Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
kumppari
Viestit: 7
Liittynyt: 17:57:11 02.08.2015

Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja kumppari »

Mauy Jimin pokat valittu, mutta linssin väri mietityttää...
Elikkä koskikalastukseen pääsääntöisesti, mutta pitäisi toimia myös yleislasina.
Pallottelen nyt ruskean ja rosen välillä, ja eikä vihreäkään ole pois suljettu. Ruskea lienee yleislasina suosituin, mutta jotenkin toi rose kiinnostaa, kun liikkeessä silmille pistin niin maailma kirkastu, mut mites suora auringonpaiste?

Eli olisiko jollain kokemusta kyseisistä linsseistä, ja siten helpottaisi päätöstäni.. Kiitos..
Niin lasit tulevat vahvuuksilla, joten monia laseja ei persaus kestä.. :?
Avatar
Fuso
Neljänneks paras tietosuojavaltuutettu
Viestit: 4439
Liittynyt: 09:19:43 16.11.2005
Paikkakunta: Sammatti, Lammin talo

Re: Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Fuso »

Kyseisistä linsseistä ei ole henkilökohtaista kokemusta. Omistan itse Oakleyn ruskeat linssit omilla vahvuuksillani. Nyt valitsisin ehkä toisen merkin ja kenties eri värinkin.
Tuosta rose väristä ei ole kokemusta, mutta minulla on kahdet "maailman kirkastavat" lasit, oranssiset ja keltaiset, jotka on hyvät sadekelillä ja muutenkin pilvisellä säällä. Yleislaseiksi en niitä kuitenkaan hankkisi.
Vihreät peililinssit olisi yksi vaihtoehto, jos lasien osto olisi nyt ajankohtainen. Myös sinipeiliä on mainostettu hyväksi yleislinssiksi.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
Torres
Viestit: 211
Liittynyt: 17:57:33 16.04.2006

Re: Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Torres »

Vahvuuksista ja niiden vaikutuksista en tiedä mitään, mutta MauiJimejä löytyy nyt useampi malli ja voin kehuja varauksetta. Näitä ennen on käytössä ollut useita Oakleyn laseja sekä reiskoja ja yhdet Leechit eikä mikään em linssien optiikka vedä vertoja MauiJimeille. Eron huomaa välittömästi kokeilemalla laseja rinnakkain.
Käytössä on musta/harmaa, ruskea ja vihreä/harmaa linssi. Muista väreistä en osaa sanoa. Noista valitsisin kalastuskäyttöön ehdottomasti vihreän (jos yksi pitää valita) joka toimii hyvin myös pilvisellä ja tummalla säällä.
Malleja on kymmeniä mutta ongelmana ettei Suomesta taida löytyä liikettä missä noita voisi omaan lärviin testailla. Ne liikkeet jotka merkkiä myyvät näyttävät pyytävän aikamoista ylihintaa ja saman mallin saa netistä kolmessa päivässä himaan melkein puoleen hintaan...
Avatar
Tapsal
Viestit: 1581
Liittynyt: 10:07:46 24.04.2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tapsal »

Ääni täältäkin noille Maui Jim:in vihreille linsseille. Toimii käytännössä kaikilla valaistuksilla, parhaimmillaan ei ole ihan täysauringossa mutta toimii.

https://www.sunglasses-shop.fi/maui-jim ... /6858.aspx
On jännittävää odottaa, kuinka isoja kaloja sitä voikaan saada...
kumppari
Viestit: 7
Liittynyt: 17:57:11 02.08.2015

Re: Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja kumppari »

Vihreä vie kyl suvereenisti, joten kyllä se vaakakupissa kääntyy itselläkin sinne suuntaan.
Mitenhän jos tilaa sunglass-shopista, niin missähän ne hioo linssit ja liekö samat ominaisuudet?

Paikallisessa kivijalkaliikkeessä hioisivat mielellään linssit Mauy Jimin pokiin, mutta taaskin tulee pinnalle, onko kyseessä samat ominaisuudet kuin Mauy Jimin linsseissä(valonläpäisy, polarisointi yms. )
Menee ehkä vähä pilkun viilauksesksi, mut jos lasit maksaa lähes 500, niin ois jees jos sais sitä mitä on omasta mielestään tilannut/ostanut.
Mayhew
Viestit: 15
Liittynyt: 09:33:48 08.10.2013

Re: Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Mayhew »

Täältä löytyy mauit ilman vahvuuksia rosella. Vahvistaa kontrasteja niin näkee jigatessakin siiman paremmin. Toimii auringonpaisteessa loistavasti. Käytössä kalastus/yleislaseina enkä koe tarvitsevani toisia rinnalle.
piimar
Viestit: 135
Liittynyt: 13:18:23 18.01.2012
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja piimar »

