittääkseni voin kutsua lapsiani vaikkapa apinoiksi kuten olen joskus näin tehnytkin. Se, että miten suomen sanavarasto antaa lapselle monta eri nimitystä niin en nyt ymmärrä miten se loukkaa sinua tai alaikäisiä palstan lukijoita? Jos ymmärrät sanan merkityksen tassä tapauksees väärin en sillekkään mitään voi. Huumorintajuttomuus ja Suomenkäyttökielen tuntemattomuuskaan ei varmaankaan taas minun vikani ole, jos tässä tapauksessa niin on? Tänään menee ihan hyvin kuten meni eilenkin ja huomenna varmaankin suht samalla tapaa kuin tänään?

Niin et vastannut kysymykseeni kuinka olen laittanut mielipiteeni lasteni piikkiin?
Avatar
sakkeus
Yrjö Kakka
Viestit: 5745
Liittynyt: 19:21:31 21.04.2005
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

tuomotapani kirjoitti:
sakkeus kirjoitti: Itse antaisin kenkää saatana kaikille postin paketteja jakaville mulkuille joka ei vittu jaksa edes autosta nousta.

En milläänlailla ole puolustelemassa Postin Sinuun kohdistuneista huonoista toimintoista vaan ala-arvoisesta kielenkäytöstäsi.
Toivottavasti kukaan tätäkin palstaa lukeva nuori kalamies ei (kakara) ota oppia viimeisen lauseesi sanavarastosta.
Juu toki välillä tulee laukaistua muutama voimasana, mutta ne on palstan sääntöjen mukaan sallittu ja en todellakaan tässä tapauksessa vedä sanojani takaisin. Teillä missä lie on vissiin tapana taputtaa postipojan olalle ja antaa vielä vitonen käteen, että hyvä poika kun et tee edes sitäkään vähää mihin sinut on palkattu! Mun mielestä vetelyys ja tekemättömyys on tän maan syöpä ja moni vielä allekirjoittaa vetelyyden, kun on niin kauheeta kun käsketään ja patistellaan ihmisiä tekemään sitä sun tätä tai sellaista mitä nyt ei millään jaksaisi tehdä. Käydä esim. TÖISSÄ! Nykyään, kun et voi mitään kenellekkään sanoa tai edes opastaa pienillä napakoilla sanoilla tulee nuorisosta juuri tuollaisia kukkahattutätejä jotka pitää meteliä juuri sellaisista vähäpätöisistä asioista millä ei ole mitään merkitystä.
erkkari
Äid-inkielen-opetja
Viestit: 1901
Liittynyt: 14:32:08 01.03.2011
Paikkakunta: Kotka

Re: postiin voi luottaa.

Viesti Kirjoittaja erkkari »

On ne niuhoi :roll:

Mun yleisimmät nimitykset muksuille,siis noille kolmelle o termiitit tai apinat,joskus jopa muksut tai penskat.
Pienin elikkäs Peetu 7kk kulkee täl hetkel penetraatio-Peetu nimel ja akka tykkää.

Tino 3vee kiukkuaa pienestäki ni se on tissiposki.

Ninni 4 vee on jo suht ihmisiks ni se saa kulkea nimellään :D
Vastaa Viestiin