Täältä ääni roosalle linssille. Mielettömän hyvät verrattuna esim Oakleyn iridium black tai Ray Banin ruskeisiin polarsoituihin linsseihin. Kuitenkin ehkä paras että käy optikolla sovittamassa mitkä sopii itselle parhaiten.
kumppari
Viestit: 7
Liittynyt: 17:57:11 02.08.2015

Re: Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja kumppari »

Valintani päätyi vihreään linssiin!!
Paikallisesta liikkeestä tilattu, hinta ero jäi sen verran pieneksi nettiin verrattuna että valinta oli selvä.
Muutenkin arvostan asiantuntevaa palvelua, ja liikkeen tuomaa turvaa mahdollisissa reklamaatio/takuu asioissa.
Ja on ainakin aidot..:)
Kiitoksia kaikille päätöstä helpottaneille ja vaikeuttaneille..:D
Ari
Viestit: 60
Liittynyt: 18:51:16 18.11.2006
Paikkakunta: Raahe

Re: Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Ari »

Samoin vihreät Maui Jimit vahvuuksilla tuli tilattua. Valinnan tein loppupeleissä harmaan ja vihreän välillä. Vihreän valitsi lopulta, kyllähän tuo harmaa kirkkaalla auringon paisteella paremmaltä tuntui, mutta eihän se arska yleensä paista kun olen kalassa...
etm
Viestit: 64
Liittynyt: 20:40:31 09.09.2014

Re: Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja etm »

Eli harmaat linssit toimii parhaiten aurinkoisella kelillä?
Yleislaseja kattelen, eihän tuolla joella mitään väliä, mutta vähän ujostuttaa pitää vihreitä ihmisten ilmoilla :)
https://www.sunglasses-shop.fi/maui-jim ... idut/15103
https://www.sunglasses-shop.fi/maui-jim ... idut/42978
Noiden kahden välillä pähkäilen.
Mimmama
Viestit: 73
Liittynyt: 17:23:52 21.08.2011
Paikkakunta: Lahti

Re: Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Mimmama »

Itse tilasin Maui jim lighthouset viime kesänä savunharmaalla linssillä. Kuvissa näytti kovin vihreälle linssi, mut todellisuudessa ei ollut.
Itse olen ainakin ollut todella tyytyväinen laseihin. Enemmän nää on nykyään järvellä päässä, kuin Raybanin polaroidit joita aiemmin käytin.

https://www.sunglasses-shop.fi/maui-jim ... oidut/6858
etm
Viestit: 64
Liittynyt: 20:40:31 09.09.2014

Re: Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja etm »

Mimmama kirjoitti:Itse tilasin Maui jim lighthouset viime kesänä savunharmaalla linssillä. Kuvissa näytti kovin vihreälle linssi, mut todellisuudessa ei ollut.
Itse olen ainakin ollut todella tyytyväinen laseihin. Enemmän nää on nykyään järvellä päässä, kuin Raybanin polaroidit joita aiemmin käytin.

https://www.sunglasses-shop.fi/maui-jim ... oidut/6858
Saatko otettua kuvaa, näkisi sävyä tarkemmin.
Mimmama
Viestit: 73
Liittynyt: 17:23:52 21.08.2011
Paikkakunta: Lahti

Re: Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Mimmama »

etm kirjoitti:
Mimmama kirjoitti:Itse tilasin Maui jim lighthouset viime kesänä savunharmaalla linssillä. Kuvissa näytti kovin vihreälle linssi, mut todellisuudessa ei ollut.
Itse olen ainakin ollut todella tyytyväinen laseihin. Enemmän nää on nykyään järvellä päässä, kuin Raybanin polaroidit joita aiemmin käytin.

https://www.sunglasses-shop.fi/maui-jim ... oidut/6858
Saatko otettua kuvaa, näkisi sävyä tarkemmin.
En onnistunu liittämään kuvaa tänne, tää padi ottaa liian iso kokoisina kuvat...:(
Laitoin sulle etm spostilla.
etm
Viestit: 64
Liittynyt: 20:40:31 09.09.2014

Re: Mauy jim aurinkolasit ostossa, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja etm »

Mimmama kirjoitti:
etm kirjoitti:
Mimmama kirjoitti:Itse tilasin Maui jim lighthouset viime kesänä savunharmaalla linssillä. Kuvissa näytti kovin vihreälle linssi, mut todellisuudessa ei ollut.
Itse olen ainakin ollut todella tyytyväinen laseihin. Enemmän nää on nykyään järvellä päässä, kuin Raybanin polaroidit joita aiemmin käytin.

https://www.sunglasses-shop.fi/maui-jim ... oidut/6858
Saatko otettua kuvaa, näkisi sävyä tarkemmin.
En onnistunu liittämään kuvaa tänne, tää padi ottaa liian iso kokoisina kuvat...:(
Laitoin sulle etm spostilla.
Tuli posti perille, kiitos.
Joo, eihän ne ihan niin vihreät ole kuin mainoskuvissa. Harkitaan tuon ja harmaan välillä...
Vastaa Viestiin